انتخابات هیئت مدیره انجمن صحافان ایران برگزار شد

    0
    288
    صحافان ایران

    انتخابات اولین دوره هیئت مدیره انجمن صحافان ایران سه شنبه ۷ تیرماه در محل باغ نارنج با حضور جمع گسترده ای از صحافان ایران به انجام رسید.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین؛ این جلسه با معرفی نامزدهای انتخاباتی و بیان برنامه ها و اهداف هر کاندیدا آغاز شد، سعید فراهانی، مدیر صحافی فرارو از کاندیدای هیئت مدیره انجمن صحافان ایران در ابتدای جلسه در مورد برنامه های آتی خود در صورت انتخاب شدن، برای صنف صحاف گفت: از آذر ماه سال ۹۹ ما گروهی با ۱۵ نفر از رفقا تشکیل دادیم و کار را آغاز کردیم. بنده به عنوان یکی از کاندیداهای این مهم تصمیم دارم تا شأن صنف صحافان را به آن بازگردانم و اگر انتفاعی هست برای کل گروه باشد.

    وی ادامه داد: اگر فکر می کنید صحبت ها و عملکردهای من در جهت مثبت است به بنده رای بدهید تا بتوانیم با کمک یکدیگر به منظور ارتقای این صنف گام برداریم. من فکر می کنم این جمعی که از گروه صحافان و از شهرهای مختلف گرد هم آمده اند نمایان گر عملکرد مثبت ما در این مدت بوده است و این عزیزانی که از شهرهایی همچون قم، اصفهان و سمنان گرد هم جمع شده اند نشان دهنده تلاشی بوده است که به ثمر نشسته و می توان به آینده آن امیدوار بود.

    صحافان ایرانفراهانی در ادامه افزود: بنده تلاشم این است که اصطکاک بین ناشر و صحاف را حل کنم. یک سازمانی باید تشکیل شود در جهت تعامل بین این دو صنف، نظر من این است که باید در جهت حل مشکلاتمان با ناشران به گفت و گو و صحبت بنشینیم. عده ای می گویند اصلا نباید به ناشران مراجعه کرد اما نظر من کاملا عکس این مطلب است. برای حل مشکلات قیمتی نیز باید کارگروه های تخصصی تشکیل داده و با کمک کارشناسان  و انجام آنالیزهای لازم قیمت گذاری انجام شود؛ و هیئت نظارت نیز بر اجرای طرح نظارت خواهند داشت.  

    وی با تاکید بر مهم خواندن مسائل درون صنفی بیان داشت: ما باید کارگروهای تخصصی تشکیل دهیم تا در مورد مسائل مهمی که در آینده نه چندان دور برای ما به وجود خواهد آمد تصمیم گیرهای درست و اصولی داشته باشیم، مسائلی از قیبل بیمه، مالیات، اداره دارائی و …، به این ترتیب باید تلاش کنیم اگر در مورد فصلی بودن کارمان با مشکلاتی روبرو هستیم حداقل در مورد موضوعات درون صنفی معضل نداشته باشیم.

    اسماعیل لاری، مدیر صحافی لاری به عنوان نماینده تیراژزن ها در ادامه بیان داشت: بنده به اصرار بعضی از بزرگان کاندیدا شدم اما فکر نمی کنم بتوانم به دلیل بحث قیمت ها روی کاندیداتوری خود باقی بمانم با اینهمه یکی از برنامه های من در آینده مربوط به حق عضویت گروه است که همین جا از هیأت نظارت می خواهم تا هر چه زودتر حق عضویت را اجرایی کنند تا دوستانی که تقلبی هستند هر چه سریعتر مشخص شوند.

    لاری افزود: ما باید بحث بر سر قیمت را کنار بگذاریم و روی دریافتی هایمان کار کنیم، مدت چک هایمان را پایین بیاوریم و سعی کنیم نقدی کار انجام دهیم. در پایان نیز فکر می کنم اگر دوستان بتوانند با یکدیگر مهربانانه تر رفتار کنند بهتر بتوانیم به اهداف گروه نزدیک شویم.

    صحافان ایرانعلی یازرلو، مدیر صحافی بیتا در ادامه این جلسه اظهار داشت: بنده در حدود دو دهه است که در بخش جلدسازی، پانچ، فنر و چسب گرم فعالیت دارم. امروز نیز به دلیل رسیدن به اهداف مشترک گروهی در خدمت شما هستم و برنامه های سازمان یافته ای برای حل مشکلات و ارتقاء سطح شغلی همکاران عزیز دارم.

