مدیرعامل شرکت کاغذسازی کاوه گفت: کرونا مثل تیغ دولبه در صنعت کاغذسازی تغییر ایجاد کرد؛ از نظر تامین مواد اولیه با مشکل روبهرو شدیم؛ اما از سویی دیگر فرهنگ مردم تغییر کرد و خریدهای اینترنتی که نیازمند بستهبندی بود، گسترش پیدا کرد.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از اقتصادآنلاین – سیده زهرا محمودی؛ امیرسامان اسفندیاری مدیرعامل شرکت کاغذ سازی کاوه، در رابطه با عملکرد این شرکت در سال۹۹ اظهار داشت: شرکت صنایع کاغذسازی کاوه، تنها شرکت بورسی تولیدکننده کاغذ بستهبندی از آخال(کاغذ بازیافتی) هست و سهام این شرکت با نماد چکاوه در تابلوی بورس معامله میشود. کاغذسازی کاوه سه نوع کاغذ لاینر (قهوهای)، تست لاینر و فلوتینگ تولید میکند و برند شناختهشده با سابقهای بیش از ۳۰سال در کشور است.
رفع موانع تولید برای کاغذسازی کاوه
وی در مورد ظرفیت تولید این شرکت توضیح داد: ظرفیت تولید ما ۳۰هزار تن از انواع کاغذ بستهبندی است و با وجود اینکه ماشینآلات قدیمی هستند، با همت کارکنان شرکت، خوب کار میکنیم. سال۹۹ چند اتفاق فوقالعاده در شرکت افتاد؛ رکورد فروش ریالی شکسته و در بحث سودآوری، شرکت موفق به ثبت رکورد جدید شد و ۳۱ میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان سود کسب کرد. کارهای مختلفی چون تبدیل به قطب نوآوری و تحقیق در صنعت کاغذ، برقراری ارتباط با دانشگاهها، مانور بر روی تنوع محصولات، گسترش ارتباطات و… از جمله فعالیتهای کاغذسازی کاوه است.
بیشتر بخوانید:
قیمت کاغذ تحریر دوباره پایین آمد
کمبود مواد اولیه در صنایع چوب و کاغذ مازندران
عضو هیات مدیره کاغذسازی کاوه در ادامه تصریح کرد: در تلاش هستیم تا نقاط ضعف صنعت را خصوصا در زمینه تامین ماده اولیه (آخال) بهبود دهیم. کارتنها را جداسازی و دوباره آن را به کاغذ قابل بستهبندی بدل کنیم. البته بخشی از آن وارد میشود که وارداتش هم با موانع بسیاری روبهرو است.