تاثیر گذاری بر مخاطب در فضای آنلاین

    0
    17
    فضای آنلاین

    امروزه فضای آنلاین تمام فضای کسب و کار را به خود اختصاص داده است. در گذشته ای نه چندان دور اگر یک نفر خریدار کالایی خاص می شد برای کسب اطلاعات درباره آن کالا به کسانی که درباره آن می دانستند مراجعه می کرد و یا به مجله های اختصاصی که در همین باره فعال بودند متوسل می شدند. اما فضای اینترنت باعث دگرگونی شدیدی در بازار شد.

    فرض کنید قصد خرید یک گوشی موبایل را دارید، قبل از آنکه به سایت های گوناگون مراجعه کنید و اطلاعات آن ها را با هم مقایسه نکنید امکان ندارد که به خرید گوشی اقدام کنید. شاید به کارشناسان هم رجوع کنید اما صدر درصد سرچ در اینترنت در گزینه نخست شما قرار دارد.

    افزایش توجه مشتریان به فضای آنلاین برای تصمیم گیری درباره خرید محصولات امر تازه ای نیست. توسعه فناوری های دیجیتال، به طور ویژه اینترنت، فضای کسب و کار را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. حضور برندها در دنیای آنلاین تا به حال اینقدر اهمیت نداشته است. اغلب ما وقتی قصد خرید یک محصول را داریم، ابتدا به سراغ جست وجوی آن در گوگل خواهیم رفت. سپس در صورت کسب اطلاعات بیشتر و مفید درباره محصول موردنظر و مقایسه آن با دیگر نمونه های مشابه اقدام به خرید خواهیم کرد.

    حضور موفق برندها در فضای آنلاین اهمیت بسیار زیادی دارد. متاسفانه برخی از برندها هنوز هم نسبت به حضور در این فضا تردید دارند. برخی دیگر نیز علی رغم حضور در فضای آنلاین توانایی تاثیرگذاری و جلب نظر کاربران را ندارند. در این مقاله هدف اصلی من بررسی سه راهکار ساده برای افزایش بازدید کاربران از سوی برندها در سال جدید میلادی است.

    1. ثبت برند در فضای آنلاین

    پیش از آنکه فضای آنلاین فرآیند یافتن محصولات را تغییر دهد، اغلب مردم از کارشناس ها و دفترچه های راهنما برای یافتن محصولات موردنظرشان استفاده می کردند. فهرست محصولات در مجله های تخصصی فروش و معرفی محصولات تازه همیشه در کمترین زمان ممکن فروش می رفت. امروزه صفحه نتایج گوگل وضعیت مشابهی برای کاربران ایجاد کرد است، بنابراین شرایط کلی بازاریابی برای فروش محصولات بیشتر و جلب توجه مخاطب تغییر نکرده است. ما فقط نیازمند به روز رسانی استراتژی قدیمی برندمان در حوزه جلب نظر مخاطب هدف هستیم. به همین راحتی امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف فراهم خواهد شد.

    افزودن برندمان به فهرست گوگل از طریق ایجاد حساب کاربری در بخش کسب و کار این پلتفرم ایده مناسبی محسوب می شود. به این ترتیب با جست وجوی نام برندمان یا یکی از محصولات آن بخش ویژه ای در سمت راست صفحه برای معرفی ما و کانال های ارتباطی مخاطب با برندمان نمایش داده خواهد شد.

    1. استفاده از کلیدواژه های مناسب

    وقتی کاربران اقدام به جست وجو در گوگل می کنند، از کلیدواژه های مشخصی به منظور دسترسی به نتایج دلخواه بهره می برند. اگر برند ما کلیدواژه ای مدنظر کاربران را به خوبی مورد شناسایی قرار دهد، بخش قابل توجهی از مشکلات مان حل خواهد شد. به این ترتیب صفحات مربوط به برند ما در رتبه های برتر جست وجوی گوگل قرار خواهند گرفت.

    شاید در نگاه نخست نحوه طبقه بندی محتوا و لینک ها از سوی گوگل تابع هیچ گونه منطقی نباشد. این امر ناشی از عدم آگاهی ما از شیوه فعالیت گوگل است. آگاهی از کلیدواژه های مناسب و استفاده از آنها در تیتر مطلب و چند بند ابتدایی اهمیت بسیار زیادی در افزایش ترافیک سایت مان خواهد داشت.

    1. راه اندازی وبلاگ رسمی

    وبلاگ نویسی ایده کاملا تازه ای محسوب نمی شود. بسیاری از کسب و کارها پیش از راه اندازی سایت رسمی اقدام به وبلاگ نویسی می کنند. همچنین کارآفرینان بسیاری نیز دارای وبلاگ شخصی هستند. ایده من در این بخش راه اندازی وبلاگ رسمی برای افزایش تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. این ایده باید در کنار مدیریت سایت رسمی برند مدنظر قرار گیرد. وبلاگ به طور کلی فضایی برای طرح موضوعات خاص و نگارش مطالب طولانی تر در مقایسه با سایر کانال های ارتباطی است. به همین خاطر برند ما باید از تمام پتانسیل های این فضا در راستای ایجاد ارتباطی نزدیک تر استفاده کند.

    یکی از ایده های مناسب برای فعالیت در بخش وبلاگ نویسی تحلیل وضعیت کلی حوزه کسب و کار و ارائه توصیه های مشاوره ای به مخاطب است. به این ترتیب برند ما وضعیت یک مشاور مطمئن برای مخاطب را پیدا خواهد کرد.

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    3 × 5 =