اینترنت و ایجاد اشتغال

    0
    11
    فضای آنلاین

    یکی از تحولاتی که اینترنت در دنیای امروز ایجاد کرده است امکان دورکاری است. به این ترتیب که این امکان برای افراد جویای کار به وجود می آید که کسب و کاری اینترنتی به وجود بیاورند بدون آن که بخواهد در محل کار حضور یابند می توانند از طریق فضلی مجازی در آمد قابل توجهی را کسب کنند بدون آن که ساعت های زیادی را در محیط کاری سپری کنند. به این ترتیب می توانند زمان بیشتری برای خود داشته باشند.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از فرصت امروز،گزینه کسب و کار اینترنتی به دلیل حذف رابطه ها و دلالان امکان سود دهی بیشتری را برای فعالان اینترنتی ایجاد می کند. این زمینه کاری شاخه های بسیار زیادی برای فعالیت دارد. کسب و کار اینترنتی اما نیاز به خلاقیت بالایی دارد.

    اما این کسب و کار به گونه ای است که سرمایه بسیار اندکی را میطلبد و علاوه بر آن شما به فضای زیادی احتیج ندارید. برای شروع کارمی توانید حتی بدون داشتن شرکت و هزینه مکان آن کار خود را شروع نمایید.

    در ادامه به معرفی هفت راه برترکسب درآمد از طریق اینترنت در سال جاری میلادی خواهیم پرداخت.

    ۱- بازاریابی وابسته

    بازاریابی وابسته به نوعی از بازاریابی گفته می شود که در آن شما یک شخص ثالث را برای ترویج خدمات یا فروش محصولات تان انتخاب می کنید و در ازای آن درصدی از فروش را به وی می دهید. این یک تاکتیک رایج در دنیای بازاریابی اینترنتی برای افزایش فروش است.

    بازاریابی وابسته که به آن فروش رابطه ای نیز گفته می شود، فرآیندی است که در آن یک برند یا عرضه کننده یک کالا، به عنوان مثال یک خرده فروش کتاب، با دادن کمیسیون به شخص ثالث برای کالاهای خود بازاریابی انجام می دهد و مشتری جذب می کند. به عبارت دیگر بازاریابی وابسته، معرفی کالا و خدمات یک فروشنده به یک خریدار است. در بازاریابی وابسته شما از طریق سایت، ایمیل، رسانه های اجتماعی و… برای محصولات یک فروشنده مشتری جذب می کنید و در ازای هر مشتری سود را با فروشنده شریک می شوید.

    در بازاریابی رابطه ای برند یا فروشنده، مصرف کننده و رابط وجود دارند. رابطه ها فروشنده های دیجیتال هستند. این فروشنده ها صاحبان وب سایت ها، رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها، لیست های پستی و دیگر رسانه های بازاریابی دیجیتال هستند که برای یک برند یا فروشنده مشتری جذب می کنند.

    به این بازاریابی (سیستم همکاری در فروش، بازاریابی وابسته) افیلیت مارکتینگAffiliate Marketing  نیز گفته می شود. افرادی که در حوزه بازاریابی فعال هستند با مبحث بازاریابی پورسانتی آشنا هستند. دریافت پورسانت برای فروش محصول یک فرد یا سازمان به فرد یا سازمان دیگر از قدیم وجود داشته است و این واژه در دنیای مجازی (بازاریابی آنلاین) نیز وجود دارد. بازاریابی وابسته، یکی از راحت ترین و روش های کسب درآمد در دنیای اینترنت است.

    بازاریابی پورسانتی به افرادی که هنری جز نگهداری وب سایت خود را ندارند، کمک می کند درآمد خوبی داشته باشند. به اختصار می توان گفت که وب سایت شما تنها حاوی لینک محصولات سایر فروشگاه ها است (مثل یک نمایشگاه) و شما فقط نقش معرف محصول را بر عهده دارید. خودتان چیزی نمی فروشید، فقط مشتری را به تولیدکننده اصلی معرفی می کنید و در این میان پورسانتی دریافت می کنید. در روش بازاریابی پورسانتی، هر دو سایت به سود می رسند.

