نماپرچم همیشه پرچمش بالاست

مصاحبه با مدیر شرکت نماپرچم، تولیدکننده انواع پرچم و هدایای تبلیغاتی

0
57
نماپرچم

یکی از موارد جامانده در بحث تبلیغات (در مقایسه با هدایایی مثل سررسید، تقویم، خودکار و…)، پرچم تبلیغاتی است. پرچم‌ها چند نوع هستند؟ ویژگی‌های یک پرچم خوب در چیست؟ بازار کار این حرفه چگونه است؟ این سؤالات را مدیر شرکت نماپرچم به ما پاسخ داد.

نماپرچملطفاً خود و شرکتتان را معرفی کنید.

شهاب عباسپور هستم مدیر شرکت اوج ماندگار نماپرچم (با برند نماپرچم). شرکت ما در کارهای هدایای تبلیغاتی، چاپ افست و دیجیتال فعال است. تخصص اصلی ما هم چاپ روی پارچه است که مثلاً روی ساتن خیلی مانور داده‌ایم و همچنین در شکل پرچم‌ها طراحی‌های زیادی در شکل و پایه انجام داده‌ایم که به نحوی حرکت از سنت به مدرنیته است. مثلاً پرچم‌های مخمل با چاپ برجسته که بسیار شیک و چشمگیر است و در جشنواره فجر سال پیش و امسال استفاده کردیم که طرحی نوین و خاص نماپرچم است.

نگاه شرکت‌ها به پرچم چگونه است؟

بعد از هدایایی مثل سررسید، سربرگ، خودکار و دیگر موارد، امروزه توجه مخاطبین به پرچم جلب شده است. یک پرچم با لوگوی شما خیلی در برندسازی و شناساندن لوگو و نام شرکتتان مؤثر است. امروز خوشبختانه استقبال از این مورد مؤثر تبلیغاتی رو به افزایش است، چراکه در کنار اعلام ماهیت وسیله‌ای زینت‌بخش و دکوری هم هست.

چند نوع پرچم داریم؟

پرچم‌ها ازلحاظ شکلی نمونه‌ها و کاربردهای مختلف و بسیاری دارند اما به‌طورکلی ازلحاظ شکل می‌توان به پرچم‌های اهتزاز، رومیزی، ریسه و ساحلی که عمومیت بیشتری دارند اشاره کرد.

پرچم خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

نماپرچمدر وهله اول باید پارچه خوبی را متناسب به نوع چاپی که قرار است رویش انجام شود انتخاب کنیم. دوخت خوب و مناسب در کنار جنس و نوع پایه هم در ماندگاری و شکیل بودن سفارش مهم است. مسائل دیگری چون طراحی، خدمات و حتی ارسال هم مهم هستند. گاهی پرچم باید برای یک زمان خاص استفاده شود و خوش‌قولی در تحویل آن یک فاکتور مهم است.

چرا باید نماپرچم را انتخاب کنیم؟

به دلیل اینکه نماپرچم سعی دارد همیشه به مخاطبین ضمن احترام مشاوره خوب و ارائه کیفیت خوب همراه باقیمت و خدمات مناسب ارائه دهد. ما مشاوره خوبی می‌دهیم، وقتی تلفن را برمی‌داریم صرفاً برای عقد یک قرارداد و گرفتن فاکتور نیست. ما همیشه اطلاعات خود را در اختیار مشتری می‌گذاریم تا آگاهانه انتخاب کند. بارها پیش آمده که شرکتی برای یک کار پرچمی سفارش داده که مناسب نبوده و ما او را آگاه کرده و پیشنهاد پرچمی را به او داده‌ایم که بهترین بازخورد را برای او داشته باشد. همچنین در تکامل ابزار تبلیغ به او مشاوره می‌دهیم.

