آمار واردات کاغذ و محصولات مرتبط با کاغذ در سال ۱۴۰۰

    گفت و گو با روح‌الله لطیفی، سخنگوی گمرک

    0
    223
    واردکنندگان کاغذ و مقوا

    به گفته سخنگوی گمرک، سال ۱۴۰۰ ۵۸۵ هزار و ۵۸۹ تن کاغذ، مقوا، کرافت و محصولات مرتبط با کاغذ به ارزش ۸۰۴ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۸۶ دلار به کشور وارد شده است.

    محصولات مرتبط با کاغذبه گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ایبنا؛ روح‌الله لطیفی، سخنگوی گمرک با اشاره به آمار واردات کاغذ از گمرکات مختلف به کشور، بیان کرد: کل کاغذ و مقوا و کرافت و محصولات مرتبط با کاغذ در سال ۱۴۰۰، ۵۸۵هزار و ۵۸۹تن به ارزش ۸۰۴میلیون و ۹۲۶هزار و ۳۸۶دلار بوده است.

     وی افزود: در این زمینه کاغذ رول روزنامه ۱۵هزار و ۱۰تن به ارزش ۱۱میلیون و ۳۱۳ هزار و ۵۵۵ دلار و سهم کاغذ تحریر ۲۱۳هزار و ۶۱۴تن به ارزش ۲۰۱میلیون و ۷۳۶هزار و ۵۵۸دلار بوده است.

     لطیفی با اشاره به آمار و ارقام دیگر محصولات مرتبط با کاغذ عنوان کرد: کاغذ کرافت ۱۰۲هزار و ۴۱۲تن به ارزش ۴۳ میلیون و ۵۴۸ هزار و ۷۸۲ دلار، کاغذهای بازیافتی ۸۱هزار و ۱۳۱تن به ارزش ۱۹میلیون و ۴۴۲هزار و ۷۳۹دلار و کاغذ پایه برای تولید کاغذ دیواری ۵۱۴تن به ارزش ۸۹۰هزار و ۷۳۲دلار بود.

     وی درباره میزان مقوای وارداتی نیز گفت: مقوای بالای ۱۵۰گرم دو هزار و ۶۶۴ تن به ارزش دو میلیون و ۹۰۲هزار و ۷۶۵دلار، مقوای پشت طوسی ۱۸هزار و ۶۷۲تن به ارزش ۱۵میلیون و ۵۸۶هزار و ۵۰۲دلار و مقوای چند لایه ۸۹هزار و ۹۶۰ تن به ارزش ۹۷ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۴۰۲ دلار بوده است.

    محصولات مرتبط با کاغذ آمار واردات محصولات مرتبط با کاغذ

     به گفته لطیفی، سایر مقوله‌های قشر نزده ۶هزار و ۵۲۸تن به ارزش ۶میلیون و ۹۸هزار و ۹۴۵دلار، کاغذ دستمال کاغذی ۴۹۷تن به ارزش ۶۶۹هزار و ۵۵۳ دلار و سایر کاغذها ۱۳۵هزار و ۶۱۸تن نیز به ارزش ۱۷۷میلیون و ۱۶۸هزار و ۳۰۷دلار بود. محصولات مرتبط با کاغذ 

    بیشتر بخوانید: ورود محموله ۳ هزار تنی کاغذ تحریر و بازگشت تعادل به بازار

     وی در ادامه به برخی آمار دیگر در این حوزه اشاره کرد و گفت: کاغذ و مقوای جعبه چند لایه ۹هزار و ۷۰۷تن به ارزش ۳۵میلیون و ۹۵۹هزار و ۴۰۰دلار، کاغذ ترمال ۵هزار و ۷۲۵تن به ارزش ۱۰میلیون و ۳۵هزار و ۴۷۶دلار، کاغذ چاپ شده برای روکش ۱۱هزار و ۴۸۹ تن به ارزش ۳۶میلیون و ۸۴۰هزار و ۸۷۰دلار و کاغذهای عایق رطوبت هزار و ۱۱۹تن به ارزش ۵میلیون و ۸۸۸هزار و ۶۹۱دلار بوده است.

     لطیفی همچنین درباره آمار ارائه شده، افزود: طبق آمار موجود کاغذ سیگار چهار هزار و ۲۷۰تن به ارزش ۲۰میلیون و ۲۲۵هزار و ۸۶۵دلار، کاغذ دیواری ۱۶هزارو ۲۹۱تن به ارزش ۵۵میلیون و ۲۹۷هزار و ۴۱۰دلار، کاغذ کاربن ۱۶۶تن به ارزش ۲۸۹هزار دلار و کاغذ و مقوای صافی و فیلتر هزار و ۱۹۲تن به ارزش ۴میلیون و ۳۷۴هزار و ۸۱۳ دلار به کشور وارد شده است.

    مقاله قبلیصنعت نشر و افزایش قیمت کاغذ در بازار آزاد
    مقاله بعدیاستفاده از روش چاپ زیستی در درمان بیماری های پوستی

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.