نقاط قوت و ضعف نمایشگاه چاپ در یک نگاه اجمالی

    گفت و گو با علی جعفری، مدیر مجتمع چاپ و صحافی دلتا

    0
    14
    نمایشگاه چاپ

    بیست و ششمین نمایشگاه چاپ بسته بندی و ماشین آلات وابسته در آذرماه امسال و در محل نمایشگاه بین المللی برزگرا شد. این نمایشگاه که با حضور فعالان این حوزه بر پا شده بود با استقبال خوب اهالی صنعت چاپ روبرو شد و اکثر شرکت کنندگان نیز از حضور در نمایشگاه اظهار رضایت داشتند. اما نمایشگاه نقاط قوت و ضعف خود را نیز داشت. علی جعفری یکی از فعالان حوزه چاپ از نقاط قوت و ضعف نمایشگاه چاپ می گوید.

    علی جعفری، مدیر مجتمع چاپ و صحافی دلتا با بیان اینکه حدود ۱۵ دوره است که در این نمایشگاه شرکت کرده گفت: جانمایی مجموعه‌ی ما در بیست و ششمین دوره نمایشگاه چاپ در سالنی بود که تنها دو یا سه تولیدکننده در آن حضور داشتند و الباقی غرفه‌گذاران در حوزه پلیمر و چاپ روی پلاستیک فعال بودند. مزیت دوره‌های گذشته این نمایشگاه اختصاص سالن به تولیدکنندگان سررسید و تقویم‌های رومیزی، دیواری و غیره بود.

    وی با اشاره به اینکه حضور در نمایشگاه باعث ایجاد رقابت می‌شود؛ ادامه داد: نقطه قوت این دوره از نمایشگاه تنها سالن خوب آن بود که در اختیار مجموعه ما قرار دادند. سالن ۵ (ملل) امکانات خیلی خوبی داشت.

    جای خالی تبلیغات در نمایشگاه چاپ

    جعفری با تأکید بر اطلاع‌رسانی ضعیف این نمایشگاه گفت: اطلاع‌رسانی این دوره از نمایشگاه چاپ فوق‌العاده ضعیف بود و ما دراین‌باره با مجری برگزاری نمایشگاه صحبت کردیم که به ما پیشنهاد دادند که از در پارکینگ توسط چند استند و فلش تا سالن ۵ تبلیغات انجام دهیم و این درصورتی است ‌که ما برای حضور در این نمایشگاه هزینه کرده‌ایم و نباید مجدداً برای جذب مشتری هم متحمل هزینه شویم؟ برگزارکنندگان امسال در این زمینه خیلی ضعیف عمل کردند ولی باز هم تأکید می‌کنم سالن ملل استاندارد و از کیفیت بالایی برخوردار بود.

    مدیر مجتمع چاپ و صحافی دلتا تصریح کرد: به اعتقاد من تغییر تاریخ برگزاری این دوره از نمایشگاه یکی از نقاط قوت آن بود که متأسفانه با آشوب‌های اجتماعی کشور و قطعی اینترنت مقارن شد، درنتیجه هم ما و هم مجری برگزاری را با مشکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی روبرو کرد. پیشنهاد می‌دهم همین زمان را برای سال‌های آینده نیز در نظر بگیرند.

    وی در پایان اشاره کرد: قیمت‌ تهیه‌ی غرفه قدری گران است و بهتر است برای تولیدکنندگان و مجموعه‌های عضو اتحادیه و دارای جواز کسب، این مقدار قدری تعدیل شود.

    صنعت چاپ همانطور که می دانید صنعتی قوی و اشتغال زا است و در هر کجای دنیا که به این صنعت بها داده شد ثمرات مثبتی نیز داشته، این صنعت پر از پتانسیل های فراوان است اما نیاز به توجه و نوآوری دارد. در کشور هایی همچون کشور ترکیه مسئولان متوجه این امر شده و سرمایه گذاری های لازم را در این رشته مبذول داشته اند، کشور عزیزمان ایران نیز در این باره نیاز به حمایت و پشتیبانی دارد تا بتواند بر مشکلات پیش رو غلبه کند.

    بیشتر بدانید:

    نمایشگاه چاپ فرصتی برای ارتباطات موثر رو در رو
    جای خالی همدلی درنمایشگاه چاپ
    نمایشگاه چاپ امسال از همیشه بهتر بود

     

     

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    3 × یک =