بسته بندی خاویار و تاثیر آن بر عملکرد بازار

    0
    14
    بسته بندی خاویار

    سخنگوی کمیسیون کشاورزی در مجلس گفت: نگرانیم در حوزه صادرات خاویار، فرصت هایمان سوخت شود.در بسته بندی خاویار ضعیف عمل کردیم.

    «علی ابراهیمی»، سخنگوی کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی،در خصوص «ضعف استانداردسازی در صادرات محصولات» گفت: متاسفانه در عموم محصولات کشاورزی به‌رغم تنوع و کیفیت در محصولات، در زمینه بسته‌بندی و مشتری پسندی بسیار ضعیف عمل کردیم و نتوانستیم، برندسازی قابل اتکایی داشته باشیم. و این درحالی است که بسته بندی اصولی و همچنین توجه به زیبایی و شکلیل بودن یک بسته بندی تاثیر فراوانی بر مشتری می گذارد و مشتری را ترغیب به خرید از یک برند خاص می کند که توسط بسته بندی آن شناخته می شود.

    او در ادامه بیان کرد: در موضوع خاویار و زعفران که منحصر کشور خودمان است، نتوانستیم در بسته بندی موفق عمل کنم و بیشتر به سمت اقدامات فله‌ای و غیراستاندارد رفتیم و زحمات و تلاش تولیدکنندگان بی‌نتیجه ماند و حلقه‌های واسط، کار بسته‌بندی را انجام می‌دادند. متاسفانه انسجام نداشتن در قالب تشکل‌ها باعث این مشکل شده است. در صورتی که توجه هر چه بیشتر در بسته بندی خاویار باعث رشد صادرات بیشتر و نگهداشتن بازار این کالای گرانبها است.

    ابراهیمی بیان کرد: در ارتباط با دنیا سیاست‌هایمان متغیر است، تجار و تولیدکننده نمی‌تواند به خیلی از بازارها امیدوار باشند و برنامه‌ریزی دراز مدت، داشته باشند.

    سخنگوی کمیسیون کشاوری گفت: نگرانیم در حوزه صادرات خاویار، فرصت‌هایمان سوخت شود مانند زعفران. یک ماه و نیم پیش برای میگو موافقت‌نامه قرنطینه‌ای را به مرحله اجرا رساندیم تا میگو و پای مرغ که بازار مصرف خوبی هم در چین دارد، بتواند با برند ایرانی صادر شود؛ اما چیزی که حدود ۴۰ هزارتُن به ویتنام رفت و با بسته بندی های غیر ایرانی، به دست مصرف کننده می‌رسید.

    او درخصوص راهکار برای این موضوع مطرح کرد: در اینجا مشکل قانونی وجود ندارد و حوزه اجرا کارش را به خوبی انجام نمی دهد.

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    2 + هفت =