طرح کلی توسعه صنعت کاغذ چین تا پایان سال ۲۰۲۱ منتشر شد

    0
    62
    تولید کاغذ مواد الیافی و افزودنی در ساخت کاغذ

    بررسی ادغام و تملک بیشتر در صنعت کاغذ چین

    انجمن کاغذ چین برنامه پنج ساله چهاردهم  خود را همراه با طرح کلی توسعه میان مدت و بلندمدت صنعت کاغذ چین  در پایان سال ۲۰۲۱ منتشر کرد.

    صنعت کاغذ چین به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از صنایع سلولزی ایران، در پنج سال آینده، یکی از اهداف اصلی چین افزایش تمرکز صنعت کاغذ چین و تشویق شرکت ‌های بزرگ خمیر کاغذ و کاغذ به رشد از طریق ادغام و تملک، سرمایه‌گذاری مشترک و سایر اشکال است. همکاری در جهت ایجاد یک گروه جامع با رقابت بین المللی از اهداف درنظر گرفته شده برای صنعت کاغذ چین است. 

     چین از سال ۲۰۱۱ به بزرگترین تولید کننده تبدیل شده است و در واقع صنعت کاغذ چین ظرفیت بسیار بیشتری نسبت به سایر کشورها دارد. با این حال، صنعت کاغذ چین در چین بسیار پراکنده تر از سایر کشورها است. هنگامی که نگاهی دقیق به سهم بازار ۵ شرکت برتر در ۵ کشور برتر بیندازیم، همانطور که در زیر نشان داده شده است، می بینیم که در چین، ۵ بازیکن برتر تنها کمتر از ۳۰ درصد از کل سهم بازار را به خود اختصاص می دهند. بدیهی است که فضایی برای تجمیع صنعت کاغذ چین وجود دارد، اما سوال اینجاست که کدام گرید بیشترین پتانسیل را برای تجمیع دارد؟

    در حالی که بخش کاغذ بسته بندی به طور مداوم بزرگترین بخش در صنعت کاغذ چین بوده است، رشد قابل توجهی در بخش کاغذ تیشو به سرعت در حال رخ دادن است. در همین حال، با افزایش ظرفیت، از سال ۲۰۲۱ شاهد ورود بازیگران جدید زیادی به بازار کاغذ تیشو بوده‌ایم که به نظر می‌رسد این بخش را پراکنده‌تر نشان می‌دهد.

    با این حال، به نظر می رسد رتبه بندی “بازیکنان برتر” همیشه در حال تغییر است. انتظار می رود در سال ۲۰۲۵، Lee & Man با دور زدن چهار بازیکن برتر – APP، Hengan، Vinda و C&S – به تولیدکننده شماره یک در چین تبدیل شود. همچنین انتظار می رود سهم بازار Taison از C&S فراتر رود و به عنوان پنجمین بازیکن برتر جایگزین شود. هم Lee & Man و هم Taison از طریق رشد غیرآلی و استراتژی‌های متفاوت از چهار بازیکن بزرگ دیگر وارد بازار شدند.

    برای مثال، آنها خمیر بامبو را در مجموعه‌های خود ادغام کرده‌اند و هر دو شرکت اولین کارخانه تولید کاغذ تیشوی خود را در جنوب غربی چین راه‌اندازی کرده‌اند. آیا این نشان می دهد که شرکت های دارای خمیر یکپارچه پتانسیل بیشتری در بازار کاغذ تیشو خواهند داشت؟ آیا شاهد افزایش سایر بازیگران مشابه در ورود به بازار خواهیم بود؟

     با توجه به اینکه چین در حال حاضر بزرگترین تولید کننده کاغذ است، این صنعت به شدت به واردات مواد الیاف خام از جمله خرده چوب و خمیر چوب متکی است. با توجه به چرخه سرمایه‌گذاری، سرمایه مورد نیاز و شکاف بین خطوط خمیر کاغذ و ظرفیت ماشین‌های بافت، شرکت‌هایی که منابع کافی خمیر کاغذ را دارند به وضوح با تعیین تغییرات قیمت خمیر کاغذ در بازار مزیت بلندمدتی دارند.

     ۲۰ تولیدکننده برتر خمیر کاغذ در بازار را می توان به دو گروه دسته بندی کرد، شرکت هایی که قبلا دارایی های کارخانه در چین دارند و می توانند با خرید کارخانه های کاغذ تیشو غیر یکپارچه توسعه پیدا کنند و شرکت هایی که دارایی کارخانه در چین نیستند.

    بیشتر بخوانید: تولید ۳۴ هزار تن انواع کاغذ چاپ، تحریر و صنعتی در مازندران

    از اینجا، سوالات مهمی که باید پرسید عبارتند از:

     -آیا شرکت‌هایی که هیچ دارایی کارخانه‌ای در چین نیستند، قصد دارند سرمایه گذاری خود را در صنعت کاغذ چین گسترش دهند؟

    -آیا شرکت‌هایی که دارای درجه‌های مختلف خمیر کاغذ هستند، از مزیت بیشتری نسبت به شرکت‌هایی با یک درجه خمیر کاغذ برخوردار خواهند بود؟

    -چگونه تامین کنندگان خمیر می توانند نقش تامین کننده بالادستی کارخانه های کاغذ تیشو غیر یکپارچه را در حالی که تولید کننده کاغذ ایشو هستند متعادل کنند؟ چگونه می توانند با بازیکنان فعلی در محصول نهایی و کانال فروش رقابت کنند؟

    -چه کسی کاندیدای اولیه برای ورود به بازارکاغذ تیشو یا حفظ ظرفیت در حال گسترش خواهد بود؟

    از آنجایی که برخی از شرکت‌ها از قبل، کار روی برنامه‌های توسعه را آغاز کرده‌اند، انتظار می رود به زودی شاهد تغییر پویا و جدیدی در  صنعت کاغذ چین باشیم. در صنعت کاغذ ، مهم است که همیشه به سوالاتی مانند موارد بالا پرداخته شود تا تغییرات بازار را پیش‌بینی کنند.

    مقاله قبلیافق قطعات آسیا؛ گزارشی از سفر یک ماشین چاپ رول/ از تهران به بغداد
    مقاله بعدیمدیر چاپخانه تماشا؛ سقوط صنعت چاپ کهگیلویه و بویر احمد نزدیک است

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.