برگزاری مراسم آنلاین و بازاریابی آنلاین

    0
    7
    مراسم آنلاین

    مراسم آنلاین این روزها گزینه مناسبی برای اکثر شرکت ها به است. برگزاری مراسم های کاری گزینه جذابی برای کسب و کارها و کارآفرینان محسوب می شود.

    اغلب ما تجربه حضور در مراسم های مختلف کاری را داشته ایم. مهم ترین نکته در این میان تفاوت نحوه برگزاری مراسم های کاری در طول ماه های گذشته با آنچه در ذهن اغلب افراد وجود دارد، است. شیوع ویروس کرونا برگزاری مراسم های حضوری را بدل به گزینه ای خطرناک کرده است بنابراین اغلب کسب و کارها به سوی برگزاری مراسم های کاری در قالب آنلاین رفته اند.

    بدون تردید برگزاری مراسم های آنلاین تفاوت قابل ملاحظه ای با مراسم های عادی دارد. این امر به دلیل عدم حضور مستقیم شرکت کنندگان امکان حواس پرتی را به شدت افزایش می دهد. بسیاری از سمینارهای آنلاین در عمل بدون توجه از سوی کاربران دنبال می شود بنابراین کمترین دستاوردی برای برندها و کارآفرینان موردنظر نخواهند داشت.

     

    چگونه مراسم آنلاین مناسبی برگزار کنیم

    برگزاری مراسم های آنلاین دارای 3 بخش اصلی است. شاید این امر برای شما به عنوان یک کارآفرین تازه کار عجیب باشد. اغلب کارآفرینان و بازاریاب ها مراسم های تجاری را فرآیندی یکپارچه قلمداد می کنند. مهمترین نکته در این میان توجه به هدف برندها نسبت به برگزاری مراسم است. بر این اساس فرآیند طراحی و اجرای مراسم های تجاری به صورت آنلاین دارای 3 مرحله پیش از اجرا، در میانه اجرا و پس از اجرا را شامل می شود. مسئولان برگزاری مراسم در هر مرحله ای باید نسبت به اتخاذ رویکردهای مناسب اقدام نمایند. در غیر این صورت امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف را از دست خواهند داد.

    تجربه مشترک بسیاری از بازاریاب ها و کارآفرینان اختصاص زمان قابل توجه برای بازاریابی و اجرای مراسم و در نهایت عدم دستیابی به اهداف تعیین شده است. دلایل بسیار زیادی برای این امر وجود دارد. بی شک هیچ کارآفرینی از شکست در زمینه برگزاری مراسم استقبال نمی کند. این امر اغلب اوقات موجب بروز شرایطی دشوار برای برندها می شود. موضوع اصلی بحث مقاله کنونی بررسی برخی از مهمترین نکات در زمینه برگزاری رویدادهای آنلاین در حوزه کسب و کار است. همانطور که پیش از این اشاره شد، بحث مورد نظر به 3 قسمت تقسیم خواهد شد.

     

    پیش از برگزاری مراسم

    حضور افراد حرفه ای در مراسم های کاری دارای اهمیت بالایی است. کسب و کارها برای تاثیرگذاری هرچه بهتر بر روی مخاطب هدف باید با تمام قدرت شان در مراسم ها حضور یابند. این امر شامل دعوت از مدیران ارشد شرکت برای سخنرانی و مدیریت بخشی از مراسم است. شاید این امر در نگاه نخست بسیار ساده به نظر برسد، اما از نقطه نظر شرکت کنندگان دارای اهمیت بالایی خواهد بود. اغلب مراسم های کاری با معیار شهرت و اعتبار افراد حاضر و سخنران ها ارزیابی می شوند بنابراین حضور مدیران ارشد کسب و کار شما در این مراسم ضروری خواهد بود.

    درخواست از مدیران ارشد شرکت برای حضور در مراسم آنلاین کار دشواری نیست. شما باید چند ماه پیش از برگزاری مراسم نسبت به اطلاع رسانی درباره آن اقدام نمایید. این امر فرصت مناسبی در اختیار مدیران ارشد و سایر مهمان ها برای آمادگی متن سخنرانی شان قرار می دهد.

     

    دعوت رسمی از مخاطب هدف

    هر مراسمی دارای طیف قابل توجهی از مخاطب هدف است. برندها و کارآفرینان پیش از برگزاری مراسم باید به خوبی مخاطب هدف را نسبت به حضور در مراسم توجیه نمایند. در غیر این صورت مراسم آنلاین شما بدون استقبال مناسب از سوی مخاطب هدف برگزار خواهد شد. برخی از برندها برای دعوت از سخنران های مشهور مبالغ قابل توجهی پرداخت می کنند. این امر در صورت ناتوانی برای جلب نظر مخاطب هدف موجب ضرر هنگفت کسب و کارها می شود.

