نمایشگاه چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته می تواند نمایشگاهی متفاوت باشد، اگر شرکت های بزرگ تولیدکننده ماشین های چاپ جهان از جمله هایدلبرگ، رولند، میتسوبیشی، کداک و مانند آن ها در آن حضور داشته باشند.
به گزارش چاپ و نشر؛ غلامرضا شجاع مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگراف و عضو شورای سیاستگذاری نمایشگاه چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته در گفت و گو با روابط عمومی بیست و ششمین نمایشگاه چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته با اشاره به جلسه شورای سیاست گذاری نمایشگاه گفت: در نشست مذکور برای هرچه بهتر برگزار شدن این نمایشگاه به تبادل اطلاعات پرداخته شد.
شجاع در این باره بر اساس مشکلاتی که در دوره های گذشته وجود داشته به بیان نکاتی پرداخت و گفت: در این جلسه تاریخ جدید نمایشگاه ۸ تا ۱۱ آذر ماه اعلام شد که به اعتقاد بنده این اتفاق قدم بسیار مهم، تصمیم به جا و مثبتی بود زیرا همه ساله برابر شدن تاریخ برپایی نمایشگاه با تعطیلات سال نو میلادی مشکلاتی را برای وجه بینالمللی نمایشگاه ایجاد میکرد.
عضو شورای سیاستگذاری نمایشگاه چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته تصریح کرد: یکی از مواردی که من به مسئولان برگزاری نمایشگاه پیشنهاد دادم افزایش مدت زمان برگزاری آن از چهار به پنج روز بود، زیرا نصب و راه اندازی ماشین آلات چاپ در مدت چهار روز صرفهی اقتصادی ندارد، بنابراین کمتر ماشین آلات چاپی در نمایشگاه نصب و در معرض دید عموم قرار می گیرد.
وی با اشاره به هزینه ورودی نمایشگاه تصریح کرد: قیمت ورودی نمایشگاه تخصصی چاپ در کشور آلمان ۴۰ یورو، معادل ۵۰۰ هزار تومان است درحالیکه ورودی نمایشگاه ایران تنها ۵ هزار تومان است. به نظر بنده فروش بلیت نمایشگاه باید با قیمتی مناسب و درخور یک نمایشگاه بینالمللی باشد؛ بهصورتی که افراد عام و نامرتبط نتوانند برای گذراندن وقت به نمایشگاه مراجعه کنند و از غرفه داران طلب اشانتیون داشته باشند.
مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگراف ادامه داد: بنده به مجریان برگزاری نمایشگاه پیشنهاد دادم تا از شرکتهای بزرگ تولیدکننده ماشینآلات چاپ جهان ازجمله شرکت هایدلبرگ، رولند، میتسوبیشی، کداک و غیره دعوت کنند تا علاوه بر ماشین آلات بسته بندی که حضوری پر رنگ در نمایشگاه دارند، بخش ماشین آلات چاپ هم در این نمایشگاه حضور پرقدرت داشته باشند. وی افزود: متأسفانه برخی شرکتها و برندهای بزرگ فعال در حوزه چاپ در این نمایشگاه غایب هستند که مطمئناً با حضور آنها بر شأن و منزلت نمایشگاه افزوده میشود که امیدوارم تمهیداتی برای حضور مؤثر آن ها اندیشیده شود.
وی با تأکید بر مسئله مهم ثبت نام بازدیدکنندگان گفت: نمایشگاه نیازمند ثبت نام و ریجستر کردن بازدیدکنندگان بهصورت دقیق است. وقتی بر این بخش تمرکز بیشتری شود قطعاً بعد از برپایی نمایشگاه، ستاد می تواند اطلاعات مفیدی در اختیار غرفه گذاران نمایشگاه قرار دهد. علاوه بر آن می توان در آینده برای هرچه بهتر برپایی دوره های بعدی نمایشگاه از این اطلاعات استفاده مفید کرد.
شجاع در انتها اظهار داشت: شرکت برگزارکننده نمایشگاه یکسری وظایف در قبال تبلیغات عمومی دارد ولی در اصل این غرفه گذاران هستند که باید مخاطبان خاص رستهی شغلی خودشان را به نمایشگاه دعوت کنند؛ تنها با همدلی و همیاری همه فعالان چاپ است که میتوان به یک نمایشگاه موفق و پر بازخورد دست یافت.