توتالیا؛ ایده از شما؛ راه‌حل از ما

گزارشی از نمایشگاه اختصاصی توتالیا

0
215
توتالیا

به نام خداوند بخشنده مهربان، خانم‌ها، آقایان، سلام، شب شما به خیر، به مهمانی خانوادگی به میزبانی یکی از اعضای قدیمی خانواده صنعت چاپ ایران، شرکت توتالیا خوش آمدید.

در همایش‌ها معمولا بخش پذیرایی مقبولیت زیادی دارد و حضار به خوبی از آن استقبال می‌کنند و به محض اتمام همایش و بازدیدها به پذیرایی رو می‌آورند اما چیزی که اینجا اتفاق افتاد برعکس بود، این همایش آنچنان جذاب بود که حاضرین با خواهش و تمنا از نمایشگاه به سالن پذیرایی تشریف‌فرما شدند. فکر کنم امشب از آن شب‌های به یاد ماندنی صنعت چاپ کشور باشد و با توجه به استقبال عزیزان و چیزی که تاکنون دیده‌ایم از سطح حرفه‌ای و بالایی برخوردار باشد، اگر اینچنین است و شما هم همین حس را دارید، برگزارکننده این همایش تخصصی را مورد تشویق قرار دهید.

شرکت توتالیا با سابقه‌ای درخشان سعی کرده در این همایش و نمایشگاه با رویکردی عالی نوآوری‌های مورد نیاز صنعت چاپ را به اعضای خانواده آن معرفی کند. نمایندگانی از معتبرترین برندهای جهانی، امشب در جمع بزرگان صنعت چاپ ایران حضور دارند تا محصولات قبلی خود را باز معرفی کنند، از تکنولوژی‌های جدید خود پرده‌برداری کرده و ما را با دستگاه‌های جدید آشنا کنند، همچنین تکنولوژی آینده شان را با ما در میان بگذارند.

توتالیاتوتالیا

شرکت توتالیا در سال ۱۳۵۳ با هدف ماشینی کردن انواع کارهای نوشتاری و محاسباتی، در تهران تاسیس و آغاز به کار کرد و در همان سال اقدام به فروش اولین ماشین‌های چاپ تکرنگ و ترتیب‌کن‌ها جهت ترتیب اوراق چاپی نمود. امروزه با توجه به تغییر روزافزون نیازهای صنعت چاپ گروه تحقیق، توسعه و بازاریابی این شرکت با مطالعه دقیق، نیازهای بازار را شناسایی و بر اساس آن به دنبال محصولات جدید و راه‌حل‌های نوین در اجرای پروژه‌های چاپ و صحافی است.

نوآوری و ارائه بهترین راه‌حل‌ها برای مشتریان، تهیه بهترین محصولات با آخرین تکنولوژی روز دنیا و خدمات‌رسانی با سرعت و کیفیت بالا از اهداف کلان این شرکت هستند. اکنون پس از گذشت سال‌ها فعالیت و کسب تجارب ارزنده در زمینه واردات، فروش و خدمات در حوزه صحافی و چاپ، این شرکت ضمن ارائه طیف وسیع و متنوعی از دستگاه‌ها و تجهیزات مرتبط با این صنعت، با انگیزه نوآوری در این عرصه فعالیت می‌کند.

توتالیا به عنوان نماینده انحصاری محصولات معتبرترین برندهای جهانی، در ایران فعالیت دارد. برندهای محبوب و شناخته شده ای مانند: دوپلو ژاپن (Duplo) تولیدکننده دستگاه‌های چاپ و صحافی کتاب و مجله، خط تا و پرفراژ، تاکن و ترتیب‌کن؛ شرکت روتاتک اسپانیا (ROTATEK) تولیدکننده دستگاه‌های چاپ رول افست و فلکسو؛ مولتی‌گراف سوئیس تولیدکننده انواع دستگاه‌های پرفراژ، خط تا و تاکن؛ جیمز برن فرانسه (JBI) سازنده انواع دستگاه‌های پانچ و صحافی فنر دوبل و مارپیچ؛ فولیانت چک (Foliant) تولیدکننده انواع دستگاه‌های سلفون حرارتی؛ فست بایند فنلاند (FASTBIND) سازنده دستگاه‌های تولید جلد سخت و صحافی کتاب و آلبوم عکس؛ EBA آلمان تولیدکننده انواع دستگاه‌های برش گیوتین و خردکن کاغذ؛ بی.متیک ایتالیا (B.MATIC) تولیدکننده دستگاه‌های برگ‌شمار و درپروزا اسپانیا (DERPROSA) تولیدکننده انواع فیلم سلفون.

با توجه به تنوع و گستردگی ماشین‌آلات و محصولات شرکت توتالیا، کارشناسان فروش آن همواره آماده ارائه بهترین یافته‌ها و راه‌حل‌ها برای مشتریان هستند. این راه‌حل‌ها با توجه به ویژگی‌هایی نظیر نوع، ابعاد و حجم کار، همچنین سرعت مورد نظر و روش انجام آنها قابل تغییر و برنامه‌ریزی است. این شرکت با داشتن نمایندگی‌های معتبر در سراسر کشور ضمن ارائه خدمات پس از فروش برای تمامی محصولات خود افتخار خدمت‌رسانی به مشتریان گرامی را دارد.

توتالیاایده از شما، راه‌حل از ما

همگی شما توتالیا را به خوبی می‌شناسید، توتالیا در این همایش یک شعار برای شما دارد، ایده از شما، راه‌حل‌ از ما. با توجه به حجم همکاران و نمایندگی‌های معتبری که شرکت توتالیا در اختیار دارد، این بار به این شکل با شما روبرو شده است؛ شما فقط به ما بگویید که چه چیزی در ذهن دارید، ما راه رسیدن شما به خواسته‌هایتان را هموار می‌کنیم. شما نیازتان را بگویید و توتالیا با کارشناسانش به شما کمک می‌کند. در همین مورد من می‌خواستم از جناب فرهی، مدیر فروش منطقه‌ای توتالیا دعوت کنم که پشت تریبون آمده و در مورد استراتژی‌ها و راه‌حل‌های این شرکت برای صنعت چاپ سخن بگوید و نحوه عملی کردن ایده‌های شما توسط توتالیا را شرح دهد.

توتالیااز چالش‌های امروز تا آینده

برنامه را با اشاره به چالش‌های فعالان صنعت چاپ آغاز می‌کنیم و بعد به تحول سبک زندگی مردم و تحول بازاریابی و مواد چاپی نگاهی خواهیم داشت. به نیازهای متفاوت و ضرورت ارائه خدمات نوین به مشتریان می‌پردازیم، آمارها و اطلاعات بازار در حوزه چاپ و نشر را بررسی کرده و نگاهی به بخش صادرات خواهیم داشت، سپس تحلیل نهایی را خدمتتان ارائه خواهیم کرد.

