چرایی استفاده از تبلیغات اینترنتی در کسب و کار

0
11
تبلیغات اینترنتی

پیدایش اینترنت و گسترش تبلیغات اینترنتی تحولات ریشه ای در مدل بازاریابی و افزایش مخاطبین کسب و کارهای مختلف ایجاد کرده است. با رشد روز افزون و علاقه مندی به کسب و کار اینترنتی و دسترسی عموم مردم به اینترنت، تبلیغات اینترنتی به رکن اصلی رشد و شکوفایی بیزینس های نوپا یا افزایش مخاطبان بیزینس های قدیمی تبدیل شده است. حال شاید این سوال ایجاد شود که تبلیغات اینترنتی چیست یا چرا به تبلیغات برای کسب و کار خود نیازمندیم؟

تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی چیست؟ 

پیدایش اینترنت و گسترش تبلیغات اینترنتی تحولات ریشه ای در مدل بازاریابی و افزایش مخاطبین کسب و کارهای مختلف ایجاد کرده است. با رشد روز افزون و علاقه مندی به کسب و کار اینترنتی و دسترسی عموم مردم به اینترنت، تبلیغات اینترنتی به رکن اصلی رشد و شکوفایی بیزینس های نوپا یا افزایش مخاطبان بیزینس های قدیمی تبدیل شده است. حال شاید این سوال ایجاد شود که تبلیغات اینترنتی چیست یا چرا به تبلیغات برای کسب و کار خود نیازمندیم؟

 تبلیغات مهمترین استراتژی به کار گرفته شده توسط صاحبین مشاغل یا ارگان های مختلف برای افزایش ارتباط با مخاطبین و جلب نظر آن ها است. تبلیغات نوع کار، محصولات و یا شیوه استفاده صحیح از آن ها را به مخاطب یاد می دهد و از دلایل اصلی در حفظ و بقا یک کسب و کار محسوب می شود.

یک تبلیغات صحیح با افزایش اطلاعات نسبت به عملکرد کسب و کار و جذب مشتری تضمین کننده رونق و ماندگاری آن است. به ویژه تبلیغات به کسب و کارهای نوپا این فرصت را می دهد که در بازه زمانی کوتاهتر رشد سریعی در معرفی خود و جذب مخاطب داشته باشند.

لزوم تبلیغات اینترنتی با گسترش کسب و کار اینترنتی

 با یک تعریف کلی به کسب و کارهایی که در بستر اینترنت انجام می شود کسب و کار اینترنتی می گویند. وجود اینترنت و راه اندازی آسان کسب و کار با هزینه های کمتر افراد زیادی را به سمت ایجاد یک کسب و کار اینترنتی متمایل کرده است، که البته تغییر رفتار مصرف مردم و دسترسی بیشتر به کسب و کارهای آنلاین نیز در گسترش آن تاثیر جدی داشته است.

افزایش بیکاری و کمبود سرمایه در دسترس افراد را ترغیب می کند که از پیشرفت تکنولوژی های موجود و مورد استقبال عموم بیشترین بهره را ببرند. در این میان تبلیغات اینترنتی به کمک این کسب و کارها آمده و سرعت رشد  و معرفی آن ها را شتاب بیشتری داده است. تبلیغات اینترنتی در شبکه های اجتماعی متعدد روش موثری برای معرفی مشاغل جدید و یافتن مشتری است.

برتری تبلیغات اینترنتی در مقایسه با شیوه های سنتی تبلیغات

تبلیغات اینترنتی

اگرچه امروزه شرکت های بزرگ یا صاحبان مشاغل هنوز بودجه کلانی را برای تبلیغات سنتی در نظر می گیرند، اما تبلیغات اینترنتی به دلیل مزیت های متفاوتی که نسبت به تبلیغ در تلویزیون، روزنامه، بیلبورد و … دارد در این رقابت حضور چشمگیری دارند. اطلاع از اهمیت و تاثیر گذاری تبلیغات اینترنتی عامل محرک برای سرمایه گذاری بیشتر در این سبک جدید بازاریابی می باشد.

مخاطب بیشتر:

امروزه افراد حداقل عضو یک شبکه اجتماعی هستند یا به طور روزانه به سایت های مختلف مراجعه می کنند. دسترسی همگانی به موبایل و ارتباط آسان از طریق آن باعث افزایش مشاهده تبلیغات اینترنتی در مقایسه با سنتی می شود. تبلیغی که در میان برنامه های تلویزیون پخش می شود یا بیلبوردی که عابران محدودی به آن توجه دارند در مقایسه با حجم کثیر کاربرانی که از اینترنت استفاده می کنند مخاطبین محدودی دارد.

