موفقیت در عرصه کارآفرینی نیازمند مهارت بالایی است. اگر شما بدون هیچ آمادگی وارد این حوزه شوید، به احتمال زیاد در مدت زمانی اندک تمام تلاش های تان با شکست همراه خواهد شد. امروزه کارآفرینان حرفه ای برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بازار از راهکارهای بسیار زیادی استفاده می کنند.
مهمترین مسئله در این میان استفاده از توصیه های حرفه ای برای پیشبرد کارها به صورت مطلوب است در غیر این صورت شاید شما بعد از سال ها تلاش و تحمل سختی های مختلف در نهایت با شکست مواجه شوید.
هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از توصیه ها و ویژگی های ضروری برای تبدیل شدن به کارآفرینی حرفه ای است. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و کسب و کارتان را به سرعت توسعه می دهد.
امروزه اگر کسب و کار شما در مدت زمان مناسبی توسعه پیدا نکند، شرایط بسیار دشواری برای جلب نظر مشتریان خواهید داشت. ما در اینجا از نکات مدنظر کارآفرینان جوان استفاده کرده ایم. پس با ما همراه باشید تا نکات مناسب از سوی اعضای انجمن کارآفرینان جوان را مورد بررسی قرار دهیم.
استفاده از توصیه ها و نکات موردنظر دیگران همیشه بهترین ایده برای کارآفرینی نیست. گاهی اوقات شما باید براساس ایده های خودتان کارها را مدیریت نمایید. این امر اهمیت بسیار ویژه ای برای کارآفرینان دارد. اگر شما همیشه به توصیه های دیگران به طور کامل گوش دهید، در نهایت تبدیل به یک کسب و کار معمولی خواهید شد.
نکته مهم در این میان تلاش برای ایجاد تغییرات قابل ملاحظه در وضعیت فعالیت برندتان است. در غیر این صورت هیچ شانسی برای جلب نظر مشتریان نخواهید داشت. امروزه بسیاری از برندها برای توسعه هرچه سریع تر مداوم به توصیه دیگران گوش می دهند. اگر توصیه های دیگران در این میان امکان تاثیرگذاری بر روی وضعیت شما را داشت، خود آنها اکنون در موقعیت های برجسته کاری قرار داشتند.
تجربه کارآفرینان بزرگی مثل ایلان ماسک، استیو جابز و بیل گیتس ضرورت عدم توجه به توصیه های دیگران در برخی از موارد را نشان می دهد. شما در ابتدای شروع به کار برندتان امکان استفاده از نظرات دیگران را دارید، اما در مورد نحوه ساماندهی برند باید به طور کامل از خودتان ایده هایی را مطرح کنید.
در غیر این صورت هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان نخواهید داشت. اگر وضعیت کسب و کار شما با دیگر رقبا تفاوت معناداری نداشته باشد، هرگز موفق به جلب نظر مشتریان نخواهید شد. این تغییر اساسی باید از سوی خودتان صورت گیرد. در غیر این صورت هیچ کس ایده های مناسبی در رابطه با ایجاد تفاوت در کسب و کارتان به شما نخواهد داد.
شناخت زمان مناسب برای استفاده از توصیه های دیگران باید براساس وضعیت کسب و کارتان صورت گیرد. شاید گاهی اوقات ایده های دیگران هیچ انطباقی با وضعیت کسب و کارتان نداشته باشد. اگر در چنین زمانی باز هم بر روی استفاده از توصیه های دیگران پافشاری کنید، در نهایت سرنوشت مناسبی در انتظار کسب و کارتان نخواهد بود.
تداوم در عرصه کارآفرینی
حضور در دنیای کسب و کار مثل یک کلاس درس کوتاه نیست. شما باید برنامه ای بلندمدت برای حضور در این عرصه داشته باشید. در غیر این صورت هیچ شانسی برای جلب نظر مشتریان و فروش مناسب نخواهید داشت. بسیاری از کارآفرینان به سرعت در عرصه کسب و کار ناپدید می شوند. شاید شما چندباری نام آنها را بشنوید و دیگر حتی خبری از آنها نشود.
دنیای کسب و کار بسیار بزرگ است. اگر شما در این راستا خیلی زود فعالیت متفاوت و ماندگاری در بازار را فراموش کنید، به سرعت بدل به کارآفرینی کلیشه ای خواهید شد. این دست از کارآفرینان همیشه در دنیای کسب و کار نقشه ای حاشیهای برعهده دارند.