شما همه از نزدیک با چاپ درگیر هستید و بهتر از ما می‌دانید که چه اتفاقاتی در این حوزه در حال رخ دادن است. ما به مشکلات عامی که برای سایر چاپخانه‌ها، از مجموعه‌های بزرگ و صنعتی که در خارج شهرها واقع هستند تا چاپخانه‌های متوسط و کوچک در مراکز شهری، مطرح هستند اشاره کرده و سپس توجه‌تان را به راه‌حل‌هایی اصولی و قابل وصول جلب می‌کنیم. شما تمامی این موارد را به خوبی می‌دانید و ما همه آنها را از خود شما شنیده و آموخته‌ایم، ما تنها آنها را منظم کرده ایم و به عنوان یادآوری ذکر می کنیم.

منابع انسانی و اتوماسیون یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که برای توسعه چاپخانه‌ها مطرح می‌شود، یک فرآیند چاپ وجود دارد که در آن نیروی انسانی و ماشین‌های صنعتی درگیر هستند و هر کدام وظایفی را به عهده دارند. یکی از چالش‌های همیشگی چاپخانه‌ها بازاریابی و پر کردن ظرفیت شیفت‌های کاری است، هر چاپخانه هزینه‌‌های ثابتی دارد، بخش‌های مالی و اداری و دیگر هزینه‌های جاری که متوجه عمده کسب و کارها هست. این هزینه ها همواره وجود دارند، چه کاری انجام بشود و چه نشود.

این شیفت‌های دوم و سوم هستند که در صورت فعال بودن می‌توانند سودی را عاید یک چاپخانه کنند. وقتی چاپخانه سودآوری داشته باشد امکان سرمایه‌گذاری برایش به وجود می‌آید. باید توجه داشت که این بحث بسیار مهم است و هر خریدی را نمی‌توان به عنوان سرمایه‌گذاری دانست، سرمایه‌گذاری باید توجیه اقتصادی داشته باشد و با توجه به سوددهی انجام بپذیرد. سرمایه‌گذاری‌هایی که با درآمد حاصله از چاپخانه در خارج از آن و در کاری دیگر انجام می‌پذیرند، در صورت بی‌توجهی به روند پیشرفت تکنولوژیک، به کسب و کار چاپخانه صدمه می‌زنند.

توتالیاتوتالیادستگاه‌ها به تدریج مستهلک می‌شوند و نام مجموعه خود را از بازار رقابت کنار می‌گذارند. همین مورد است که باعث می‌شود در بازار قیمت‌های پایین و آسیب‌رسان پیدا شوند و کیفیت عمومی تولیدات در یک صنعت پایین بیاید. این روند در چاپ باعث می‌شود رقابت بر سر کیفیت بهتر و دستگاه‌های مدرن‌تر جای خود را به رقابت بر سر قیمت بدهد.

با این وضع دیگر انجام سرمایه‌گذاری جدید توجیهی ندارد و اصلا امکان‌پذیر هم نیست. مساله دیگری که وجود دارد ضرورت تجمع خدمات تکمیلی پیش از چاپ، چاپ و پس از چاپ است. اگر چاپخانه‌ها بتوانند این مراحل را در یک مکان و زیر یک سقف به انجام برسانند، می‌توانند سرویس بهتری را در اختیار مشتری خود قرار دهند، ضایعات کار را پایین آورده و به این شیوه کنترل بهتری روی قیمت نهایی داشته باشند. در این صورت اتفاقی که پیش می‌آید رضایت تام مشتری و ادامه کار او با مجموعه شما است. سفارشات واحدهای صنعتی بسیاری از شهرستان‌ها به تهران منتقل می‌شود و پس از انجام دوباره به شهرستان‌ها منتقل می‌شود. این اعمال باعث تمرکزگرایی و تجمیع سفارشات در چاپخانه‌های شهرهای بزرگ می‌شود و روز به روز چاپخانه شهرستان‌های کوچک را ضعیف‌تر می‌کند، توتالیا راه‌حل‌هایی دارد که توسط آنها چاپخانه‌های کوچک می‌توانند ماشین‌های مدرن داشته باشند و به این واسطه فعالیت‌هایشان را بیشتر کرده و در بازار رقابت جایگاهی دست و پا کنند.

 امروز تغییر سبک زندگی و روندهای پیشین به خوبی مشهود است و کسی در بازار موفق است که بتواند بازاریابی خود را به‌روز کند. دوستان قبل از ورود به سالن‌ همایش، در طبقه پایین و در لابی هتل دستگاه‌های متنوع و مدرن شرکت توتالیا را مشاهده کردند. ما نمونه‌های متفاوتی را با کیفیت‌های متنوع به شما نشان دادیم و یادآوری کردیم که خلاقیت وجود دارد، می‌شود همپای تغییر در سبک زندگی در کسب و کار هم تغییر ایجاد کرد و سفارشات جدید و متناسب با زندگی روز و دنیای متجدد به انجام رساند. با خوش‌فکری حتی می‌توان از سرعت تغییر سبک زندگی جلو زد، نیازسازی کرد و این تغییرات را کنترل و رهبری کرد.

توتالیاامروز عرصه ی جولان دادن شبکه‌های اجتماعی است. این فراگیری و رسوخ همه‌جانبه ی دنیای مجازی در زندگی روزمره افراد باعث شده تبلیغات هم متاثر شوند و از شکل قدیمی چاپ کاتالوگ و بروشور به تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی متمایل شوند که بسیار سریع‌تر، ارزان‌تر و متنوع‌تر هستند. این مساله بازاریابی و روند تولید چاپخانه‌ها را به چالش کشیده است اما اینکه فکر کنیم شیوه‌های قدیمی کارکرد خود را از دست داده‌اند، اشتباه است. دنیای دیجیتال تبلیغاتی می‌طلبد که با دستگاه‌های دیجیتال ساخته و پرداخته شود و ارزان، باکیفیت، متنوع و به‌روز باشد. کاتالوگی که به نحو احسن طراحی و چاپ شود و مشتری را اقناع کرده و به سمت ارائه‌دهنده کالا، خدمات و ایده راهنمایی کند، همواره جایگاه والا و مصرف متعدد خود را خواهد داشت.

