تزریق سرمایه و کنترل بازار مواد اولیه چاپ

    گفت و گو با احمدرضا اعتمادمظاهری، عضو هیئت‌مدیره اتحادیه و مدیرعامل شرکت تعاونی چاپخانه داران تهران

    0
    60
    مواد اولیه چاپ

    احمدرضا اعتماد مظاهری از اعضای قدیمی اتحادیه و مدیرعامل شرکت تعاونی چاپخانه‌ داران تهران که فعالیت در صنف چاپ را از دهه شصت خورشیدی آغاز کرده، تأمین به موقع مواد اولیه چاپ را یکی از دغدغه های دائمی چاپخانه ‌داران بیان می کند.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین؛ این عضو هیئت مدیره اتحادیه و مدیرعامل شرکت تعاونی چاپخانه داران تهران معتقد است، در صورت تزریق سرمایه به شرکت تعاونی چاپخانه داران، این تشکیلات می‌ تواند علاوه بر تأمین به موقع، بازار مواد اولیه چاپ را نیز به نوعی تحت کنترل و اثرپذیری صنف چاپ قرار دهد.

    به گفته مظاهری در دوره جدید، اتحادیه می بایست از طریق رایزنی، فعالان بزرگ صنف را مجاب به سرمایه ‌گذاری در شرکت تعاونی کند و از این طریق علاوه بر کنترل و تعدیل قیمت‌ های مواد اولیه چاپ در بازار، به دغدغه همیشگی فعالان صنف نیز در این زمینه پایان دهد.

    بیشتر بخوانید: آغاز به کار هیئت‌ مدیره جدید اتحادیه چاپخانه داران تهران

     وی با اشاره به اینکه شرکت تعاونی تاکنون به صورت سنتی عمل کرده و در حد امکانات و نقدینگی محدودش توانسته مواد اولیه مورد نیاز را برای اعضا تأمین کند، اظهار داشت: برای تعدیل و کنترل قیمت‌ ها نیاز به تزریق سرمایه توسط اعضا داریم. چرا که نقدینگی شرکت با توجه به تحریم ها و کاهش ارزش پول ملی به اندازه ای نیست که بتواند همگام با افزایش بی‌رویه نرخ ‌های ارز حرکت کند.

    مدیرعامل شرکت تعاونی چاپخانه داران تهران با تأکید بر اینکه تزریق سرمایه موجب می‌شود تا دست تعاونی برای خریدهای داخلی و خارجی مواد اولیه و عرضه آن به قیمت منطقی بازتر شود گفت: عضویت اعضای جدید و ترغیب آن‌ها برای سرمایه گذاری، می تواند توانمندی شرکت تعاونی را برای تأمین به موقع مواد در حجم گسترده با حداقل سود، چندین برابر کند.

    بیشتر بخوانید: افزایش قیمت مواد اولیه چاپ؛ مشکل جدی چاپخانه داران

     وی در پاسخ به این پرسش که شرکت تا چه اندازه می‌ تواند در شکستن قیمت‌ های غیرواقعی بازار تأثیرگذار باشد، گفت: سطح قیمت ‌ها بستگی به شرایط بازار دارد و در واقع عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت است. ولی این به آن معنا نیست که عرضه بدون واسطه مواد اولیه چاپ از سوی شرکت تعاونی نمی تواند موجب تعدیل قیمت‌ ها شود. به طور نمونه تجربه توزیع گسترده یکی از اقلام پرمصرف صنف چاپ که ابتدای سال جاری با یک سوم قیمت صورت گرفت؛ نشان داد که تعاونی می‌تواند با کوتاه کردن دست واسطه ها کمر قیمت های غیر واقعی را برای اعضایش بشکند.

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    هشت + 18 =