۷ گام بازاریابی کم هزینه برای استارت آپ ها

    0
    55
    وفاداری مشتریان ارتباط با مشتریان

    بازاریابی کم هزینه برای گسترش استارت آپ ها 

    استفاده از بازاریابی کم هزینه یکی از گزینه های خارق العاده ای است که برای گسترش استفاده از استارت آپ ها کاربرد دارد. در ادامه برخی از روش های بازاریابی کم هزینه ذکر می شود. 

     

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از فرصت امروز، یکی از دغدغه های همیشگی استارت آپ ها، کمبود بودجه محسوب می شود. این امر در حالی است که براساس یک تصور اشتباه برای موفقیت نیاز به خرج کردن بسیار است. با این حال صدها نمونه از برندهای نوپا را می توان نام برد که با کمترین بودجه، موفقیت های بزرگی را به دست آورده اند. درواقع از این بخش تحت عنوان بازاریابی کم هزینه نام برده می شود که نتایج خارق العاده ای را به همراه دارد.

    این امر می تواند نقطه شروع شما را بسیار درخشان کند. با این حال عدم آگاهی در زمینه بازاریابی کم هزینه ، باعث شده است تا بسیاری از افراد نتوانند نهایت استفاده را داشته باشند. درواقع یک تجربه تلخ باعث می شود تا نسبت به اقدامات کم هزینه دید منفی را پیدا کنید. در ادامه هفت مورد برتر بازاریابی کم هزینه برای استارت آپ ها که نتیجه بخش بودن آنها تضمین شده است را بررسی خواهیم کرد.

     

    وب سایت ایجاد کنید

    امروزه ایجاد وب سایت یک بازاریابی کم هزینه است و در آن می توانید ضمن قرار دادن محصولات، با محتواسازی شانس پیدا کردن مشتری را هم افزایش دهید. در این زمینه فراموش نکنید که امروزه اینترنت به بخش جدانشدنی زندگی افراد تبدیل شده است و با این اقدام شما از تمامی محدودیت های زمانی و مکانی، دور می شوید. در این رابطه بهتر است که چند نمونه موفق را بررسی کنید تا با ایده های بهتر کار خود را شروع کنید. 

     

    مکالمات متنوع داشته باشید

    این امر که منتظر باشید تا مشتری به سراغ شما بیاید، یک اشتباه بسیار بزرگ بوده و با توجه به این امر که گزینه های انتخاب بسیار زیاد است، عملا شانسی را نخواهید داشت. در این زمینه اقدامی که باید انجام دهید این است که شروع کننده مکالمات باشید.

    خوشبختانه امروزه شبکه های اجتماعی کمک کرده است که امکان ارتباط گرفتن، کاملا مهیا باشد. تحت این شرایط شما می توانید به عنوان یکی از روش های بازاریابی کم هزینه پیام هایی را برای افراد ارسال کنید تا زمینه آشنایی شکل بگیرد. برای این امر که افراد به پاسخ دادن تمایل بالاتری را پیدا کنند، بهتر است که نظرسنجی داشته باشید. 

     

    از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

    استفاده از شبکه های اجتماعی یک راه بازاریابی کم هزینه است. بیشترین میزان استفاده افراد از بستر اینترنت به شبکه های اجتماعی اختصاص دارد. تحت این شرایط شما شانس دیده شدن بالایی را خواهید داشت. در این راستا شما باید حداقل سه شبکه محبوب در بین جامعه هدف خود را مورد توجه قرار دهید. برای رشد هر شبکه نیز تکنیک های مختلفی وجود دارد. با این حال اصل مشترک، تولید محتوای کاربردی و جذاب است. در این زمینه توجه داشتن به شبکه های نوظهور، باعث خواهد شد تا در فضایی قرار بگیرید که رقابت به مراتب کمتر است.

