شناسایی موقعیت های کاری مناسب با فاکتورهای مهم تصمیم گیری
هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از فاکتورهای مهم تصمیم گیری درباره موقعیت های کاری پیش روی کارآفرینان است.
در دنیای کسب و کار بروز موقعیت های کاری خوب امری اجتناب ناپذیر است. کارآفرینان در طول روز با هزاران موقعیت شغلی تازه و همچنین تصمیم هایی که تاثیر بسیار زیادی بر روی آینده کارشان دارد، رو به رو هستند. گاهی اوقات کارآفرینان از تمام موقعیت های پیش روی شان به خوبی سود می برند. در این صورت احتمال تبدیل شدن به یکی از کارآفرینان برجسته وجود دارد.
در برخی از موارد دیگر نیز کارآفرینان به دلایل مختلف از خیر یک موقعیت خوب می گذرند. شاید در نگاه نخست عبور از یک موقعیت کاری خوب امر بسیار دشواری باشد، اما در عین حال گاهی اوقات شما باید از موقعیت های خوب نیز عبور کنید، در غیر این صورت به طور مداوم مشکلاتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان خواهید داشت.
برخی از موقعیت های کاری هر چقدر هم که عالی و بی عیب باشند، باز هم برای شما و کسب و کارتان سودی به همراه ندارند. در واقع برخی از موقعیت های پیش روی کارآفرینان نه تنها تاثیرگذاری لازم را به همراه ندارد، بلکه حتی مانع از پیشرفت درست کسب و کارها نیز خواهد شد. این امر می تواند برای شما خطرات بسیار زیادی به همراه داشته و شانس تان در این میان را به طور قابل ملاحظه ای کاهش دهد.
بنابراین شما پیش از تصمیم گیری درباره یک موقعیت کاری یا شغلی باید فاکتورهای مهم تصمیم گیری را مورد بررسی قرار دهید، در غیر این صورت شاید تصمیم نهایی تان کارایی لازم را به همراه نداشته باشد. آن وقت دیگر پشیمانی سودی نداشته و شما با ضررهای بسیار زیادی رو به رو می شوید.
اغلب اوقات کارآفرینان دلیل اصلی شکست در بازار را تصمیم های اشتباه و استفاده از فرصت های نادرست می دانند. این امر در تمام حوزه های کاری با شدت مختلفی روی می دهد. درست به همین دلیل شما باید حواس تان به شیوه های تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و استفاده از فاکتورهای مهم تصمیم گیری و فرصت های پیش روی تان باشد، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیدا نکنید.
بدون تردید وقتی شما فاکتورهای مهم تصمیم گیری پیش روی تان داشته باشید، فرآیند تصمیم گیری را به شدت ساده تر پیش خواهید برد. فاکتورهای مهم تصمیم گیری به شما و همکاران تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک شایانی کرده و مشکلات تان در این راستا را به شدت کاهش می دهد. در ادامه برخی از مهمترین فاکتورهای مهم تصمیم گیری را مورد بررسی دقیق قرار خواهیم داد.
هماهنگی میان فرصت کاری و ماهیت کسب و کارتان
یکی از مهمترین فاکتورهای مهم تصمیم گیری برای انتخاب یک فرصت کاری نگاه دقیق به هماهنگی آن با کارهای دیگرتان است. به عبارت بهتر، شما باید در حوزه کاری تان به طور مداوم از فرصت های بهینه سود ببرید، در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهید داشت. این فاکتورهای مهم تصمیم گیری شما را در راستای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در شرایط دشواری قرار داده و بسیاری از تصمیمات تان را فقط پس از بررسی دقیق نهایی می سازد.
امروزه هر کارآفرینی در یک حوزه تخصصی مشغول به کار است. این امر نقش مهمی بر روی تمام تصمیم های فرد مورد نظر دارد. اگر شما از یک موقعیت شغلی فقط به خاطر جذابیتش استقبال کنید، به احتمال زیاد شانسی برای تعامل با بهترین برندهای دنیا در حوزه تخصصی تان نخواهید داشت.
امروزه کارآفرینان و برندهای مهم فقط از فرصت های دارای هماهنگی با ماهیت اصلی کارشان سود می برند، در غیر این صورت شما به احتمال زیاد با مشکلات فراوانی رو به رو خواهید شد. این نکته می تواند شانس شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت کاهش دهد. پس به عنوان یک فاکتورهای مهم تصمیم گیری همیشه نیم نگاهی به ارتباط میان فرصت پیش روی و آینده کاری تان داشته باشید. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک ویژه ای خواهد کرد.
