شرکت افق قطعات آسیا؛ نیاز سنجی بازار و پیدا کردن خلاها یک استعداد است که تنها در ید مردان تجربه ورز قرار دارد. پیش بینی و تحلیل درست اتفاقات پیش رو از خصیصه های مدیریت توانمند است و کسی که به این توانایی رسیده باشد می تواند موفقیت خود را در بازار تضمین کند و دست به کارهای بزرگ بزند. با اطمینان می شود به چنین فردی اعتماد کرد.
شرکت افق قطعات آسیا یک برند شناخته شده در بازار تهیه قطعات، خدمات رسانی و سرویس ماشین های چاپ است که حالا پرده از خدمات رسانی جدید برداشته که می توان با اطمینان و به تجربه این نوید را داد که بزودی دارندگان دستگاه های رولند در کارشان با هیچ نوع احتیاج بی جوابی روبرو نخواهندشد. توضیحات بیشتر پیرامون این اتفاق خوش یمن را در گفت و گوی ما با مدیر با انرژی، خوش رو و چهره آشنای صنعت چاپ، هاشم احمدی، بخوانید.
برای شروع لطفاً یک پیشینه از شرکت افق قطعات آسیا بدهید، چه زمانی این مرکز شروع به کار کرد؟
شرکت افق قطعات آسیا قبل از آغاز به کارش در سال ۱۳۸۹، به اسم ماشین پژوه تهران فعالیت داشت و در عرصه ی تامین قطعات و تجهیزات ماشین آلات چاپ بود، کاری که به شکل گسترده تر و تخصصی تر در سال ۸۹ تحت نام شرکت افق قطعات آسیا دنبال کرد. با این جایگزینی در واقع کسری انبار قطعات ما تکمیل شد و توانستیم پوشش بهتری بر نیازهای مشتری داشته باشیم.
شما شرکت ماشین پژوه تهران را در اختیار داشتید، چه نیازی شما را به تاسیس شرکت افق قطعات آسیا ترغیب کرد؟ می توانستید همان را گسترش دهید.
ماشین های به نسبت نوین تری توسط چاپخانه دارها تهیه و استفاده می شد که آن ها را با نیازهای جدیدتری روبرو کرده بود، از این رو بهتر دیدیم که با یک تغییر در شکل کار ما هم خود را با وضعیت روز بازار تطبیق بدهیم. چاپخانه های نسل جدید با مشکلاتی در بخش مکانیک و الکترونیک دستگاه ها روبرو شده بودند و با نیازهای چون تهیه قطعه، خدمات، پشتیبانی و سرویس ماشین آلات، مواجه شده بودند؛ شرکت افق قطعات آسیا آمد که این نیازهای بازار را مرتفع کند.
در این تغییر و جایگزینی یک دوست و همراه یار و یاور من شد که شرکت افق قطعات آسیا با تکیه بر توانایی های او توانست علاوه بر تهیه و تامین مایحتاج بخش مکانیکال دستگاه های چاپ، یک ورود قدرتمند و همه جانبه به بخش الکترونیکی ماشین های چاپ داشته باشد. جناب مهندس مهدی کوشیاری شراکتی برادرانه را با من آغاز کردند تا افق قطعات آسیا از آن پس در بخش الکترونیک و تعمیر قطعات و بردهای ماشین های چاپ، به طور تخصصی وارد شود و بتواند به بهترین وجه ی این نیاز بی پاسخ صنعت را جوابگو باشد.
مثل اینکه شما هنوز به جد روند توسعه خود را دنبال می کنید، خبر داریم که شرکت افق قطعات آسیا وارد فاز جدیدی از کار شده و دامنه خدمات خود را گسترش داده است؛ ترجیح می دهیم توضیحات بیشتر را از زبان خود شما بشنویم.
من به عنوان کسی که در شرکت افق قطعات آسیا در کار تامین قطعات و ملزومات و خدمات رسانی دستگاه های چاپ فعالیت دارد و هر کدام از همکاران دیگرم قبل از هر چیز به سراغ ماشین های رایج و مرسوم بازار می رویم و سعی در تهیه ملزومات دستگاه هایی داریم که تعدد آنها در چاپخانه ها از همه بیشتر است و این طبیعی است، چرا که این همه گیری نیاز بیشتری می سازد و بازار در این بخش ها رونق بیشتری دارد.
