یکی از سوالات رایج مدیران برندهای مختلف این است که چگونه می توان در شبکه های اجتماعی، به نرخ تعامل بالایی دست پیدا کرد. در این مقاله ذکر این نکته ضروری است که امروزه این فضا، به مهمترین بستر جهت اقدامات بازاریابی تبدیل شده است. در این راستا اگرچه توصیه های متعددی وجود دارد، با این حال اگر بخواهیم به دنبال مواردی باشیم که برای تمامی شبکه ها و برندها، کاربرد لازم را داشته باشد بدون شک ترفندهای ساده بهترین گزینه خواهد بود. در این راستا ۸ مورد منتخب از رازهای موفقیت برندها را بررسی خواهیم کرد.
راز موفقیت برندها در روایتگر بودن
این امر یک واقعیت است که افراد تمایل چندانی را به مطالعه متن در شبکه های اجتماعی ندارند. در این رابطه هرچه موارد طولانی تر شود، شانس دیده شدن نیز کاهش پیدا خواهد کرد. این امر در حالی است که شما به جای تلاش برای توضیح کامل یک مفهوم، می توانید آن را به سادگی در قالب ویدئو و یا اینفوگرافی، توضیح دهید. در این راستا برخی از افراد اقدام به تولید مواردی نظیر پادکست نیز می کنند.
درواقع شما باید به دنبال ساده ترین راه برای انتقال مفاهیم به مخاطب خود باشید. با این اقدام شانس موفقیت برند شما به مراتب بالاتر خواهد بود. در این راستا همواره تکنیک هایی نیز وجود دارد. برای مثال به جای آنکه یک محصول را تنها در دو استوری توضیح دهید، آن را به ۱۵ بخش با متن های کوچک و تصاویر متعدد تبدیل نمایید. درواقع شما ابدا نباید به حجم کار خود توجه داشته باشید. بدون شک جذابیت شما، باعث نادیده گرفته شدن طولانی بودن اقدام شما خواهد شد.
تصاویر را شخصا تهیه نمایید
آیا شا نیز تصور می کنید که تصاویر را می توان به سادگی از سایر سایت ها دریافت کرد؟ بدون شک پاسخ به این مورد منفی بوده و لازم است تا تصاویر منحصر به فردی را تهیه نمایید. این امر باعث خواهد شد تا تاثیرگذاری شما به مراتب بیشتر شود.
همچنین افراد به صفحاتی که خودشان تصاویر و ویدئوها را تهیه می کنند، راحت تر اعتماد کرده و این امر باعث خواهد شد تا شانس موفقیت به مراتب بالاتری را داشته باشید. در این راستا فراموش نکنید که با توجه به کیفیت بالای تصاویر موجود حال حاضر، یک اقدام متوسط نیز با استقبال لازم همراه نخواهد بود. در این راستا اگر شما توانایی و ابزار لازم را برای چنین اقداماتی ندارید، توصیه می شود که با یک فرد حرفه ای، قرارداد امضا کنید.
محتواهایی با مشارکت مشتریان داشته باشید
با توجه به این امر که هدف اصلی تمامی صفحات تجاری، افزایش فروش است. شما باید به خواسته های مخاطبان توجه ویژه ای داشته باشید. در این راستا یکی از مواردی که همواره مورد توجه بوده است، نظر افرادی است که تجربه استفاده از محصول را دارند. در این راستا منظور یک ویدئوی تبلیغاتی که در آن صرفا از محصول شما تعریف شود نبوده و لازم است تا کاملا صادقانه رفتار نمایید.
درواقع شما باید اجازه دهید که مشتری، نظر واقعی خود را بیان نمایید. در این رابطه بهترین اقدام، ضبط کلیپ خواهد بود. درواقع هیچ چیز به اندازه دیدن چهره مشتری، اعتمادسازی را به همراه نخواهد داشت. در کنار این موضوع ضروری است تا به دنبال راهکارهایی برای افزایش تعامل با مشتری نیز باشید. برای این امر نظرسنجی، پرسش و پاسخ از جمله ساده ترین اقدامات محسوب می شود.
