استفاده از هدایای تبلیغاتی در بازاریابی کارآمد

    0
    52
    هدایای تبلیغاتی

    روش ارائه هدایای تبلیغاتی به مخاطبان یکی از راهکارهای مهم و کارآمد بازاریابی محسوب می شود و بسیاری از صاحبان مشاغل این روش را برای جلب توجه مخاطبین انتخاب می کنند.

    بازاریابی از طریق هدایای تبلیغاتی یکی از امور مقرون به صرفه، کارآمد و محبوب است. در این راهکار اقلامی نظیر ساک دستی، انواع ساعت، پاوربانک، فلش مموری، لیوان سرامیکی، تیشرت، انواع کیف و خودکار تبلیغاتی در اختیار مشتریان یا مخاطبان هدف به صورت رایگان قرار می گیرد.

     هدایای ارزان تبلیغاتی یا هدیه های گرانقیمت حاوی لوگو، برند و سایر مشخصات فعالیت یا محصولات شرکت مورد نظر هستند. از این طریق افراد مختلف با محصولات یا فعالیت کمپانی ها آشنا می شوند.

    روش ارائه هدایای تبلیغاتی به مخاطبان یکی از راهکارهای مهم و کارآمد بازاریابی محسوب می شود و بسیاری از صاحبان مشاغل این روش را برای جلب توجه مخاطبین انتخاب می کنند.

    هدایای تبلیغاتی ویژگی های هدایای تبلیغاتی کارآمد

    هدایای تبلیغاتی بسیار متنوع در بازار وجود دارد. شما می توانید از هر نوع کالایی یک هدیه تبلیغی انتخاب کنید. پوشاک، لوازم التحریر، ابزارآلات دیجیتال، لوازم دکوری و غیره از هر گروه می توانید چندین کالای تبلیغاتی انتخاب کرده و با درج لوگو و معرفی برند، بازاریابی مناسبی را انجام دهید. برخی از کالاها مانند خودکار تبلیغاتی به دلیل استفاده مکرر برای تبلیغات، جذابیت خود را در بین مخاطبین از دست داده اند.

    به همین جهت برای کارآمد بودن بهتر است هدایای تبلیغاتی را با المان های جدیدی ارائه کنیم یا اقلام دیگری را برای این امر در نظر بگیریم. کیفیت مطلوب و خوب یکی از عواملی است که موجب جذاب شدن کالا می شود. خودکار تبلیغاتی مرغوبی که همیشه همراه فرد در مکان های مختلف است کارآمدی لازم را دارد. درج لوگو با خلاقیت و در مکان مناسب نیز موجب افزایش درجه کارآمدی هدیه می شود. رنگ بندی جالب و متنوع، منحصر به فرد بودن نیز ماندگاری برند را در ذهن مخاطب بالا می برد.

    هدایای تجاری جذاب برای گروه هدف

    صاحبان مشاغل هدایای تبلیغاتی را برای گروه هدف فراهم می کنند. به همین جهت کالاها باید به گونه ای انتخاب شوند که برای این گروه جالب و مفید باشند. در ادامه به برخی از مشخصات هدیه تبلیغی جذاب و کارآمد اشاره می کنیم.

    هدایای تبلیغاتی انتخاب هدیه ای کاربردی با ماندگاری بالا

    هدیه ای کاربردی و مفید برای مخاطبان خود انتخاب کنید. کالایی که گروه هدف شما به آن نیاز دارد و همراه خود به مکان های مختلفی می برد. کالاهایی که مدت مصرف بالایی دارند و تا چندین سال لوگو و برند شرکت در مقابل چشمان مخاطب و اطرافیان آنها قرار می گیرد. وقتی شما یک ساعت دیواری با لوگوی شرکت به مشتریان خود هدیه می دهید فرد آن را به دیوار اتاق نصب می کند.

    این ساعت تا سال ها برند شما را برای گیرنده هدیه و اطرافیان او تبلیغ می کند.مواد خوراکی مانند انواع نوشیدنی ها و شیرینی به عنوان هدایای تبلیغاتی اغلب برای شرکت کنندگان در نمایشگاه ها جذاب است ولی ماندگاری کمی دارند. انتخاب هدیه از گروه لوازم التحریر، وسایل رومیزی و آشپزخانه هدایایی مناسب و مفید با ماندگاری بالا محسوب می شوند.

    هدیه تبلیغاتی متناسب با برند

    هدیه تبلیغاتی خود را مرتبط با فعالیت شرکت، برند یا محصولات در نظر بگیرید. به عنوان نمونه انتخاب خودکار تبلیغاتی برای شرکت کیک و کلوچه یک فعالیت غیر حرفه ای است. سعی کنید هدیه شما یادآور محصولات یا برند باشد. برای شرکت کیک و کلوچه لیوان تبلیغاتی چای یا ماگ قهوه جزو هدایای مناسب محسوب می شوند.

    هدایای تبلیغاتی گزینش نماینده ای مناسب برای برند

    هدایای تبلیغاتی نمایانگر برند شما در ذهن مخاطب هستند پس باید در گزینش آنها دقت ویژه ای داشته باشید. اگر شما کالایی نامرغوب و بدون کیفیت را به مخاطبین خود هدیه دهید نامرغوب بودن در ذهن مخاطب می ماند. این تصویر منفی موجب می شود که فرد از خریدن محصولات شرکت شما خودداری کند حتی اگر هدیه دریافتی با محصولات مورد نظر ارتباطی نداشته باشد.

    بیشتر بخوانید: هدایای تبلیغاتی ابزار موثر بازاریابی و تبلیغات

    هدیه ای با ظاهری جذاب و لوکس

    سعی کنید کالایی که به عنوان هدیه تجاری به مخاطبین خود می دهید ظاهری محبوب و لاکچری داشته باشد. اگر چه در بسیاری از موارد کیفیت و عملکرد کالا نسبت به ظاهر آن از اهمیت بالاتری برخوردار است ولی فرد در ابتدا با ظاهر کالا ارتباط برقرار می کند و آن را می بیند. ظاهر هدیه به اندازه ای در بازاریابی اهمیت دارد که برخی از مدیران برای انتخاب هدایای تبلیغاتی از کارشناسان طراحی هدایای تبلیغاتی کمک می گیرند. بنابراین حتما در گزینش هدیه جذابیت بصری را در نظر بگیرید.

    اگر هدیه از جاذبه دیداری لازم برخوردار باشد مخاطب از نگهداری آن لذت برده و حتی در مواردی به آن افتخار می کند. به عنوان مثال شما می توانید فلش تبلیغاتی برای بازاریابی شرکت خود هدیه دهید. فلش مموری به جهت کاربرد فراوان مورد استفاده اغلب مخاطبان قرار می گیرد. بدنه این قطعات پرکاربرد را می توان با کمک طراحان برای شرکت شخصی سازی کرد. از آنجا که فلش در ظرفیت ها و طرح های گوناگونی تولید می شود دست شما برای انتخاب مناسب برای هدیه تبلیغاتی باز است.

    مقاله قبلیهاردباکس و بسته بندی محصولات
    مقاله بعدیمجمع سالیانه انجمن واردکنندگان کاغذ، مقوا و فرآورده های سلولزی ایران برگزار شد

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.