مدیر مجموعه اسکویی| ریزش 50 درصدی مشتریان صنعت چاپ

    بررسی وضعیت بازرگانی صنعت چاپ در دوران کرونا

    0
    26
    مجموعه اسکویی

    مدیر مجموعه اسکویی گفت: سال گذشته به ‌مراتب وضعیت سفارش‌ های ما خیلی بهتر بود اما امسال در حدود 50 درصد ریزش مشتری داشتیم.

    مجموعه اسکوییفرهاد اسکویی، مدیر مجموعه اسکویی درباره زمان آغاز به کار مجموعه‌ اش در دوره کرونا به خبرنگار چاپ و نشر آنلاین گفت: مجموعه اسکویی کار خود را از 5 اردیبهشت ‌ماه و با رعایت کامل اصول بهداشتی آغاز کردیم. هم‌اکنون هم استفاده از ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده برای کارمندان در مجموعه ضروری است.

    وی درباره مشکلاتی که بیماری کرونا برای بخش بازرگانی صنعت چاپ به وجود آورده است توضیح داده و گفت: بیماری کرونا تا حدودی اثرگذار بوده است، به‌هرحال دو ماه تعطیلی کامل کشور و بسته شدن مرزها در رکود اقتصادی پیش آمده بی‌تأثیر نبوده است اما آنچه در این میان بیش از همه تأثیرگذار بوده نوسانات قیمت ارز است که بازار را با سردرگمی عجیبی روبرو کرده است.

    اسکویی بیان داشت: ما از زمان شیوع بیماری کرونا مشتری حضوری نداشته و بیشتر سفارش‌ها را به‌صورت غیرحضوری ثبت می‌کنیم. متأسفانه باید بگویم که بیشتر چاپخانه‌دارانی که با مجموعه ما همکاری داشته‌اند با 80 درصد افت کاری مواجه شده‌اند و طبعاً سفارش‌هایشان نیز کاهش پیداکرده است. ناگفته پیدا است، زمانی که چاپخانه‌داران کار برای انجام دادن نداشته باشند، مصرف مواد اولیه‌ای هم ندارند و فروش ما نیز که به میزان سفارش آن‌ها وابسته است بر همین اساس کاهش پیدا می‌کند.

    وی در ادامه تصریح کرد: چاپخانه‌داران معمولاً چند شیفت کار می‌کنند و در دوره اوج سفارش‌های کاری به سه یا چهار شیفت می‌رسند اما در حال حاضر و با وجود رکود پیش آمده در بازار، یک شیفت کاری را نیز به زحمت پر می‌کنند.

    بیشتر بخوانید: افزایش قیمت مواد اولیه صنعت چاپ

    مدیر مجموعه اسکویی همچنین افزود: سال گذشته به ‌مراتب وضعیت سفارش‌ های ما خیلی بهتر بود اما امسال در حدود 50 درصد ریزش مشتری داشتیم.

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    هجده − هفده =