ما در این چند سال در کوشش برای تامین قطعات و سرویس دهی هر چه بهتر و کامل تر ماشین های پر استفاده و رایجی چون هایدلبرگ بودیم، وقتی در این هدف به نقطه تکمیل رسیدیم و توانستیم سایر توقعات چاپخانه ها را برآورده کنیم یک گام جلوتر نهادیم و به سمت دستگاه هایی رفتیم که از لحاظ رواج و همه گیری در مقام های بعدی قرار دارند و تعداد قابل توجهی از آنها در چاپخانه های کشور به کار گرفته شده اند.
رولند یکی از برندهای خوب و رایج بازار بود که تعداد زیادی از دستگاه های آن در سرتاسر کشور مشغول کار هستند اما با تحقیق و به مدد تجربه سال ها کار در حوزه تهیه ملزومات، متوجه نیاز بی جواب بازار برای تهیه ملزومات این برند شدیم و از این رو با برنامه ریزی و تمهیداتی که صورت گرفت وارد این حوزه شدیم.
ما خلایی را در بازار تجهیزات و خدمات رسانی رولند احساس کردیم و از این رو دست به تهیه تجهیزات و ملزومات این برند زدیم. طبق برنامه ما این کار را با تهیه تجهیزات، قطعات و لوازم یدکی ماشین های الترا (Ultra)، رکورد (Record) و فاوریت (Favorit) شروع کردیم و قطعات صد درصد اورجینال این دستگاه های رایج را تامین نموده و آماده ارائه آن به چاپخانه داران شریف و زحمتکش هستیم، با این امید که تلاش کوچک افق قطعات آسیا تسهیل کننده چرخش بخشی از صنعت چاپ کشور باشد.
ما هم از تلاش شما سپاس گزاریم. اینطور که مشخص شد شما بعد از تکمیل قطعات هایدلبرگ به سراغ رولند رفتید، قدم بعدی شما چیست؟
بی شک این روند در شرکت افق قطعات آسیا ادامه خواهد داشت و ما در نظر داریم بعد از تکمیل این فرآیند به سراغ دیگر برندهای شناخته شده و پر مصرفی چون کا. ب. آ (KBA)، کوموری (Komori) میتسوبیشی (Mitsubishi) و دیگر ماشین آلات رایج ورود پیدا کنیم.
ما یک مجموعه هستیم که کار تخصصی مان تهیه ملزومات و خدمات و پشتیبانی الکترونیکی و مکانیکی از دستگاه های چاپ است و بر حسب وظیفه قطعات مختلف مورد نیاز را برای مشتریانمان تهیه کرده و به آنها خدمات رسانی می کنیم و سعیمان همواره این است که ماشینی، حتی برای مدت کمی از کار باز نایستد و صنعتگر ما از این لحاظ مشکلی نداشته باشد.
ما همین الان هم توانایی تهیه سایر ملزومات درخواستی مشتریانمان را داریم و بسیاری از قطعات دستگاه های نامبرده را هم اکنون موجود داشته و منظور بنده از ورود به بازار این برندها ورودی هم هجانبه و تکمیل صفر تا صدی مایحتاج این ماشین ها است.
ماشین های هایدلبرگ و دیگر برندهایی که از آنها نام بردید مدل های متنوع و بعضاً جدیدی دارند که هر از چندگاهی به بازار عرضه می شوند، این که شما می گویید از لحاظ تهیه و عرضه قطعات، انبار تکمیلی داشتید قطعات این دستگاه های جدید را هم در بر می گرفت؟
بله، ما سال ها است که روی این برند کار می کردیم؛ باید توجه داشت که دستگاه های مدرن عمدتاً بعد از چند سال به بازار کشور ما رسیده و شیوع پیدا می کنند، ما از همان ابتدا ورود این دستگاه ها را رصد کرده و بر اساس تجربه پیشینی حتی قبل از اعلام نیاز این موارد را تهیه و آماده عرضه می کنیم.
