9 اقدام ضروری بازاریابی برای برندهای کوچک

    0
    12
    برندهای کوچک

    با توجه به این امر که برندهای کوچک از بودجه و نیروی کاری کمی برخوردار هستند، پیدا کردن سودمندترین اقدامات، بدون شک برای مدیران چنین شرکت ‎هایی، کاملا ضروری خواهد بود. درواقع کوچک ‎بودن شرکت شما نباید به دلیلی برای این امر تبدیل شود که شما شانسی را برای رقابت با برندهای بزرگ جهان، برای خود متصور نشوید. در این راستا به بررسی اقداماتی خواهیم پرداخت که باعث خواهد شد تا در زمینه بازاریابی که مهم‎ترین اقدام برای برندهای کوچک محسوب می‎ شود، کاملا موفق باشید.

    به نمایش گذاشتن فرهنگ سازمانی شرکت

    در ابتدا شما باید یک فرهنگ کاری بسیار ارزشمندی را برای خود تعیین نمایید. پس از طی کردن این مرحله، لازم است تا از آن به عنوان ابزاری برای بازاریابی و ایجاد مزیت رقابتی استفاده نمایید. برای مثال ممکن است حمایت از کارمندان ورزشکار و ایجاد شرایط لازم جهت ادامه تحصیل آنها، یکی از فرهنگ ‎های شما باشد.

    در این راستا توصیه می ‎شود که با توجه به دغدغه جهانی نسبت به محیط زیست، برخی از اقدامات را نیز در این رابطه انجام دهید. پس از انتخاب موارد، شما می‎ توانید از آنها برای تحت تاثیر قرار دادن جامعه هدف استفاده کنید. با این حال نکته‎ ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این اقدامات باید به عادت رفتاری کارمندان تبدیل شود. درواقع هیچ چیز بدتر از دروغگویی در این زمینه نخواهد بود.

    برندهای کوچک

    استفاده از افراد تیم شرکت

    در راستای کاهش هزینه‎ ها و افزایش حجم تولید محتوای خود، برای معرفی برندهای کوچک می ‎توانید از تمامی کارمندان استفاده کنید. درواقع این امر بستری برای شناخته شدن و انجام اقدامات جدید خواهد بود. در این راستا توجه داشته باشید که لازم است تا جوایز و یا اضافه حقوقی را نیز در نظر بگیرید، با این حال این امر نباید باعث شود تا شما از همکاری با افراد حرفه ‎ای، غافل شوید. بدون شک برخی از کارمندان به علت ارتباط مستقیم خود با حوزه ‎ای که مشغول به فعالیت هستند، ایده‎ ها و اقدامات جذابی را می ‎توانند انجام دهند. این نکته را فراموش نکنید که به افراد تیم خود توصیه کنید تا اقدامات انجام ‎شده از سوی سایر برندها را مورد بررسی قرار دهند.

    این امر باعث خواهد شد تا به چارچوب فکری بهتری دست پیدا کرده و احتمال بروز خطا نیز کاهش یابد. در کنار این موضوع توجه داشته باشید که ممکن است نیاز به ایجاد یک دوره آموزشی اصول تولید محتوا نیز داشته باشید.

    در راستای بازاریابی برندهای کوچک فراموش نکنید که روش‎ های تولید محتوا بسیار متنوع بوده و نباید افراد را در این رابطه محدود نمایید. برای مثال اگر یکی از کارمندان دوربین عکاسی داشته و در زمینه تهیه تصاویر، علاقه نشان می‎ دهد، دیگر دلیلی وجود ندارد که وی را به فعالیت در ایجاد مقاله، مجبور نمایید.

    تمرکز بر یک شبکه 

    اگرچه فعالیت بر روی چند شبکه برای برندهای بزرگ به علت بودجه بالا بدون هیچ ‎گونه آسیبی خواهد بود. با این حال برای شما توصیه می‎ شود که در ابتدا تنها یک شبکه را انتخاب نمایید. در این رابطه با تحقیقاتی، می ‎توانید بهترین گزینه را انتخاب نمایید، با این حال سوال اصلی این است که چگونه بهترین کانال را برای خود انتخاب کنیم.

