نشست تخصصی راهکارهای تجاری سازی صنایع دستی بروجرد

    0
    10
    صنایع دستی

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ایرنا – رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد گفت: بیستمین نشست تخصصی بسته بندی و راهکارهای تجاری سازی صنایع دستی روز یکشنبه در سالن کانون شاهد بروجرد برگزار شد.

    حجت الله یارمحمدی  افزود: با بیان اهمیت ونقش بسته بندی به عنوان راهکاری عملی و نقطه توجه دست یابی به بازازهای هدف ومعرفی مطلوب مفاهیم فرهنگی بر کسی پوشیده نیست..

    وی اظهار داشت: این نشست با هدف ترویج استفاده از بسته بندی محصولات صنایع دستی به منظور توسعه بازارهای داخلی و خارجی، تقویت زیرساخت برندسازی و صادرات محصول با حضور کارشناسان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد.

    رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد گفت: بسته بندی نقش مهمی در جذب مشتری و رونق بازار فروش محصولات داشته و همچنین در افزایش تقاضای بازار تعیین کننده است.

    یارمحمدی افزود: مشتری به سمت محصولی که بسته بندی و برند داشته باشد جذب می شود و حجم اطلاعاتی که می توان روی بسته بندی قرار داد موجب افزایش تقاضا می شود.

    وی گفت: در این نشست مسایل تخصصی توسط ۲ نفراز اساتید دکتر دادوند وتقی زاده بیان و درپایان باتوجه به اینکه نشست فوق در راستای ارتقاء دانش هنرمندان عرصه صنایع دستی برگزارشده گواهی شرکت در دوره به ۱۰۰ تن از هنرمندان صنایع دستی لرستانی اعطا گردید.

    صنایع دستی و صادرات

    بسته بندی یکی از آیتم های مهمی است که در تولید یک کالا وجود دارد. بسته بندی در وهله ی اول ضامن سلامت مردم است به خصوص در زمینه مواد غذایی و دارویی، و دیگر آن که یک بسته بندی مناسب باید شکیل باشد تا برای مصرف کننده جذاب باشد.

    اما این روزها یک آیتم مهم دیگر نیز مورد توجه قرار گرفته که بسیار مهم است. توجه به محیط زیست در درجه اهمیت بسیار بالایی قرار گرفته است، یک بسته بندی مناسب بسته بندی است که در محیط زیست تولید آشغال و زباله نکند. یعنی کمتر از پلاستیک استفاده کند و بتوان بارها و بارها از مواد برای تولید یک بسته بندی دیگر استفاده کرد.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»،گزارشی از انجمن آلومینیوم و موسسه تولیدکنندگان قوطی نشان می‌دهد که قوطی‌های آلومینیومی همچنان در چندین شاخص کلیدی پایداری، عملکرد بهتری در رقابت با سایر انواع بسته‌بندی دارد.

    علاوه بر این یک بسته بندی مناسب برای برخی کالا ها علاوه بر حفاظت از آن کالا بیانگر هویت خاصی برای آن کالا است. برای مثال وقتی شما می خواهید یک محصول صنایع دستی به یک گردشگر خارجی هدیه بدهید و یا زعفران برای یک دوست ساکت خارج از مرزهای ایران بفرستید یک بسته بندی مناسب می تواند ضامن حفظ آبروی کالای ایرانی باشد. هر چه یک بسته بندی زیباتر باشد و آیتم های جهانی را بیشتر رعایت کند بیشتر در حافظه ها ماندگار خواهد شد.

    یک یسته بندی مناسب در مورد موارد خوراکی و دارویی حساسیت دو چندانی نیز ایجاد می کند. چرا که علاوه بر زییایی اگر اصول بهداشتی در اتجام کار رعایت نشود مشکلات فراوانی برای مصرف کننده ایجاد خواهد شد و حتی ممکن است جان مصرف کننده نیز به خطر بیوفتد. در نتیجه علاوه بر رعایت اصولی که جایگاه جهانی برای یک کالا به ارمغان می آورد یک بسته بندی مناسب باید هم به لحاظ محیط زیستی و هم به لحاظ حفظ بهداشت برای سلامت مصرف کننده آیتم های زیادی را رعایت کند.

    کشور ایران در زمینه صنایع دستی و یکسری کالاهایی همچون زعفران و خاویار پتانسیل های بالایی دارد. ایران می تواند به دلیل کیفیت و مرغوبیت بالای این کالاها راه خود را به بازارهای جهانی باز کند. اما برای تقویت بخش صادرات باید استانداردهای جهانی را برای بسته بندی مناسب محصولات خود رعایت کند.

     

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    17 − 6 =