علی شیرکوند با اشاره ضرورت حضور فروشگاههای بزرگ کتاب گفت: بعضی معتقدند وجود فروشگاههای اینچنین به کتابفروشیها و ناشران کوچک آسیب میزند اما واقعیت است که فروشگاههای بزرگ کتاب، هم فضایی در اختیار ناشران کوچک میگذارند هم با نمایش تعداد خیلی بیشتری ازکتاب کودک و نوجوان، سلیقههای مختلف را پوشش دهند.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، علیاکبر شیرکوند در حاشیه بازدید از مجموعه «بوکتاب» باغ کتاب و در پاسخ به اینکه وزارت ارشاد و بهطور ویژه اداره فرهنگ و ارشاد شهر تهران، چه تمهیداتی را برای این منظور در نظر گرفته گفت: امروز تعریف ما از ویترین تغییر کرده؛ از رسانه ملی تا فضاهای مجازی میتوانند به معرفی کتاب کودک بپردازند. برای مثال خوب است اینفلوئنسرها، سلبریتیها و کسانی که اینفوگرافی و موشنگرافی میدانند، بخشی از فعالیت خود را به تبلیغ کتاب اختصاص دهند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهر تهران در ادامه گفتههای خود افزود:البته گسترش فضاهای مجازی به معنای این نیست که نهادهای مرتبط و متولی فرهنگ از ناشران و فروشگاههای کودک حمایت نکنند و زمینههای لازم برای شرکت آنها در نمایشگاههای مختلف کتاب، چه بهصورت فیریکی، چه مجازی را فراهم نیاورند.
بیشتر بخوانید:
معرفی برترین های چهارمین دوسالانه نشان شیرازه
وضعیت قیمت کاغذ میزان انتشار کتاب را تعیین میکند
رونق کار کتابفروشان با طرح های فصلی کتاب
کرونا و درخت بی جان صنعت نشر ایران
شیرکوند با اشاره به اینکه بچهها با کتابهای صوتی و الکترونیک، ارتباط چندانی برقرار نمیکنند و دوست دارند کتاب کودک را ورق بزنند و تصاویرش را ببینند به همین خاطر برآن شدهایم تا از ناشران در زمینههای مختلف از صدور مجوز گرفته تا شرکت در دورههای آموزشی لازم و همینطور حضور در نمایشگاههای کتاب حمایت کنیم.
او به ضرورت حضور فروشگاههای بزرگ کتاب اشاره کرد و گفت: بعضی معتقدند وجود فروشگاههای اینچنین به کتابفروشیها و ناشران کوچک آسیب میزند اما واقعیت است که فروشگاههای بزرگ کتاب، هم فضایی در اختیار ناشران کوچک میگذارند تا به ارائه آثار خود بپردازند؛ هم بهخاطر فضای گستردهتری که در اختیار دارند میتوانند تعداد خیلی بیشتری از کتاب کودک و نوجوان را به نمایش بگذارند و سلیقههای مختلف را پوشش دهند.