درخواست واکسیناسیون حوزه نشر از وزارت بهداشت

    گفت و گو با هومان حسن‌پور، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران

    0
    40
    واردات کاغذهای دولتی

    واکسیناسیون حوزه نشر و اعضای اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران

    رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران از ارسال نامه به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای واکسیناسیون حوزه نشر و اعضای این اتحادیه خبر داد.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ایبنا؛ هومان حسن‌پور، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران از ارسال نامه به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد و گفت: در این نامه از مسئولان نظام سلامت، واکسیناسیون حوزه نشر (کتاب‌فروشان، موزعان، ناشران و کارت‌پستال‌ فروشان) را درخواست کرده‌ ایم که امیدواریم موافقت شود.

    وی ادامه داد: طی یک‌ سال‌ و‌ نیم اخیر، کتابفروشان و ناشران به‌ صورت حضوری و غیرحضوری کتاب می‌ فروشند که در شرایط کنونی برای در خانه ماندن مردم به‌ ویژه در ایام تعطیلی و قرنطینه بسیار موثر بوده است.

    حسن‌ پور درباره درخواست واکسیناسیون حوزه نشر از وزارت بهداشت بیان کرد: همکاران کتابفروش، موزع، ناشر و کارت‌پستال فروشان در معرض بیماری کرونا هستند، این اصناف در معرض مراجعات حضوری یا پیک‌ ها برای انجام کارهای غیرحضوری و اینترنتی قرار دارند و متاسفانه همکاران زیادی طی این مدت به کرونا مبتلا شده‌اند.

    وی یادآور شد: امیدواریم با مساعدت وزارت بهداشت هرچه زودتر امکان واکسیناسیون حوزه نشر و اعضا فراهم شود تا کمتر شاهد دغدغه و نگرانی برای صنف و همکاران خود باشیم؛ ضمن اینکه انگیزه سرویس‌دهی حقیقی و مجازی از سوی صنف به مردم حفظ شود و بسیاری با کتاب در خانه بمانند.

    بیشتر بخوانید: چاپ در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار گرفت

    واکسیناسیون حوزه نشرادامه مذاکرات برای برخورد با متخلفان حوزه کتاب

    حسن‌پور در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال درباره سرنوشت «پلیس کتاب» و اقدامات انجام‌شده در این حوزه نیز گفت: «پلیس کتاب» به معنای واقعی کلمه نداریم، بلکه مذاکراتی جدید با نیروی انتظامی برای دستفروشان، و با پلیس فتا برای جلوگیری از تخلفات اینترنتی و فروش غیرقانونی کتاب به شکل جدی و مستمر داریم؛ علاوه‌براین در این زمینه مذاکراتی هم با قوه قضائیه برای مجوزها انجام شده است.

    وی افزود:‌ در این زمینه گفت‌ و گوها صورت می‌گیرد ولی تعطیلی‌ ها از یک سو و از سوی دیگر یک‌سوم‌شدن نیروی کار در ادارات دسترسی به توافقات عملیاتی را دائم به تعویق می‌ اندازد.

    حسن‌پور همچنین به فعالیت‌های کارگروه صیانت از حقوق مولفان و ناشران اتحادیه اشاره کرد و گفت: تلاش‌های این کارگروه با همکاری نیروی انتظامی، نیروهای نظارتی، قوه قضائیه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نتیجه رسیده و احکام قطعی برای بعضی از مجرمان قطعی تکثیر غیرقانونی کتاب ناشران، صادر شده و به اجرای احکام رفته که مجازات کیفری حبس،‌ حکم تعداد قابل ملاحظه‌ای از این افراد است.

    مقاله قبلیچاپ در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار گرفت
    مقاله بعدینحوه اخذ مالیات از رسانه های کاربر محور ابلاغ شد

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.