ایجاد شرایط مطلوب برای دورکاری کارمندان

    0
    61
    دورکاری کارمندان

    کسب و کارها در شرایط کرونایی اقدام به دورکاری کارمندان را بهترین گزینه ممکن تلقی می کنند. این امر برای بسیاری از برندها به معنای ضرورت استفاده از دورکاری برای ادامه کار بر روی پروژه های مختلف و همچنین پرهیز از ورشکستگی است. شاید دورکاری مزایای زیادی برای برندها در شرایط کرونایی داشته باشد، اما مشکلاتی هم برای آنها و به ویژه کارمندان شان به همراه دارد.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از فرصت امروز، بسیاری از کارمندان در شرایط دورکاری احساس توجه کمتر از سوی مدیران به وضعیت شان را دارند. این امر بدون تردید عجیب و غریب محسوب می شود، اما ریشه هایی در واقعیت دارد.

    بدون تردید مدیران در شرایط دورکاری امکان تعامل نزدیک با تمام کارمندان را ندارند. همچنین بسیاری از برندها برای شرایط دورکاری حتی به شیوه ‏های ارتباط مناسب میان کارمندان شان هم توجه نمی کنند بنابراین مواجهه با درخواست ترک شرکت از سوی کارمندان در این شرایط امری طبیعی محسوب می شود.

    دورکاری کارمندان  و حفظ آنان در شرکت

    وقتی کارمندان در محیط شرکت حضور دارند، تعامل میان آنها و مدیران و همکاران شان بسیار ساده تر روی می دهد. این امر هرگونه مشکل یا ابهامی را در سریع ترین زمان ممکن از بین می برد. اگر شما در شرایط دورکاری هم مانند شرایط قبل از کرونا کسب و کارتان را مدیریت کنید، بدون تردید به مشکل خواهید خورد.

    تمایل کارمندان برای ترک شرکت در شرایط دورکاری بسیار بیشتر است. این امر شاید ارتباط مستقیمی با نحوه مدیریت شما بر کسب و کارتان نداشته باشد، بلکه تا حدودی ناشی از امکان یافتن یک کار با شرایط دورکاری به سادگی هرچه تمام تر است بنابراین کارمندان در این شرایط به طور مداوم امکانات کار فعلی شان را با گزینه های در دسترس مقایسه می کنند.

    دورکاری کارمندانشاید شما حفظ کارمندان در شرایط کرونایی را غیرممکن لحاظ کنید، اما برخی راهکارهای مناسب برای حفظ آنها علی رغم تمام شرایط ناگوار کنونی وجود دارد. در ادامه برخی از نکات مهم در این راستا را مورد بررسی قرار خواهیم داد. شما با استفاده از راهکارهای موردنظر امکان تاثیرگذاری بر روی کارمندان و حفظ‏شان به بهترین شکل ممکن را خواهید داشت.

    بیشتر بخوانید:

    مزایای مدیریت مجازی کارمندان 

    استراتژی کسب و کارهای کوچک

    موفقیت در بازاریابی تلفنی و روش های تاثیر گذار

    قدر دانی از دورکاری کارمندان مسئول

    کارمندان همیشه دوست دارند کیفیت کاری بالای شان مورد شناسایی و تقدیر مدیران قرار گیرد. اگر شما کیفیت کاری کارمندان را مدنظر قرار ندهید، انگیزه آنها برای کار بهتر از بین می رود. به هر حال کمتر کسی مایل به کار سخت و ارائه بهترین عملکرد ممکن در صورت بی توجهی مدیرانش است.

    یادآوری تلاش های مناسب کارمندان در هر فرصتی امر مهمی است. این امر کارمندان را نسبت به ادامه همکاری با شما ترغیب خواهد کرد. همچنین موجب تقویت انگیزه شان برای کار بیشتر و بهتر می شود. اگر شما مدیریت بخشی از یک شرکت را برعهده دارید، باید همیشه نسبت به قدردانی از کارمندان تان برای زحمات شان در این شرایط سخت توجه نشان دهید. در غیر این صورت انگیزه آنها برای همکاری با شما به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا خواهد کرد.

    دورکاری کارمندانبرخی از مدیران به طور مداوم در تلاش برای پیدا کردن دلیل یا مناسبتی به منظور قدردانی از کارمندان شان هستند. این امر همیشه موجب به فردا انداختن کار از سوی شما خواهد شد بنابراین بدون توجه به زمان مناسب برای تشکر و نشان دادن توجه تان به کارمندان این کار را تکرار نمایید. در غیر این صورت شانسی برای جلب نظر کارمندان تان نخواهید داشت.

    ایجاد رابطه عمیق و دورکاری کارمندان

    ایجاد رابطه ای عمیق با کارمندان به طور ویژه ‏ای در شرایط دورکاری دارای اهمیت است. وقتی شما ارتباط نزدیکی با کارمندان تان نداشته باشید، به سادگی امکان بی توجهی مشتریان فراهم می شود. هرچه رابطه شما با کارمندان تان عمیق تر باشد، در شرایط دورکاری شانس بیشتری برای حفظ آنها خواهید داشت. در غیر این صورت آنها به سادگی به سراغ دیگر برندها برای همکاری خواهند رفت.

    رابطه مناسب با کارمندان اغلب باید پیش از فرآیند دورکاری مدنظر قرار گیرد. اگر شما حالا قصد ایجاد شرایط مناسب را دارید، باید اندکی سختی بیشتر را تحمل کنید. این امر به دلیل ناتوانی برای تعامل رو در رو در چنین شرایطی مطرح می شود. اگر شما توانایی ایجاد رابطه ای فراتر از محیط کار را داشته باشید، به خوبی توجه کارمندان تان را جلب خواهید کرد.

    دورکاری کارمندانهمانطور که شما در تعامل با مشتریان تان به طور مداوم به دنبال ایجاد رابطه ای فراسوی فروش محصولات تان هستید، در مورد کارمندان تان نیز باید همین نکته را مدنظر قرار دهید. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی آنها پیدا نخواهید کرد.

    دورکاری کارمندان و شخصی کردن مسائل

    شما در حوزه کسب و کار مشکل شخصی با کسی ندارید. وقتی تمام کارها به طور حرفه ای پیش می رود، شما هم باید رویکرد حرفه ای داشته باشید. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی کارمندان و همچنین مشتریان تان نخواهید داشت.

    شاید ایجاد رابطه ای نزدیک با کارمندان نوعی شخصی کردن عرصه کسب و کار باشد، اما نکته مهم در این میان رابطه نزدیک در حوزه حرفه ای است. اگر شما تصمیمات تان در عرصه کسب و کار را براساس ملاحظات شخصی بگیرید، نخستین نشانه های سقوط در کسب و کارتان نمایان خواهد شد. بدون تردید هیچ کسب و کاری تمایل به تجربه چنین وضعیتی ندارد بنابراین شما باید در این رابطه بسیار هوشمندانه عمل نمایید. این امر موجب جلب نظر کارمندان و امکان تعامل بلندمدت با آنها خواهد شد.

    مقاله قبلیرفع تحریم ها در صنعت بانکداری
    مقاله بعدیبررسی عملکرد پلیت های دیجیتالی

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.