دفاع از نماینده تشکل سراسری صنعت چاپ از سوی ۲۱ تشکل چاپی کشور

    گفت و گو با مسعود ادیمی نماینده استان ها برای پیگیری وضعیت تشکل سراسری چاپ

    0
    226
    تشکل سراسری صنعت چاپ

    پس از خبری در رابطه با عزل غلامرضا شجاع از سمت نماینده تشکل سراسری صنعت چاپ از سوی برخی از روسای اتحادیه های چاپ، ۲۱ نماینده تشکل چاپی کشور صنعت چاپ از استان های مختلف کشور با نوشتن نامه های مختلف اعتراض خود را نسبت به این موضوع ابراز کردند. این نامه ها قرار است پس از جمع آوری کامل به صورت یک نامه کلی درآمده و در اختیار مسئولان وزارت ارشاد و صمت قرار بگیرند.   

    دفاع اهالی چاپ کشور از نماینده تشکل سراسری صنعت چاپ 

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین، نشست هم اندیشی روسای اتحادیه‌ های چاپخانه داران سراسر کشور در روز ۲۰ دی ماه با حضور روسای اتحادیه های چاپ سراسر کشور برگزار شد. بخش دوم این نشست نیز به همفکری در رابطه با تشکیل تشکل سراسری صنعت چاپ اختصاص داشت. ماحصل این نشست امضای نامه ای از سوی روسای اتحادیه های صنعت چاپ خطاب به محمود شالوئی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل حوزه وزارتی و سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت با موضوع عزل غلامرضا شجاع به عنوان نماینده تشکل سراسری صنعت چاپ بود.

    پس از آن بود که علی مغانی به عنوان رئیس و سخنگوی تشکل سراسری صنعت چاپ کشور ضمن قدردانی از زحمات چندین ساله غلامرضا شجاع در سمت نماینده تشکل سراسری صنعت چاپ از ثبت قانونی این تشکل با عنوان جدید «انجمن سراسری صنعت چاپ» خبر داد.    

    اما گویا از دید مخالفان عزل غلامرضا شجاع این موضوع منتفی نشده است؛ به طوری که اقدام احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران و علی مغانی رئیس اتحادیه چاپخانه داران استان خراسان رضوی و دیگر افرادی که این نامه را امضا کردند را اقدامی غیر قانونی می دانند. در همین راستا  ۲۱ نماینده صنعت چاپ از استان های مختلف کشور با نوشتن نامه های متعدد اعتراض خود را نسبت به این موضوع ابراز کردند. این نامه ها قرار است پس از جمع آوری کامل به صورت یک نامه کلی درآمده و در اختیار مسئولان وزارت ارشاد و صمت قرار بگیرد.

    مسعود ادیمی نماینده چاپخانه داران استان مرکزی و نماینده استان ها برای پیگیری وضعیت تشکل سراسری صنعت چاپ در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار چاپ و نشر با بیان اینکه طرح این شکوایه جنبه خصوصی نداشته بلکه یک مسئله کاملا صنفی است، اظهار داشت: موضوع جلسه ۲۰ دی ماه که بنده و خیلی از دوستان دیگر به خاطر آن به اتحادیه چاپخانه داران دعوت شدیم در رابطه با مسئله مالیات بر مشاغل و بخشنامه اخیر مالیات بر ارزش افزوده کاغذ، چاپ و نشر بود اما در پایان این جلسه، بدون هماهنگی قبلی شاهد جلسه غیر علنی دیگری در رابطه با تشکل سراسری صنعت چاپ و عزل نماینده آن بودیم. 

    وی با بیان اینکه در نشست روسای اتحادیه ‌های صنعت چاپ سراسر کشور سه نامه به امضا رسید؛ گفت: یکی از این سه نامه در رابطه با اخذ وکیل برای موضوع کسر از مالیات و تامین اجتماعی بود که در ابتدا به امضای افراد حاضر در جلسه رسید. در پی آن بلافاصله نامه دیگری با موضوع عزل آقای شجاع به عنوان نماینده تشکل سراسری صنعت چاپ در اختیارمان قرار گرفت و من بنا به اعتمادی که به دوستان داشتم، بدون مطالعه آن را امضا کردم اما در نامه سوم به محض اینکه متوجه اصل موضوع شدم نه تنها آن را امضا نکردم بلکه محل امضای خود در نامه قبل را نیز خط زدم.

    ادیمی افزود: البته نشانه های این خط خوردگی را پاک کردند و جای آن را امضای نماینده اتحادیه گرگان گرفت. از حاضرین در جلسه نماینده آقای انصاری پور از اصفهان، آقای کاشفی و خضری نامه را امضا نکردند و بنده و آقای مهدوی نیز ضمن خود داری از امضای نامه جلسه را به عنوان اعتراض ترک کردیم. 

    نماینده چاپخانه داران استان مرکزی ادامه داد: به طور کلی تعداد هشت امضا در پای این نامه ها مشاهده می شود که دو امضای آن مربوط به آقای ابوالحسنی است که یکی از جانب خود و دیگری هم به نیابت از آقای محمودی بود. این در حالی است که آقای ابوالحسنی اصلا جزو تشکل سراسری صنعت چاپ نیست؛ ایشان تنها می توانند بگویند که من تشکل سراسری صنعت چاپ را قبول ندارم و حذف تشکل از جانب وی نه تنها به دور از انصاف است بلکه امضایش نیز اعتباری ندارد.   

