پیشرفت سازمان با بهبود مستمر در کسب و کار

    0
    60
    بهبود مستمر در کسب و کار

    کتاب «بهبود مستمر در کسب و کار» با عنوان فرعی «راهنمای پیشرفت سازمان در ۲۴ ماه» به قلم چارلز. سی.‌ هاروود با ترجمه محمدرضا یاراحمدی و حدیث علایی‌پور از سوی انتشارات اردوی سوره منتشر شد.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ایبنا در لرستان، کتاب «بهبود مستمر در کسب و کار: راهنمای پیشرفت سازمان در ۲۴ ماه» چگونگی اجرا و نهادینه کردن شیوه‌ی بهبود مستمر را که یک ابراز بهبود بهره‌وری در سازمان محسوب می‌شود، مورد بررسی قرار می‌دهد.

    کتاب بهبود مستمر در کسب و کار نظرات اساسی و اثبات شده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد که به کمک آن می‌توانید سازمانتان را در بحران کنونی متحول کرده و سبب بهبود آن شوید. نکته قوت کتاب بهبود مستمر در کسب و کار (Kick down the door of complacency) در روایت داستانی آن است. علاوه بر آن چارلز. سی. ‌هاروود (Charles C. Harwood) در کتاب بهبود مستمر در کسب و کار مطالب را گام به گام و با زبانی ساده شرح داده است.

    عملکرد بسیاری از سازمان‌ها به گونه‌ای است که گویی در شرایط بسیار بدی به سر می‌برند. ممکن است گهگاه روزنه‌ای از امید پیدا شود و اوضاع را کمی مساعدتر کند، ولی غالباً این سازمان‌ها با همان مشکلات همیشگی دست به گریبان‌اند؛ مشکلاتی از قبیل کمبود وقت برای پاسخگویی به مشتریان، تأخیر در تحویل کالا به مشتری، مشکلاتی در رابطه با کیفیت محصول، وجود تأمین‌کنندگان مواد اوّلیه غیر قابل اعتماد، تأخیر در رساندن محصولات جدید به بازار. همچنین این سازمان‌ها به سبب انجام برخی اشتباهات، دوباره‌کاری‌ها، روش‌های ناکارآمد و عدم همکاری بین واحدها، هزینه‌های بالایی دارند.

    متأسفانه بسیاری از افراد و سازمان‌ها، به این مشکلات اهمیت نداده و نسبت به آن‌ها عکس‌العملی نشان نمی‌دهند. آن‌ها گمان می‌کنند که صرف بیست‌ و پنج درصد از وقتشان به‌صورت پیوسته، برای دوباره‌کاری و بررسی نتایج کارهای قبلی، که در ابتدا به شکل صحیح انجام نگرفته‌اند، بخشی از وظایف شغلی آن‌هاست.

    خوشبختانه راه حلی وجود دارد که بهبود مستمر نامیده می‌شود. بهبود مستمر روشی است که با به کارگیری آن همه افراد در حل مشکلات، به صورت عملی و در نتیجه دستیابی به فرصت‌های پیش رو دخیل هستند تا از این طریق بتوان جریان کار را به‌صورت مداوم بهبود بخشید.

    بهبود مستمر در کسب و کار کتاب بهبود مستمر در کسب و کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید:

    – ۲۲ روش حل مسئله را یاد بگیرید.

    – چگونگی جلب رضایت مشتریان را یاد بگیرید.

    –  فرصت‌ها و تهدیدهای محیطی را شناسایی کنید.

    – با روش‌های کاهش هزینه و افزایش سودآوری آشنا شوید.

    –  چگونگی بهره‌گیری از محصولات جدید و با اهمیت را فرا بگیرید.

    –  نظام باورها و شیوه تفکر خود را نسبت به امور اجرایی در کارهای تولیدی و گروهی تغییر دهید.

    – با چگونگی اجرای گام به گام فرآیند تغییر در سازمانتان و مقابله با مقاومت کارکنان در برابر تغییر آشنا شوید.

    – چگونگی رفتار با کارکنان را به منظور بهره‌برداری هر چه بهتر از توانایی‌های آن‌ها در راستای بهبود سازمان یاد بگیرید.

     همه‌ی سازمان‌ها، کارخانجات، کارهای گروهی، کارآفرینان، واحدهای تولیدی، کسب و کارهای کوچک و بزرگ و… می‌توانند از این کتاب به بهترین نحو استفاده کنند.

    بیشتر بخوانید: معرفی مجموعه کتاب های برایان تریسی درباره بازاریابی و فروش

     

     بخشی از کتاب بهبود مستمر در کسب و کار 

    فِرگ مکثی کرد و سپس خطاب به مُو گفت:

    – به این موضوع جالب، توّجه داشته باشید؛ من طی صحبت‌ با افرادی که در این زمینه موفق شده‌اند متوّجه شدم که آن‌ها نه تنها برای اجرای این روش هزینه نمی‌کنند، بلکه از طریق روش بهبود مستمر درآمد کسب می‌کنند. بدین صورت که در ازای هر یک دلاری که هزینه می‌شود، پنج دلار درآمد به دست می‌آید. منظور من از هزینه، پول‌هایی است که خرج می‌شود و نه وقت کارکنان که آن را برای انجام وظایف و کارهای معمول خود صرف می‌کنند.

    تا به حال با افرادی صحبت کرده‌ام، تنها تعداد خیلی کمی از آن‌ها استخدام مازاد بر نیاز داشته‌اند و یا جهت جبران زمان صرف شده برای روش بهبود مستمر، ساعات اضافه کاری در نظر گرفته‌اند. همچنین، هیچ‌گونه مخارج سنگینی که به طور کامل نتواند به سرمایه اصلی شرکت بازگردد، نداشته‌اند. شخصی تمامی موارد ذکر شده را به خوبی خلاصه کرده است: به جای استفاده مطلق از دسته چکی که در اختیار دارید، سعی کنید توانمندی‌های خود را به کار بندید.

    کارل – آنچه که من از صحبت‌های فِرگ متوجه شدم، این است که باید بیشتر در این زمینه بحث و گفت‌وگو کنیم، ما دو انتخاب پیش رو‌داریم. می‌توانیم با روش بهبود مستمر جلو برویم و من مسئول اجرای پانزده بخش این روش در کل سازمان باشم، یا این‌که می‌توانیم همچون گذشته پله پله یا طرح به طرح جلو برویم، تا این‌که زمان مناسب برای اجرای روش بهبود مستمر در سازمان فرا برسد. آخرین خواسته من، تشکیل انجمنی برای اجرای این روش در سازمان است که البته دردسرهایی هم به دنبال دارد.

     کتاب «بهبود مستمر در کسب و کار (راهنمای پیشرفت سازمان در ۲۴ ماه)» در قطع وزیری با ۲۵۵ صفحه و قیمت ۸۰ هزار تومان منتشر شده، لازم به ذکر است نسخه الکترونیکی آن نیز در کتابراه و طاقچه در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

    مقاله قبلیتولید پلاستیک های زیست سازگار از جلبک های خلیج فارس
    مقاله بعدیتزریق دوز سوم واکسن کرونا آغاز خواهد شد

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.