چقدر امکان افزودن ارزش اضافه به کار را دارید
یکی از سوالات و فاکتورهای مهم تصمیم گیری برای پذیرش یک موقعیت کاری تازه مربوط به توانایی شما برای کارایی در فرآیند مورد بحث است. اگر شما یک کارآفرین حرفه ای در زمینه بازاریابی باشید، بدون تردید همکاری تان با یک کسب و کار نوپا همراه با مزایای زیادی خواهد بود. شما احتمالا در چنین شرایطی به سادگی هرچه تمام تر فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را پیدا می کنید.
این امر می تواند شما را از نظر نحوه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در موقعیت بسیار خوبی قرار دهد. در کنار این فاکتورهای مهم تصمیم گیری شما همیشه امکان جلب نظر مخاطب هدف تان به بهترین شکل ممکن را نیز خواهید داشت. هرچه باشد بازاریاب های حرفه ای برای کسب و کارهای نوپا مثل طلا کمیاب هستند.
حالا اگر شما یک بازاریاب معمولی باشید، شاید در کسب و کارهای میان رده جایگاه خوبی برای خودتان پیدا کنید، اما این امر درباره همکاری با برندهای بزرگ به طور کامل متفاوت خواهد بود. بسیاری از کارآفرینان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در برندهای بزرگ نیاز به مهارت های متنوع و همچنین شرکت در دوره های آموزشی حرفه ای دارند.
بنابراین شاید همکاری با برندی بسیار بزرگ برای شما امری سخت و حتی غیرممکن باشد. درست به همین خاطر باید از کنار این فرصت ها تا زمانی که مهارت های تان تقویت نشده، به سادگی عبور کنید. این نکات و فاکتورهای مهم تصمیم گیری به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک شایانی خواهد کرد.
ارزیابی میزان علاقه تان به فرصت مورد نظر
وقتی یک فرصت پیش روی آدم قرار دارد، هر فردی درک مناسبی از آن خواهد داشت. شما می توانید تحلیل های بسیار دقیقی درباره میزان ارتباط آن فرصت با آینده کاری تان به عنوان یکی از فاکتورهای مهم تصمیم گیری داشته باشید. با این حال نکته مهم در نهایت میزان علاقه شما برای مشارکت در کار موردنظر است. به عبارت بهتر، شما باید میزان تمایل تان برای همکاری با کارآفرینان حرفه ای را مد نظر داشته باشید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش روی تان قرار نگیرد.
امروزه بسیاری از کارآفرینان به دلیل فعالیت در حوزه هایی که بدان علاقه زیادی ندارند، مورد انتقاد قرار دارند. این امر در کنار نقدهای حرفه ای، فرآیند کار را نیز برای این دسته از افراد بدل به نوعی جهنم خواهد کرد. درست به همین دلیل شما برای قبول یک فرصت کاری خوب باید قبل از هر نکته دیگری به فکر میزان علاقه تان برای همکاری با دیگران در آن فرآیند باشید.
اگر پاسخ شما برای مشارکت در یک پروژه منفی باشد، دیگر نیازی به فکر کردن به جزییات دیگر کار نیست. این امر باید همیشه در کانون توجه شما قرار داشته باشد. امروزه بسیاری از کارآفرینان بدون توجه به این مسئله برای خودشان دردسرهای بسیار زیادی ایجاد می کنند.
گاهی اوقات برخی از کارآفرینان با این پیشفرض که به مرور زمان به حوزه کاری علاقه مند می شوند، یک فرصت کاری را قبول می کنند. این امر بسیار عجیب به نظر می رسد. دلیل آن نیز ناتوانی بسیاری از کارآفرینان برای هماهنگی با یک حوزه کاملا تازه در گذر زمان است. این نکته وقتی شما سال های سال در یک حوزه متفاوت فعالیت داشته باشید، برجسته تر نیز خواهد شد. درست به همین دلیل شما باید همیشه این نکته مهم را به عنوان یکی از فاکتورهای مهم تصمیم گیری مد نظر قرار دهید، در غیر این صورت شاید شانس چندانی برای فعالیت در حوزه کاری تازه تان پیدا نکنید.
آیا فرصت مورد نظر با اهداف بلندمدت تان هماهنگ است
هر کارآفرینی به غیر از اهداف کوتاه مدت برای خود و برندش، دارای برخی از اهداف بلندمدت نیز هست. شاید شما اکنون مدیر یک برند بزرگ نباشید یا حتی به عنوان یک کارمند معمولی در برندی میان رده فعالیت کنید، اما شاید در پس ذهن تان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان و تاسیس برند خودتان وجود داشته باشد. در این صورت شما باید به طور حرفه ای در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و جهت دهی به کارتان باشید. این امر به عنوان یکی از فاکتورهای مهم تصمیم گیری شما را به طور قابل ملاحظه ای در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف جهت دهی خواهد کرد.
