بسته‌بندی نامناسب و عدم برندسازی محصولات

    0
    32
    عدم برندسازی محصولات

    معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، یکی از مهم‌ترین مشکلات صادرات ایران را بسته‌بندی نامناسب و عدم برندسازی محصولات دانست.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از خبرگزاری صنایع، محمدمهدی برومندی در سفری یک‌روزه به استان تبریز در نشستی با رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی بر پیگیری وزارت جهادکشاورزی جهت رفع موانع صادراتی و تسهیل و تسریع در روند صادرات سیب در سال جاری تاکید و اظهار کرد:

    میزان تولید سیب در کشور از ۳ میلیون تن به بیش از ۴ میلیون و ۱۲۰ هزار تن رسیده لذا باید به صادرات آن توجه ویژه داشته باشیم.

    عدم برندسازی محصولات
    عدم برندسازی محصولات

    وی با بیان اینکه ایران از نظر سطح زیر کشت سیب رتبه سوم و از نظر تولید رتبه پنجم جهان را به خود اختصاص داده است، افزود:

    کشورهای عمده صادر کننده سیب به ترتیب چین، لهستان، ایتالیا، آمریکا و شیلی هستند و ایران در زمینه صادرات سیب درختی در جایگاه ششم دنیا قرار دارد.

    برومندی با بیان اینکه تولید سیب در سال جاری از سال ۹۸ بیشتر است، تصریح کرد:با جدیت به دنبال تسهیل و تسریع در صادرات این محصول هستیم و فوریت این مساله علاوه بر وزارت جهاد کشاورزی باید برای سایر بخش‌های دولت نیز تبیین شود.

    عدم برندسازی محصولاتبیشتر بخوانید:

    نقش بسته بندی در تبلیغ بصری کالا

    بسته بندی و صنایع تبدیلی حلقه مفقوده توسعه کشاورزی

    توقف توزیع کاغذ دولتی

     

    *** عدم صادرات به موقع سیب

    وی با اشاره به اینکه عدم صادرات به موقع سیب موجب از بین رفتن بازارهای خارجی این محصول باغبانی خواهد شد، اظهار داشت:

    باید مشکلات این حوزه از جمله پیمان‌سپاری ارزی، افزایش هزینه حمل و نقل و در نتیجه بالا رفتن هزینه صادرات و رکود در این بخش مورد توجه قرار گرفته و مشکلات متعدد گمرکی و مرزی، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای صادرات و کمبود تسهیلات سرمایه در گردش صادرکنندگان نیز باید جدی گرفته شود.

    عدم برندسازی محصولات

    *** مهم‌ترین مشکلات صادرات ایران

    به گزارش خبرگزاری صنایع، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در پایان با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات صادرات ایران، بسته‌بندی نامناسب و عدم برندسازی محصولات است، بیان داشت:وضع استانداردهای مناسب برای حفظ بازارهای هدف صادراتی بسیار اهمیت دارد.

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    2 − 1 =