    درواقع در این رابطه نوع نیاز و سلیقه مخاطب هدف شما، معیار اصلی خواهد بود. برای مثال ممکن است شبکه اجتماعی اینستاگرام، محبوب ‎ترین فضا برای فعالیت در منطقه شما باشد. در این راستا توصیه می‎ شود که پس از جستجو و تحلیل اقدامات سایر رقبا، معیارهای خود را انتخاب کرده و پس از آن، اقدام به مقایسه فضاهای موجود نمایید.

    درواقع ممکن است حضور در یک شبکه تازه کار که برای آن آینده خوبی تصور می ‎شود، بهتر از حضور در فضایی باشد که رقبای بسیاری وجود دارد. در این رابطه می‎ توان به نخستین افرادی اشاره کرد که به جای فعالیت در یوتیوب و اینستاگرام، تیک تاک را انتخاب کرده و اکنون در صدر توجهات قرار دارند. این امر در حالی است که در یک فضای شلوغ، شانس موفقیت شما نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

    برندهای کوچک

    ایجاد تقویم محتوا را جدی بگیرید

    وجود نظم در هر کاری بسیار مهم خواهد بود. درواقع یکی از اشتباهات بزرگ افراد این است که در زمینه ارسال محتوا، نظم خوبی نداشته و این امر باعث می ‎شود تا مخاطب، به سراغ سایر گزینه ‎ها برود. به همین خاطر بسیار مهم است که مانع وقوع چنین اقدامی شویم. در این راستا نیازی به اقدامات سخت نبوده و نرم ‎افزارهایی وجود دارد که امکان برنامه ‎ریزی را بسیار ساده کرده است.

    در این رابطه فراموش نکنید که حتما مخاطب خود را از برنامه هفتگی مطلع سازید. این امر باعث خواهد شد تا امکان برنامه ‎ریزی به وجود آید. درواقع این امر طبیعی است که تمامی اقدامات شما مورد علاقه همه افراد نباشد. تحت این شرایط چنین اقدامی کاملا ضروری خواهد بود. به عنوان آخرین توصیه بهتر است که برنامه‎ ای برای افزایش تعامل مخاطبان نیز داشته باشید. درواقع بدترین اتفاق این است که افراد صرفا بازدید کننده اقدامات شما باشند.

    استفاده از روش های علمی

    در هر شبکه ‎ای مجموعه ‎ای از راهکارها وجود دارد که باعث خواهد شد تا شانس موفقیت شما افزایش پیدا کند. در این رابطه ضروری است که مطالعه مداومی را داشته باشید. علت این امر به این خاطر است ک همواره روش‏ های جدیدتری معرفی می‎ شود که در صورت عدم آگاهی شما، شانس خوبی را از دست خواهید داد.

    برای مثال یکی از روش ‎های کارآمد این است که محتواهای قدیمی خود را کنار نگذاشته و در تلاش برای یادآوری مجدد آنها باشید. برای مثال می‎توان با تغییر در برخی از آمارها، از دل یک محتوای قدیمی، مطلبی جدید را به وجود آورد. این امر در حالی است که مرور مجدد، باعث خواهد شد تا مخاطبان جدید شما نیز با اقدامات قبلی، آشنا شوند. درواقع اگرچه ممکن است تصور نمایید که با جست و جو می ‎توان به این موارد دست پیدا کرد، با این حال آمارها حاکی از آن است که افراد معمولا مطالب قدیمی محتواها را مشاهده نمی ‎کنند.