    مدیر صحافی بیتا در ادامه گفت: اولین هدف بنده ثبت و تأسیس قانونی نهادی است که ۲۰ ماه برای تشکیل آن به همراه جناب فراهانی عزیز تلاش کردیم. دوم تشکیل کارگروه های مختلف برای رسیدن به اهداف گروه است؛ برای مثال تشکیل کارگروه های آموزشی، آموزش های فنی ماشین آلات، آموزش های ستادی مانند گرفتن معافیت های بیمه، مالیات و…است.

    یازرلو تاکید کرد: تشکیل کارگروه هایی برای گرفتن تسهیلات دولتی از مجاری قانونی از دیگر برنامه های بنده است. تمام تلاش ما این است کسانی که در رأس امور قرار می گیرند ازمهارت های کافی در جهت ارتقا صنف برخودار باشند، تصمیم امروز شما عزیزان سرنوشت ساز خواهد بود.

    وی در پایان از تمام حاضران در جلسه تقاضا کرد که از روی رفاقت یا احساسات تصمیم گیری نکنند تا کسانی که شرایط بهتری دارند و می توانند راهگشا باشند انتخاب شوند.

    بیشتر بخوانید: ضرورت انتخاب هیئت نظارت انجمن صنفی صحافان ایران

    علی مزرعتی، مدیر مسئول مجتمع چاپ طلایی و کاندیدای هیئت مدیره انجمن صحافان ایران اظهار داشت: بنده در حدود ۲۰ سال است که در تولید انتشارات گاج و بخش صحافی فعالیت دارم؛ و اگر به عنوان هیئت مدیره صنف صحافان انتخاب شوم هر کاری بتوانم برای این صنف انجام خواهم داد.

    وی ادامه داد: معضل اساسی و اصلی این صنف قیمت است. بنده مدتی به عنوان بنیان گذار قیمت گاج بوده ام و معتقدم راهکاری برای بالا بردن قیمت و برای به ثبات رساندن آن وجود دارد. کار ناشران عملا از اواخر خرداد ماه آغاز می شود و فصل کاریشان هم سه ماه است؛ ناشران از ماه های خرداد و تیر شروع به قیمت دادن، می کنند. دوستان نیز چون کاری ندارند قبول می کنند ولی این دلیل ادامه دادن تا انتها با ناشران نیست.

    مزرعتی در ادامه  توضیح داد: فصل کاری ناشران از مردادماه تا مهرماه است. بعضی از دوستانی که در این جمع نیز حضور ندارند کار را با قیمت پایین قبول می کنند. بعد از تیرماه اما حجم کار به اندازه ای خواهد بود که دیگر نمی توان با قیمت پایین ادامه داد و انجام کار با این قیمت را وتو می کنند.

    مدیر مسئول مجتمع چاپ طلایی افزود: من سال های سال است به این شیوه کار کرده ام و جواب گرفته ام. بیشتر بحث ما بر سر مشکل قیمت است، داخل انجمن نیز همه حرف ها یکی است، همه ما یکسری اهداف مشترک داریم که می توان به مواردی همچون ایجاد صندوق تسهیلات، آموزش، بیمه، مالیات، باشگاه فرهنگی، معرفی صنعت جدید صحافی، ارتباط با اتحادیه ها، ارتباط با وزارتخانه ها اشاره کرد؛ این موارد کارهای مشترک همه انجمن ها است. باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر کسی منتخب هیئت مدیره این انجمن شد باید وقت بگذارد و از زندگی اش مایه بگذارد و نباید تنها به فکر دیده شدن و یا اسم در کردن بود.

    وی در ادامه اظهار داشت: یکی از کارهای دیگری که باید مدنظر داشته باشیم یافتن بازارهای جدید است. سیستم بازاریابی درستی باید ایجاد کنیم. کشورهایی مانند عراق و افغانستان در حال حاضر نیاز به کارهای صحافی و چاپی ما دارد. ما می توانیم در این خصوص وارد عمل شویم. این مطلب باعث می شود تا به لحاظ قیمتی نیز بتوانیم قدرت چانه زنی بیشتری پیدا کنیم.

    صحافان ایران

    حامد تاجیک، مدیر صحافی تاجیک یکی از نامزدهای انتخابات هیئت مدیره انجمن صحافان ایران بیان داشت: بنده همین جا به دلایلی از کاندیداتوری خود استعفا می دهم اما جا دارد در اینجا به مطلبی اشاره داشته باشم و آن هم این است که هیئت مدیره احتیاج به ثبت شرکت و بودجه دارد.