اگر شما آرزوی تاسیس یک برند در حوزه ای مثل خدمات رایانه ای را دارید، دیگر نباید وارد حوزه های متفاوت شوید. این امر می تواند فرصت های پیش روی شما را به طور قابل ملاحظه ای محدود ساخته و حتی از مسیر اصلی منحرف تان سازد. درست به همین دلیل شما باید به طور مداوم برای فعالیت در حوزه ای که دوستش دارید، فعالیت کنید، در غیر این صورت فرصت های پیش روی تان به بدترین شکل ممکن از بین خواهد رفت.
همکاری و گفت و گو با افراد حرفه ای در حوزه کاری تان یکی از فاکتورهای مهم تصمیم گیری برای استفاده درست از موقعیت های شغلی محسوب می شود. این امر شما را با تجربه افراد حرفه ای آشنا ساخته و فرصت استفاده درست از فرصت های پیش روی را فراهم می آورد.
امروزه بسیاری از کارآفرینان حرفه ای از طریق مطالعه روش فعالیت دیگر کارآفرینان به موفقیت رسیده اند. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی دنیای کسب و کار و شناسایی فرصت های عالی برای خودتان باید همیشه نیم نگاهی به وضعیت دیگران در این میان داشته باشید. این امر شما را بدون هیچ زحمت یا دردسری از تجربه دیگران بهره مند می سازد. این طوری دیگر مشکلی پیش روی تان برای انتخاب از میان فرصت های مختلف تان نخواهید یافت.
آیا بازاری برای فرصت مورد نظر وجود دارد
گاهی اوقات یک ایده بسیار خوب به ذهن کارآفرینان می رسد، اما اگر آن را برای کارشناس های حرفه ای تعریف کنید خیلی استقبال نخواهند کرد. دلیل این امر نگاه کارشناس ها به فرآیند بلندمدت ایده مورد نظر و امکان عملیاتی کردنش است. چنین امری در مورد استفاده شما از فرصت های پیش روی تان نیز مصداق دارد. شما باید فقط از فرصت هایی با آینده مناسب و میزان مشخصی از تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف سود ببرید، در غیر این صورت شاید هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهینه سازی شرایط تان در بازار پیدا نکنید.
ارزیابی میزان آینده شغلی یا وجود بازاری برای فعالیت موردنظر همیشه یکی از فاکتورهای مهم تصمیم گیری مهمی محسوب می شود. شما به تنهایی فقط در صورتی که مهارت بالایی در حوزه مورد نظر داشته باشید، توانایی داوری درباره آن را خواهید داشت.
درست به همین دلیل گاهی اوقات باید از دیگران برای انتخابی درست سود ببرید. این امر به عنوان یکی از فاکتورهای مهم تصمیم گیری شامل همکاری با کارشناس های حرفه ای یا حتی گفت و گو با افراد متخصص در حوزه کاری تان می شود. اگر شما در این میان به نکات مورد نظر توجه لازم را نشان دهید، امکان انتخاب درست و بهینه برای آیند کاری تان را پیدا می کنید. این امر بسیاری از فرصت های نادرست را به طور خودکار از پیش روی شما بر می دارد. آن وقت با فرصت های عالی و طلایی تنها می مانید. این امر می تواند به شما انگیزه بیشتری برای فعالیت کاری و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هدیه دهد.
آیا گردش مالی فرصت موردنظر رضایت بخش است
هیچ کس در بازار علاقه ای برای پیگیری یک کار بدون سود ندارد. این امر باید همیشه مورد توجه کارآفرینان قرار داشته باشد. بدون تردید فعالیت در حوزه ای که پس از چند سال سود مناسب برای کارآفرینان به همراه دارد، کار هر کسی نیست. این نکته به ویژه در شرایطی که شما پس انداز زیادی هم نداشته باشید، مصداق پیدا می کند. درست به همین دلیل شما باید همیشه در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اقدام به استفاده از شیوه های حرفه ای نمایید، در غیر این صورت شاید فرصت موردنظرتان در نهایت هیچ سودی برای شما به همراه نیاورد.
اغلب اوقات وضعیت یک فرصت کاری حتی قبل از اینکه آن را انتخاب کنید هم مشخص است. درست به همین دلیل شما باید پیش از تصمیم گیری عجولانه فرصت های پیش روی تان را با هم مقایسه کنید. این امر شما را در موقعیت بسیار خوبی برای تصمیم گیری قرار می دهد. پس اگر مایل به پرهیز از تصمیم گیری های عجولانه هستید، باید همیشه تلاش برای همکاری با دیگران فقط پس از ارزیابی دقیق ماجرا را در دستور کار قرار دهید.
