تاثیر تبلیغات بر رفتار مصرف کننده

    0
    414
    استخدام در شرکت ها

    چگونه تبلیغات می تواند بر رفتار مصرف‌کننده تأثیر بگذارد ؟ و یا تبلیغات چه تأثیری بر سهم بازار شرکت ها دارد؟ در این مطلب برآن شدیم تا نحوه اثرگذاری تبلیغات و اهمیت آن را مورد بررسی قرار دهیم و همچنین به نقش تاثیر تبلیغات بر رفتار مصرف کننده نسبت به محصولات اشاره ‌کنیم. می توان گفت تبلیغات به معنی ارتباط جمعیِ یک‌ طرفه از طریق پیام‌هایی حول محور محصول یا خدمتی است که برای آن پول پرداخت می‌شود.

     

     تاثیر تبلیغات بر رفتار مصرف کننده  ومیزان فروش محصولات

    امروزه موضوع تاثیر تبلیغات بر رفتار مصرف کننده در بازاریابی و اثرات آن بر روی فروش شرکت‌ها برای همه ثابت شده است . می دانیم که تنها تولید و فروش کالا نمی تواند در عصر حاضر کافی باشد و بر  ،حتی اگر آن محصول از سطح کیفی بالایی برخوردار باشد بازهم لازم است تا از طرق مختلف مردم را از وجود چنین محصولی آگاه سازیم .از آنجا که امروزه بحث رقابت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و شاهد تعدد کسب و کارهای مختلف در حوزه‌های گوناگون هستیم در این میان می‌توان گفت تبلیغات کارآمد و زیرکانه عامل موفقیت در این رقابت می‌باشد.

    تاثیر تبلیغات بر رفتار مصرف کننده

    در واقع شرکت های موفق در جستجوی یافتن راهکار مؤثری جهت به کارگیری در سیستمهای بازاریابی خود می‌باشند.در این راه شما می بایست با انواع سبک تبلیغات همانند تبلیغات اینترنتی ، تبلیغات محیطی ، تبلیغات رسانه‌ای و … آشنایی کامل داشته باشید ، لازم به ذکر است که شناخت درست ابزارهای تبلیغات، قسمتی از فرآیند مدیریت تبلیغات به حساب می آید.تاثیر تبلیغات بر رفتار مصرف کننده باید با استفاده از تمامی این ابزارها باشد.

    امروزه با وجود اینترنت، روش های تبلیغاتی تغییرات فراوانی کرده اند. تبلیغات اینترنتی در میان کسب و کارها فراگیر شده در نتیجه روش‌های سنتی تبلیغات تأثیر چندانی بر روی انتخاب مردم ندارند. به همین علت است که بازاریابی دیجیتال به عنوان یک روش نوین، در حال گسترش شیوه‌های بازاریابی می‌باشد. لازم به ذکر است تبلیغات می بایست در همه جا و همه وقت در معرض دید مشتری قرار بگیرد.

    در واقع هزینه‌ای که شرکت‌ها صرف تبلیغات می‌کنند بسیار زیاد است .به عنوان مثال شرکت‌های دارویی هزینه‌ای معادل دو برابر هزینه‌های تحقیقات واقعی را صرف تبلیغات خود می‌کنند و در میان شرکت‌های مختلف، شرکت‌های تولید بازی و اسباب‌بازی بیشترین هزینه را به تبلیغات اختصاص می‌دهند.  می توان گفت که تبلیغات نقش مهمی در توسعه‌ی فروش و افزایش سهم بازار دارند.

     

    تبلیغات خود شاخه‌ای از بازاریابی

    در نگاه ابتدایی بازاریابی و تبلیغات دو موضوع شبیه به یکدیگر به نظر می آیند. اما در حقیقت هدف های این دو شاخه کاملاً از یکدیگر متفاوت می باشد.در حقیقت تبلیغات شامل کلیه ی اقداماتی است که جهت معرفی محصولات به اشخاص مورد استفاده قرار می‌گیرد، مثلاً استفاده از یک بیلبورد یا تبلیغ رسانه ای جهت معرفی محصولات به مخاطبان.

    در واقع می توان گفت که تبلیغات بیشتر بر جنبه روانی، یعنی “ترجیح دادن یک برند” تأکید دارد.بازاریابی، پیاده سازی روش هایی در فضای درآمدزایی است که جریان کالا و خدمات را از تولیدکننده به سمت مصرف‌کننده سوق می دهد. در حقیقت بازاریابی را فرآیند برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های مربوط به شکل‌گیری، قیمت‌گذاری، ترویج و توزیع ایده‌ها، کالاها و خدمات دانست .با این تعاریف می توان گفت که تبلیغات خود شاخه‌ای از بازاریابی به حساب می‌آید. تاثیر تبلیغات بر رفتار مصرف کننده از جمله مواردی است که باید به درستی ارزیابی شود.

     

    بیشتر بخوانید:

    جذب فوری مشتری با اصول تبلیغاتی مدرن

    سه راه برای آغاز بازاریابی تلفنی

     

    معتقدیم مشتری همیشه وفادار به یک برند است

    در برندسازی و فروش ،تبلیغات به عنوان وسیله‌ای کارآمد مورد استفاده قرار می گیرد. از تبلیغات می توان به عنوان یکی از رایج ترین روش‌های خلق شخصیت و استفاده از چهره‌های سرشناس نام برد. مثلاً از نام ورزشکاران، خوانندگان و هنرپیشگان برای برندی خاص به مدت زمان طولانی استفاده شود .

    امروزه در فروش، تأثیر تبلیغات اجتناب ناپذیر است تا جایی که می توان گفت تبلیغات همواره نوعی سرمایه‌گذاری به حساب می آید. لازم به ذکر است عامل نیروی انسانی در فروش حضوری همانند تبلیغات بصری دارای اهمیت بالایی می باشد. چنانچه نحوه فروش و معرفی محصول به عاملین فروش درست آموزش داده شود خود از جمله عوامل تبلیغات در فروش یک برند است.

    لازم به ذکر است جهت تبلیغات مؤثر می بایست آهسته آهسته قدم برداشت تا هم مشتریان قدیم فعال بمانند و هم به تعداد مشتریان جدید افزوده شود. این نکته را باید در نظر داشت که عامل هزینه برای به وجود آمدن یک برند و سپس هزینه‌های تبلیغات برای تبدیل شدن به یک برند معتبر دغدغه امروز بسیاری از شرکت ها می باشد. در نتیجه تبلیغات از جمله مزایای مهم جهت فروش متفاوت است اما مهم‌تر از آن عامل تولید یک برند است؛ درنهایت اینکه ایمان داریم مشتری همیشه وفادار به یک برند است.تاثیر تبلیغات بر رفتار مصرف کننده به میزان قابل توجهی به برندسازی  مربوط می شود.

    مقاله قبلیبسته بندی پلاستیکی چای های کیسه‌‌ای و تولید سم در بدن
    مقاله بعدیاتحادیه چاپ به عضویت کارگروه پاسداشت زبان فارسی درآمد

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.