شما باید تمام تمرکزتان بر روی حفظ کیفیت کاری تان در این محیط باشد. این امر رمز موفقیت تان در طولانی مدت خواهد بود در غیر این صورت چند سالی یک کارآفرین به نسبت مطرح خواهید بود و سپس کاملا گم می شوید.
اعتماد به نفس
بسیاری از کارآفرینان ایده های جذابی برای شروع کسب و کار دارند، اما به دلیل ترس و فقدان اعتماد به نفس هرگز آنها را عملی نمی کنند. امروزه اگر شما ایده تان را در زمان مناسب به اجرا نگذارید، خیلی زود از سوی دیگران اجرا می شود. این امر به معنای سرقت ایده ها نیست، بلکه یک ایده در زمان واحد در ذهن چندین نفر شکل می گیرد.
با این حساب شما باید به محض اینکه یک ایده جذاب را پیدا کردید، آن را به بهترین شکل ممکن اجرا کنید در غیر این صورت هیچ شانسی برای موفقیت براساس ایده های تازه تان نخواهید داشت.
سالانه شمار بسیار زیادی از کارآفرینان به سراغ موسسه های مشاوره کسب و کار می روند. شاید گاهی اوقات این امر به دلیل مشکلات حرفه ای در حوزه کارآفرینی باشد، اما اغلب اوقات دلیل اصلی اش فقدان اعتماد به نفس کافی است.
وقتی یک کارآفرین اعتماد به نفس کافی نداشته باشد، هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و ایجاد رابطه ای استاندارد با کارمندانش نخواهد داشت. به هر حال وقتی یک برند دارای کارآفرین و مدیری بدون اعتماد به نفس باشد، چنین وضعیتی در میان تمام کارمندان نیز رواج خواهد یافت.
افزایش اعتماد به نفس یک امر ناگهانی نیست. شما باید با تمرین و تکرار اعتماد به نفس تان را افزایش دهید. برخی از افراد به طور طبیعی دارای اعتماد به نفس بالایی هستند. اگر شما در این میان چنین افرادی را به عنوان الگو مدنظر قرار دهید، شانس بسیار بیشتری برای موفقیت در دنیای کسب و کار خواهید داشت.
دنیای کسب و کار پر از رویدادهای غیرمنتظره است. اگر شما اقدام به برنامه ریزی برای کسب و کارتان نمایید، به احتمال زیاد در مدت زمانی کوتاه مجبور به تجدیدنظر در تمام برنامه های تان خواهید شد. این امر یک واکنش طبیعی از سوی کارآفرینان محسوب می شود. وقتی دنیای کسب و کار در اغلب موارد غیرقابل پیش بینی است، شما هم باید برای این شرایط آماده باشید در غیر این صورت خیلی زود از موفقیت در این عرصه ناامید خواهید شد.
یکی از راهکارهای مناسب برای بقا در محیط کسب و کار تقویت انعطاف پذیری است. اگر شما در این میان تجربه مناسبی از انعطاف پذیری در زندگی شخصی تان داشته باشید، امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن را تجربه خواهید کرد.
کارآفرینان بزرگ همیشه برنامه های مختلفی برای مدیریت کسب و کارشان دارند. شما هم باید همینطور عمل کنید بنابراین اگر فقط یک برنامه برای فعالیت کاری دارید، باید به سرعت آن را تغییر دهید در غیر این صورت شانسی برای جلب نظر مشتریان نخواهید داشت.
انعطاف پذیری به معنای پذیرش هر نوع شرایطی نیست. بدون تردید برخی از شرایط برای شما ناگوار خواهد بود. بنابراین باید در تلاش برای تغییر آنها به نحو مطلوب باشید در غیر این صورت شرایط کاری برای شما به طور غیرقابل باوری سخت خواهد شد. اشتباه برخی از کارآفرینان تلاش برای کنار آمدن با هر شرایطی تحت عنوان انعطاف پذیری است.
این امر به تدریج تمام توان و ظرفیت کسب و کار شما را از بین خواهد برد. ترسیم خطی میان انعطاف پذیری و تسلیم شدن در برابر هر نوع شرایط اهمیت بالایی دارد. شما فقط در این صورت شانسی برای فعالیت مناسب در بازار کسب و کار خواهید داشت.
