پانزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست از ۱۸ تا ۲۱ بهمنماه امسال در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین؛ این دوره از نمایشگاه بین المللی ایران پلاست در چهار گروه مواد اولیه، کالاهای ساخته و نیمه ساخته، ماشین آلات و تجهیزات و خدمات برپا می شود. شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد، نمایشگاه بین المللی ایران پلاست به دنبال فراهم کردن زمینه ای برای رونق بازار صنایع پلاستیک داخلی و تسهیل روند بازاریابی جهانی و حضور این بخش از صنعت کشور در بازارهای جهانی است.
شایان ذکر است؛ پیش ثبت نام پانزدهمین دوره این نمایشگاه از یکشنبه هفتم آذر ماه آغاز شده و مشارکت کنندگان می توانند از این تاریخ به سایت نمایشگاه ایران پلاست به آدرس الکترونیکی www.iranplast.ir مراجعه و وارد صفحه ثبت نام شوند.
گفتنی است؛ مشارکت کنندگانی که سال گذشته در نمایشگاه ثبت نام کرده اند، می توانند با وارد کردن نام کاربری و گذرواژه خود وارد سامانه شوند. این دسته از افراد قادر خواهند بود تا اطلاعات سال گذشته خود را مشاهده کرده و در صورت لزوم آن را ویرایش نمایند. همچنین مشارکت کنندگان جدید که امسال قصد ثبت نام و حضور در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست را دارند نیز می توانند از طریق مراجعه به سایت ایران پلاست نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.
از دیروز تا امروز نمایشگاه بین المللی ایران پلاست
نمایشگاه بین المللی ایران پلاست نخستین بار به ابتکار شرکت ملی صنایع پتروشیمی به منظور رونق بازار صنایع پلاستیک داخلی و تسهیل روند بازاریابی جهانی و حضور در بازارهای جهانی در سال ۱۳۸۱ برگزار شد.
با توجه به نقش موثر شرکت ملی صنایع پتروشیمی در تولید مواد اولیه مورد استفاده ی صنایع پایین دستی، این شرکت مدیریت برگزاری این نمایشگاه را در دست گرفت. چهار دوره نخست این نمایشگاه با حضور مشاوران مجرب و با تجربه نمایشگاهی برگزار شد؛ اما با برخی تغییرات ساختاری، برگزاری این نمایشگاه به روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی واگذار شد و از این دوره تاکنون روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی مدیریت برگزاری این نمایشگاه را برعهده گرفته است.
اکنون با تغییر نقش شرکت ملی صنایع پتروشیمی – از یک شرکت مجری طرح و تولیدکننده و فروشنده محصولات پتروشیمی به نقش توسعه گر چه در بخش بالادست صنعت و چه در بخش پایین دست – این شرکت در جایگاه تسهیل گر و تبیین کننده نقشه راه آینده این صنعت متولی برگزاری این نمایشگاه است. نقشی که می تواند زمینه حضور موثرتر و هدفمند تر صنایع پتروشیمی کشور را در بخش پایین دست در بازارهای منطقه ای – که بازار اصلی کشور هستند – فراهم کند. از این رو این شرکت قصد دارد برگزاری نمایشگاه های منطقه ای را در کشورهای همسایه برنامه ریزی و اجرا نماید تا زمینه حضور تولیدکنندگان کشور در بازارهای هدف و صادراتی را فراهم آورد.
بیشتر بخوانید: اولین نمایشگاه تخصصی چاپ، بسته بندی، تبلیغات کرمان برگزار می شود