 هزینه مقرون به صرفه:

با توجه به محدودیت بودجه برای این بخش در هرکاری باید در نظر گرفت که هزینه تبلیغات اینترنتی به مراتب از تبلیغات سنتی ارزان تر است. هزینه ماهیانه بیلبوردهای تبلیغاتی در بعضی از مناطق تهران ماهیانه به 100 میلیون نیز می رسد یا هزینه های تبلیغات بازرگانی در تلویزیون نیز از عهده هر کسب و کاری بر نمی آید.

ارتباط با مخاطب:

از مزیت های قابل توجه تبلیغات اینترنتی ارتباط نزدیک و ایجاد گفت و گو با مخاطب است. شکل گیری و ایجاد گفت و گوی دو طرفه به مخاطب این امکان را می دهد که برای سوال های احتمالی خود پاسخ دریافت کند و نسبت به دریافت کالا یا هر نوع خدمات دیگر رغبت بیشتری داشته باشد.

انعطاف و هوشمندی:

تبلیغات اینترنتی این فرصت را ایجاد می کند که در ترکیب های متنوع و زمان های مختلف پیام تبلیغاتی برای مخاطب نشان داده شود. برای مثال عکس، فیلم یا متن تبلیغاتی در ساعات فعالیت مخاطبان اینترنت قابل مشاهده است. همچنین این امر می تواند با کمک هوش مصنوعی، توجه به رفتار خرید یا سلیقه مخاطب و الگوریتم های جست و جو به طور اختصاصی و در زمان مناسب برای مخاطب اتفاق افتد.

تخمین بازده:

تبلیغات سنتی توانایی این را ندارد که به شما میزان دقیقی از توجه یا تاثیر گذاری تبلیغ را نشان دهد. برای مثال خیلی مبهم و نا مشخص است که چند درصد مخاطبان تبلیغات بازرگانی تلویزیون را دیده اند یا چند درصد در زمان تردد به بیلبورد تبلیغاتی توجه داشته اند. اما تبلیغات اینترنتی این فرصت را می دهد که با دقت غیر قابل مقایسه ای بازده تبلیغات را با مشاهده میزان کلیک بر تبلیغات اینترنتی، ورود به سایت یا خرید صورت گرفته بررسی کنند.    

انواع تبلیغات اینترنتی کدامند؟

تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی به دلیل تنوع زیاد راه های بی شماری برای ارتباط با مخاطب پیدا می کنند که در زیر با انواع آن بهتر آشنا می شویم.

تبلیغ در شبکه های اجتماعی

مخاطب زیاد و تنوع شبکه های اجتماعی مکان خوبی برای تبلیغات اینترنتی است. امکان شناسایی سلیقه و علاقه مخاطبان در این بستر بیشتر فراهم است و شما با دسته بندی طیف های خاص کار راحت تری برای معرفی خود پیش رو دارید.

 مانند: فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، تلگرام و ….

تبلیغ از طریق ساخت ویدئو

 ساخت یک ویدئویی کوتاه و خلاصه از عملکرد خود که در نهایت کسب و کار شما را معرفی کند راهی آسان و سریع برای آشنایی مشتری با کار و محصول شما است.

تبلیغ با طراحی بنر

 ابتدایی ترین نوع تبلیغات اینترنتی طراحی یک بنر ساده برای معرفی کار شما است که به مخاطب نشان داده می شود.

تبلیغ با ارسال ایمیل

 ارسال ایمیلی حاوی اطلاعاتی کوتاه و مختصر از معرفی کسب و کار شما یکی دیگر از کارهای رایجی است که امروزه به وفور انجام می شود.

تبلیغ از طریق رپورتاژ آگهی

 مطالبی در وب سایت های خبری یا برخی مجلات اینترنتی با شکل ظاهری مقاله منتشر می شود که هدف اصلی آن تبلیغ است و با سفارش شرکت یا ارگان خاصی نوشته می شوند.

بهینه سازی موتور جست و جو (SEO)

افراد روزانه با کلید واژه های مختلف در موتورهای جست و جو به دنبال دریافت اطلاعات مربوطه هستند. سئو عملکرد وب سایت را طبق معیارهای موتورهای جست و جو بهبود می دهد و نتیجه آن افزایش بازدیدکنندگان وب سایت است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

سه + هشت =