مثلاً برای جشنواره‌ای پرچم سفارش داده‌اند و ما گفته‌ایم به بند VIP هم نیاز است و آن‌ها استقبال کرده‌اند و برگزاری موفق‌تر و حرفه‌ای‌تری داشته‌اند. یا مثلاً برای جشنواره فجر امسال پیشنهاد یک تابلو 4 و 6 متری از جنس جیر با چاپ برجسته و متالایز دادیم که پذیرفته شد و عکس‌های این جشنواره تأیید سلیقه و پیشنهاد ما است.

بارها یک سفارش عادی و معمول را با کمی دست کاری و تزیین به یک کار خاص و ویژه تبدیل کرده‌ایم که سفارش‌دهنده شگفت‌زده شده است. برای همین بهترین شرکت‌ها همیشه روی برند نماپرچم دست گذاشته‌اند. ما آتلیه طراحی داریم و بارها شده که لوگو طراحی کرده‌ایم و از همین رو است که بسیاری از شرکت‌ها بروشور، ست‌های اداری تبلیغاتی خود را به ما می‌سپارند.

ما هرسال طرح‌ها و ایده‌های جدیدی را انجام داده‌ایم، مثلاً در بخش پایه‌های پرچم که قبلاً سنگی و فلزی بود ما طرح‌های L و T لوکس و سبک را آزمایش کردیم که بسیار مورد استقبال قرار گرفت و بعدازآن بود که سایرین هم از آن تقلید کرده و دست به تولیدی زیرزمینی، شبیه و کم کیفیت‌تر زدند و ایده انحصاری ما را هم بدنام کردند. باید برای هر مشتری توضیح دهیم که این جنس از سایر اجناس بازار متفاوت است و باکیفیت‌تر است.

نماپرچمصحبت از رقیب شد؛ بازار کار این حرفه چگونه است؟

متأسفانه برخی افراد نابلد در این کار وارد شده‌اند که با خام‌دستی بهره‌وری تبلیغات را پایین آورده و شرکت‌ها را به اهمیت تبلیغات ظنین کرده‌اند. حتی خیلی از همکاران امروز، دیروز در نماپرچم بوده‌اند و با شناخت رابطه‌ها و کارآموختگی نسبی گمان به توانایی کرده و وارد بازار کار شده‌اند. ای‌کاش این کار اتحادیه مشخصی داشت که کیفیت و حق کپی برداری را می‌شد از طریق آن دنبال کرد.

بیشتر بخوانید: برگزاری نمایشگاه چاپ با برنامه ریزی بیشتری باشد

 

به‌عنوان سخن پایانی، از مشکلات دیگر این حرفه بگویید.

الآن برخی یک دستگاه کوچک و ارزان خریداری کرده و بدون ثبت رسمی سایت زده و مشغول کار هستند که همان‌طور که پیش‌تر گفتم بدون کیفیت بودن کار آن‌ها اثر سویی در کارهای ما هم می‌گذارد. متأسفانه امروز خیلی‌ها کیفیت را فدای قیمت می‌کنند، دیگر خدمات، ایده، طرح، کیفیت و جنس و امثال این فاکتورها را احتساب نمی‌کنند.

نماپرچم همیشه سعی کرده بهترین باشد و سایر تولیداتش با بالاترین کیفیت ممکن عرضه شود که در این راه تا حدود زیادی هم موفق بوده‌ایم. فقط گاهی به خواسته خود مشتری و بنا به مقتضیات مالی او مثلاً در نوع پارچه مجبور شده‌ایم از جنس درجه دویی استفاده کنیم که البته قبلاً مشتری را از این تفاوت آگاه کرده و این انتخاب خود او بوده است. در نماپرچم همیشه قبل از تیراژ بالا، نمونه‌هایی از سفارش را می‌زنیم و مشتری را به مقایسه دعوت می‌کنیم تا آگاهانه دست به انتخاب بزند.

منتشر شده در شماره 145نشریه چاپ و نشر- بهمن 1395

نویسنده: میلاد حاتمی لندی

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

ده − 9 =