تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

    0
    34
    تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

    امروزه در شبکه های اجتماعی به علت بالارفتن رقابت و حضور صفحات مختلف، تنها نوآوری و اقدامات جدید است که می تواند مزیت رقابتی باشد. در این راستا یکی از موارد جذاب، استفاده از مخاطب در راستای تامین بخشی از نیاز شما برای تولید محتوا است،

    با این حال آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که چند راه برای این امر وجود دارد؟ درواقع این مسئله به سوال اصلی بسیاری از ادمین های صفحات برندها در شبکه های اجتماعی تبدیل شده است. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که چنین اقدامی، بالاترین حد وفاداری به شما و رضایت مخاطب را به همراه دارد. درواقع مخاطب هیچ‏ گاه نمی خواهد که صرفا بازدیدکننده اقدامات باشد. در این راستا پیش از هر اقدامی لازم است تا به سه نکته توجه داشته باشید.

    ایجاد هشتگ های کمپینی درشبکه های اجتماعی :

    این موضوع باعث می شود تا افراد با تکرار این هشتگ در پست های خود، شما را از اقدامات آگاه ساخته و ارتباط لازم را میان اقدام و شما ایجاد نمایند. درواقع شما لازم است تا برای اقدام خود یک و یا چند هشتگ مشخص را داشته باشید تا محتواها در دسته بندی های موردنظر شما قرار گیرند.

    مطرح کردن سوال در شبکه های اجتماعی:

    مخاطب تا زمانی که درگیر نشود، ابدا اقدامی را برای شما انجام نخواهد داد. در این راستا جهت ایجاد آمادگی ذهنی و درگیر کردن مخاطبان با اهداف موردنظر، لازم است تا به صورت مداوم در پست های خود سوالاتی را مطرح کنید. درواقع ایجاد آمادگی ذهنی، مرحله بسیار مهمی بوده و این اقدام شما می تواند چنین وضعیتی را به خوبی ایجاد نماید. همچنین لازم است تا در مرکز توجهات قرار بگیرید.

    همکاری با اینفلوئنسرها:

    این امر باعث خواهد شد تا افراد بیشتری به سمت شما تمایل پیدا کنند. در این راستا بهتر است که به هماهنگ بودن کسب و کار خود با حوزه کار اینفلوئنسرها نیز توجه داشته باشید. بدون شک فردی که در زمینه تکنولوژی، اینفلوئنسری توانا است، بهترین گزینه برای برندهای فعال در این زمینه خواهد بود. با توجه به توضیحات ارائه شده، در ادامه راهکارهایی را برای استفاده از مخاطب در زمینه تولید محتوا را بررسی خواهیم کرد.

    شبکه های اجتماعیبازنشر

    یکی از ساده ترین اقدامات این است که استوری ‏ها و پست های کاربرانی که  درشبکه های اجتماعی برای شما تولید محتوا انجام داده ‏اند را بازنشر نمایید. این مسئله بسیار ساده بوده و تنها کافی است که از افراد بخواهید تا شما را تگ نمایند. این مسئله کمک خواهد کرد تا در چند ثانیه، صاحب یک پست جدید شوید. با این حال مسئله اصلی در این زمینه، نحوه ایجاد تمایل برای چنین اقدامی است.

    درواقع اگرچه برخی از مشتریان بنا به دلایلی نظیر علاقه به حوزه کاری شما، این اقدام را به صورت خودجوش انجام خواهند داد، با این حال برای کسب نتایج حداکثری لازم است تا چالش و یا مسابقه ای را ایجاد نمایید. این مسئله کمک خواهد کرد تا افراد به مراتب بیشتری به سمت چنین اقدامی سوق پیدا کنند. در نهایت اگر حوزه های را از قبل به خوبی مشخص کرده باشید، این مسئله کمک خواهد کرد تا از تکراری شدن بیش از حد محتواها درشبکه های اجتماعی ، جلوگیری شود.

    همکاری در شبکه های اجتماعی

    در برخی از شرایط ممکن است مخاطب نتواند محتوای موردنظر شما را تولید کند و یا کیفیت کار آنها ابدا مورد رضایت نباشد. تحت این شرایط می توانید آنها را در مراحل کار خود درگیر نمایید. برای مثال استفاده از آنها به عنوان مدل عکس و یا بازیگر کلیپ های خود، یکی از ساده ترین موارد محسوب می شود.

    این اقدام نیز می تواند به صورت قرعه کشی از بین علاقه مندان باشد تا افراد همواره برای خود شانسی را قائل شوند. در نهایت چنین اقدامی باعث می شود تا هزینه های شما نیز کاهش پیدا کند. اگر تعداد مخاطبان بالایی را داشته باشید، می توانید حتی از افراد حرفه ای نظیر عکاس ها نیز به صورت رایگان استفاده نمایید. دلیل تمایل آنها برای همکاری این است که چنین اقدامی، تبلیغ آنها نیز خواهد بود.

     

    اشتراک گذاری

    یکی دیگر از حالت هایی که ممکن است با مخاطبان خود داشته باشید این است که آنها محتوا را به صورت مستقیم برای شما ارسال کنند. تحت این شرایط شما می توانید تغییرات لازم را بر روی آنها اعمال کرده و سپس منتشر نمایید. در این زمینه بهتر است که از مخاطبان خود بخواهید تا تجربه خود نسبت به استفاده از محصول را برای شما در قالب ویدئو ارسال کنند. این موضوع در جلب اعتماد مشتریان جدید، تاثیر بسیاری را خواهد داشت. به صورت کلی باید به این نکته توجه داشته باشید که تاثیر ویدئو، به مراتب بیشتر از عکس است.

    بیشتر بخوانید:

    بازاریابی سبز چیست

    نکاتی برای ایجاد یک سایت پربازدید

    توصیه هایی برای استفاده از پلتفرم اینستاگرام

    راهکارهای حوزه روابط عمومی در تعامل با مشتری

    ایجاد صفحه جداگانه

    برای این امر که پوشش خوبی نسبت به اقدامات کاربران خود داشته باشید، ممکن است صفحه اصلی فضای کافی را نداشته باشد. تحت این شرایط شما می توانید صفحه ای را برای این موضوع ایجاد کرده و تنها موارد منتخب را در صفحه اصلی قرار دهید. این مسئله باعث خواهد شد تا افراد به نوعی وارد رقابت شده و تمایل بیشتری برای بهبود کیفیت عکس ها و فیلم های خود، داشته باشند. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که حتی اگر استوری را به چنین اقدامی اختصاص داده اید، لازم است تا هایلایت داشته باشید. این امر کمک خواهد کرد که پس از 24 ساعت، این محتواها ناپدید نشده و همواره امکان مشاهده آنها وجود داشته باشد.

    شبکه های اجتماعیقدردانی در شبکه های اجتماعی

    به عنوان نکته پایانی لازم است تا مراتب قدردانی را نسبت به این دسته از مخاطبان و مشتریان خود در شبکه های اجتماعی به عمل آورید. درواقع تنها اشتراک گذاری کافی نبوده و لازم است تا طرحی را داشته باشید تا افراد به تداوم این اقدام، تمایل زیادی را داشته باشند. همچنین فراموش نکنید که مشتری می تواند حتی در سود شما نیز سهیم باشد. درواقع نباید تصور کنید که سودآوری صرفا باید از سمت آنها باشد. در این راستا شما می توانید طرح هایی را داشته باشید که براساس آن با چنین فعالیت هایی، مشتریان در خریدهای بعدی ، با تخفیف مواجه خواهند شد.

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    20 + 11 =