ما در بخش ماشین آلات جدید هم سرمایه گذاری کرده ایم و مثلاً در مورد ماشین های موسوم به سی دی (CD) و ایکس ال (XL) که جزو آخرین ورژن های تولید شده هایدلبرگ هستند هم یک بخش قطعات مصرفی آنها که احساس می کردیم نیاز ضروری بازار است فراهم آورده و در اختیار مشتری قرارداده ایم. این در حالی است که این قطعات احتیاج به سرمایه گذاری بالایی دارند و عمدتاً در مواجهه با آنها به خواب سرمایه هم برخورد می کنیم اما ما این احتیاجات را هم بدون رسیدگی نگذاشته و در این بخش هم ورود پیدا کرده و قطعات یدکی مختلفی را تامین کرده ایم.
اینکه ما وارد حوزه کاری جدید شده ایم به معنای رها کردن حوزه پیشینی نیست، ما در گام بعدی به فکر ورود به بخش های فنی ترین دستگاه های مدرن هستیم و باز بر اساس همان پیش بینی که اشاره شد، می دانیم که مثلاً پنج سال دیگر این دستگاه ها احتیاج به چه قطعات و خدماتی دارند و از همین رو برای آنها به فکر هستیم و از حالا خود را برای مواجهه با آن نیازها آماده کرده ایم.
شما برای فاز جدید شرکت افق قطعات آسیا، رولند را از بین برندهای دیگر برگزیده اید، یکی از علت های آن را هم تعددش در نزد صنعتگران داخلی دانستید اما این وضعیت برای دستگاه های زیادی مطرح است. آیا یکی از علت های این انتخاب، نبود نمایندگی رسمی داخلی برای این برند نبود؟
همانطور که گفتم ما علاوه بر تامین قطعات دستگاه های هایدلبرگ در تهیه مایحتاج دیگر برندها هم فعالیت داشته و داریم و مشتریان متعددی هم از اقصی نقاط کشور و حتی خارج از مرزهای ایران (کشورهایی چون ترکمنستان، ارمنستان، افغانستان، ترکیه، عراق و مانند اینها) برای تهیه قطعات و یا خدمات و سرویس به ما مراجعه می کنند. ما در بررسی هایمان یکی از پرمخاطب ترین برندها را دستگاه های رولند ارزیابی کردیم و از همین رو دست به انتخاب زدیم.
مراجعات به ما بیشتر پیرامون این برند بود مضاف بر اینکه رولند نمایندگی ندارد، شخص و شرکت خاصی به طور اختصاصی به تهیه و توزیع قطعات یدکی این دستگاه نپرداخته است و پشتیبانی و خدمات رسانی توانمندی ندارد و بازار عرضه ی ملزومات و مایحتاج کلی آن بسیار خلوت و بی رقیب است.
این وضعیت که مقولات آن را برشمردید چند سالی است که به بازار این برند سلطه دارد و شما هم گفتید مدیریتتان بر اساس پی شبینی بازار است، چه شد که اکنون زمان ورود به این عرصه را مناسب دیدید؟
رولند برند معتبری است که قبل از این در ایران نمایندگی هم داشت و باز بعد از آن هم برخی دوستان و همکاران و حتی خود ما در تهیه و عرضه قطعات و خدمات رسانی به آن مشارکت داشتیم اما منظور من از ورود به این حوزه، ورودی قدرتمند و همه جانبه است.
این نیاز بازار است و همانطور که شما می گویید مختص امروز هم نیست اما اگر که ما تاکنون هم به این حوزه ورود پیدا نکرده ایم فقط بنا به احترام برخی همکاران بوده اما وضعیت اکنون بغرنج تر شده و تعداد مراجعات و تماس ها با ما روز به روز افزون تر می شود و ما نمی توانیم مشتریانمان را بیش از این پشت در نگه داریم. مشتریان شرکت افق قطعات آسیا عادت کرده اند نیازهای خود را همواره و بدون فوت وقت از ما تامین کنند و اینکه مراجعه آنها به ما بی فایده باشد دلسردشان می کند و برای اعتبار برند ما زیان بخش است.
برخی همکاران در این سال ها به عرضه و خدمات رسانی در این حوزه مبادرت داشته اند اما همانطور که گفتم این کار تخصصی نبوده و هیچگاه خدمات تکمیلی برای آن تعبیه نشده است و تمامی رسیدگی ها نصفه و نیمه بوده اند که نارضایتی مشتری را منتج شده اند.