    وی افزود: این هیئت مدیره نیز باید بودجه ی خود را از اعضا تامین کند. اعضا نیز باید با منشی هیئت مدیره در ارتباط باشند. من اگر عضو این انجمن باشم باید بین یک تا دو میلیون شارژ پرداخت کنم تا اگر برای مثال اعضای ضعیف تر گروه برای حفظ قیمت ها کاری نکردند بتوانند به حیات خودشان ادامه دهند. این اعتماد به نفس باید برای صحافان ایجاد شود تا قدرت نه گفت به ناشران را پیدا کنند.

    حسن کیا پاشا، مدیر صحافی کیا در ادامه به معرفی خود و توضیح برنامه هایش در صورت منتخب شدن پرداخت و اظهار داشت: بنده با داشتن مدرک کارشناسی مدت ۲۴ سال است که در بخش تولید کتاب های سخت، قاب سازی و کارهای چسب گرم فعالیت دارم؛ در معرفی خودم باید اضافه کنم که میراث دار صحافان بزرگی همچون علی کیاپاشا عمو و پدرم هستم که مجموعه کیا پاشا را از سال ۵۸ تاسیس کرده اند، مجموعه ما سال ۹۰ انتشارات کیا پاشا را نیز راه اندازی کرد که در زمینه تولید کتاب های نفیس و دفاتر فانتزی فعالیت می کند.

    کیا پاشا بیان داشت: من ایده ها و نظراتی در راستای پیشبرد اهداف انجمن دارم که در قالب ۸ نکته به آن ها اشاره می کنم.

    1. بالا بردن سطح کیفیت خدمات مربوط با استفاده از آموزش های لازم توسط اساتید این صنف و انتقال به باقی اعضا.
    2. درجه بندی خدمات همکاران محترم به میزان کیفیت خدمات و امکانات موجود به سه درجه و همچنین اعطای گواهی نامه انجمن صحافان تهران به عنوان یک مدرک رسمی بر اساس این درجه بندی و تعیین نرخ صحافان براساس این سه درجه.
    3. تأسیس کارآگاه آموزشی با امکانات اولیه و تجهیزات آن با مشارکت اعضا، به این صورت که بر اساس نیاز همکاران و نیروی کار؛ در بخش های مختلف صحافی فراخوان جذب نیروی کار صورت گرفته و کارآموز پس از شرکت در یک دوره ۳ ماهه و پس از قبولی و اعطای نشان کار از سوی انجمن صحافان به سوی کارگاه مورد نظر هدایت می شود؛ تا بتوانند بخشی از مشکلات کارگری این صنف را حل کرده و باعث اشتغال زایی شود.
    4. شناسایی همکاران فاقد مجوز و ترغیب و پیگیری آنان برای دریافت مجوز
    5. تشکیل شرکت تعاونی انجمن صحافان ایران به منظور کمک به وضع اقتصادی و رفاهی اعضا و پرداخت وام به صورت دوره ای و بر اساس نیاز همکاران؛ همچنین ارائه خدمات مناسب از طریق تهیه ملزومات و تشیل کارگروهی برای تهیه مواد اولیه مصرفی.
    6. ایجاد انسجام و همدلی گروه در به تصویب رسیدن قیمت های واقعی و ایستادگی در برابر ناشران سود جود.
    7. معرفی صحاف برتر از طرف انجمن.
    8. برخورد و معرفی همکارانی که با هنجار شکنی قیمتی و برای منافع شخصی دست در دست ناشران سود جو گذارده و از همدلی و یکپارچه شدن همکاران استفاده کرده و دلیل بی کاری همکاران می شوند.

    علی کوهستانی، مدیر مسئول مجموعه صحافی کوهستانی درباره معرفی خود و برنامه هایش اظهار داشت: بنده از سال ۶۸ فعالیت خود را در این رسته آغاز کردم و بنده اولین کسی بودم که این گروه را پایه گذاری کردم و دلیل اصلی ما از تشکیل این گروه نیز کنترل قیمت ها بود؛ تا حدودی توانستیم به موفقیت هایی نیز دست پیدا کنیم اما به انجام رساندن این مهم نیاز به همکاری و همدلی دارد، از نظر بنده مهمترین هدف از تشکیل انجمن کنترل قیمت است، باقی موارد حل شدنی است. ما همگی همکار هستیم و می دانیم که اگر با هم متحد شویم قادر خواهیم بود مسئله قیمت را حل و فصل کنیم.

    محمود حقوقی نیز که به نمایندگی از صحافان اصفهان در جلسه شرکت داشت از ادامه کاندیداتوری خود انصراف داد و اظهار داشت: بنده گمان می کردم از شهرهای دیگری همچون اصفهان و مشهد هم در انجمن حضور خواهند داشت. قرار بر این بود تا دو نفر از اعضای هئیت مدیره از شهرستان ها باشند. بنده نیز روی حضور این عزیزان حساب کرده بودم.