    ۲- فعالیت در AMAZON و EBAY

    یکی از سریع ترین راه های کسب درآمد از اینترنت فعالیت در غول های تجارت الکترونیک است . با توجه به کاربران میلیونی، این سایت ها بازاری پویا محسوب شده و همین امر شانس موفقیت را برای افراد افزایش خواهد داد.

    در صورتی که کالای دست دوم در اختیار دارید، می توانید به راحتی آنها را از طریق اینترنت به فروش برسانید. معروف ترین سایت فروش اجناس دست دوم در دنیا سایت ebay.com است که مالک آن آقای پیر امیدوار است. طبق آماری که سایت الکسا ارائه می دهد سایت ebay هجدهمین سایت پربازدید دنیا محسوب می شود. آمازون  (Amazon)، سایتی که در سال ۱۹۹۴ افتتاح شده است و هم اکنون حدود ۳۴۰۰۰ نفر کارمند در سراسر دنیا دارد، هنوز هم با اختلاف خیلی زیاد پردرآمدترین فروشنده آنلاین است و در بین تمام سایت های وب هم بالاترین درآمد را دارد.

    در حقیقت می توان گفت که بزرگ ترین برنامه همکاری در فروش البته از آن شرکت آمازون است ، درحالی که کمیسیون های حاصل از این فروش ها به نسبت بسیار اندک (چیزی در حدود ۴ تا ۱۰درصد) هستند. راحتی ثبت نام و افزودن لینک های همکاری و کار کردن با این شرکت همچنان گزینه همکاری در فروش این شرکت را یکی از آسان ترین و جذاب ترین فرصت ها برای فروش می سازد.

    درحالی که سایت های بزرگ به دلیل داشتن انبوهی از بازدید کننده در استفاده از این برنامه همکاری در فروش سایت آمازون به مراتب موفق تر هستند، اما سایت های کوچک با میزان اندک مصرف کننده نیز در صورتی که محصولات مناسبی را برای ترفیع و تبلیغ در سایت عرضه کنند، به خوبی می توانند به موفقیت مناسبی دست پیدا کنند. یکی از این سایت ها در کشور خودمان دیجی کالا است که عرضه کننده انواع کالاه ها محسوب می شوند و یا می توان به دیوار نیز در این خصوص اشاره کرد.

    ۳- وبلاگ نویسی

    یکی از روش های مؤثر که امروزه زیاد به چشم می خورد، اتحاد چندین وبلاگ کوچک است. به این صورت که چندین وبلاگ نویس درباره موضوعی مشترک یا نزدیک به هم شروع به نوشتن می کنند. و به یکدیگر لینک می دهند و گاه هر کدام از آنها دو یا چند وبلاگ را به طور همزمان اداره می کنند و برای جذب حامیان مالی هم به صورت مشترک بازاریابی می کنند و وقتی که یک مشتری پیدا کردند به صورت گروهی برای فروش کالا یا خدمات او کار می کنند.

    این افراد به صورت گروهی کار می کنند، بنابراین یک شبکه قوی به وجود آورده اند که هم خواننده را راضی نگه داشته اند و هم می توانند به طور مؤثری تبلیغات کنند و حامی مالی خود را راضی نگه دارند، البته درآمد آنها هم تقسیم می شود ولی آنها می توانند از روش های متنوعی برای کسب درآمد استفاده کنند. عده ای هم که وب سایت دارند افرادی را استخدام می کنند که وبلاگ نویس هستند و از آنها می خواهند درباره وب سایت آنها مطلب بنویسند و به سایت آنها لینک بدهند و به این صورت یک شبکه حمایتی می سازند.