شاید بتوان گفت که تمامی تلاش ها در این بخش تنها توان جوابگویی به ۲۰ درصد از نیاز واقعی بازار را داشته است که به هیچ وجه کافی نبوده و مرتفع کننده آنها نیست. ما قصد دخالت در کار کسی نداریم و صرفا در پی جوابگویی به مشتریان و متقاضیانمان هستیم. ما و همکارانمان بیش از اینکه رقیب باشیم تکمیل کننده تلاش های یکدیگریم و هدف مشترکی داریم و آن اعتلای صنعت چاپ کشورمان است.
شرکت افق قطعات آسیا به طور حرفه ای و تخصصی وارد این بازار شده و در تلاش برای رسیدن به جایگاهی برای رفع تمام نیازهای این دستگاه ها است. ما همانطور که اشاره شد با آوردن قطعات ماشین آلات فاوریت، رکورد و الترا که از مدل های قدیمی رولند محسوب می شوند آغاز کرده ایم اما تامین قطعات رولند ۲۰۰ ، ۳۰۰ و ۷۰۰ را هم در برنامه های آتی خود داریم و به زودی این قطعات هم در انبارهای ما جاگذاری می شوند.
یک بخش از قطعات و تجهیزات این ماشین آلات با هم مشترک است اما بخش های حرف های تر و اختصاصی هر دستگاه هم وجود دارند که مکانیزه تر بوده و اغلب الکترونیکی هستند که برنامه ی ما آنها را هم پوشش خواهد داد و دوستانی که از دستگاه های رولند استفاده می کنند، می توانند به زودی سایر نیازهای شان را از طریق شرکت افق قطعات آسیا برطرف کنند.
هدف اصلی شرکت افق قطعات آسیا
ما از کیفیت کار شما اطمینان داریم اما برای اطلاع بیشتر مخاطبان می پرسیم، آیا این قطعات اورجینال هستند؟
هدف اصلی تامین قطعات و مایحتاج دستگاه ها برای جلوگیری از خواب آن ها و حذفشان از چرخه تولید است، اما این نکته را خدمتتان عرض کنم که صد درصد قطعات دستگاه رولندی که ذکرشان رفت اورجینال هستند. ما از منبعی کاملا موثق و مورد اعتماد آنها را تهیه کرده ایم و می توانیم این اطمینان و تضمین را به مشتری خود بدهیم که قطعه اورجینال برای دستگاهش تهیه می کند.
البته این را هم بگویم که برای تکمیل کار قطعاً قطعه های دیگری به مجموعه اضافه خواهد شد که چینی خواهند بود، چرا که نیاز بازار است و از طرفی اروجینال آن نیز در دسترس نیست و باز قیمت آن هم در حدی نیست که پرداختش به راحتی در توان چاپخانه ها باشد. این را هم اضافه کنم که اگرچه این قطعات ساخت چین هستند اما کپی های درجه یک بوده و از کیفیت بی نظیر قابل قبولی برخوردار هستند که مشتری ما می توانند با اطمینان آن را در دستگاه خود به کار گیرد.
همه ما امروز می دانیم که بیشتر برندهای جهانی به خاطر ارزانی نیروی کار به چین محول شده اند و جنس چینی درجات کیفی متفاوتی دارد. حالا سوال این است که شما قبل از این هم قطعات چینی عرضه می کردید؟
ما در بخش قطعات هایدلبرگ هم این کار را کرده ایم بدون تعارف و رودربایستی این موضوع را به اطاع مشتریانمان هم رسانده ایم و آنها دانسته دست به انتخاب زده اند. ما همواره به مشتری توضیح می دادیم که در مورد برخی لوازم سه نوع از قطعه مورد نظر را برای عرضه داریم، فابریک، چینی درجه یک و حتی گاهی هم ایرانی. قیمت های این قطعات با توجه به مورد ساختشان متفاوت بود و مشتری هم در این سال ها با کیفیت های متفاوت آشنایی کامل داشته و از همین رو با چشمانی باز و آگاهانه دست به انتخاب می زد.
تولیدات فابریک، اورجینال و قطعات ساخت چین معمول هستند اما فکر کنم که شما ایران را مصرف کننده صرف ماشین های چاپ دانستید. این قطعات ایرانی که گفتید در کجا و چگونه تولید میشوند؟
ما در ساخت کلی ماشین های چاپ مدرن مصرف کننده هستیم، تکنولوژی ساخت قطعات فنی و بردهای الکترونیکی و تجهیزاتی از این دست را هم نداریم، منظور من قطعات و ملزومات ابتدایی و ساده دستگاه ها است. خود ما برخی از آنها را تولید کرده و با افتخار تحت عنوان تولید ایرانی به مشتریان عرضه داشته ایم و اتفاقاً مصرف کنندگان هم رضایت کاملی از آنها داشته اند.