امروز با پدیده ی فروش آنلاین کالا و خدمات مواجه هستیم، همه ی ما از عرضه خدمات و کالای شرکت‌هایی چون دیجی کالا و اسنپ بهره‌مند شده‌ایم. سایت دیجی کالا روزانه چیزی در حدود ۲ میلیون نفر بازدیدکننده دارد و تقریبا روزی بین ۱۰ تا ۱۵ هزار سبد کالا تحویل مشتریانش می‌دهد. اسنپ ۲۰۰ هزار راننده دارد که به صورت میانگین هر کدام روزی ۷ سرویس حمل و نقل به انجام می‌رسانند. تمامی این اتفاقات ظرف چند سال اخیر رخ داده‌اند، این زنگ هشداری برای صنایع ما و در مورد این بحث، برای چاپخانه‌ها ما است. اتفاقات جدیدی در حال وقوع است و چاپخانه‌ها نیز باید خدمات جدیدی ارائه دهند.

دنیای نوین، دنیای برندها است. تب برند به کشور ما هم سرایت کرده است و توقعات امروز مشتریان با گذشته تفاوت‌های زیادی پیدا کرده است، برندها سطح توقعات مصرف‌کنندگان را بالا برده‌اند و رقابتی را بر سر کیفیت به راه انداخته‌اند. چاپخانه‌ها و صحافی‌هایی که بتوانند کیفیت بهتری ارائه دهند برند می‌شوند و این برندسازی فروش و در نتیجه توسعه آنها را تضمین می‌کند، توتالیا راه‌حل‌های نوینی را برای متمایز کردن شما از رقبا در اختیار دارد.

در سال‌های اخیر با گسترش مراکز خرید بزرگ در تهران و دیگر شهرستان‌ها روبرو بوده‌ایم. در این مراکز خرید فضاهای تفریحی و سرگرمی هم تعبیه شده که استقبال از آنها را مضاعف کرده و تبدیل به محلی برای گذراندن اوقات فراغت خانواده‌ها شده است.

به طور مثال در مرکز خرید کوروش تهران روزانه به طور متوسط ۴۵ هزار نفر رفت و آمد دارند، این مجموعه علاوه بر شهربازی برای کودکان بیش از ۱۰ سالن سینما نیز دارد، مغازه‌های مختلفی که مایحتاج مردم را تامین می‌کنند در کنار رستوران‌ها و پارکینگ اختصاصی، این مجموعه را به یک مرکز خرید کامل و جامع تبدیل کرده‌اند.

توتالیایکی از ناشرین محترم که در این جمع هم حضور دارد در بخش سینماهای این مرکز خرید، موسیقی متن و فیلنامه‌ فیلم‌های سینمایی و امثال این محصولات مرتبط با چاپ را به فروش می‌رساند که کاری سودآور و موفق است. این کار هوشمندانه است و از آن استقبال خوبی به عمل می‌آید.

وضعیت گردشگری کشور رو به بهبود است و توریست‌های زیادی از کشورهای مختلف داوطلب دیدار از کشور تاریخی ما هستند. آنها برای آشنایی با ایران نیاز به کاتالوگ‌ها و بروشورهای مختلف، متنوع و باکیفیت دارند. متاسفانه ما تولیدات با کیفیتی در این زمینه نداریم تا هنگام مراجعه آنان به سفارت ایران یا آژانس‌های گردشگری داخلی، در اختیار آنان قرار دهیم. افرادی که به مکان‌های گردشگری، دیدنی و تاریخی ما اشراف دارند می‌توانند با ورود به این بازار و تولید کار با کیفیت یک بازار بکر و پردرآمد برای خود به وجود بیاورند.

اکثر چاپخانه‌ها صحبت از رکود می‌کنند. آنها معتقدند که سفارشات کم است و رقابت بر سر قیمت سودی باقی نمی‌گذارد، کارها خوابیده و ظرفیت‌ها نسبت به قبل کمتر شده است. ما در ایران ۱۳ میلیون دانش‌آموز داریم که بزرگ‌ترین مصرف‌کننده لوازم‌التحریر هستند، به جز کتاب‌های درسی که انحصارا تولید می‌شوند، از کاردستی آنها گرفته تا دفتر مصرفی‌شان وابسته به موارد چاپی است. ۴ میلیون دانشجو داریم که آنها هم از مصرف‌کنندگان عمده صنعت چاپ هستند، باید به این بازارها توجه شود، باید به کیفیت بهتر و خروجی‌های متنوع‌تر فکر کرد و توجه مصرف‌کننده را جلب نمود.

ما سالانه بیش از یک میلیون خودرو در کشور تولید می‌کنیم، اگر شما متوسط قیمت تولید هر یک را تنها ۳۰ میلیون در نظر بگیرید و اگر سهم چاپ از این محصولات را تنها یک درصد فرض کنید (دفترچه خودرو و یا مثلا لیبل‌های متفاوتی که در اجزای آن استفاده می‌شوند و امثال اینها)، کار چاپی هر خودرو ۳۰۰ هزار تومان می‌شود که وقتی در میزان تولید سالانه ضرب کنیم به عدد ۳۰۰ میلیارد تومان می‌رسیم.

شما اگر به نمایشگاه‌های خودرو در خارج از کشور رفته باشید خواهید دید که آنها به همراه ماشین به شما اجناس متفاوتی اهدا می‌کنند که بسیاری از آنها رابطه مستقیمی با چاپ دارند، ما به اینها توجهی نداریم، یک چاپخانه می‌تواند برود و این پیشنهاد را به شرکت‌های خودروسازی داخلی بدهد و برای خود بازارسازی کند.

ما یک نمایشگاه کتاب با ۵ میلیون بازدیدکننده داریم. این آمار بی‌نظیر است و بسیاری از کشورها از آن بی‌نصیب‌اند. افرادی با سن‌های متفاوت و سلایق متنوع در آن حضور پیدا می‌کنند و اگر کسی کالای باکیفیت و خوب در آنجا ارائه دهد، مشتری آن کم نیست. در سال ۹۵ به جز کتاب‌های درسی عناوین مختلف و متعددی در کشور به چاپ رسیده است.