    وی ادامه داد: به دلیل بعد مسافتی قادر نیستم به صورت کامل در جلسات حضور پیدا کنم و این باعث تضعیف هیئت مدیره ۵ نفره ای خواهد بود که عملا یک عضوش در جلسات حضور ندارد؛ اما به دلیل تجربیاتی که به واسطه عضویت در تعاونی ناشران اصفهان دارم می توانم گروه را در تنظیم اساسنامه یاری برسانم.

    صحافان ایرانعلی رضا نعمتی، مدیر گروه بازرگانی ققنوس در راستای معرفی خود و برنامه هایش بیان داشت: من در بخش تولید کتب نفیس، محصولات چرمی و… با شما عزیزان اشتراک دارم. کارشناس ارشد گرافیک هستم؛ عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک و عضو انجمن خوش نویسان تهران نیز هستم. سال هاست هم به تولید محتوای کتب نفیس می پردازم.

    مدیر گروه بازرگانی ققنوس افزود: یکی دو نکته اینجا مطرح است که باید به آن اشاره داشته باشم؛ یکی این است که نحوه تشکل ما به شکل زیرساختی معضل دارد. باید بگویم که انجمن عملا کار اقتصادی نمی تواند انجام دهد که این مورد با هدف اصلی که ما به خاطرش دور یکدیگر جمع شده ایم متضاد است. انجمن می تواند بیانیه صادر کند، کارهای تبلیغاتی انجام دهد، به وزیر و وکیل مراجعه کند، برای حل مشکل بیمه و دارایی اقدام کند اما نمی تواند کار اقتصادی انجام دهد، جناب مزرعتی به تشکیل صندوق برای انجمن اشاره کردند که با توصیفاتی که بیان شد امکان پذیر نیست.

    وی در ادامه بیان داشت: ما در این راستا می توانیم تعاونی موازی تشکیل دهیم که کارهای اقتصادی مربوط را ساماندهی کند. تشکیل صندوق نیاز به تعاونی و حسابرسی دارد؛ اگر پیرو سخنان جناب مزرعتی بخواهیم به دنبال یافتن بازارهای منطقه ای باشیم برای تشکیل پاویون نیازمند تشکیل تعاونی هستیم. انجمن به دلایل حقوقی این اجازه را ندارد.

    نعمتی اظهار داشت: دوستان در برنامه های خود به تشکیل کارگروها اشاره داشتند. این موضوع نیز حائز اهمیت است که تشکیل این گروه ها نیاز به استخدام نیروهای متخصص و آموزش دیده دارد، برای مثال کارشناس مالیاتی باید دعوت کنیم و در قبال پرداخت حق مشاوره از مشاوره اش استفاده کنیم. جناب کیا پاشا به تشکیل گروه برای آموزش منابع انسانی اشاره کردند؛ که بسیار آرمانی است، اما می توانیم اطلاعات پایه قوی از کارکنان ماهر این حوزه تهیه کنیم و هر زمان نیاز داشتیم از آنان دعوت به کار کنیم.

    وی در پایان افزود: کسی که به عنوان عضو هیئت مدیره انتخاب می شود باید سواد و زبان و مهمتر از همه پیگیری لازم را داشته باشد تا بتواند از بدنه حاکمیت و دولت برای گرفتن امتیاز در راستای پیشبرد اهداف انجمن کمک بگیرد.

    وحید قدیری، مدیر چاپ فارابی و صحافی حافظ و یکی دیگر از کاندیداهای انتخابات هیئت مدیره انجمن صحافان ایران بیان داشت: صحبت هایی درباره اهداف انجمن توسط عزیزان بیان شد؛ تنها باید درباره اشل این قضیه صحبت هایی انجام شود. جمعی که اینجا گرد هم آمده اند بیش از هر چیز به دنبال انتفاع اقتصادی هستند؛ اما در ابتدای کار ما باید انجمن را تشکیل بدهیم، در دادگاه نیز کلمه انجمن بیش از تعاونی و سندیکا بار روانی دارد؛ اما در ادامه برای انجام کارهای مالی باید تعاونی را نیز به موازات انجمن راه اندازی کنیم.