ترندها را مورد توجه جدی خود قرار دهید
ترندها را می توان موضوعاتی دانست که به یک باره و برای بازه زمانی مشخص، در مرکز توجهات قرار می گیرند. به همین خاطر اگر به موقع نسبت به آنها واکنش نشان ندهید، بدون شک یک شانس بزرگ را از دست خواهید داد.
در راستای موفقیت برند اگرچه به نظر می رسد که پیدا کردن ترندها، امری دشوار است. با این حال ابزارها و تکنیک های مختلفی در این رابطه وجود دارد. در این رابطه گوگل، ابزارهای بسیار خوبی را معرفی کرده است. با این حال اقدام ساده تر این است که هشتگ های محبوب را در هر یک از شبکه ها، پیدا کرده و آنها را به صورت مداوم، مورد بررسی قرار دهید. این امر باعث می شود تا همواره، محبوب ترین موضوعات را شناسایی نمایید. همچنین توجه به فعالیت های انجام شده از سوی سایر برندها نیز راهنمای عمل بسیار خوبی خواهد بود.
از پست مهمان استفاده نمایید
آیا تصور شما این است که استراتژی پست مهمان تنها به نشریات و سایت ها اختصاص دارد؟ واقعیت این است که در این رابطه ابدا محدودیتی وجود نداشته و شما می توانید به سادگی و سریعا اقدامات لازم را انجام دهید. در این راستا تنها کافی است تا موارد منتخب را پیدا کرده و اقدام به بازنشر آنها نمایید. همچنین می توانید با سایر صفحات، همکاری داشته و با قرار دادن منتخب محتواهای یکدیگر، شانس جلب نظر مخاطبان آنها را به دست آورید. با این اقدامات، مسیر موفقیت شما هموارتر خواهد شد.
از اینفلوئنسرها غافل نشوید
اینفلوئنسرها پادشاهان شبکه های اجتماعی هستند. به همین خاطر بسیار مهم است که با آنها همکاری داشته باشید. در این راستا توصیه می شود که خود را تنها به افرادی مشخص محدود نکرده و حتی از میکرواینفلوئنسرها نیز غافل نشوید. این اقدامات خود به افزایش اعتبار شما نیز منجر خواهد شد.
خود را محدود نکنید
برای این امر که صفحه شما در یک شبکه اجتماعی با موفقیت بالاتری همراه باشد، شما الزاما به این محیط محدود نبوده و می توانید از امکانات موجود دیگر نیز استفاده نمایید. در این راستا ایمیل، یک گزینه کاملا مناسب محسوب می شود. شما می توانید با گرفتن ایمیل مشتریان، اقدامات جانبی لازم را انجام دهید.
برای مثال ممکن است یک مشتری، سلیقه و خواسته های خاصی را داشته باشد. در این زمینه بدون شک شما نمی توانید صفحه خود را مطابق نظر آنها تغییر دهید. با این حال می توانید محتواهای مدنظر آنها را در قالب ایمیل، ارسال نمایید.
بدون شک با این اقدام، رضایت کاربران، رشدی چشمگیر را پیدا خواهد کرد. در این رابطه با توجه به این امر که فعالیت در شبکه های اجتماعی به مهمترین اقدام بازاریابی تبدیل شده است، توصیه می شود که برای مدیریت درست این بخش، یک تیم حرفه ای را داشته باشید. درواقع اگر بخواهید همه کارها را شخصا انجام دهید، بدترین نتایج ممکن را به دست خواهید آورد.
از معجزه هشتگ ها غافل نشوید
اگر از هشتگ استفاده نکنید، تقریبا تمامی اقدامات خود را هدر داده اید. درواقع مزیت هشتگ ها این است که باعث می شود تا محتواهای شما در دسته بندی های گوناگون قرار گیرد که این امر به معنای افزایش شانس بازدید خواهد بود.
در این رابطه توصیه ما این است که بهترین هشتگ ها را انتخاب نمایید. برای این امر نیز ابزارهای مختلفی وجود دارد. با این حال نکته بسیار مهم در این زمینه توجه به میزان استاندارد استفاده از هشتگ ها است. در این رابطه سقف استفاده از موارد در شبکه ای نظیر توییتر صرفا دو عدد است. این امر در حالی است که برای اینستاگرام حتی میتوان از ۱۰ مورد نیز استفاده کرد.
منبع: فرصت امروز