نکات ضروری در طراحی ساک دستی

    0
    318
    ساک دستی

    طراحی ساک دستی با طرح لوگوی برندها چند سالی است که برای هدایای تبلیغاتی و بسته بندی برخی از کالاهای ارزشمند مثل طلا و جواهر مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

    طراحی ساک دستی با طرح لوگوی برندها چند سالی است که برای هدایای تبلیغاتی و بسته بندی برخی از کالاهای ارزشمند مثل طلا و جواهر مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدف از چاپ ساک دستی برقراری ارتباط بهتر با مشتریان احتمالی و اقناع آن‌ها برای خرید کالا و خدمات کسب‌وکارها است. طراحی در این مسیر نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند و در مرحله بعد کیفیت چاپ هم به دستیابی به اهداف تبلیغاتی و بازاریابی کسب‌وکارها کمک می‌کند. در این مطلب ۵ نکته که رعایت آن در طراحی ساک دستی ضروری است را از زبان مهرسام چاپ با شما به اشتراک می‌گذاریم، همراه ما باشید.

    ساک دستی چیست و کاربردهای آن

    همه افراد در طول روز برای خرید و حمل وسایل مختلف از انواع ساک دستی استفاده می‌کنند. این ساک‌ها برای حمل و جا‌به‌جایی محصولات شرکت‌های مختلف هم کاربرد دارند و می‌توانید محصولات خود را در یک ساک دستی مناسب و باکیفیت به دست مشتری برسانید.

    کاربرد ساک دستی فقط حمل و جابه‌جایی کالاهای مختلف نیست بلکه، اگر طراحی خوبی روی آن انجام شده باشد، شما می‌توانید از آن برای معرفی محصول و خدمات خود به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.

    ساک‌های تبلیغاتی که مورد استفاده مشتریان قرار می‌گیرند به یک تبلیغ متحرک تبدیل می‌شوند، درصورتیکه طراحی ساک شما خلاقانه باشد در ذهن مردم سوال و کنجکاوی ایجاد می‌کند و به معرفی هر چه بیشتر برند شما کمک قابل توجهی خواهد کرد.

    اگر از جنس مناسبی برای ساک‌های دستی خود استفاده کنید، برای مدت‌ها قابل استفاده خواهند بود و ضمن کمک به محیط زیست می‌توانید به مسئولیت اجتماعی خود در قبال محیط زیست هم از طریق کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی کمک کنید. مشتریان همیشه از برندهایی که نسبت به مسائل روز حساس هستند و برای محیط زیست ارزش قائلند حمایت می‌کنند.

    ساک دستی انواع ساک دستی در بازار 

    در حال حاضر ساک دستی‌های متنوعی با سایزهای مختلف در بازار موجود هستند که شما بسته به هدفی که از تهیه آن‌ها دارید می‌توانید ساک مورد نظر خود را انتخاب کرده و سفارش دهید.

    ساک دستی پارچه‌ای

    این نوع از ساک به دلیل طول عمر بالا، قابلیت شستشو و تنوع محصول طرفداران زیادی دارد. روی ساک دستی پارچه‌ای باید چاپ ویژه‌ای انجام شود و استفاده از آن همیشه و همه جا امکان پذیر نیست. برخی از افراد دوست ندارند ساک‌های دستی پارچه‌ای را برای مدت طولانی حمل کنند. به همین دلیل هنگام انتخاب نوع ساک دستی باید به جامعه هدف و مخاطب خود دقت داشته باشید.

    ساک دستی کاغذی

    این ساک دستی طول عمر کمتری دارد اما با افزایش گرماژ کاغذ می‌توانید امکان حمل وزن‌های سنگین‌تری را فراهم کنید و طول عمر ساک‌های کاغذی خود را هم افزایش دهید. این ساک‌ها قابل شستشو نیستند اما در عین حال بسیار سبک هستند و به دلیل اینکه از کاغذ ساخته شده‌اند، طرح روی آن‌ها ساده‌تر چاپ می‌شود و هزینه کمتری هم دارند.

    ساک‌های کاغذی هم دوست طبیعت هستند و از آن‌ها می‌توانید برای مخاطبان دوست طبیعت و راه اندازی کمپین‌های حمایت از محیط زیست استفاده کنید.

    به این نوع محصول گاهی ساک دستی مقوایی هم گفته می‌شود که معمولا برای کاغذهای گرماژ بالا که بیشترین استحکام و مقاومت را دارند بکار برده می‌شود.

    ساک دستی کرافت

    این ساک‌ها یک از انواع ساک‌های کاغذی هستند که با کاغذهای قهوه‌ای رنگ ویژه با نام گرافت تولید می‌شوند. (kraft) در صنایع بسته بندی کاربرد زیادی دارد و این نوع از کاغذ به سبب استحکام بالایی که دارد یکی از گزینه‌های خوب برای ساک دستی‌های  تبلیغاتی است.

    اگرچه رنگ اصلی این کاغذ قهوه‌است اما به کمک فرایندهای خاص می‌توان آن را در مراحل تولید به رنگ سفید هم تبدیل کرد.