    وی افزود: صنعت چاپ تهران متشکل از سه اتحادیه صحافان، لیتوگرافان و چاپخانه داران تهران است؛ بنابراین اگر قرار است تصمیمی هم برای صنعت چاپ گرفته شود باید هر سه اتحادیه نظر بدهند در صورتی که ما شاهد بودیم تنها آقای ابوالحسنی در رابطه با تشکل سراسری صنعت چاپ تصمیم گرفته و نامه را به امضا رسانده‌اند.  

    ادیمی در ادامه تاکید کرد: اگر آقای ابوالحسنی و دوستان دیگر تصمیم به تاسیس تشکلی دیگر دارند که دارای هیئت مدیره و ساز و کار متناسب با یک تشکل باشد، ما موافق آن هستیم اما این حق را ندارند که نام آن را «تشکل سراسری صنعت چاپ ایران» بگذارند چرا که این بی احترامی به ۳۰ عضو تشکل فعلی است.

    به گفته نماینده استان ها برای پیگیری وضعیت تشکل سراسری صنعت چاپ تا کنون ۲۱ نامه در حمایت از غلامرضا شجاع به امضا رسیده است. وی تصریح کرد: در میان این ۲۱ نامه اتحادیه های بزرگی مانند استان کرمانشاه و کرمان هم حضور دارند. هم چنین نائب رئیس اتحادیه چاپخانه داران تبریز نیز در رابطه با نامه دوم صحبت هایی دارند که باید از زبان خودشان شنید. آقای صالحی نیز گفتند که بدون دقت نامه را امضا کردند. پس چگونه است که چهار اتحادیه می توانند به خودشان اجازه بدهند و بگویند که ما یک تشکل ۳۰ نفری را قبول نداریم؟

    وی در ادامه با گلایه از اتهاماتی که برخی در رابطه با مسائل مالی به غلامرضا شجاع نسبت دادند، در این رابطه توضیح داد: در سال ۹۵ مبلغ ۱۳ میلیون تومان از سوی اعضای تشکل سراسری صنعت چاپ برای حق زحمت آقای شجاع جمع آوری شد که ایشان از دریافت این مبلغ امتناع کرد.

    ادیمی ادامه داد: در نهایت با صحبت های آقای مغانی، جناب شجاع راضی شدند که مبلغ ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان را که پیش از آن خودشان برای تشکل سراسری صنعت چاپ هزینه کرده بودند را از آن ۱۳ میلیون دریافت کنند اما هنگامی که متوجه شدند مبلغ سه میلیون تومان از این پول از سوی اتحادیه چاپخانه داران تهران پرداخت شده است؛ از دریافت این سه میلیون تومان خودداری کردند. در نهایت هنوز یک میلیون و خرده ای طلب کار هستند. با این توضیحات مشخص می شود که در حق جناب شجاع در این رابطه بی انصافی شده است.  

    بیشتر بخوانید: ارزان‌فروشی و نابودی صنعت چاپ البرز

    ادیمی تصریح کرد: در طول ۵۰ سال فعالیت در صنعت چاپ تا به حال ندیدم کسی قدمی برای صنعت چاپ شهرستان ها بردارد اما آقای شجاع بدون هیچ دستمزدی کارهای زیادی برای ما انجام دادند. از جمله اقدامات ایشان می توانم به جلوگیری از افزایش تعرفه کاغذ و مقوا در دو سال گذشته و جلوگیری از حذف پنج معافیت مالیاتی از حق بیمه کارفرما اشاره کنم.

    وی ادامه داد: آقای شجاع سال گذشته زینکی که می خواستند به ناشران بدهند را در سراسر ایران پخش کرد که اگر این اقدام را انجام نمی داد اکنون زینک دو ورقی حتی با قیمت ۱۵۰ هزار تومان هم نداشتیم.

    ادیمی با اشاره به اینکه آقای ابراهیمی مدیر دفتر چاپ و نشر خودشان را مدیر چاپ و نشر تمام استان ها معرفی کرد، خاطرنشان کرد: چگونه است وقتی آقای ابراهیمی خود را اینگونه معرفی می کند، چهار نفر خاص بدون اذن ایشان خودشان را نماینده تشکل سراسری صنعت چاپ می دانند و به حذف نماینده تشکلی اقدام می کنند که نه تنها غیر قانونی نیست بلکه از سوی وزیران ارشاد دوره های قبل مجوز فعالیت نیز دارد؟!  

    وی در پایان پیشنهاد کرد که در صورت لزوم بهتر است اداره چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با دعوت از نمایندگان صنعت چاپ تمام استان های کشور تجمعی را خارج از اتحادیه ها برگزار کند و در آن تجمع در رابطه با تشکل های سراسری صنعت چاپ کشور تصمیم گیری کند. 

    تشکل سراسری صنعت چاپتشکل سراسری صنعت چاپ

    نماینده تشکل سراسری صنعت چاپ

    مقاله قبلیمطابقت کامپیوتری رنگ در مرکب سازی و چاپخانه ها
    مقاله بعدیپرداخت وام ‌بدون ضامن زیر ۱۰۰ میلیون آغاز شد

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.