جذب و حفظ مشتریان دو کلید موفقیت در دنیای بازاریابی
امروزه بسیاری از برندها برای جذب یا حفظ مشتریان شان با مشکلات بسیار زیادی رو به رو هستند. اگر شما هم مایل به آگاهی از شیوه های جلب مشتریان به سادگی هرچه تمام تر در بازارهای کنونی هستید، این مقاله مخصوص شماست. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از فرصت امروز، هر کسب و کاری برای توسعه در شرایط کنونی بازار نیاز به دو راهکار اساسی دارد. اولین راهکار شامل جذب مشتری تازه و راهکار بعدی هم تلاش برای حفظ مشتریان فعلی برندش است. این دو کلید موفقیت در دنیای بازاریابی باید همیشه به طور مداوم مدنظر قرار گیرند، در غیر این صورت حتی اگر شما توانایی بسیار زیادی برای جلب نظر مشتریان تازه داشته باشید، به طور مداوم مشتریان قبلی تان ریزش خواهند کرد. نتیجه این امر بی ثباتی در بالاترین سطح ممکن برای برند شما خواهد بود.
پیدا کردن نقاط ضعف برند
ترک برند از سوی مشتریان امری طبیعی محسوب می شود. این رفتار واکنشی به کارایی پایین برندتان در حوزه ای خاص است. شما به جای ناراحتی نسبت به ترک شرکت یا حتی تلاش برای جذب و حفظ مشتریان بیشتر در وهله اول باید نسبت به پیدا کردن نقاط ضعف کسب و کارتان اقدام کنید. این امر شانس شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده و فرصت تعامل بهتر و حفظ مشتریان را فراهم می سازد.
یادتان باشد مشکلات مربوط به کسب و کارها به طور مداوم وجود دارد. در این میان شما باید تلاش تان برای رفع مشکلات را تقویت کنید. یکی از بحث های اساسی در این میان مربوط به پیدا کردن دلیل ترک برند از سوی مشتریان است. اگر شما عملکرد خوبی در این راستا از خودتان نشان دهید، دیگر مشکلی از نقطه نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت.
تعامل بیشتر با مخاطب هدف
جلب نظر مخاطب هدف و تبدیل وی به مشتری وفادار برند به منظور حفظ مشتریان به همین سادگی امکان پذیر نیست. این امر باید به طور ویژه ای از سوی کسب و کار شما دنبال شده و اغلب اوقات شامل تعامل بالاتر با کاربران در فضای آنلاین یا دنیای واقعی می شود. امروزه برندهای بزرگ برای جلب رضایت و حفظ مشتریان شان به طور مداوم از این شیوه سود می برند. بنابراین شما نیز باید به طور قابل ملاحظه ای در این راستا عملکردتان را تقویت کنید.
امروزه به لطف فناوری های دیجیتال تعامل با مخاطب هدف امر چندان دشواری نیست. این امر می تواند توانایی شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای تقویت کرده و شانس بالاتری به شما در بازار بدهد. بنابراین باید همیشه این نکته مهم را مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت خیلی زود از فهرست برندهای مورد توجه مشتریان کنار گذاشته خواهید شد.
ارائه تخفیف به مشتریان از دست رفته
وقتی شما برنامه برندتان برای بازیابی مشتریان از دست رفته را تدوین می کنید، باید همیشه جایی هم برای جلب نظر مشتریان از دست رفته بگذارید. این امر شانس شما در بازار را به شدت تقویت کرده و موقعیت تان را نیز بهینه سازی می کند. یکی از ایده های مناسب برای حفظ مشتریان و جلب نظر دوباره آنها در این میان تلاش برای استفاده از تخفیف های گسترده است.
این امر فرصت های بسیار زیادی پیش روی شما قرار داده و شانس تان در عمل را به شدت افزایش می دهد. با این حساب شما فرصت بسیار طلایی به منظور جلب نظر مشتریان تان پیدا خواهید کرد. شاید این امر در نگاه نخست تاثیر پایینی بر روی روند جلب نظر دوباره مشتریان داشته باشد، اما از آنجایی که تخفیف بالاتر برای مشتریان همیشه جذاب است، شانس شما را به شدت افزایش خواهد داد.
بیشتر بخوانید: جدیدترین ترندهای بازاریابی برای انواع کسب و کار
توجه به همکاری با دیگر برندها
شاید برند شما به تنهایی جذابیت لازم برای مشتریان را نداشته باشد، اما وقتی در همکاری با دیگر برندها اقدام به تعامل با مشتریان نمایید شانس تان به شدت افزایش پیدا خواهد کرد. درست به همین خاطر بسیاری از برندها در دوره کنونی افدام به همکاری با هم برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان می کنند.
این امر فرصت های بسیار خوبی پیش روی شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف قرار خواهد داد. با این حساب هیچ مشکلی پیش روی شما برای جذب یا حفظ مشتریان تان در چشم اندازی بلندمدت نخواهد بود. نکته مهم اینکه شما در چنین روشی باید به طور مداوم همکاری با برندهای دارای شباهت با خودتان را در دستور کار قرار دهید.