    در سراسر دنیا رسم است که وبلاگ نویسان موفق توسط روزنامه ها، مجلات، وب سایت های بزرگ و سایر سازمان های خصوصی یا دولتی استخدام می شوند یا قرارداد هایی با آنها بسته می شود و خدمات آنها برای یک دوره مشخص خریداری می شود. به این ترتیب برای وبلاگ نویسان موقعیت های شغلی جدید و مناسبی به وجود خواهد آمد.

    ۴- شبکه های اجتماعی

     شبکه های اجتماعی قابلیت فراوانی برای جذب مخاطب دارند، از این طریق می توانید تبلیغات بسیار جدی و خوبی برای محصول خود داشته باشید. این شبکه های اجتماعی از اینستاگرام گرفته تا یوتیوب و فیس بوک قابلیت های باور نکردنی در خود دارند.

    «میزان فروش تجارت الکترونیکی از طریق شبکه های اجتماعی سه برابر بیشتر از فروش کل تجارت الکترونیکی جهانی است.» این نتیجه تحقیق مؤسسه بی آی اینتلیجنس است که در فصل پایانی ۲۰۱۴ منتشر شد و حکایت از رشد یکباره پدیده ای دارد که حالا به تجارت اجتماعی معروف شده است.

    کسب درآمد از شبکه های اجتماعی را می توان مهم ترین رویدادی دانست که با توسعه شبکه های اجتماعی در جهان به وجود آمده و ترکیبی از فعالیت های اجتماعی مجازی یا بازاریابی و فروش آنلاین است. واقعیت این است که شبکه های اجتماعی و نفوذ هر چه بیشتر آنها در میان کاربران مختلف در تمام نقاط دنیا باعث شده است که این شبکه ها به ابزارهایی مناسب برای تبلیغات و تجارت الکترونیکی تبدیل شوند.

    ۵- یوتیوب

    اگرچه یوتیوب یک سرویس استراک گذاری آنلاین است، با این حال امکان کسب درآمد از آن وجود دارد. در ابتدا باید سه مرحله را انجام دهید که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

    ۱- ایجاد یک حساب در یوتیوب: نخستین کاری که شما باید انجام دهید، ایجاد یک حساب در یوتیوب است  که حضور شما را در این شبکه به نمایش در می آورد و از طریق همین حساب می توانید به حساب جیمیل خود نیز دسترسی پیدا کنید.

    ۲- اضافه کردن کلیپ و محتوا:  سعی کنید به محتوای خود جذابیت بیشتری ببخشید. جذابیت به این معنا که متن خود را کوتاهتر انتخاب کنید و به جای آن از عکس و ویدئو استفاده نمایید تا جذابیت بیشتری برای مخاطب ایجاد شود.

    محتوا ایجاد کرده و سعی کنید محتوای با کیفیت و کوتاه را انتخاب کنید. این امر بدین معنا است که کلیپ ها باید دارای تصاویر با کیفیت باشند؛ با این حال طولانی بودن آن نیز شانس دیده شدن را کاهش می دهد. همچنین سعی کنید همیشه به روز باشید تا در زمینه جذب مخاطب بهتر عمل کنید.

    ۳- افزایش مخاطب

    سعی کنید به هر طریق که ممکن است مخاطبان خود را افزایش دهید. این امر نخستین و مهم ترین نکته در کسب درآمد از یوتیوب است . این موضوع می تواند از طریق تبلیغ یا لایک کردن دیگران یا از طریق سایت هایی که به این کار می پردازند صورت گیرد.

    پس از انجام مراحل سه گانه شما می توانید از تبلیغات گوگل ادسنس و تبلیغات یوتیوب کسب درآمد کنید. این دو هنگامی که شما موفق عمل کنید، تصمیم می گیرند که تبلیغات را به ابتدای ویدئوها اضافه کنند و بدین شکل در سود آنها شریک خواهید شد.