انگیزه بالا برای پیشرفت
کارمین سیلانو: موسسه Cheer Sounds
امروزه دنیای کسب و کار پر از کارآفرینان دارای ایده های مختلف است. اگر شما هم به دنبال موفقیت در عرصه کسب و کار هستید، باید اندکی خلاقیت از خودتان نشان دهید. بدون تردید با فعالیت عادی هیچ کس امکان پیشرفت در دنیای کسب و کار را ندارد بنابراین شما باید نهایت تلاش تان برای پیشرفت و ایجاد تمایز با رقبا را به خرج دهید. در غیر این صورت همیشه کارآفرینانی کلیشه ای باقی خواهید ماند.
انگیزه بالا برای پیشرفت فقط محدود به بازه زمانی ابتدایی شروع به کارآفرینی نیست. بسیاری از کارآفرینان بزرگ تا پایان عمرشان به دنبال نوآوری هستند. این امر اهمیت بسیار زیادی برای شما دارد.
اگر شما فقط در چند سال ابتدایی شروع به کار به عنوان کارآفرین در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و پیشرفت کاری باشید، در سال های بعدی شرایط بسیار سختی را تجربه خواهید کرد. بنابراین باید همیشه به دنبال ایده های برتر برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و پیشرفت کاری تان باشید.
کارآفرینی و توسعه کسب و کار امری ساده نیست. شما باید زمان کافی برای یادگیری مهارت های لازم و توسعه کسب و کارتان در مقیاس جهانی یا منطقه ای را مدنظر قرار دهید. اگر از همان ابتدا هدف اصلی شما توسعه کسب و کار در مدت زمانی کوتاه باشد، خیلی زود از فعالیت در این عرصه ناامید خواهید شد. بنابراین باید زمان کافی برای فعالیت مناسب در این حوزه را مدنظر قرار دهید.
صبر و شکیبایی برای کارآفرینان عنصر بسیار مهمی محسوب می شود. بسیاری از برندها برای جلب نظر مخاطب هدف شرایط بسیار دشواری پیش رو دارند. دلیل اصلی این امر عدم صبر و شکیبایی برای موفقیت در حوزه کارآفرینی است. شما با این شیوه فعالیت هیچ شانسی برای جلب نظر مخاطب هدف نخواهید داشت. بنابراین باید همیشه ماهیت بلندمدت توسعه کسب و کار را مدنظر قرار دهید در غیر این صورت خیلی زود از موفقیت در این حوزه ناامید خواهید شد.
کارآفرینان بزرگ گاهی اوقات شکست های بسیار زیاد را تحمل کرده اند. این امر سنگ بنای موفقیت های بعدی شان را شکل داده است. اگر شما از همان ابتدا به دنبال موفقیت های بزرگی مثل ایلان ماسک یا جف بزوس باشید، ناامید و ترک عرصه کارآفرینی سرانجامی محتمل برای شما خواهد بود.
جدیت در کار
لیندسی تانی: موسسه لاجیک پرپ
جدیت در کار یکی از مهمترین ویژگی های هر کارآفرینی محسوب می شود. بسیاری از کارآفرینان برای موفقیت در عرصه کسب و کار نیاز به جدیت بالا دارند. متاسفانه برخی از کارآفرینان تازه کار ایجاد فضای صمیمی در محیط کار را با رها کردن جدیت در کار پیش می برند.
این امر به معنای عدم توجه به اهمیت فعالیت جدی در محل کسب و کار است. نتیجه این امر نیز ناتوانی برای دستیابی به استانداردهای کاری مورد انتظار خواهد بود. شمار بسیار زیادی از کارآفرینان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از چنین شیوه ای استفاده می کنند.
اگر شما در کارتان جدیت کافی داشته باشید، خیلی زود در میان کارآفرینان شناخته شده بازارتان دارای اسم و رسمی خواهید شد.
مهمترین مسئله در این میان ایجاد مرزی میان کار جدی و ایجاد فضای دوستان با همکاران و کارمندان است. موفقیت کارآفرینان بزرگ اغلب اوقات به دلیل مهارت بالا در این حوزه روی می دهد. بنابراین شما باید به بهترین شکل ممکن این حوزه را مدنظر قرار دهید در غیر این صورت شانسی برای موفقیت نخواهید داشت.
توانایی مدیریت کارهای مختلف
بلیر ویلیامز: موسسه ممبر پرس
دنیای کارآفرینی همیشه آنطور که شما فکر می کنید پیش نمی رود. بنابراین شما باید خودتان را برای شرایط مختلف و حتی دشوار آماده سازید. بسیاری از کارآفرینان فقط بر روی انجام یک کار در طول روز تمرکز می کنند. این امر موجب انباشت کارهای مختلف در طور روز می شود. بنابراین شما باید انجام کارهای مختلف به طور همزمان را به بهترین شکل ممکن دنبال نمایید در غیر این صورت شاید هرگز شانسی برای درخشش در عرصه کسب و کار پیدا نکنید.