آمارها از رقم ۱۳ هزار و چهارصد میلیارد ریال یعنی هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان ارزش این کالاها خبر می‌دهند. بیش از ۴۰ درصد این تولیدات مختص به کتاب‌های کمک درسی و کتاب‌های کودکان است. می‌شود برای بازار کودک خلاقیت به خرج داد و کیفیت را متناسب با نیاز آنها تامین کرد، خانواده برای کودک خود هزینه می‌کند تا آینده او را بسازد، مطمئنا کار با کیفیت در این بازار مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

ما فقط ۶۰ شهر کتاب فعال در سراسر ایران داریم و فروشگاه‌های بزرگ خوب دیگری چون خانه کتاب و کتابفروشی‌های شخصی دیگر نیز داریم، ناشرین بزرگ برای خود فروشگاه‌های اختصاصی دارند، کافه کتاب دارند (که تشویق خوبی است برای انس هرچه بیشتر با کتاب)، می‌توان با کار جذاب این بازار را جلب کرد. متوسط عناوین کتاب‌های عمومی چاپ شده در کشور به بیش از ۱۳۰۰ عنوان در سال می‌رسد و این نشان می دهد اگرچه تیراژ پایین آمده اما به همان نسبت عناوین متکثر شده‌اند. ما در همین نمایشگاه پایین، راهکارهای متعدد و جوابگویی برای این نیاز مشتری مطرح کردیم. توتالیا به راحتی به شما امکان داشتن خط تولیدی به صرفه و با کیفیت برای چاپ با تیراژ پایین می‌دهد.

توتالیاما عمدتا به بازارهای صادراتی فکر نمی‌کنیم در حالی که اغلب آنها موقعیت‌های بکر و پرسودی برای ما هستند. ما شرکت‌ها و چاپخانه‌هایی داریم که سرمایه‌گذاری کلان کرده‌اند و می‌توان آنها را قابل رقابت با بهترین چاپخانه‌های جهان دانست، آنها با تمرکز به تولید و رسیدن به حدی از حرفه‌ای‌گری می‌توانند روی بازارهای صادراتی برای تولیداتشان فکر کنند. بازارهای جهانی دست‌نیافتنی نیستند و می‌توانند در افزایش سود شما موثر باشند، حجم تولیدتان را افزایش بدهند و در توسعه کسب و کار شما یاری‌رسان باشند.

ما باید توجه داشته باشیم که نیازهای مشتری امروز تغییر پیدا کرده و او به خوبی قادر است که کار با کیفیت را از یک کار سردستی و بی‌کیفیت تشخیص دهد. کالای باکیفیت همیشه نظر مشتریان را جلب می‌کند، وقتی یک کار نازل به مشتری امروزی ارائه می‌شود او با تجربه‌ای که طی سالیان کسب کرده فورا آن را شناسایی می‌کند و کنار می‌زند، همچنین اگر کار خوب به او عرضه کنی، کاری که در ساختش از مواد خوب استفاده کرده‌ای و از دستگاه‌های با کیفیت بهره ‌برده ای، به طراحی آن دقت کرده‌ای، در ساختش خلاقیت به خرج داده‌ای، بسته‌بندی خوبی برایش در نظر گرفته‎ ای و سایر نکات مشابه را در موردش رعایت نموده‌ای، از تو و کالایت استقبال می‌کند و حاضر است با خیالی آسوده برای آن هزینه پرداخت کند. ما باید طراح‌های خوب داشته باشیم و مدیرانی که مواد مصرفی با کیفیت را برای هر تولیدی تشخیص بدهند، آنگاه با تکیه بر دستگاه‌های مدرن و به‌روز می‌توانیم از تولیدمان و بازار آتیه آن اطمینان حاصل کنیم.

بازارهای بکر و قابل وصول همواره جلوی چشم شما هستند، شما همین کارت‌های ورودی به سمینارهای مختلف را ببینید، هیچکدام از آنها حساب شده نیستند، همین کارت‌های به ظاهر ساده و پیش پا افتاده چقدر جای کار دارند؟ هیچکدام از آنها شخصی‌سازی نمی‌شوند، این کار مگر چقدر هزینه دارد؟ ما آمار و اطلاعی نداریم که چند نفر وارد یک نمایشگاه و چند نفر خارج شده‌اند.

کافی است شما کارت‌های ورودی نمایشگاه‌های مختلف جهانی را با داخلی مقایسه کنید تا متوجه منظور من بشوید. کارت‌های ویزیت تخصصی یکی دیگر از مواردی است که ما به آن توجه کمی مبذول داشته‌ایم،‌ به طور مثال وقتی کسی در اروپا برای کار خدماتی به خانه افراد مراجعه می‌کند کارت ویزیت او نسبت به کارت‌های معمول بزرگ‌تر است و عکس فرد روی آن نقش بسته و اطلاعات شغل‌اش روی کارت درج شده است تا وقتی وارد می‌شود معلوم باشد از چه شرکتی است، تخصصش چیست و بدانیم چه کسی وارد خانه ما شده است، در واقع کارت ویزیت او دقیقا مثل کارت شناسایی عمل می‌کند با این تفاوت که می‌تواند نزد ما باقی بماند.

کارت‌های ورود به سمینارها می‌توانند به عنوان یادبود استفاده شوند اما آنقدر بی‌کیفیت و فاقد جذابیت هستند که کسی به این جنبه آنها توجهی نمی‌‌کند، چرا که بسیاری از دست‌اندرکاران برگزاری در این زمینه‌ها توجیه نیستند. امیدواریم ما هم روزی به این درجه برسیم و تولیداتمان را هدفمند کنیم. تولید انواع جنس‌های چاپی برای کاتالوگ، بروشور، کارت‌ مراسم‌های مختلف، کارت‌های جوایز و سایر تولیداتی از این دست جزو بازار کارهایی محسوب می‌شوند که هنوز جای کار بسیاری دارند و ما می‌توانیم با خوش‌فکری بازار آنها را متحول کرده و برای خود تولیدات بالایی را تضمین کنیم.

برای رسیدن به این مقولات مهم و تامین بازار، توتالیا سیستم‌های بوکلت را ارائه می‌دهد که از ساخته‌های شرکت شناخته شده دوپلو (Duplo) است و به ما این امکان را می‌دهد که در عین داشتن خروجی با کیفیت، بتوانیم انواع و اقسام فعالیت‌ها را برای آن تعریف کنیم.

کیفیت کار این دستگاه‌های بی‌نظیر است، ترتیب‌کن‌های آن تنظیمات متعددی را قبول می‌کنند تا شما را به خواسته‌تان برساند، کار به خوبی در آنها تا می‌خورد، به دلخواه برش خورده می‌شود و نظر شما را تامین می‌کند. ما یووی (UV) موضعی داریم که به شما توان تولید در تیراژ پایین اما با کیفیت عالی را می‌دهد. دوپلو جذابیت کار شما را تضمین می‌کند.

این کارها همه توسط دستگاه‌های مدرن دوپلو که در آخرین نمایشگاه دروپا عرضه شد انجام می پذیرد و ما آنها را برای تولیدکننده داخلی ارائه می‌کنیم. دستگاه‌های دایکات روتاری از دیگر دستگاه‌هایی است که دوپلو برای اولین بار دست به ساختشان زده و آنها را برای تیراژهای پایین مهیا نموده است، که توتالیا این دستگاه‌ها را هم ارائه داده تا صنعت داخلی همپای جهان پیش برود. بخش‌های جدید دیگری هم هست که هنوز برای ایران عرضه نشده اما در صورت سفارش و نیاز ما می‌توانیم آنها را در اختیار مشتریان فهیم و به‌روز خود قرار دهیم.