    از Chatbot استفاده نمایید

    امروزه بازاریابی اینترنتی در صدر تمامی روش ‏‎ها قرار دارد. در این راستا ضروری است تا از تکنولوژی ‎های جدید، غافل نشود. یکی از این موارد، چت بات ‎ها هستند. با استفاده از این ابزار کاربران قادر خواهند بود تا به نیاز خود در مدت زمان کمتری دسترسی پیدا کنند.

    درواقع در برخورد با هر سایت، سوالاتی در ذهن افراد شکل می ‎گیرد و یا ممکن است از قبل شکل گرفته باشد که پیدا کردن پاسخ آن، ممکن است زمان بر باشد. در راستای بازاریابی برندهای کوچک ضروری است تا چنین بخشی وجود داشته باشد تا افراد سریعا بتوانند به اطلاعات موردنیاز خود دست پیدا کنند. یکی دیگر از دلایل اهمیت این اقدام، ایجاد فضایی برای ارتباط با مخاطبان خواهد بود. درواقع پیام دادن افراد می ‎تواند باعث شود تا شما بتوانید تاثیرگذاری لازم را داشته باشید و آنها را به مشتریان خود تبدیل کنید.

    ایجاد پادکست

    یکی از اقداماتی که تا به امروز کمتر توسط برندها مورد توجه قرار گرفته است، تولید پادکست است. این امر در حالی است که پادکست، بهترین گزینه در راستای استفاده از زمان ‎های مرده محسوب می ‎شود. خوشبختانه لوازم کار نیز بسیار کم‎ هزینه بوده و نیاز به دانش تخصصی خاصی وجود ندارد.

    این امر در حالی است که در تولید عکس و ویدئو، در کنار نیاز به ابزارهای قدرتمند، توانایی ویرایش نیز بسیار مهم خواهد بود. این امر در حالی است که برای تولید پادکست، تنها کاری که باید انجام دهید، حذف نیوز و اقداماتی نظیر برش است. در این رابطه نرم ‎افزارهای مختلفی وجود داشته و محیط کاربری ساده ‎ای دارند. به همین خاطر این اقدام، برای برندهای کوچک، کاملا مهم محسوب می‎ شود.

    برندهای کوچک

    خود را تنها تصور نکنید

    درواقع اگر بخواهید به تنهایی تمامی اقدامات را انجام دهید، با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهید شد. این امر در حالی است که شما می‎ توانید با برندهای مختلف، همکاری داشته باشید. برای مثال با همکاری با برخی از رقبای خود، می ‎توانید سهم بیشتری از بازار را به دست آورید. در کنار این موضوع از دیگر اقدامات مهم این است که با آژانس ‎های بازاریابی همکاری داشته باشید. این امر باعث خواهد شد تا افرادی حرفه ‎ای، اقدام به بازاریابی برای شما نمایند.

    بیشتر بخوانید: تکنیک های بازاریابی با حداقل بودجه زیر سایه کرونا

    اصل پارتو را فراموش نکنید

    براساس این اصل، 80 درصد نتایج هر چیزی از 20 درصد اقدامات به دست می ‎آید. برای مثال 80 درصد از سودآوری شرکت شما تنها از 20 درصد مشتریان به دست می‎ آید. در این راستا ضروری است تا 20 درصد خود را شناسایی کرده و توجه ویژه ای را به آنها داشته باشید. این امر باعث خواهد شد تا در زمینه فروش، همواره با کمترین مشکل مواجه باشید.

    این اصل برای اقدامات بازاریابی نیز صادق بوده و 80 درصد نتایج شما در این زمینه، تنها از 20 درصد اقدامات به دست می ‎آید. بدون شک این امر باعث می‎ شود تا در هزینه‎ های شما نیز صرفه‎ جویی شدیدی به وجود آید. در کنار این اصل، موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما صرفا به استخدام رسمی محدود نبوده و می ‎توانید از تکنیک‎ هایی نظیر روزمزدی و دورکاری نیز استفاده کنید تا هزینه ‎های شما کاهش پیدا کند.

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    10 + 8 =