    وی افزود: ثبت انجمن، هیئت مدیره ای لازم دارد که امروز قرار است درباره آن تصمیم گیری انجام شود. بودجه هیئت مدیره نیز از طریق حق عضویت اعضاء تأمین خواهد شد. تمام کارهای اجرایی نیز توسط خود اعضای هیئت مدیره انجام نمی شود، هیئت مدیره دبیر اجرایی خواهد داشت که بخشی از کارها را ساماندهی می کند. بابت مخارج دیگر نیز هیئت ناظر نظارت های لازم را خواهد داشت.

    ابوالفضل کوهستانی، مدیر مسئول صحافی پاسارگاد کاندیدای بعدی هیئت مدیره انجمن صحافان ایران اظهار داشت: بنده ۲۲ سال است در بخش صحافی مشغول به کار هستم و پنج سال است که مجموعه خودم را راه اندازی کرده ام. خود بنده تا به حال به صورت غیر قانونی کار می کردم و به همین دلیل مجبور بودم تا به قیمت های پایین رضایت بدهم، با راهنمایی هیئت ناظر توانستم مجموعه ام را ثبت قانونی کنم. بنده به نمایندگی از صحافان دور بر خودم اینجا حضور پیدا کرده ام تا برای آن ها نیز تشویقی شود که کار مجموعه هایشان را قانونی کنند؛ و از این طریق بتوانند قرص و محکم قیمت های پیشنهادی خودشان را به ناشران اعلام کنند.

    وی در مورد برنامه های پیشنهادی خود در صورت پیروزی در انتخابات بیان داشت: یکی از اهداف من تشکیل صندوقی برای تهیه مواد اولیه این رسته است؛ کسانی که اینجا حضور دارند هر سال ۵۰۰ الی ۶۰۰ میلیون برای تهیه مواد اولیه هزینه می کنند، ما می توانیم صندوقی تهیه کنیم و با حذف دست دلالان و واسطه ها مواد مورد نیازمان را مستقیم از تولیدی ها و کارخانه ها بگیریم و با ۲۰ الی ۳۰ درصد تخفیف مواد اولیه را به دست صحافان عزیز برسانیم.

    بیشتر بخوانید: انجمن صحافان ایران اساسنامه اش را تدوین می کند

    مهدی بیات، نماینده مجتمع چاپ و صحافی ایمان به عنوان آخرین سخنران و کاندیدای هیئت مدیره انجمن صحافان ایران اظهار داشت: یکی از کارهایی که از دو سال پیش تاکنون انجام شده است بالا بردن قیمت اکثر کالاهای صحافی است، تنها کالایی که نتوانستیم در قیمتش تغییر ایجاد کنیم مربوط به کالاهای کتب درسی و کمک آموزشی بود؛ ولی در مورد قیمت کالاهای دیگر تاثیرگذاری مثبتی صورت گرفته است.

    وی افزود: صنعت چاپ و صحافی دوشادوش یکدیگر حرکت کرده اند؛ اما ما نتوانستیم ارزشی را که یک چاپخانه دار به ماشینچی چهار رنگش می دهد به ماشینچی شومیزمان بدهیم. پیشرفت قیمت صحافی نسبت به چاپ در این ۲ سال بیش از ۳۰ درصد بوده است.

    بیات با اشاره به مهم بودن داشتن تجربه افراد منتخب از اداره یک انجمن بیان داشت: فردی که به عنوان منتخب هیئت مدیره در این جایگاه می نشیند باید به اداره امور آگاهی داشته باشد، برای مثال از چگونگی و چرایی قیمت گذاری یک کالا و یا چند وچون مسائل مربوط به اداره مالیات، بحث ارزش افزوده و … آگاه باشد و گرنه نمی تواند کاری از پیش ببرد؛ از این رو از تمامی عزیزانی که اینجا گرد هم آمده اند تقاضا دارم پس از تجزیه و تحلیل و آنالیز درست اقدام به رأی دادن کنند تا بتوانیم بعد از یکسال شاهد آورده های مثبت و ارزشمندی در این صنف  باشیم.

     

    نتیجه انتخابات انجمن صحافان ایران

    در انتخابات انجمن صحافان ایران حسن کیا پاشا با ۴۵ رأی، علی یازرلو با ۴۵ رأی، علی مزرعتی با ۴۱ رأی، مهدی بیات با ۴۱ رأی، سعید شاه واروقی فراهانی با ۳۵ رأی به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره انجمن صحافان ایران و همچنین وحید قدیری با ۲۶ رأی، علیرضا نعمتی با ۲۵ رأی به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.

    مقاله قبلینگاهی به ماشین ‌های چاپ فلکسوگرافی «بخش دوم»
    مقاله بعدیتولید کتاب های درسی و بهره مندی از کاغذ داخلی از سال آینده

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.