تاثیرات دشواری بازاریابی بر روی کسب و کارها
فرقی ندارد شما در چه حوزه ای مشغول فعالیت و کارآفرینی هستید، در هر صورت عرصه بازاریابی روز به روز در حال سخت تر شدن است. دشواری بازاریابی برای بسیاری از کارآفرینان امر بی نهایت ناگواری محسوب می شود.
بخش قابل ملاحظه ای از سود برندها ناشی از همکاری نزدیک با بازاریاب ها و طراحی کمپین های بازاریابی حرفه ای است. بنابراین دشواری بازاریابی برای آنها بی نهایت سخت و دشوار خواهد بود. این امر می تواند فرصت های تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از بین برده و شانس تان را نیز به شدت کاهش دهد.
بی تردید دشواری بازاریابی و سخت تر شدن فعالیت در حوزه بازاریابی برای هر فرد و کارشناس در این صنعت به خوبی قابل درک است. نکته مهم دریافت دلیل این امر است. ما در این مقاله به دنبال پاسخی برای این پرسش کلیدی هستیم. در ادامه برخی از دلایل مهم در راستای دلایل دشواری بازاریابی را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.
تغییرات سریع سلیقه مشتریان
مشتریان دیگر مانند گذشته به یک محصول برای مدت زمانی طولانی عادت نمی کنند. این امر به معنای تغییر سریع سلیقه مشتریان و تلاش برای استفاده از تجربه های تازه است. این امر در قالب محصولات جدید و نوآورانه به دست مشتریان می رسد. بنابراین اگر شما تا همین چند سال پیش با عرضه یک محصول تازه دست کم یک دهه خیال تان راحت بود، حالا دیگر شرایط به طور کامل فرق کرده است. الان برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و جلب نظرشان چاره ای به غیر از تلاش برای اعمال تغییرات سریع در وضعیت برندشان ندارند، در غیر این صورت خیلی سخت فرصت تاثیرگذاری بر روی مشتریان پیش روی شان قرار می گیرد.
هماهنگی با تغییرات سریع در سلیقه مشتریان همیشه نکته مهمی بوده است. با این حال در طول سال های اخیر بدل به ضرورتی اجتناب ناپذیر شده است. اگر شما هنوز هم به شیوه های سنتی مشغول مدیریت کسب و کارتان هستید، شاید اکنون زمان اعمال تغییرات اساسی در کارتان فرا رسیده باشد. این امر به عنوان یکی از راه حل های دشواری بازاریابی می تواند به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک شایانی کند.
توسعه سریع فناوری ها
توسعه سریع فناوری ها یکی از موانع و دشواری بازاریابی است. فناوری های در دسترس برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مشتریان نیز به طور مداوم در حال تغییر است. بر این اساس شما باید ارائه ای بالا برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس هماهنگی با فناوری های تازه داشته باشید.
این امر فقط در زمینه دشواری بازاریابی مصداق ندارد، بلکه حوزه های مختلف کسب و کار مانند تولید محصولات را نیز شامل می شود. بنابراین اگر شما خیلی سریع نسبت به به روز رسانی و هماهنگی با شیوه های تازه اقدام نکنید، شاید دیگر هرگز فرصتی برای اعمال این کار نداشته باشید. این امر می تواند فرصت های بسیار زیادی از شما گرفته و شانس تان را نیز به شدت کاهش دهد.
توسعه سریع فناوری های بازار برای بسیاری از برندهایی که به شیوه های قدیمی عادت کرده اند، دردسرساز است. شما در این وضعیت باید به طور مداوم به فکر به روز رسانی وضعیت کاری و اعمال تغییرات در خط تولیدتان باشید، در غیر این صورت شاید خیلی زود دیگر توانایی جلب نظر مشتریان را هم نداشته باشید.
فوران رقابت بازاریابی
رقابت در دنیای بازاریابی روز به روز در حال توسعه است. این امر برای بسیاری از کارآفرینان شرایط بسیار دشواری را به همراه داشته است. بنابراین اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید آمادگی لازم برای رقابت در سطحی بالا را نیز داشته باشید. وقتی رقابت در سطح بالایی باشد، شما به طور ناخودآگاه برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان مسیر سخت تری را پیش رو دارید. بنابراین باید آمادگی تان در این حوزه نیز به طور مداوم توسعه یابد، در غیر این صورت وضعیت تان نشانه ای از رشد را به همراه نخواهد داشت.
بیشتر بخوانید: نقش کانال یوتیوب در بازاریابی جدید
مسئله الگوریتم ها
شاید شما در طول یک سال اخیر با سعی و تلاش در زمینه سئو رتبه خوبی در گوگل پیدا کرده باشید. با این حال یک تغییر کوچک در الگوریتم گوگل برای به هم ریختن تمام وضعیت تان کافی است. از آنجایی که آشنایی با الگوریتم گوگل دست کم چند روز فرصت لازم دارد، شما در صورت به روز رسانی های گاه و بی گاه این سیستم دیگر شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید یافت. این امر به سادگی تمام فرصت های پیش روی شما را از بین می برد. بنابراین یکی از دلایل سخت تر شدن حوزه بازاریابی مربوط به مسئله الگوریتم هاست.