    معمولا لوگوهای ساده یک یا دو رنگ روی این نوع از کاغذ چاپ می‌شوند تا رنگ و نمای آن‌ها به خوبی نمایان شود. پس اگر یک لوگوی پیچیده و چند رنگ دارید بهتر است سراغ این نوع از ساک‌های دستی نروید.

    ساک‌ها انواع دیگری هم دارند اما چاپ روی این سه دسته از مواد اولیه راحت‌تر از سایر موارد است و دقیقا به همین دلیل پرطرفدار هستند.

    ساک دستی نکات ضروری برای طراحی ساک دستی کدام‌ها هستند؟

    چاپ ساک دستی تبلیغاتی با خوانایی و وضوح مناسب

    فونتی که برای چاپ روی ساک دستی انتخاب می‌کنید باید به نحوی باشد که خواندن محتوای آن برای همه امکان پذیر باشد. رنگ هم نقش مهمی در خوانایی و وضوح مطالب ایفا می‌کند، رنگ ساک دستی، لوگو و متن باید به نحوی باشد که مخاطب بدون اینکه چشمش اذیت شود بتواند آن را مطالعه کند.

    استفاده از فونت‌های جذاب و تازه می‌تواند به جلب نظر مخاطب و تاثیرگذاری بر او کمک کند، طرح‌های جذاب و چشم‌نواز به همراه کیفیت چاپ و وضوح تصاویر کمک می‌کند یک ساک دستی باکیفیت و اثرگذار داشته باشید.

    اگر مطالب بالا به خوبی رعایت نشود ممکن است می‌شود تصویر نامناسبی از برند شما در ذهن افرادیکه با این ساک‌ها مواجه می‌شوند نقش ببندد.

    انتخاب اندازه مناسب برای خرید ساک دستی

    عوامل متعددی روی انتخاب اندازه مناسب ساک دستی تاثیر می‌گذارند. بسته به کاربردی که از ساک انتظار دارید، حجم محتوایی که روی آن می‌خواهید چاپ کنید و شکل و اندازه محتویاتی که قصد دارید در کیسه جای دهید سایزی که برای آن انتخاب می‌کنید متفاوت خواهد بود. فراموش نکنید اگر حجم محتویات با بسته بندی انتخابی شما مطابقت نداشته باشد امکان پارگی و از بین رفتن آن وجود دارد. قطعا شما نمی‌خواهید با یک انتخاب نادرست کل هزینه‌هایی که برای طراحی و چاپ این ساک‌ها صرف می‌کنید را به هدر بدهید. فراموش نکنید اگر اندازه استانداردی را انتخاب کنید که حمل آن ساده باشد احتمال اینکه مشتریان بیشتر از هدایای تبلیغاتی شما استفاده کنند و ساک خود را در همه جا همراه خود ببرند افزایش پیدا می‌کند. اینطوری می‌توانید انتظار داشته باشید افراد بیشتری از این طریق با برند شما و آنچه ارائه می‌کنید آشنا شوند.

    توجه به تاثیر رنگ در طراحی ساک‌های دستی

    رنگی که برای ساک انتخاب می‌کنید باید به نحوی باشد که لوگوی برند روی سایت به وضوح قابل مشاهده باشد. انتخاب رنگ‌هایی که با هویت بصری برند شما مطابقت داشته باشند و در عین حال پرسونای برند شما را به خوبی نمایش دهد یک تخصص است. هر رنگ حس خاصی را به مخاطب منتقل می‌کند، پس باید رنگی را انتخاب کنید که حس دلخواه شما را به مخاطب مطابقت کند و مغایرتی با آن نداشته باشد.

    رنگ به جهات مختلف روی طراحی ساک دستی شما تاثیر می‌گذارد، اگر رنگ خاصی را مد نظر دارید شاید لازم باشد از حاشیه یا کادر خاصی اطراف نوشته‌ها استفاده کنید تا وضوح خود را حفظ کند. دقت کنید رنگی که انتخاب می‌کنید باید با جنسیت، سلیقه و فرهنگ مشتریان مطابقت داشته باشد. برخی رنگ‌ها در برخی فرهنگ‌ها معنای خاصی دارند و مثلا آقایان دوست ندارند ساک‌هایی به رنگ خاص را حمل کنند، پس اگر مشتری شما آقا است از انتخاب آن رنگ پرهیز کنید.

    انتخاب محتوای متناسب برای چاپ روی ساک دستی

    فضای یک سایت دستی محدود است و نمی‌توان روی آن محتوای طولانی نوشت، اگر این کار را بکنید ممکن است جذابیت خود را از دست بدهد. نوشتن متن‌های ترغیباتی که مخاطب را با اهداف بازاریابی و برند سازی شرکت همراه کند خود یک تخصص است که از عهده هر کسی بر نمی‌آید. بهتر است برای انتخاب محتوای مناسب از متخصصین کمک بگیرید تا اثرگذاری کار شما چند برابر شود.