توتالیامولتی گراف (Multigraf)

مولتی‌گراف سوئیس تولیدکننده انواع دستگاه‌های پرفراژ، خط تا و تاکن است. انواع کارهای چاپی مانند جزوات، کاتالوگ‌ها و بروشورها و امثال آن در اندازه‌های متنوع و تیراژهای متفاوت توسط دستگاه‌های شرکت مولتی‌گراف با سرعت و دقت زیاد قابل تولید هستند. عملیات آسان، سرعت، دقت و کیفیت دستگاه‌های فولدمستر مولتی‌گراف انقلابی در بازار چاپ جهان برپا کرده‌اند.

توتالیاروتاتک (ROTATEK)

روتاتک اسپانیا پیشتاز در چاپ صنعتی، تولیدکننده دستگاه‌های چاپ رول افست و فلکسو است که محصولاتش توسط شرکت توتالیا در ایران عرضه می‌شوند. عضو جدیدی که امسال به کهکشان توتالیا پیوست.

روتاتک سال ۱۹۷۰ کارش را آغاز کرد و از همان زمان نقشه‌هایی برای جهانی شدن داشت. تاکنون ۱۷۰۰ عدد از ماشین‌های روتاتک در سراسر دنیا نصب و راه‌اندازی شده اند. رموز ماندگاری و موفقیت ما، کیفیت، تکنولوژی، حرفه‌ای بودن، قابل اعتماد بودن، سرویس‌دهی و نوآوری است. بازار اصلی روتاتک محصولات خاصی نظیر لیبل‌ها، بسته‌بندی‌های کارتن انعطاف‌پذیر، چاپ‌های تجاری، چاپ‌های امنیتی و چاپ‌های انعطاف‌پذیری است که برای کارهایی چون شیرینگ کردن استفاده می‌شوند.

ما کارمان را از دهه ۷۰ میلادی شروع کردیم اما تولید اولین ماشین‌های ما در سال ۱۹۷۸ رخ داد. ۶ سال بعد یعنی در سال ۱۹۹۴ بود که اولین ماشین صنعتی ما تولید شد و این روند ادامه داشت تا امسال که ماشین براوا را تولید کردیم، که آخرین دستاورد روتاتک محسوب می‌شود. طراحی، تولید قطعات و مونتاژ دستگاه و حمایت از تولیدات، روند کاری روتاتک است.

ما فیلمی از بزرگ‌ترین مشتریان خود که از چاپخانه‌های بزرگ اروپا محسوب می‌شوند به شما نشان می‌دهیم، آنها از آخرین تکنولوژی روتاتک یعنی دستگاه‌های براوا در چاپخانه‌ خود استفاده می‌کنند و کمال رضایت را از بالاترین فن‌‌آوری روز دارند.

دستگاه‌های ما این امکان را دارند که با تنظیماتی ساده، کارهای مختلفی نظیر سلفون‌کشی، انواع برش‌ها و چاپ‌های مختلف را، بسته به نیاز کاربران به انجام برسانند. این دستگاه امکانات مختلف چاپی را در اختیار شما می‌گذارد و به شما اجازه می‌دهد که از آن در صنایع مختلف بهره ببرید. شما با دستگاه براوا ۴۵۰ ما که آخرین تکنولوژی روتاتک است می‌توانید کارهای نهایی مختلفی را به انجام برسانید و با تکیه بر این قابلیت‌ها می‌توان از این دستگاه‌ها در صنایع مختلف سود برد.

یکی از مهم‌ترین صنایع که می‌توان از براوا در آن بهره‌های بسیار برد صنعت بهداشت و داروسازی است. براوا در یک مدل ۳۵۰ هم عرضه می‌شود که کمی از مدل ۴۵۰ ما طول کوتاه‌تری دارد، کوچک‌تر بوده و نیمه ‌روتاری است.

این دستگاه تقریبا تمامی قابلیت‌های مدل بالاتر خود را دارد و در صورت لزوم روتاتک می‌تواند آن را برای شما با اضافه کردن امکانات و بخش‌هایی کارکرد آن را به قابلیت دستگاه های ۴۵۰ برساند. این دستگاه‌ها کیفیت چاپ افست کم‌نظیری دارند و تجربه استفاده از تکنولوژی برتر را به شما انتقال می‌دهند.

دستگاه پرفکت ان. تی (Perfect NT) به طور خاص برای چاپ‌های امنیتی طراحی شده و یکی از بهترین دستگاه‌های تولیدی روتاتک است. این دستگاه برای چاپ‌های تجاری هم قابل استفاده است اما به طور خاص می‌تواند تیکت‌های امنیتی هم برای شما تولید کند که کارکردهای متفاوت و استفاده‌های مختلفی می‌تواند داشته باشد.

دستگاه ۲۵۰-RK روتاتک کارکردی چون دستگاه‌های پرفکت NT ما دارد با این تفاوت که سرعت کمتری داشته و اختصاصا در چاپ کارهای تجاری استفاده می‌شود، شما با این دستگاه می‌توانید فاکتور هم به چاپ برسانید.

توتالیادستگاه یونیورسال (Rotatek Universal) یکی از دستگاه‌های خاص شرکت روتاتک است که به طور عمده برای چاپ‌های فلکسو استفاده می‌شود و در این رابطه می‌توان کارکردهای مختلفی را از این دستگاه انتظار داشت. یک ویژگی خاص دستگاه یونیورسال علاوه بر کارکردهای مختلف، تغییر به سرعت فرمت‌های چاپ در زمانی کوتاه است. این تغییرات در حدود ۲۰ دقیقه زمان می‌برد که برای این عملکرد زمانی بسیار کوتاه محسوب می‌شود.

این ویژگی باعث شده که هزینه‌های چاپی با این دستگاه بسیار کاهش پیدا کند. یونیورسال تمامی نیازهایی که چاپ فلکسو ممکن است با آن مواجه باشد را برآورده می‌کند. هرچند که این دستگاه برای اجرای تمامی فرمت‌های چاپ فلکسو مناسب است بیش از هر چیز در صنایع غذایی از آن بهره‌برداری ‌شده است که فکر کنم در ایران هم بازار بزرگی داشته باشد.