حالا که صحبت از جنس اورجینال و کپی شد و شما هم در تهیه و عرضه هر دو دست دارید، آیا مشتری امروز بازار بیشتر به خرید جنس اصل تمایل نشان می دهد یا اجناس متفرقه؟
به ضرس قاطع می توان گفت که مشتری بیشتر متمایل به تهیه اجناس متفرقه است. البته این نکته را هم بگویم که مشتری به فروشنده هم نگاه می کند و این طور نیست که جنس متفرقه را از هر دستی قبول کند.
با توجه به وضعیت اقتصادی که امروز در بازار حکم فرما است، تولید کننده صنعت چاپ سود آنچنانی ندارد که بتواند به پشتوانه اش دست به خرید قطعات و ملزومات اورجینال بزند. ما و اکثر همکاران این حوزه اصراری به خرید اجناس متفرقه نداریم، این وضعیت بازار است که مشتریان ما را به این انتخاب ها سوق داده است، ما در کنار اجناس کپی و متفرقه جنس اورجینال و فابریک هم داریم و این مشتری ما است که با توجه به مقتضیات خود دست به انتخاب می زند.
شما به عنوان فروشنده اجناس متفرقه را تضمین و گارانتی می کنید؟
فروشنده ایرانی آن هم در صنفی مانند چاپ به خاطر نگاه سنتی به کسب و کار و تجارت همواره باید پاسخگوی مشتری خود باشد، این امر طبیعی است. ما هم به عنوان فروشنده در هنگام تهیه اجناس حواس خود را جمع می کنیم و هر جنسی را برای عرضه به مشتری پیشنهاد نمی دهیم. بدیهی است که تمامی محصولات عرضه شده توسط ما با تضمین شرکت افق قطعات آسیا همراه هستند، غیر از این اگر باشد مجموعه هایی چون ما دوام چندانی در بازار نخواهند داشت.
در سخنان پیشین هم اشاره شد، ما برخی از اجناس ساخت چین و ایران را به مشتری پیشنهاد می دهیم که از کیفیت آنها اطمینان داریم و در ضمن آنها قطعاتی ابتدایی و ساده هستند. در برخی قطعات پیچیده اصلاً نمی شود به ساخته های چینی اعتماد کرد، به طور مثال در بخش های الکترونیک نمی توان به تکنولوژی نابالغ چین در این حوزه اطمینان داشت. ما در کار عرضه بردهای الکترونیک بدون استثنا از جنس های فابریک استفاده می کنیم و به مشتریانمان هم توصیه می کنیم که در مورد قطعات خاص، حیاتی و پیچیده ماشین های چاپ ریسک نکنند و جنس اورجینال و با کیفیت و تضمین شده خریداری و به کار بگیرند.
در بخش های الکترونیکی هم شاید بتوان گفت بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از قطعات هستند که مصرف نمونه های غیر اورجینال آنها زیاد مهم نیست و همان جنس های ساخت چین هم جوابگوی بدون ایراد آن حوزه هستند. ما از درجه یک بودن آنها اطمینان حاصل می کنیم و همین را پشتوانه تضمین خود قرار می دهیم و جنس را به مشتری پیشنهاد داده و عرضه می کنیم.
وقتی می شود با جنسی غیر اورجینال اما درجه یک که کیفیت قابل قبولی دارد، بارها مورد آزمون قرار گرفته و کار را راه انداخته، از اتلاف سرمایه های گزاف جلوگیری کرد، چرا باید مشتری را وادار به خرید قطعاتی کرد که به صرف اورجینال بودن، هزینه های بالایی را به چاپچی که بازار کسادی دارد متحمل کند؟
ما همواره سعی کرده ایم در تهیه اجناس مورد نیاز مشتری کار را برای او آسان کنیم و به صورتی عمل نماییم که او را از گشت و گذار بی فایده و خرید با ریسک بی نیاز کنیم. مشتری با اطمینان به ما مراجعه کرده و آنچه مورد نیازش است درخواست می کند، ما هم بر اساس نیاز او بهترین ها را برای عرضه پیشنهاد کرده و تصمیم گیری را برایش آسان می کنیم.