بسیاری از کارآفرینان بزرگ در شرایط سخت چندین کار را به طور همزمان دنبال می کنند. این امر باید برای شما امری ساده و عادی باشد در غیر این صورت بیش از آنچه فکرش را بکنید، در طول فعالیت کاری تان اذیت خواهید شد.
بسیاری از کارآفرینان پیش از شروع به کار در دوره های حرفه ای مدیریت کسب و کار شرکت می کنند. اگر شما زمان کافی برای شرکت در چنین دوره هایی را دارید، امکان استفاده از مزایای آن در زمینه مدیریت چندین کار به طور همزمان را خواهید داشت.
توانایی رهبری تجاری
جاش کوهلباچ: موسسه Whole Sale Suite
کارآفرینان باید توانایی رهبری تجاری را نیز داشته باشند. این امر برای توسعه کسب و کار در مقیاس جهانی و مطرح شدن به عنوان یک چهره محبوب ضروری خواهد بود در غیر این صورت شما همیشه یک کارآفرین معمولی و بسیار ساده در میان دیگران خواهید ماند.
توانایی تصمیم گیری برای کسب و کار در مقیاس جهانی امر مهمی محسوب می شود. شما برای تصمیم گیری بر این اساس نباید همیشه تا دقیقه پایانی صبر کنید.
کارآفرینانی که از همان دقیقه نخست شروع به کارشان این نکته مهم را مدنظر قرار می دهند، تجربه بسیار بهتری از موفقیت در عرصه کارآفرینی خواهند داشت. بنابراین شما هم باید دقیقا همینطور عمل کنید در غیر این صورت هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان نخواهید داشت.
ساده سازی کارها
ساموئل تیمونی: موسسه OneIMS
ساده سازی کارها در بسیاری از مواقع به کمک کارآفرینان می آید. بسیاری از افراد موفقیت در حوزه کارآفرینی را مثل حمل یک تکه سنگ بزرگ می دانند. اگر شما در این میان کارها را ساده کنید، تکه سنگ موردنظر بدل به شن هایی روان می شود. بدون تردید انجام دادن یک کار بزرگ در صورت تقسیم بندی اش به کارهای ریز و متعدد ساده تر از هر زمان دیگری می شود.
بیشتر بخوانید:
مزایای استفاده از پیامک در جذب مشتری
افزایش کارایی به روش مدیریت جف بزوس مالک آمازون
متاسفانه بسیاری از کارآفرینان توانایی ساده سازی یا تقسیم بندی کارهای بزرگ را ندارند. همین امر فشار کاری بسیار زیادی بر روی آنها و همکاران شان ایجاد می کند. اگر شما در این میان توانایی ساده سازی کارها در زندگی شخصی تان را دارید، باید همین حالا به دنبال ساده سازی کارها در عرصه کسب و کار نیز باشید.
این امر تفاوت های چندانی با کار حرفه ای ندارد. بنابراین شما مشکل چندانی در این راستا نخواهید داشت.
مهمترین مسئله در این میان تلاش برای استفاده از توانایی های کارمندان در شرکت است و چنین امری فرآیند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را ساده تر از هر زمان دیگری خواهد کرد.
مهارت درس گرفتن از شکست ها
شو سایتو: موسسه All Filters
شکست برای هیچ کارآفرینی امر مناسب و دلخواهی نیست. بسیاری از افراد به طور مداوم در تلاش برای فرار از شکست ها هستند. این امر اگرچه اقدام مناسبی محسوب می شود، اما همیشه امکان پذیر نیست.
گاهی اوقات شکست ها بخشی از فرآیند فعالیت کارآفرینان محسوب می شود. به عبارت دیگر شکست در عرصه کسب و کار امری طبیعی است. بنابراین شما باید به بهترین شکل ممکن با آن کنار بیایید.
یکی از مهارت های مهم برای کارآفرینی مربوط به توانایی درس گرفتن از شکست های مختلف است. این امر به هیچ وجه ساده نیست، اما شما را برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن راهنمایی خواهد کرد. شاید درس گرفتن از شکست ها در مراحل ابتدایی برای شما بسیار سخت باشد، اما پس از اندکی تمرین و تکرار بدل به عادتی همیشگی خواهد شد. امروزه حتی کارآفرینان بزرگ نیز همچنان از شکست های کوچک و بزرگ شان به خوبی درس می گیرند.