دستگاه دیگر ما ماشینی است که به طور تخصصی برای کار روی خروجی‌‌های چاپ دیجیتال و برای تیراژهای کم طراحی شده است و این امکان را به شما می‌دهد که تمامی کارهای نهایی را بر روی چاپ انجام شده با دستگاه دیجیتال صورت دهید، از طلاکوب گرفته تا چاپ سیلک و سایر خروجی‌هایی که در چاپ روتاری افست و فلکسو امکان تولید دارند. چون تغییر فرمت این دستگاه زمان کمی می‌برد هزینه‌ها را کاهش داده و انتخاب بسیار خوبی برای کار در چاپخانه‌های دیجیتال است.

توتالیافولیانت (Foliant)

فولیانت چک تولیدکننده انواع دستگاه‌های سلفون‌کشی حرارتی است. ماشین دیجیتال و صنعتی لمینت تمام اتوماتیک فولیانت با فشار بالا، ساخته شده برای خروجی دستگاه‌های دیجیتال و افست با فیدر (تغذیه کاغذ) هایدلبرگ و یک جداساز سرعت بالا می‌تواند بهترین انتخاب برای این صنعت باشد. ماشین‌های لمینت (برای خروجی‌های افست و دیجیتال) و لمینت‌های دو طرفه از جمله محصولات فولیانت هستند که بنا به نیاز شما در مدل‌های متنوعی عرضه می‌شوند.

توتالیابی.متیک (B.MATIC)

بی متیک ایتالیا تولیدکننده دستگاه‌های برگ‌شمار با آخرین تکنولوژی روز دنیا است که محصولاتش در ایران توسط شرکت توتالیا در دسترس صنعتگران قرار گرفته است. بی متیک طیف وسیعی از انواع برگ‌شمارها را تولید و عرضه می‌کند، این ورق‌شمارها بسیار نوآورانه تولید شده‌اند و برگ های کاغذ شما را با دقت و سرعت بسیار بالا و بی‌رقیبی شمارش می کنند.

تمامی دستگاه‌های ما از ساده‌ترین آنها تا مدرن‌ترین و پیچیده‌ترین‌شان بدون صدا بوده و از لحاظ تکنیکی به صورتی تولید شده‌اند که هیچ آسیبی را به کاغذهای شما وارد نکنند. دستگاه‌های برگ‌شمار مدرن ما با تکنولوژی منحصر به فردی با نام سیستم دوگانه مجهز شده‌اند که آن را نسبت به دیگر دستگاه‌های موجود در بازار متمایز کرده و ارتقا می‌دهد.

این دستگاه‌ها می‌توانند کاغذهایی را از گرماژ ۴۰ تا ۸۰۰ با سرعت ۳ هزار برگ در دقیقه شمارش کنند، یعنی ۵۰ برگ در هر ثانیه. انواع و اقسام کاغذها می‌توانند توسط این دستگاه شمارش شوند، این دستگاه در بین تولیدکنندگان بسیار محبوب است و می‌‌تواند در کارهایی چون تولید دفتر بسیار استفاده خوبی داشته باشد. بی متیک می‌تواند کارگشای چاپخانه شما باشد.

توتالیادرپروزا (DEROROSA)

درپروزا اسپانیا تولیدکننده حرفه‌ای سلفون است که توانسته با کیفیت بی‌نظیر خود توجه جهان را جلب کند. کسانی که با این مواد کار کرده‌اند به خوبی کیفیت آن را می‌دانند اما من به عنوان نمونه تنها به بیان یک ویژگی خاص آن بسنده می‌کنم، هنگام کار با سلفون مشکی حساسیت‌های خاصی وجود دارد که دقت زیادی را در هنگام کار می‌طلبد و کار با این رنگ را مشکل می‌کند، سلفون تولیدی ما با جنس متفاوت و نمونه‌های متنوع خود این مشکل را برطرف کرده است.

سلفون رنگ مشکی تولید ما طیف خاصی از این رنگ است که کار شما را متمایز و خاص جلوه می دهد. نوع چاپ‌پذیری سلفون‌های ما رنگ‌پذیری و تنوع آنها می‌تواند هر مشکل‌پسندی را قانع کند و به شما اجازه تولید کارهای با کیفیت و متفاوت بدهد.

توتالیاجیمز برن (JBI)

جیمز برن فرانسه تولیدکننده انواع دستگاه‌های پانچ و صحافی فنرهای دوبل و مارپیچ، تنوع و گستردگی محصولات توتالیا را نشان می‌دهد. دستگاه‌های پانچ و فنر شرکت JBI، مدل‌های EX600 را بسیاری از تولیدکنندگان دفتر داخلی می‌شناسند.

این دستگاه حدود ۲۰۰ هزار برگ در ساعت پانچ می‌کند که سرعت بسیار خوبی برای استفاده شرکت‌های بزرگ تولیدکننده است. الان شرکت‌های بزرگ تولیدی دفتر مانند پاپکو که از شرکت‌های شناخته شده تولید لوازم‌التحریر در ایران است و محصولاتش به اقصی نقاط کشور فرستاده می‌شود دستگاه‌های زیادی را از شرکت توتالیا تهیه نموده است که از آن میان، ماشین‌های پانچ و فنر دوبل آن از برند جیمز برن فرانسه بوده است.

JBI دستگاه‌های مختلفی را در این رابطه عرضه می‌کند که با دوام بودن آنها، از دیگر صفات این محصولات با کیفیت، برجسته‌تر بوده است. ما بارها مشتریانمان را برای دیدن طرز کار این دستگاه‌ها به نزد مصرف‌کنندگانی برده‌ایم که بیش از ۱۰ سال است از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند، اما مشتریان ما به اشتباه ۲ تا ۳ سال کار را برای آنها تخمین می‌زنند. این خصیصه با دوام بودن باعث شده این ماشین‌ها به عنوان یک عامل به صرفه برای سرمایه‌گذاری محسوب شوند.

این دستگاه‌ها می‌توانند کارهایی تا عرض ۶۰ سانتی‌متر را نیز پانچ کنند و از این‌رو برای تولید تقویم دیواری و امثال آن بسیار مناسب هستند، سرعت بالای آن هم که اشاره شد می‌تواند در تولید با فنر دوبل و در اقلامی چون تقویم رومیزی و یا دفتر در حجم انبوه استفاده شود. ما در نمایشگاهی که در طبقه پایین به نظر شما رسید مدل‌های مدرنی از این دستگاه‌ها را عرضه کرده‌‌ایم که مجوز CE گرفته است، یعنی مجوزی که عرضه آن را در اروپا ممکن ساخته است.