    ۶-  کتاب های الکترونیک به جای کتاب های کاغذی

     فروش کتاب  به صورت الکترونیکی  یکی از راه های کسب در آمد اینترنتی است. در دنیای امروز حفاظت از محیط زیست جزو اصولی است که بیشتر کشورهای دنیا به آن اهمیت می دهند. یکی از راههای توجه به این مسئله جلوگیری از قطع درختان است. تولید کاغذ یکی از دلایل مهم قطع این ماده حیاتی بشر است که به نوعی ریه های زمین محسوب می شود. فضای مجازی، دنیای دیجیتال امکان تولید کتاب بدون کاغذ را به فضاهای مجازی می دهد و این مطلب با کسر هزینه های اضافی بسیار سود آور است. این یکی از راه های کسب درآمد اینترنتی به حساب می آید.

    ۷- اپلیکیشن بسازید

    با توجه به روند رو به رشد استفاده از تلفن های هوشمند، قدم گذاشتن در این مسیر می تواند سود زیادی به همراه داشته باشد. اگر هیچ چیز در رابطه با برنامه نویسی نمی دانید اما برای آن ایده دارید، می توانید از دوره های آموزشی آنلاین استفاده کرده و خود را آماده حضوری قدرتمند در این زمینه کنید. امروزه در بسیاری از کشورها، اپلیکیشن های تجاری ساده ترین و سریع ترین راه برای ارتقای سطح ارائه خدمات و محصولات تجاری هستند.

    هر ماه تعداد بسیاری از اپلیکیشن های معروف، توسط میلیون ها کاربر دانلود و استفاده می شود، ولی درصد بسیار کمی از آنها می تواند درآمد و سودآوری بسیار بالایی را برای صاحبان اپلیکیشن به ارمغان آورد. اینکه یک اپلیکیشن تا چه حد بتواند سودآور باشد، بستگی به تعداد افرادی دارد که از آن اپ استفاده می کنند. این روزها، توسعه دهندگان و شرکت های مختلف، اپلیکیشن های خود را به وسیله برندهای معتبر موبایل به بازار اپلیکیشن عرضه می کنند.

    در شرایطی که این اپ ها به خوبی کار کنند و رضایت اکثریت کاربران را به همراه داشته باشند، می توانند منافع زیادی را برای توسعه دهندگان اپلیکیشن و برند موبایل به همراه داشته باشند. این موضوع می تواند فرصت مناسبی را برای توسعه دهنده اپ به وجود آورد تا محصول و کار خود را در بازار اپلیکیشن به نمایش درآورد.

    اگر قصد دارید در صدر لیست فروشگاه های اپلیکیشنی قرار بگیرید، باید اپ های خود را برای این فروشگاه ها بهینه کنید. نام اپلیکیشن، کلمات کلیدی و عناوین به کارگرفته شده در توضیح اپلیکیشن باید به گونه ای باشد که وقتی کاربری در گوگل یا در خود فروشگاه  اپلیکیشن (اپ استورها) موضوع مربوط به اپلیکیشن شما را جست و جو می کند، به راحتی بتواند آن را پیدا کند. به علاوه توضیحاتی که برای معرفی اپ خود قرار می دهید و اسکرین شات هایی که از آن تهیه می کنید، بسیار در میزان دانلود اپلیکیشن شما تأثیرگذار خواهد بود.

    تبلیغات در داخل محیط اپلیکیشن برای دیگر محصولات اپلیکیشنی و همچنین محصولات و خدمات شرکت ها، می تواند منبع درآمدی دائمی را برای شما فراهم آورد. در بعضی موارد هم می توانید تبلیغات دوطرفه یا چندطرفه ای را با اپلیکشن های معتبر و معروف داشته باشید یعنی بدون صرف هزینه، اپ های یکدیگر را تبلیغ کنید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که تبلیغات بیش  از اندازه می توانند خسته کننده باشند و رغبت کاربران را برای استفاده از اپلیکیشن کاهش دهند.

     

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    2 × 3 =