برندسازی با تولید محتوای برتر

    0
    7
    تولید محتوای برتر

    در این مقاله می خوانید

    اگر بخواهیم مهمترین اقدام بازاریابی حال حاضر برندها را نام ببریم، بدون شک تولید محتوای برتر با اختلاف بالاتر از همه موارد خواهد بود.

    به همین خاطر نیز برندهای برتر جهان بیشتر بودجه تبلیغاتی خود را صرف این اقدام می‎ کنند، با این حال آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده ‎اید که چگونه می ‎توان تولید محتوای برتر داشته باشیم؟ درواقع اگرچه بسیاری از افراد و برندها در این زمینه اقداماتی را انجام می ‎دهند، با این حال تعداد مواردی که موفق ظاهر شده اند، تقریبا کم است. به همین خاطر صحبت در رابطه با این موضوع، اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که در شرایط حال حاضر به علت انتشار ویروس کرونا، میزان استفاده افراد از اینترنت با رشدی چندین برابری همراه بوده و اکنون زمانی طلایی برای جلب توجه بازار هدف خواهد بود. در این راستا برای هر نوع از محتوا نظیر موارد تصویری، توصیه ‎های جداگانه ‏ای وجود دارد، با این حال برخی از موارد مشترک بوده و در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

    1-اهداف خود را تعیین نمایید

    بدون هدف انجام هیچ اقدامی با نتیجه لازم همراه نخواهد بود. در این راستا نکته ‏ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اهداف شما باید کاملا مشخص و کاربردی باشند. درواقع شما باید بتوانید سریعا حداقل سه دلیل برای دلیل کار خود داشته باشید. در غیر این صورت بهتر است که هیچ اقدامی را شروع نکنید. در این زمینه بررسی وضعیت حال حاضر و اقدامات انجام شده، کمک خواهد کرد تا اهدافی تکراری را انتخاب نکنید. این موضوع باعث خواهد شد تا در نهایت بتوانید بهترین سیاست ممکن را اتخاذ نمایید.

    2-مشکلات و دغدغه ‎های مشتریان را پیدا کنید

    برای هر فرد و برندی، یک بازار هدف وجود داشته و با توجه به این امر که شما در تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن آنها هستید، ضروری است تا بالاترین توجه را در تصمیمات خود، به آنها داشته باشید. در این راستا تمرکز بر روی مشکلات و دغدغه‎ های مشتریان، باعث ارزشمند شدن اقدامات شما خواهد شد. برای مثال یک برند حوزه تولید کفش، با ارائه راهکارهایی برای افزایش طول عمر محصول و یا شناخت موارد باکیفیت، می ‎تواند بخشی از نیاز مشتریان را برطرف نماید. درواقع به صورت کلی شما باید به جای تصورات خود، بر روی خواسته مشتریان تمرکز داشته باشید. در این راستا حتی نظرسنجی نیز اقدامی کاملا مناسب خواهد بود.

    3-تنوع موضوعی داشته باشید

    فعالیت تنها در یک حوزه باعث خواهد شد تا پس از مدتی با کمبود سوژه و تکراری شدن اقدامات مواجه شوید. در این راستا شما باید چند حوزه را در  تولید محتوای برترداشته باشید تا سلیقه ‎های مختلف را بتوانید جذب نمایید. در این راستا فراموش نکنید که لیست شما ممکن است در طول زمان تغییراتی را پیدا کند، با این حال بهتر است که در تلاش برای افزایش موارد و نه کاهش آنها باشید. نکته دیگر این است که برای پوشش مناسب این حجم از تنوع‎ ها، یک تیم نیاز خواهد بود. درواقع شرکت‎ هایی که تیم تخصصی تولید محتوای برتر ندارند، با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند. در نهایت فراموش نکنید که تنوع موضوعی در هر سطحی قابل اجرا است.

    4-سبک کاری خود را پیدا کنید

    در رابطه با سبک، هر فردی باید با توجه به اهداف، توانایی و امکانات خود اقدام نماید. درواقع برخی از معیارها ابدا یکسان نبوده و انجام اقدامی تکراری، بدترین نتایج را به همراه خواهد داشت. در این راستا نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که لازم است تا تمرین داشته باشید. درواقع برای انتخاب بهترین سبک کاری برای رسیدن به تولید محتوای برتر، یک شبه نمی ‎توان تصمیم گرفت. در این راستا تحلیل اقدامات انجام‎شده از سوی سایر افراد نیز امری مناسب خواهد بود.

    5-فرمت مدنظر خود را انتخاب نمایید

    درواقع شما باید بدانید که در چه قالب و در کدام بستر می ‎خواهید به تولید محتوای برتر دست یابید. برای مثال ممکن است یک برند، تولید پادکست را در اسپاتیفای مناسب بداند، با این حال برندی دیگر ممکن است صرفا به متن‎ نویسی در سایت ‎ها مختلف، روی بیاورد. با این حال توصیه می ‎شود که چند فرمت را انتخاب نمایید و برای مثال در کنار تولید ویدئو، موارد را به صورت پادکست نیز درآورده و از سیاست پست مهمان نیز استفاده نمایید. این امر باعث خواهد شد تا امکان جذب مخاطب بیشتر، امکان ‎پذیر باشد، با این حال به صورت کلی، شما تنها باید یک حوزه اصلی را داشته باشید که بیشترین تمرکز شما متوجه آن است. همچنین فراموش نکنید که اصلی ‎ترین بستر برای فعالیت برندها برخلاف تصور عموم، لینکدین است.تولید محتوای برتر

    6-برنامه زمانی داشته باشید

    یکی از نکات مهمی که باید در تولید محتوای برتر به آن توجه داشته باشید این است که فعالیت بدون نظم، مخاطب را بیش از حد خسته خواهد کرد. به همین خاطر ضروری است تا یک تقویم را برای خود ایجاد نمایید. برای مثال ممکن است هر شنبه، مصاحبه با یکی از افراد تاثیرگذار حوزه کاری خود را داشته باشید. این موضوعات کمک خواهد کرد تا مخاطب بتواند به راحتی بخش‎ های مورد علاقه خود را دنبال نماید و به تولید محتوای برتر دست پیدا کنید. در این رابطه انواع اپلیکیشن ‎ها وجود دارد که کار را برای شما کاملا ساده خواهد کرد.متن تبلیغاتی

    7-نتایج را اندازه‎ گیری نمایید

    در نهایت اقدامی که باید انجام دهید این است که همواره نتایج و بازخوردها را مورد تولید محتوای برتر بررسی قرار داده و در صورت نیاز، سیاست ‎های جدیدی را مورد استفاده از تولید محتوای برتر قرار دهید. در این راستا با شروع فعالیت، ممکن است فرصت‎ هایی را برای همکاری با سایر برندها و افراد داشته باشید که لازم است تا به آنها فکر نمایید. درواقع رشد کردن به تنهایی، با سرعت پایینی همراه خواهد بود.

    بیشتر بخوانید:

    عملکرد روابط عمومی ها در دوره کرونا

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    18 − پنج =