دستگاه‌هایی که ما برای تولید دفتر ارائه می‌دهیم در دو بخش پانچ و فنرگذاری است. ما امروز دو دستگاه جدید را به شما عرضه کردیم، دستگاه‌ پانچی که با سرعت ۲۰۰ هزار برگ در ساعت کار می‌کند و دستگاه‌هایی که با سرعت ۳ هزار و ۵۰۰ دفتر در ساعت به تولید می‌پردازد. دستگاه‌های فنر دوبل و فنر رول هم در نمایشگاه در معرض دید شما قرار گرفت که ما بسیاری از آنها را در کشور به فروش رسانده‌ایم و رضایت کامل مشتریان از آنها خود بهترین گواه برای دوام و کیفیت باثبات و مطلوب دستگاه‌ها و خدمات پس از فروش بی‌‌خلل توتالیا است.

دستگاه‌های سری EX جیمز برن دستگاه‌هایی با دوام و با ساختار قوی هستند. وزن این دستگاه‌ها به دو تن می‌رسد و برای مصارف صنعتی طراحی شده اند، تولیدکنندگان بسیاری در کشور با این دستگاه ها به خوبی آشنا هستند و از آن در مجموعه‌شان بهره می‌برند. برای دومین بار است که دستگاه JBI-EM 450 SP به بازار ایران معرفی می‌شود. این دستگاه سرعت بالایی دارد و دوام آن تضمین شده است. JBI-BB400 هم دستگاه خوب و شناخته شده‌ای است که امتحان خود را پس داده است؛ ما می‌خواستیم این مجموعه از دستگاه‌های مقبول جهانی را به بازار کشور معرفی کرده و با بالا بردن کیفیت و میزان تولید مشتریانمان آنها را منتفع کنیم.

توتالیافست بایند (FASTBIND)

فست بایند فنلاند سازنده دستگاه‌های تولید جلد سخت و صحافی کتاب و آلبوم عکس به شما این امکان را می‌دهد تا رویاهایتان را صحافی کنید. شرکت فست بایند سال ۱۹۷۸ میلای در هلسینکی فنلاند کار خود را آغاز کرد و روز به روز گسترش یافت و اکنون کلیه پروسه طراحی، تولید و ارائه خدمات توسط خود مجموعه انجام می‌پذیرد. این شرکت بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات روز را برای صنعت چاپ دیجیتال به تولید می‌رساند، این محصولات اقتصادی و به صرفه بوده و دوام بسیار بالایی دارند.

بیش از ۹۰ کشور دنیا از محصولات فست بایند استفاده می‌کنند، که این مهر تاییدی بر کیفیت خوب و قابل اطمینان بودن فست بایند است. ما فقط در کشور روسیه ۱۵ هزار دستگاه فست بایند در حال فعالیت داریم، فست بایند با شرکت‌های خوشنامی چون کنون، کونیکا مینولتا و زیراکس همکاری مشترکی دارد.

آینده صنعت چاپ در حال تغییر است، سرعت و قابلیت‌های تولید چاپ دیجیتال هر روز در حال افزایش است و این نیازی است که بازار ایجاب کرده است. در کنار بالا رفتن کیفیت، هزینه‌های چاپ دیجیتال هم کاهش پیدا کرده‌اند تا به این وسیله استفاده از آن توجیه‌پذیر و همه‌گیرتر شود، باید بدانیم که مطمئنا این روند ادامه خواهد داشت. نکته مهم این است که در این بازار رقابتی بتوانیم خود را از دیگر رقبا متمایز کنیم، فست بایند یکی از مقولاتی است که شما را حرفه‌ای کرده و سطح کیفی محصولاتتان را بالا می‌برد. ما می‌توانیم فست بایند را به مهندسی با کیفیت برتر ترجمه کنیم و مترادف بدانیم.

ما با محصولاتی توانمند و با دوام در بازار حضور پیدا کرده‌ایم، به طوری که اگر شما ۲۴ ساعته از دستگاه‌های فست بایند استفاده کنید هیچ مشکلی متوجه آنها نخواهد بود. این دستگاه‌ها نیازی به زمان برای آماده‌سازی ندارند و می‌توانید بلافاصله کار با آنها را شروع کنید. عملکردشان ساده و استفاده از آنها بسیار راحت و حتی زمان آموزش دادن به کاربران این دستگاه نیز بسیار پایین است، این دستگاه‌ها سرعت بالایی داشته و می‌تواند پا به پای دستگاه‌های چاپ شما فعالیت کنند.

در کار با فست بایند ضایعات کم است و این دستگاه‌های در تولیداتشان کار باطله‌ای ندارند، دستگاه چسب گرم ما مانند برخی از دستگاه‌های دیگر نیست، هیچ آلودگی برای کار و محیط اطراف خود تولید نمی‌کند و با حجم کوچکی که دارد به راحتی در کنار دستگاه‌های دیگر چاپخانه شما قرار گرفته و خط تولید شما را تکمیل می‌کند. این دستگاه‌ها با مزایایی که برای آنها شمرده شد از تجهیزات به صرفه و سودررسان صنعت چاپ به حساب می‌آیند.

دستگاه‌های فست بایند به صورتی طراحی شده‌اند که به شما این اجازه را می‌دهند آنها را به تدریج و بر اساس نیاز خود خریداری کنید، یعنی بخش‌های مختلف آن بدون وابستگی به هم کار می‌کنند و در عین حال با هم ترکیب می‌شوند و این خاصیت باعث می‌شود سرمایه‌گذاری اولیه شما کاهش پیدا کند.

دستگاه‌های فست بایند کارهای متمایز و گوناگونی را انجام می‌دهند که به شما اجازه پیاده‌سازی خلاق طرح‌هایتان را می‌دهد و کار شما را در مرحله صحافی پرتنوع و تکمیل می‌کند و نتیجتا بازار را به سمت شما سوق می‌دهد. دستگاه‌های فست بایند ارزان هستند و از طرفی هزینه‌های مصرفی کمی دارند، مشتری ما می‌تواند هزینه‌ها را کاهش داده و سرعت تولیدش را افزون کند. این دستگاه ها با قابلیت‌های منحصر به فردی که دارند باعث شده اند بسیاری از شرکت‌های غیرمرتبط با چاپ، برای انجام کارهای شخصی خود این دستگاه‌ها را خریداری کرده و از خدمات آن بهره‌مند شوند.

فست بایند معجزه‌ای با خود دارد که به شما امکان می‌دهد با همین نیروی کار و دستگاه‌های ثابت تولید بیشتر و با کیفیت‌تری را تجربه کنید. فست بایند نرم‌افزاری دارد که به شما نشان می‌دهد که سرمایه‌ای که صرف خرید این دستگاه‌ها کرده‌اید در چه مدت زمانی به کسب و کار شما برگشت پیدا می‌کند و جالب است بدانید که رکوردی که تاکنون ثبت شده ۲ ماه بوده است، مشتری با خرید و بهره‌برداری از فست بایند توانسته ظرف ۶۰ روز به برگشت‌پذیری سرمایه‌اش نائل شود.

