کتاب های الکترونیکی و بازار جدید ناشران

    0
    83
    نمایشگاه مجازی

     تکنولوژی جدید شرکت اسمش‌وُردز به خوانندگان اجازه می‌دهد کتاب های الکترونیکی را پیش از انتشار بخوانند.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل ازایبنا، شرکت پخش کتاب های الکترونیکی، خبر از رونمایی از ابزاری جدید داد که به خوانندگان این امکان را می‌دهد که قبل از قرار گرفتن کتاب‌ها در بازار بتوانند آنها را بخرند و بخوانند.

    نکته اصلی اینجاست که بین پیش‌سفارش (کاری که برای رفتن به استقبال کتاب‌ها انجام می‌دهید و درنتیجه در روز انتشار، نسخه خود را دریافت می‌کنید) و پیش‌فروش (خرید کالا و استفاده از آن در روز انتشار) تفاوت وجود دارد. این ابزار جدیدِ اسمش‌وُردز به‌طور خاص با پیش‌فروش سر و کار دارد.

    این شرکت امیدوار است که ناشران و نویسندگان بتوانند از این سرویس در جهت منافع خود استفاده کنند و خوانندگان را تشویق به ثبت‌نام در لیست‌های ویژه کنند تا از طریق آن بتوانند به محتوای موردعلاقه خود دسترسی زودهنگام داشته باشند. در این زمان نویسنده یا ناشر آدرس ایمیل جدیدی ثبت خواهند کرد که از طریق آن می‌توانند تلاش‌های بعدی برای بازاریابی را هدایت کنند.

    فروشگاه اسمش‌وُردز انواع فایل‌هایی را که ارائه‌دهنده محتوا در تلاش برای ارائه خدمات به مخاطبان با انواع کتاب‌خوان‌های الکترونیکی معتبر می‌داند، به فروش می‌رساند.

    با اینکه پیش‌فروش چیز جدیدی نیست، فناوری جدید در ابزار پیش‌فروش اسمش‌وُردز یک سیستم عرضه محصول است که دارای عملکرد بازخرید قابل تنظیم است.

    مارک کاکر، بنیان‌گذار اسمش‌وُردز در اطلاعیه‌ای نوشت:

    یکی از رایج‌ترین انواع دزدی کتاب های الکترونیکی، دزدی تصادفی است؛ که زمانی اتفاق می‌افتد که یک خواننده مشتاق، یک کتاب الکترونیکی فوق‌العاده را با دوست خود به اشتراک می‌گذارد. نویسندگان و ناشران این امکان را دارند که مشتریانِ پیش‌فروش را ملزم به امضای دیجیتالی ضددزدی کنند که در آن مشتری باید موافقت کند که این کتاب تنها برای لذت شخصی او مجاز است و او نمی‌تواند کتاب را به‌طور غیرقانونی با کسی به اشتراک بگذارد. این تعهد به عنوان یک یادآوری به مشتریان در مورد تعهدات قانونی و اخلاقی آنها نسبت به حق مولف عمل می‌کند.

    در حال حاضر به نظر می‌رسد که بدیهی‌ترین کاربران این فناوری نویسندگان خودنشر باشند که کتاب‌هایشان همیشه هم یک رونمایی به خوبی کتاب‌هایی که ناشران اصلی منتشر می‌کنند ندارند؛ و البته کسانی که به دنبال ایجاد رابطه صمیمی با طیف وسیع‌تری از مخاطبان هستند.

    بیشتر بخوانید: بانکداری الکترونیک و صرفه جویی در کاغذ

    مقاله قبلیبرندهای بزرگ و مراحل رشد آن ها
    مقاله بعدیپرداخت مالیات برای حوزه نشر

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.