     

    به سئو توجه کنید

    درواقع سئو به عنوان یک روش بازاریابی کم هزینه کمک می کند تا شانس دیده شدن بالاتری را داشته باشید. در این رابطه فراموش نکنید که شبکه های اجتماعی هم چنین موردی را دارد که در اصطلاح به آن الگوریتم گفته می شود. خوشبختانه امروزه شیوه های آموزشی به قدری متنوع شده است که می توانید به سادگی آموزش های لازم را داشته باشید. در این رابطه فراموش نکنید که به صورت مدام، تکنیک های جدید سئو معرفی می شود که باید به جدیدترین آنها توجه کنید.

    درواقع روش های قدیمی، تاثیر خود را از دست داده اند. همچنین فراموش نکنید که به صورت کلی شما با سه نوع سئو مواجه هستید که شامل سئو کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری است و هر یک از آنها در زمان خاص خود کاربرد لازم را دارند.

     

    ایمیل مارکتینگ را جدی بگیرید

    شما از طریق ایمیل مارکتینگ به عنوان بازاریابی کم هزینه می توانید برند خود را به دیگران معرفی کرده و محصولات خود را تبلیغ کنید. در این زمینه هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. با این حال توصیه می شود که در ابتدا گروه اصلی جامعه هدف خود را مشخص کنید تا بتوانید آمارها را به شکل دقیق تر بررسی نمایید. بدون شک با رشد کار، شما می توانید موارد بیشتری را نیز اضافه کنید.

     

    به کیفیت کار خود توجه داشته باشید

    این امر یک واقعیت است که کار خوب، مشتری ساز خواهد بود. در این زمینه نکته ای که باید به آن توجه نمایید این است که برای ارتقای سطح کاری خود لازم است تا رقبا را تحلیل نمایید که در این زمینه موتورهای جست و جوگر و تحلیل اقدامات سایرین در شبکه های اجتماعی، از جمله ساده ترین و در عین حال کارآمدترین روش ها محسوب می شود. در کنار استانداردسازی اقدامات خود در تمامی بخش ها، لازم است تا به دنبال حداقل یک اقدام جدید و منحصر به فرد باشید تا مزیت رقابتی ایجاد شود.

    به صورت کلی هنگامی که بتوانید تجربه اولیه خوبی را ایجاد کنید، شانس تبدیل شدن به طرفداران برند و تبلیغ شما از سوی آنها، بسیار زیاد خواهد بود. بدون شک تمامی این موارد موفقیت شما را تضمین خواهد کرد. در این رابطه بهتر است که اقدامات کوتاه مدت و بلند مدت را به صورت همزمان مورد توجه قرار دهید تا در نهایت بهترین نتایج را به دست آورید.

    بیشتر بخوانید: ۸ ثانیه طلایی برای جلب نظر مخاطب هدف در عرصه تبلیغات

    موارد نتیجه بخش را اولویت قرار دهید

    پس از رعایت موارد قبلی، شما به نتایج کلی در رابطه با اقدامات و محصولات خود دست پیدا خواهید کرد. در این مقطع توصیه می شود که مواردی را که بالاترین حد نتایج را به همراه داشته، اولویت اصل خود قرار داده و موارد آخر را در صورت نیاز حذف کنید. درواقع این اقدام درست مانند استراتژی ۲۰/۸۰  است که براساس آن ۸۰ درصد نتایج در هر زمینه ای تنها از ۲۰ درصد به دست آمده است. برای مثال ۸۰ درصد از سودآوری شرکت شما تنها از ۲۰ درصد مشتریان است. بدون شک با پیدا کردن پرفروش ترین محصولات و کارآمدترین اقدامات، موفقیت سریعی را تجربه خواهید کرد.

    مقاله قبلیفناوری چاپ سه‌‌بعدی موثر در شناسایی تجارت غیرقانونی تخم لاک پشت
    مقاله بعدیمشکل کاغذ نشریات با همراهی رئیس جمهور مرتفع می شود

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.