دستگاه‌های فست بایند کارایی‌هایی متفاوتی دارند، به طور مثال شما برای ارائه نمونه کار، تولید انواع کاتالوگ و بروشور، تولید لیست قیمت‌ها و منوهای مختلف، جزوه‌های آموزشی و امثال اینها می‌توانید از این دستگاه‌های بهینه سود ببرید. شما با فست بایند می‌توانید مشتریان خود را از دیگر رقبایشان متمایز کنید و ارزش افزوده برای آنان خلق نمایید.

توتالیادستگاه‌های کم جای ما خط تولیدتان را تکمیل کرده و به شما این اجازه را می‌دهد تا تمامی کارهایتان در زیر یک سقف به انجام برسد و به این شکل هزینه های بسته‌بندی و جابجایی را از تولیدات شما کسر می‌کند و زمان تحویل کار شما را جلو می‌اندازد. شاید مشتریان شما از آن دسته افرادی باشند که امنیت اطلاعاتشان برای آنها اهمیت بالایی داشته باشد و به همین خاطر بخواهند از نشت آن جلوگیری کنند، قبلا برای انجام این کار سازوکارهای متفاوتی در حجم وسیع لحاظ می‌شد اما فست بایند این کار را به راحتی برای شما ممکن ساخته است.

دستگاه‌های فوتو مانت فست بایند (fastbind fotomount) علاوه بر اینکه به شما امکان صحافی آلبوم‌های عکس را می‌دهد این امکان را به وجود می آورد که هر موضوعی را به صورت کتاب عکس (photo book) در بیاورید و مثلا در ارائه‌های خاص از آن بهره بجویید. ویژگی‌ این دستگاه‌ها این است که به شما امکان می‌دهند جلد اختصاصی بسازید و این کار را تا سایز ۴۶ در ۴۶ سانتی‌متر عملی کنید. شما می‌توانید با استفاده از این دستگاه عکس‌های سایز بزرگ را در دو صفحه مقابل هم به صورت یکپارچه صحافی کنید.

این دستگاه‌ها تنظیمات خاصی ندارند و بین تغییر کارها احتیاج به صرف زمان و معطلی نیست، ما حتی نرم‌افزاری را در اختیار شما گذاشته‌ایم که می‌توانید به کمک آن ایده‌های شخصی خود را به سرعت عملی کرده و در کوتاه‌ترین زمان جلدهای خاص و شخصی بسازید. محصول نهایی شما با استفاده از فست بایند خاص و خواستنی می‌شود.

جمع‌بندی

برخی شرکت‌ها در بازار وجود دارند که اعتبار و سابقه قابل اتکایی در بازار ندارند و خرید شما را با ریسک همراه می‌کنند، آنها خدمات پس از فروش ندارند چرا که امکان دارد از یک دستگاه در پنج سال تنها یک عدد به فروش برسانند. همانطور که می‌دانید تولیداتی که شرکت توتالیا عرضه می‌کند عمدتا از برندهای اروپایی هستند که کیفیت ساخت بالایی دارند. شرکت توتالیا فروش با ثباتی دارد و برای تمامی برندهایی که عرضه می‌کند سرویس و خدمات پس از فروش ارائه می‌دهد.

شرکت‌های متفرقه در بازار نمی‌توانند کوچک‌ترین تغییری را در دستگاهی که عرضه می‌کنند، بدهند و اصلا امکانات دستگاهشان مشخص نیست و بسیاری از آنان حتی نمی‌دانند دستگاهی که ارائه می‌دهند ساخت چه کشوری است! وقتی هم مشتری پس از خرید آنها را بازخواست می‌کند طبق تعهداتشان عمل نکرده و می‌گویند همین که هست!

یک شرکت معتبر و با سابقه مثل توتالیا می‌تواند امکان بازپرداخت تقسیطی را برای شما فراهم آورد، یک مزیت خوب برای وضعیت اقتصادی فعلی کشور. این امتیازی است که شرکت‌های متفرقه موجود بنا به دلایلی که به برخی از آنها اشاره شد، نمی‌توانند در اختیار شما بگذارند. پیشنهاد من برای شما این است که حتی‌الامکان از نمایندگی‌های معتبر شناخته شده خرید کنید تا سرمایه‌گذاری مطمئنی داشته و در کارآفرینی موثر واقع شوید. برای تضمین فروش و اقناع مشتری همواره از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت استفاده نمایید تا خروجی شما جالب توجه باشد.

تا می‌توانید کارهای تولیدی خود را به صورت اتوماتیک انجام دهید تا تولید شما از دقت، سرعت و ظرافت بیشتری برخوردار باشد و تا امکان دارد از خطای نیروی انسانی مصون بماند. گاهی نیروی شما متخصص نیست و در مواجهه با کار تجربه‌ای ندارد، مهارت کم می‌تواند فرآیند تولید شما را تحت الشعاع قرار داده و از میزان آن بکاهد.

بسیاری از تولیدکنندگان موفق ما که محصولات با کیفیتی تولید می‌کنند تنها در تهران فعال هستند و کارهای با کیفیت این صنعت عمدتا به پایتخت و چند شهر بزرگ محدود می‌شود، که این تمرکزگرایی هم به ضرر تولیدکننده است و هم به زیان مصرف‌کننده.

یک کسب و کار موفق با مدیریتی هوشمند دائم در پی جذب بازارهای متنوع است که اولین قدم برای توسعه بازار می‌تواند از کشور خود شروع شود و در وهله‌های بعد بازار منطقه و دیگر کشورها هدف قرار داده شده و بحث صادرات در دستور کار قرار بگیرد. صنعت چاپ امروز ما بسیار پیشرفت کرده و با تعابیر اندیشیده شده و دستگاه‌های مدرنی که در اختیار این صنعت قرار گرفته می‌شود به فردای روشن آن امیدوار بود. توتالیا در این شکوفایی در کنار شما خواهد بود.

نویسنده: میلاد حاتمی لندی

منتشر شده در شماره ۱۵۳ نشریه چاپ و نشر

توتالیاتوتالیاتوتالیاتوتالیاتوتالیاتوتالیا

مقاله قبلیمدیریت بحران کسب و کار با نکات کلیدی
مقاله بعدیافزایش قیمت کاغذ تحریر و نگرانی ناشران از روند صعودی قیمت کتاب

یک پاسخ بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.