یک مسئله که از دیرباز وجود داشته اما این روزها پر رنگ تر شده بحث کنار ماندن چاپخانه های واقع در شهرستان ها است که از مواهب پایتخت دور مانده اند، آیا شما نمایندگی دیگری در شهرستان ها ندارید؟
شاید از برخی ابعاد گفته شما درست باشد اما در مورد کاری که ما انجام می دهیم، شهرستان بودن و یا در پایتخت بودن تفاوت چندانی ندارد و ما در صورت اعلام نیاز به سرعت به خدمات رسانی دست می زنیم و نیاز هموطنان را در هر نقطه کشور که باشند برطرف می کنیم. فکر نکنم با توسعه بخش های ارتباطی دیگر این معضل بتواند سد راه بهره وری شهرستان ها از مواهب پایتخت و کلان شهرها باشد.
اما در مورد نمایندگی، ما با همین دید نماینده رسمی در شهرستان ها نداریم اما از طرفی برای تسهیل کار واردات و تکمیل روند عرضه ملزومات و تجهیزات سالها است که یک دفتر در کشور کانادا داریم و این اواخر دفتری را هم در دانمارک بازگشایی کرده ایم که بتوانیم از طریق آن قطعات اورجینال را از سطح اروپا جمع آوری کرده و به کیفیت و سرعت خدمات رسانی شرکت افق قطعات آسیا بیافزاییم.
ما در بحث قطعات و ملزومات صنعت چاپ یک کشور مصرف کننده صرف هستیم و هنوز تکنولوژی تولید قدرتمندی نداریم، که البته این تکنولوژی اشاره شده در اختیار بسیاری از کشورهای پیشرفته و توسعه یافته هم نیست و معدود کشورهای صنعتی هستند که این فناوری را در اختیار دارند و این کمبود تا حدود زیادی طبیعی است، از این رو ما بهتر دیدیم به جای صرف انرژی و شعبه زدن در شهرستان ها به فکر تلاش برای تسهیل واردات و دسترسی به بازارهای فرامرزی باشیم.
ما فعلاً کار را با یک نمایندگی آغاز کرده ایم و در پی تاسیس شرکتی هستیم تا همانطور که گفته شد در تهیه هر چه بهتر و سریع تر مایحتاج صنعت چاپ داخلی یاری رسان ما باشد.
شما سال ها در بخش تهیه ملزومات و خدمات رسانی به دستگاه های چاپ فعالیت کرده اید، وضعیت کنونی بازار این کار را چگونه می بینید؟ آیا خدمات رسانی امروز شما و دیگر همکاران تان جوابگوی نیاز به بازار هست؟
من و همکارانم تمام تلاش خود را برای پوشش نیازهای بازار به انجام می رسانیم اما نیاز این بازار بسیار فراتر از این مقدار عمل است. افراد و شرکت هایی که در این حوزه فعالیت می کنند کم نیستند اما پشتیبانی کمی از آنها صورت می گیرد و در مقابل سنگ اندازی های زیادی می شود که روی هم رفته اجازه فعالیت صد درصدی را نمی دهند و ما با این وضعیت هرگز به بهره وری کامل نمی رسیم؛ همواره بخش زیادی از تلاش و سرمایه ما به واسطه این ناهماهنگی ها و ایرادات هدر می رود و کاهش چشمگیری در بازده کار ما پیش می آید.
به نظر من اگر این سنگ اندازی ها و دست اندازی ها وجود نداشته باشد ما به خوبی توان رفع نیازهای صنعتگر چاپ کشور را داریم اما متاسفانه برخی از قوانین دست و پاگیر و از طرفی خلأهای قانونی و کم لطفی برخی دوستان و دست اندرکاران اجازه بالا رفتن راندمان مجموعه هایی چون ما را نمی دهند. امیدواریم با تغییر موضع پیش آمده و ورود وزارت صنعت، معدن و تجارت به حوزه چاپ کشور این مشکلات هم کاهش پیدا کرده و روند کار ما تسریع و تسهیل بیابد.
نویسنده: میلاد حاتمی لندی
منتشر شده در شماره ۱۵۵ نشریه چاپ و نشر