    ارسال ایمیل های دعوت به کاربران علاقه مند به کسب و کار ایده جذابی برای برگزاری مراسم های حرفه ای محسوب می شود. این امر رفتار حرفه ای یک برند یا کارآفرین را نشان می دهد. انتخاب افراد برای حضور در مراسم برند باید براساس مهارت، دانش و سطح علاقه شان صورت گیرد. این اطلاعات با اندکی جست وجو در شبکه های اجتماعی و تعامل نزدیک تر با مشتریان امکان پذیر خواهد بود.

     

    انتشار توییت های در لحظه در مورد مراسم

    برگزاری مراسم آنلاین جذابیت های کمتری در مقایسه با مراسم های حضوری دارد. مهمترین نکته در این میان ادامه استفاده از ابزارهای مناسب به منظور جلب نظر و تعامل مخاطب هدف است. انتشار توییت در مورد مراسم آنلاین باید همیشه از سوی اکانت رسمی برند صورت گیرد. در غیر این صورت امکان تاثیرگذاری بر روی کاربران فراهم نخواهد شد.

    امروزه توییتر یکی از مهمترین پلتفرم های متن محور برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. با این حال اگر مخاطب هدف برند شما در سایر شبکه های اجتماعی حضور دارند، باید نسبت به استفاده از آنها نیز اقدام نمایید. برندها به طور کلی باید هر کاری برای جلب نظر مخاطب هدف انجام دهند. در هر صورت صرف هزینه گزاف برای برگزاری مراسم آنلاین باید همراه با سود مناسبی برای کسب و کارها باشد.

     

    ارتباط با سخنران ها در شبکه های اجتماعی

    برگزاری مراسم آنلاین به معنای ارتباط نزدیک میان سخنران ها و برند برگزارکننده است. یکی از ایده های جذاب برای افزایش کارایی و جذابیت مراسم های آنلاین مربوط به ارتباط بر خط با سخنران ها از طریق شبکه های اجتماعی است. اگر حاضران در کنفرانس آنلاین نسبت به کیفیت مراسم و همچنین بحث های مرتبط پرسش هایی دارند، طرح آنها برای سخنران اصلی ایده جذابی خواهد بود. این امر شانس برندها برای ارزیابی وضعیت بازاریابی شان را به شدت افزایش می دهد. با این حساب اگر در طول برگزاری مراسم پرسش های مهم و متنوعی از سوی کاربران دریافت نکردید، به احتمال زیاد آنها کمترین توجهی به مراسم کسب و کار شما ندارند.

     

    جمع بندی سخنرانی های مختلف

    بیان نکات مختلف در قالب بحث هایی با سخنران های گوناگون نیازمند جمع بندی مناسب از بحث است. بسیاری از بازاریاب ها در عمل چنین جمع بندی را ارائه نمی کنند. درست به همین خاطر در نهایت کاربران هیچ برداشت یکپارچه و قابل توجهی از مراسم به دست نخواهند داد. چنین تجربه ای انگیزه کاربران برای حضور در مراسم کسب و کارها به شدت کاهش می دهد. اگر شما قصد بازاریابی و جلب نظر مخاطب هدف تان به مراسم آنلاین برند را دارید، باید تا جای ممکن از تکرار کلیشه های رایج در این زمینه پرهیز نمایید. در غیر این صورت امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف را نخواهید داشت.

     

    ادامه تعامل با کاربران

    تعامل با کاربران پس از برگزاری مراسم اغلب مورد غفلت برندها قرار می گیرد. اگر شما پس از برگزاری مراسم برندتان همچنان با مخاطب هدف ارتباط داشته باشید، شانس بالایی برای تبدیل آنها به مشتریان وفادار کسب و کارتان خواهید داشت. بسیاری از برندها در عمل دارای بودجه های مناسب برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیستند. همین امر ادامه تعامل با کاربران پس از برگزاری مراسم های آنلاین را ضروری می سازد. اگر شما به این نکته توجه مناسبی داشته باشید، در نهایت امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف را خواهید یافت.

    صرفه جویی در بودجه برند باید مدنظر تمام اعضای شرکت قرار داشته باشد، در غیر این صورت فعالیت کسب و کارها در بازار به شدت با مشکل مواجه خواهد شد. این امر در طول دوران بحران کرونا بیش از هر زمان دیگری مدنظر قرار گرفته است بنابراین با ادامه تعامل با مخاطب هدف در فرآیند برگزاری مراسم های آنلاین امکان صرفه جویی قابل توجه در هزینه های بازاریابی فراهم می شود.

     

    بهره برداری حداکثری از مراسم آنلاین

    بهره برداری از مراسم های حوزه کاری باید به صورت حداکثر صورت گیرد. این امر با رعایت برخی از نکات اساسی در زمینه بازاریابی و جلب نظر مخاطب هدف قابل دستیابی است. همچنین باید به نکاتی نظیر مدیریت بهینه مراسم پیش، در حین و پس از اجرا نیز توجه داشت. چنین فرآیندی شانس برند شما برای موفقیت در زمینه بازاریابی را به شدت افزایش خواهد داد.

    بیشتر بخوانید: فروشندگان حرفه ای چگونه کار می کنند

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    17 + نه =