مدیریت مالی کسب و کارها یک از مهم ترین بخش های یک شرکت موفق محسوب می شود. استارت آپ ها به طور معمول پیش از تجربه سال نخست فعالیت شان با شکست مواجه می شوند.
این امر نوعی گرایش عمومی در میان برندها محسوب می شود. شاید یکی از دلایل این امر عدم آشنایی کسب و کارها با شرایط مدیریت مالی در ابتدای مسیر باشد. این امر برای کسب و کارهای بزرگ نیز دردسر ایجاد می کند بنابراین شما باید به دنبال فرآیندی بهتر برای مدیریت مالی کسب و کارتان باشید. این امر در مورد کسب و کارهای تازه تاسیس بیشتر از دیگران دارای اهمیت است.
کسب و کارهای تازه همیشه از نظر مالی با مشکل مواجه هستند. یکی از دلایل این امر عدم آشنایی مدیران چنین استارت آپ هایی با نحوه مدیریت مالی است. تمام کسب و کارها در بازار به دنبال سود بیشتر هستند بنابراین ناتوانی کسب و کارها برای مدیریت منابع مالی اغلب اوقات منجر به شکست خواهد شد. اگر شما نیز در زمینه مدیریت کسب و کار با مشکلات مالی زیادی مواجه هستید، توصیه های مندرج در ادامه مقاله کنونی به درد شما خواهد خورد.
پیش بینی مداوم از وضعیت مالی
آینده هیچ کسب و کاری قابل پیش بینی نیست. بسیاری از برندها توانایی پیش بینی نسبی وضعیت بازارهای مالی را دارند. همین امر موجب سرمایه گذاری و فعالیت بهینه از سوی آنها می شود. اگر شما نسبت به وقوع یک بحران مالی در شش ماه آینده آگاهی داشته باشید، نحوه فعالیت تان بدون تردید متفاوت از شرایط عادی خواهد بود.
این امر در مورد برندهای بزرگ همراه با دامنه وسیعی از کارشناس ها و تاثیرگذاری بر روی وضعیت دیگر برندهاست بنابراین شما باید سرمایه گذاری قابل توجهی برای پیش بینی وضعیت کسب و کار انجام دهید. خوشبختانه امروزه بسیاری از اطلاعات موردنیاز کسب و کارها به صورت رایگان قابل دسترسی است. نکته مهم در این میان نحوه ترکیب اطلاعات برای کاربست بهترشان در زمینه بازاریابی است. در غیر این صورت شما توانایی پوشش مالی موردنیاز برای تولید داده ها را خواهید داشت.
به روز رسانی مداوم حساب های مالی
حسابداری در حوزه کسب و کار کار پیچیده ای محسوب می شود. مدیریت مالی کسب و کارها باید خود را با شرایط روز به روز کنند. خوشبختانه بسیاری از شرکت های دیجیتال در زمینه کسب و کار اقدام به معرفی نرم افزارهای حرفه ای حسابداری کرده اند. این امر به معنای عدم نیاز به همکاری با حسابدارهای حرفه ای نیست، بلکه هزینه های کلی و پیچیدگی کار را کاهش می دهد.
اگر شما به عنوان صاحب یک کسب و کار توانایی همکاری با حسابدارهای حرفه ای را ندارید، بهترین ایده شرکت در دوره های آموزش حسابداری است. شاید این امر بسیار دشوار و زمانبر به نظر برسد، اما امروزه بسیاری از موسسه های مالی دوره های آموزش رایگان برای برندها ایجاد می کنند. اگر شما در این زمینه مشکلات زیادی دارید، امکان الگوبرداری از عملکرد برندهای بزرگ را دارید. این امر ایده های جذابی در اختیار شما برای بازاریابی و تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف ایجاد خواهد کرد.
شناسایی نقطه ضعف مالی برند
هر کسب و کاری دارای نقطه ضعف مالی منحصر به فردش است. این امر همراه با وقوع چالش های مالی گسترده در عرصه کسب و کار همیشه موجب بروز مشکلاتی برای کسب و کارها می شود. اگر شما توانایی شناسایی نقطه ضعف مالی کسب و کارتان را نداشته باشید، در عمل با مشکلات زیادی برای ادامه فعالیت در عرصه کسب و کار مواجه خواهید شد.
امروزه برندهای بزرگ در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی نقطه ضعف های مالی شان اقدام می کنند بنابراین شما هم باید همین عملکرد را دنبال نمایید. در غیر این صورت به طور مداوم با مشکلات گسترده برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مواجه خواهید شد.
