صنعت کاغذ و محصولات جنگلی و تاثیرات جنگ اوکراین

    0
    87
    دریافت کاغذ ایرانی

    انتظار بر این است که جنگ در اوکراین به چشم ‌‌‌انداز منفی درآمد برای صنعت کاغذ و محصولات جنگلی بیفزاید. این در حالی است که رشد تقاضای کاغذ در کنار مشکلات احتمالی و نوسان قیمت‌ها، سودآوری این صنعت را کاهش خواهد داد.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، درآمد قبل از کسر بهره و مالیات و استهلاک (EBITDA) صنعت کاغذ و محصولات جنگلی طی ۱۲ماه آینده بین ۱۰ تا ۱۲‌‌‌درصد کاهش خواهد یافت و هزینه‌‌‌ های انرژی، حمل ‌‌‌و ‌‌‌نقل، مواد و نیروی کار به میزان قابل ‌توجهی افزایش می‌‌‌یابد.

    بیشترین رشد ایجاد شده از سوی تقاضای بالا در بخش بسته ‌‌‌بندی صنعت کاغذ و محصولات جنگلی را خنثی می ‌کند. انتظار می ‌رود حمله روسیه به اوکراین، فشار بر هزینه ‌‌‌‌‌‌ها و تقاضا به ‌‌‌ویژه برای انرژی را تشدید کند.

    صنعت کاغذ و محصولات جنگلیبررسی وضعیت صنعت کاغذ و محصولات جنگلی

    EBITDA معیاری برای جریان نقدی است که به شکل مخارج منهای درآمد (بدون در نظر گرفتن مالیات، بهره، تنزل قیمت و استهلاک) محاسبه می ‌شود. مودیز پیش ‌بینی می ‌کند که شرکت‌ های صنعت کاغذ و محصولات جنگلی طی ۱۲ماه آینده ۱۰ تا ۱۲‌‌‌درصد کاهش EBITDA را تجربه خواهند کرد و شرکت‌ هایی در آمریکای شمالی، اروپا و آمریکای لاتین احتمالا تحت ‌تاثیر قرار خواهند گرفت.

    در آمریکای ‌شمالی، منطقه ‌‌‌ای که بیش از نیمی از شرکت ‌های رتبه‌‌‌ بندی ‌شده توسط مودیز را تشکیل می ‌دهد، نسبت به میانگین کلی کاهش بیشتری خواهد داشت؛ بین ۱۴ تا ۱۶‌‌‌درصد در طول دوره چشم ‌‌‌انداز سالانه. در حالی که شرکت ‌های بسته‌‌‌بندی آمریکای ‌شمالی و شرکت ‌های بسته ‌‌‌بندی به دلیل افزایش قیمت در بخش خود، شاهد رشد درآمد خواهند بود، شرکت ‌های چوب و خمیر کاغذ احتمالا با کاهش قیمت ‌ها به کمتر از دوره قبل خواهند رسید. در همین حال، طبق گزارش مودیز، تولیدکنندگان آمریکای لاتین طی ۱۲ماه آینده شاهد کاهش بسیار کمتری در حدود ۴‌‌‌درصد خواهند بود.

    صنعت کاغذ و محصولات جنگلیرشد افزایشی تقاضای بسته ‌‌‌بندی 

    به گفته مودیز، تقاضا برای بسته ‌‌‌بندی کاغذی با جایگزینی پلاستیک و رشد مداوم تجارت الکترونیک هدایت می ‌شود. به ‌‌‌عنوان مثال، در اروپا، برخی از کشورها اقدام به ممنوع‌کردن بسته ‌‌‌بندی پلاستیکی میوه و سبزیجات کرده ‌‌‌اند. فرانسه اجرای چنین ممنوعیتی را برای برخی از محصولات تازه در ژانویه ۲۰۲۲ آغاز کرد، در حالی که انتظار می ‌رود اسپانیا نیز در سال ۲۰۲۳ از این روند پیروی کند. همچنین تخمین زده می ‌شود که فروش آنلاین به ۲۲درصد از کل خرده ‌‌‌فروشی در سراسر جهان در سال ۲۰۲۳ برسد.

    بیشتر بخوانید: اعلام قوانین جدید بسته‌بندی پلاستیکی میوه و سبزیجات از سوی فرانسه 

    به گفته مودیز، تقاضا برای بسته ‌‌‌بندی کاغذی مصرف‌ کننده مواد غذایی نیز اخیرا با احیای مجدد کشورها و رهایی از تاثیرات مداوم همه‌گیری کووید-۱۹ با رشد مواجه شده است. این شرکت انتظار دارد که گریدهای بسته‌‌‌بندی مورد استفاده در خدمات غذایی، مانند مواردی که برای نوشیدنی‌‌‌ های آماده مثل قهوه استفاده می ‌‌‌شوند، شاهد افزایش تقاضا باشند، در حالی که تقاضا برای مواد غذایی و نوشیدنی ‌‌‌های خانگی مبتنی بر کاغذ پس از جهش مرتبط با کووید-۱۹کاهش خواهد یافت.

    در حالی که به‌‌‌نظر می ‌رسد روند رشد بسته ‌‌‌بندی همچنان ادامه خواهد داشت، مودیز هشدار می ‌دهد که افزایش قیمت‌ ها به ‌‌‌طور کلی این روند را کاهش می ‌دهد و انتظار می ‌رود چالش ‌‌‌هایی در سراسر زنجیره تامین صنعت کاغذ و محصولات جنگلی وجود داشته باشد.

    مودی توضیح می ‌دهد که ظهور سویه اُمیکرون کووید-۱۹ در اواخر سال ۲۰۲۱ باعث ایجاد اختلال در کارخانه‌‌‌ ها و تسهیلات تبدیلی شد؛ زیرا نرخ بیماری کارکنان افزایش یافت و قوانین قرنطینه و فاصله‌‌‌گذاری اجتماعی مجددا معرفی یا تشدید شد. این امر ظاهرا در تاسیسات تبدیلی با نیروی کار بیشتر مشهود بود، در حالی که کارخانه‌‌‌ های کاغذ اولیه معمولا اختلالات کمتری را تجربه می‌‌‌ کردند. صنعت کاغذ و محصولات جنگلی

    مقاله قبلیسمینار بین‌ المللی «چاپ دیجیتال و فرصت های پیش رو» برگزار می‌ شود
    مقاله بعدیبیان معضلات صنعت نشر از زبان اهالی آن

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.