اگر یک شرکت تازه تاسیس به شما پیشنهاد همکاری داده است، شما می توانید به سادگی از سابقه موسس های شرکت مورد نظر اطلاع حاصل کنید. این امر به عنوان یکی از فاکتورهای مهم تصمیم گیری شما را با موقعیت های بسیار خوبی مواجه خواهد کرد. در ادامه مسیر نیز همیشه فرصت های عالی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان خواهید یافت.
یادتان باشد بازگشت از یک تصمیم اشتباه اغلب اوقات هزینه بسیار زیادی دارد. درست به همین دلیل به عنوان یکی از فاکتورهای مهم تصمیم گیری شما باید در تلاش برای پرهیز از تصمیم های اشتباه در عرصه کسب و کار باشید این امر شما را در موقعیت های کاری بسیار خوبی قرار داده و میزان محبوبیت تان در میان کارآفرینان را نیز افزایش می دهد.
امروزه برندهای مختلف همیشه به دنبال همکاری با کارآفرینانی هستند که کم اشتباه ظاهر می شوند. در این میان هم انتخاب فرصت های درست یکی از ملاک های مهم برای برندهای بزرگ به منظور همکاری با کارآفرینان و نیروهای ماهر در بازار است. درست به همین دلیل شما باید همیشه نیم نگاهی به ارزیابی دقیق موقعیت های مختلف با هم داشته باشید.
توجه به محدودیت های کاری
کارآفرینان همیشه امکان مشارکت در یک پروژه تازه را ندارند. این امر دردسرهای زیادی برای کارآفرینان به همراه داشته و گاهی اوقات حتی آنها را از برنامه های اصلی شان نیز عقب نگه می دارد. درست به همین دلیل شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید همیشه برنامه ای دقیق و مدون داشته باشید که یکی از فاکتورهای مهم تصمیم گیری است.
اگر از وضعیت کاری تان رضایت دارید و مشتریان در هم در بازار استقبال خوبی از برندتان کرده اند، دیگر نیازی برای مشارکت در یک طرح تازه نخواهد بود. شما باید خودتان پروژههای پیش روی برندتان را مدیریت کرده و در صورت نیاز برنامه های تازه برای خودتان طراحی کنید.
بسیاری از کارآفرینان به دلیل ناتوانی برای ارائه پاسخ منفی به پیشنهاد همکاری دیگران همیشه خودشان را به دردسر می اندازند. این امر می تواند شما را در موقعیت بسیار بدی از نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف قرار دهد. درست به همین دلیل شما به عنوان یکی از فاکتورهای مهم تصمیم گیری باید همیشه جهت گیری تان به سوی فرآیندهای مورد بحث در این میان کاملا روشن و دقیق باشد، در غیر این صورت شاید هرگز شانس تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و تبدیل شدن به کارآفرینان حرفه ای را پیدا نکنید.
بیشتر بخوانید:گذار از سنت به مدرنیته با واحد کوچینگ
کار مورد نظر چقدر به شما انگیزه می دهد
هر کاری باید در آدم انگیزه ای برای ادامه آن ایجاد کند. این امر به عنوان یکی از فاکتورهای مهم تصمیم گیری اهمیت بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داشته و توانایی شما برای جلب نظر مشتریان را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. وقتی شما در کاری که هیچ انگیزه ای برای تان ایجاد نمی کند حضور پیدا کنید، به تدریج کیفیت کاری تان هم افت پیدا می کند. به این ترتیب دیگر توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور حرفه ای را نخواهید داشت.
این امر شما را با مشکلات بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف رو به رو خواهد ساخت. نکته مهم اینکه برخی از کارآفرینان در زمینه استفاده از موقعیت های شغلی شان به طور مداوم خودشان را گول می زنند. این امر شامل انگیزه بخشی بی جهت به خودشان برای استفاده از یک موقعیت کاری است.
اگر شما از یک فرصت کاری روحیه و انگیزه کافی را دریافت نمی کنید، دلیلی برای ایجاد روحیه تقلبی در این میان وجود ندارد. نتیجه چنین کارهایی اغلب اوقات ناتوانی گسترده برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در عرصه کسب و کار خواهد بود. درست به همین دلیل به عنوان یکی از فاکتورهای مهم تصمیم گیری شما باید از چنین راهکارهایی به طور قابل ملاحظه ای پرهیز کنید، در غیر این صورت هرگز فرصت استفاده درست از موقعیت های پیش روی تان را نخواهید یافت.