    یک سری قواعت کلی هم برای انتخاب محتوا در این مورد وجود دارد که باید به آن توجه کنید، به عنوان مثال فضای سفید مناسبی باید در طرح شما استفاده شد تا چشم بیننده از دیدن ساک خسته نشود و به محتوای چاپ شده روی آن توجه داشته باشد.

    ابتکار را جدی بگیرید

    هر ساله چندین هزار کالای تبلیغاتی در سراسر جهان تولید می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد، بنابر این اگر بخواهید از روش‌های مرسوم و تکراری موجود برای طراحی ساک دستی استفاده کنید، قطعا امکان اینکه به نتایج دلخواه خود دست پیدا کنید به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. بسیاری به عنصر خلاقیت تنها در چاپ کاتالوگ توجه دارند، این درحالی است که اگر خلاقیت لازم را در طراحی هر یک از اقلام تبلیغاتی هدایای تبلیغاتی، ساک دستی یا فولدر رعایت کنید به اثر گذاری هرچه بیشتر آن کمک خواهد کرد. این نکته را هم در نظر بگیرید که ابتکار به معنی شکستن قوانین طراحی نیست، گاهی نگاه تازه‌ای به موضوع می‌تواند در اثرگذاری طراحی شما تاثیر ویژه‌ای داشته باشد.

    مزایای چاپ ساک دستی

    استفاده از ساک دستی تبلیغاتی به شما کمک می‌کند هدایای تبلیغاتی خود را در یک بسته بندی شکیل و زیبا در اختیار مشتریان قرار دهید. همچنین یک ساک دستی به دلیل ماندگاری بالا و کارکردهای گوناگونی که دارد ممکن است مدت‌ها مورد استفاده قرار بگیرد و برند شما را در معرض دید قرار دهد.

    چاپ ساک دستی باعث می‌شود کار مارکتینگ ساده‌تر انجام شود، ارائه محصولات یک برند در بسته‌بندی‌های تبلیغاتی مناسب و یکسان نشان از حرفه‌ای بودن شما دارد و سبب می‌شود راحت‌تر بتوانید برندسازی کرده و جایگاه کسب‌وکار خود در بین رقبا را مستحکم کنید.

    انتخاب شما در اثر گذاری تاثیر بسیاری دارد، هرچه طرح ساده و مینیمال‌تر باشد احتمال اینکه از سوی مخاطب با اقبال بیشتری مواجه شود هم افزایش پیدا می‌کند. چاپخانه‌ها معمولا تنوع طراحی خوبی در زمینه ساک دستی دارند اما اگر بخواهید با کمک تیم تخصصی و طراح خود برای شما یک طرح اختصاصی بزنند، قطعا شانس اینکه به موفقیت‌های بیشتری در زمینه ارائه محصولات در کیف‌های تبلیغاتی دست پیدا خواهید کرد.

    سایز ساک دستی، جنس و گرم کاغذ، تعداد محصول، نوع پوشش و نوع رنگ بندی می‌تواند در تعیین قیمت چاپ ساک دستی تاثیر گذار باشد. برخی از چاپخانه‌ها  سفارش محدود چاپ ساک را نمی‌پذیرند و تعداد چاپ شما باید در حدود ۲۰۰۰ عدد باشد.

    بیشتر بخوانید: اهمیت و اصول طراحی جعبه و بسته ‌بندی

    چه مرکزی برای سفارش ساک دستی مناسب‌تر است؟

    ساک دستی ویترین هر برندی است و به همین دلیل ضمن اینکه باید بتواند وزن محصول را تحمل کند، باید زیبایی و ظرافت  هم داشته باشد. برای اینکه کسب‌وکار خود را درست معرفی کنید باید در انتخاب مرکزی که چاپ ساک دستی خود را به آن می‌سپارید بسیار دقت کنید. چاپخانه‌ای که به سراغ آن می‌روید باید سابقه کار مناسبی در این زمینه داشته باشد و در بین مردم و مشتریان از حسن شهرت برخوردار باشد. دستگاه‌هایی که برای چاپ استفاده می‌شوند باید مدرن باشد و قابلیت چاپ روی انواع ساک دستی را داشته باشند. نوشته‌ها، لوگو و آنچه روی ساک چاپ می‌شود باید تا مدت‌ها کیفیت خود را حفظ کنند و به راحتی پاک نشوند یا تغییر رنگ نداشته باشند.

    برای انتخاب یک چاپخانه مناسب بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که با مشتریان قبلی مرکز تماس بگیرید و نظر آن‌ها را جویا شوید.

    همچنین باید در انتخاب جنس ساک دستی، نوع چاپ و سایر مواد اولیه مورد نیاز برای چاپ ساک دستی هم دقت کنید. اغلب چاپخانه‌های معتبر نمونه کارهای بسیاری دارند که می‌توانید بخواهید آن‌ها را برای شما ارسال کنند تا ضمن بررسی کیفیت کار هر یک بتوانید راحت‌تر تصمیم بگیرید.

    مقاله قبلیثبت نام در سامانه تحفه و ارائه تسهیلات به ناشران و فعالان فرهنگی
    مقاله بعدیافراد فاقد ماسک و عملکرد پلیس نسبت به آنها

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.