چاپ البرز به حاشیه رانده ‌شده است

    گفت وگو با عباس یادگاری مدیر چاپخانه یادگاری

    0
    88
    چاپ البرز

    اداره مالیات و عملکردهای غیرمنطقی‌ای که نسبت به چاپخانه‌داران داشته است باعث شده تا بسیاری از چاپخانه‌های بزرگ و خوب چاپ البرز از کار بازبمانند. تعدادی زیادی از چاپخانه‌ها مجبور به تعدیل نیرو شده‌ و بعضی دیگر نیز به‌طور کامل به تعطیلی کشانده شده‌اند.

    عباس یادگاری یکی از فعالان صنعت چاپ استان البرز است که کار خود را در این زمینه از سال ۷۰ آغاز کرده و طی این سال‌ها در رسته‌های مختلف صنعت چاپ همچون چاپ دیجیتال و افست به ارائه خدمات مشغول بوده است. وی درباره وضعیت این روزهای صنعت چاپ به خبرنگار چاپ و نشر آنلاین گفت: صنعت چاپ در استان البرز در این روزها با مشکلات فراوانی روبرو است و باید بگویم بیشتر رو به افول است تا صعود.

    چاپ البرزبیشتر بخوانید:حل مشکلات صنعت چاپ استان البرز به کمک قانون

    چاپ البرز از پتانسیل های عظیمی برخوردار است

    مدیر چاپخانه یادگاری در ادامه بیان داشت: استان البرز منطقه‌ای صنعتی است و کارخانه‌های زیادی را در خود جای داده است که می‌توانند بازار کار خوبی برای چاپخانه‌های استان باشند. همان‌طور که می‌دانید همه‌ی محصولات اعم از مواد غذایی، دارویی، بهداشتی و غیره نیاز به بسته‌بندی دارند، با این همه و با وجود چنین پتانسیل عظیمی در استان البرز باز هم شاهد بیرون رفتن بخش بزرگی از کارها و سفارش‌های چاپی به مناطق دیگر هستیم.

    وی در ادامه به مسائل مربوط به دارایی اشاره کرد و افزود: اداره مالیات و عملکردهای غیرمنطقی‌ای که نسبت به چاپخانه‌داران داشته است باعث شده تا بسیاری از چاپخانه‌های بزرگ و خوب استان از کار بازبمانند. تعدادی زیادی از چاپخانه‌ها مجبور به تعدیل نیرو شده‌ و بعضی دیگر نیز به‌طور کامل به تعطیلی کشانده شده‌اند. مالیات بر ارزش‌افزوده‌ای که برای چاپخانه‌ها در نظر گرفته می‌شوند قانون‌مند نیست. مسئله دارایی، مالیات بر مشاغل و مالیات بر ارزش‌افزوده یکی از مهم‌ترین مشکلات مدیران این حوزه است.

    این فعال صنعت چاپ البرز اظهار داشت: مشکلات صنعت چاپ البرز روزبه‌روز شرایط را برای ادامه فعالیت سخت‌تر کرده و ما را بیش از پیش به حاشیه رانده است.

    مقاله قبلیچاپ صلاحی پیشاهنگ عرصه چاپ
    مقاله بعدیصنعت چاپ قلب تپنده همه صنایع است

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.