اگر بخواهیم مهمترین شبکه برای کسب و کارها را نام ببریم، بدون شک گزینه اصلی نه فیس بوک خواهد بود و نه یوتیوب معیارهای لازم را در اختیار دارد.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ایسنا، در این رابطه اینستاگرام به عنوان چهارمین شبکه پرطرفدار جهان، بهترین بستر موجود محسوب می شود و لازم است تا به رشد اینستاگرام توجه کافی داشته باشید. درواقع امروز در اینستاگرام اکثر افراد مشهور و برندها حضور دارند که این موضوع باعث شده است تا بسترهای لازم برای فعالیت تجاری وجود داشته باشد.
با این حال برای استفاده از فرصت ها، نیاز است تا فعالیت حرفه ای را در دستور کار خود قرار دهید. درواقع اشتباه بزرگ بسیاری از افراد این است که روش هایی را برای رشد صفحه خود انتخاب می کنند که نتایج کافی را به همراه ندارد و در بازار به شدت رقابتی، این موضوع منجر به دادن جایگاه به برندهای دیگر و در نهایت حذف از رقابت خواهد بود.
در این رابطه اگرچه اقدامات زمانبر هم وجود دارد که منجر به رشد صفحه شما خواهد شد. با این حال طبیعی است که هر فردی تمایل داشته باشد تا سریعا شاهد بهبود وضعیت صفحه خود باشد. این موضوع خصوصا برای برندهای نوپا نیز بسیار مهم خواهد بود. به همین خاطر در ادامه هفت تکنیک رشد سریع در اینستاگرام را بررسی خواهیم کرد.
برای رشد اینستاگرام محتواسازی داشته باشید
در شبکه های اجتماعی تنها اقدامی که نتیجه بخش خواهد بود، تولید محتوا است. به همین خاطر ضروری است تا تنها به این موضوع توجه داشته باشید. در این زمینه اینستاگرام بیلبورد تبلیغاتی نبوده و لازم است تا آمادگی ذهنی و متقاعدسازی را به خوبی انجام دهید. این نکته را به خاطر داشته باشید که سطح اطلاعات بالاتر، منجر به افزایش شانس مشتری سازی خواهد بود و دلیلی برای اشتراک گذاری محتوا و بازنشر آن شکل خواهد گرفت. بدون شک با توجه به انواع محتوا، نیاز است که یک تیم برای این موضوع استخدام نمایید.
برای رشد اینستاگرام میزان تعامل را تحلیل کنید
تحلیل میزان تعامل اقدامی است که نه تنها در رابطه با صفحه خودتان، بلکه نباید در رابطه با سایر برندها نیز انجام دهید. این موضوع باعث خواهد شد تا نسبت به وضعیت استاندارد بازار و سطح خودتان به نتیجه ای برسید. این موضوع کمک خواهد کرد تا در صورت نیاز، تغییراتی در اقدامات خود داشته باشید تا بهبود نتایج رخ دهد. درواقع امروزه تنها معیار سنجش میزان موفقیت یک صفحه، نرخ تعامل آن است که تا زمانی که تحلیل وضعیت موجود را نداشته باشید، بدون شک برنامه ریزی درستی را هم نخواهید داشت.
برایرشد اینستاگرام به زمان بندی توجه نمایید
درواقع زمان بندی کمک خواهد کرد تا بهترین زمان های طول روز را برای انواع اقدامات خود نظیر پست، استوری و لایو انتخاب کنید. همچنین این اقدام باعث می شود تا انواع محتواها را با فواصل زمانی درست، بتوانید به اشتراک بگذارید. در این زمینه اگرچه آمارهای جهانی حاکی از آن است که آخر هفته ها، بالاترین شانس دیده شدن را خواهید داشت. با این حال نیاز است که به آمارهای محلی نیز توجه داشته باشید. در این زمینه انواع نرم افزارها وجود دارد که شما را نسبت به این آمارها، آگاه می کند. همچنین برای برنامه ریزی نیز ابزارهای خاص وجود دارد که حتی می توانید ارسال محتوای از پیش تعیین شده را هم داشته باشید.
بیشتر بخوانید:
ویدئوهای کوتاه و تاثیر آن بر ترندهای بازاریابی
به متن خود توجه داشته باشید
مخاطب امروز کاملا کم حوصله است و به دنبال راهکارهای ساده تر می گردد. تحت این شرایط متن های طولانی، شانس دیده شدن محتوا را به مراتب کمتر خواهد کرد. به همین خاطر توصیه می شود که از متن نوشته و اینفوگرافی استفاده کنید و توضیحات تکمیلی را به صورت مختصر بیان نمایید.
همچنین می توانید اطلاعات بیشتر را به صورت لینک سایت قرار دهید. این موضوع باعث خواهد شد تا در صورت تمایل، افراد وارد سایت شما شوند و مخاطب عام شما، اطلاعات کلی را دریافت کرده باشد. این اقدام به بهبود ترافیک سایت شما نیز منجر خواهد شد. درواقع این موضوع که میان سایت اصلی و صفحات شما در شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار باشد، بسیار مهم خواهد بود. با این حال در صورتی که یک موضوع طولانی را بررسی می کنید، لازم است تا از استراتژی سریالی کردن محتوا استفاده کنید.
روش کار مخصوص به خود را پیاده سازی نمایید
درواقع در بازار حال حاضر، تقلید به عنوان رایج ترین استراتژی محسوب می شود. این امر در حالی است که شما برای رشد سریع نیاز به مزیت رقابتی دارید که این موضوع تنها زمانی امکان پذیر است که سبک کاری مخصوص به خود را داشته باشید. درواقع تا زمانی که حداقل یک ایده جدید را در ذهن ندارید، ابدا نباید کاری را شروع کنید. در این زمینه اگر همواره به دنبال ایده ها و اقدامات جدید باشید، بدون شک رشد مداوم برای شما تضمین شده خواهد بود.
برایرشد اینستاگرام از معجزه ویدئو غافل نشوید
ویدئوها در اینستاگرام چند برابر بیشتر از محتواهای رایج که شامل عکس و متن است، دیده می شود. درواقع این فرمت در حال حاضر محبوب ترین نوع محتوا محسوب می شود. با این حال در این بخش نیز باید به رعایت اصل اختصار و جذابیت شیوه بیان مفهوم موردنظر خود توجه داشته باشید. فراموش نکنید که تولید محتوای ویدئویی شامل اقدامات متنوع است که باید تمامی آنها را مورد توجه قرار دهید. برای مثال در کنار تولید محتوای آموزشی از نمایش پشت صحنه غافل نشوید.
با دیگران همکاری داشته باشید
به هر میزان که همکاری بیشتری با برندها و افراد مختلف داشته باشید، طبیعی است که احتمال دیده شدن شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد. در این زمینه برندهایی که هدفی یکسان با شما دارند ولی رقیب مستقیم محسوب نمی شوند، گزینه های بسیار خوبی خواهند بود. همچنین همکاری با اینفلوئنسرها به عنوان افرادی که در مرکز توجهات هستند، اقدامی است که به یک باره می تواند انفجاری در تعداد دنبال کنندگان شما به همراه داشته باشد.