توجه به محدودیت بودجه برند
کسب و کارهای مختلف براساس زمینه فعالیت و جایگاه شان در بازار دارای بودجه های مختلفی هستند. بدون تردید فعالیت در بازار کسب و کار همراه با نیازهایی نظیر بازاریابی و تبلیغات است. این امور به طور طبیعی هزینه قابل ملاحظه ای برای کسب و کارها ایجاد می کند. اگر شما نسبت به تعیین دامنه مناسب هزینه برندتان اقدام نکنید، شاید در پایان سال با بدهی های گسترده مواجه شوید. این امر اغلب اوقات موجب ورشکستگی کسب و کارها می شود.
برندها همیشه باید در زمینه فعالیت تجاری به محدودیت بودجه شان توجه داشته باشند. در غیر این صورت مشکلات بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف گریبانگیرشان خواهد شد. امروزه فرآیند حسابرسی از برندها شامل بیان میزان مناسب هزینه ماهانه برای آنهاست بنابراین در صورت امکان با برخی از حسابدارهای حرفه ای همکاری نمایید.
ایجاد بودجه اضطراری در مدیریت مالی کسب و کارها
برخی از مشکلات در عرصه کسب و کار به صورت ناگهانی روی می دهد. این امر موجب بروز دشواری های بسیار زیادی از نقطه نظر مدیریتی برای برندها می شود. اگر شما در عرصه کسب و کار نسبت به پس انداز بخشی از درآمدتان اقدام نکنید، در بلندمدت با مشکلات مالی گسترده مواجه خواهید شد. وقتی کسب و کارها اقدام به بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می کنند، این امر باید با دقت فراوانی صورت گیرد. بسیاری از برندها در فرآیند بازاریابی به میزان هزینه شان دقت ندارند. همین امر در نهایت مشکلات زیادی برای کسب و کارها ایجاد می کند. بنابر این مدیریت مالی کسب و کارها باید در این زمینه اقدامات لازم را به عمل آورد.
اختصاص بودجه اضطراری شاید در نگاه نخست فرآیندی بیش از اندازه محافظه کارانه لحاظ شود. نکته مهم در این میان ماهیت غیرقابل پیش بینی عرصه کسب و کار است بنابراین شما در عمل مسیر بسیار دشواری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش رو خواهید داشت. وقتی کسب و کارها با بحران مالی مواجه می شوند، بودجه های اضطراری اهمیت بالایی پیدا می کند. این امر امکان تاثیرگذاری بر روی تمام فرآیندهای کسب و کار بهبود شرایط را به همراه دارد. مهمترین نکته در این میان تعیین بودجه اضطراری و اقدام عملی برای پس انداز بخشی از درآمد برند در این حوزه است. در غیر این صورت شما توانایی تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف را از دست خواهید داد.
عدم استخدام کارمندان متعدد
کسب و کارهای تازه تاسیس نیازی به کارمندان پرتعداد ندارند. شما امکان مدیریت وضعیت کسب و کارتان با استفاده از شیوه های ساده و تعداد محدود کارمندان را دارید بنابراین در ابتدای فرآیند شروع به کار برند نباید اقدام به افزایش بار مالی کسب و کارتان نمایید. اگر این نکته مورد توجه کسب و کارها قرار نگیرد، به زودی به مشکلات عمده در زمینه پرداخت حقوق کارمندان مواجه خواهند شد.مدیریت مالی کسب و کارها ی موفق این امکان را برای آن ا ایجاد می کند تا با مشکل مواجه نشوند.
متاسفانه امروزه کسب و کارهای تازه تاسیس به دنبال موفقیت در کمترین زمان ممکن هستند و بدون مشورت با مدیریت مالی کسب و کارها یشان را گسترش می دهند. همین امر ریسک های مالی برای چنین کسب و کارهایی را به شدت افزایش می دهد. اگر شما نسبت به شروع موفق کسب و کارتان حساسیت دارید. کمتر برندی از همان ابتدای تاسیس موفق به رقابت با شرکت های بزرگ و کسب سود فراوان می شود. با این حساب رویاپردازی دور و دراز در عرصه کسب و کار باید به طور کلی مورد بازنگری قرار گیرد. هر اقدامی باید با هماهنگی مدیریت مالی کسب و کارها همراه باشد.
بیشتر بخوانید: