هدیه های تبلیغاتی مهم ترین روش کمپانی های بزرگ
هر کسبوکاری نیاز به یک روش موثر برای جذب مشتری دارد. ارزانترین و بهترین روش برای جذب تعداد بالایی از مخاطبهای جدید، هدیه های تبلیغاتی است. این روش بهقدری کارآمد است که حتی بزرگترین کمپانیهای دنیا نیز از این استراتژی برای جذب مشتری استفاده میکنند.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از کار و کسب، هدیه های تبلیغاتی برای استارتاپهای نوپا و بیزینسهای کوچک، به کاهش هزینه تبلیغات کمک میکند ولی همزمان باعث برندسازی و جذب مشتری برای آنها خواهد شد. ما در این مقاله به بررسی نقش هدیه های تبلیغاتی برای کسبوکارهای مختلف میپردازیم. اگر قصد ایجاد تغییری موثر در میزان فروش و برندسازی خود دارید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.
به جای تبلیغات گرانقیمت و پرزرقوبرق در تلویزیون، رادیو و روزنامهها که سعی دارند مردم را به عناوین مختلف برای خرید یک محصول تشویق کنند، شما میتوانید با هدیه های تبلیغاتی، تاثیر بیشتری در ذهن افراد برای استفاده از محصولات و خدمات خود بگذارید.
تحقیقات نشان میدهد که نظر حدود ۸۲ درصد مشتریان با دریافت هدیه های تبلیغاتی رایگان ، نسبت به یک برند، بهسرعت تغییر میکند. شما میتوانید با خرید هدیه های تبلیغاتی ارزان و موثر، برندسازی خود را در سطح گستردهای انجام بدهید. هر هدیه نظر یک نفر را به برند کسبوکار جلب میکند. ولی اگر این هدیه، دستهکاغذی روی میز اداری باشد، ممکن است این تعداد به بیش از ۵ نفر نیز برسد.
پس باتوجهبه هدف خود از ارائه کسبوکار، افراد و گروه هدف خود را بشناسید؛ سپس بهترین هدیه تبلیغاتی را برای معرفی کار خود تهیه کنید.
کارت بیزینس، روشی کاربردی و جذاب برای معرفی کسبوکار
کارت بیزینس به عنوان یکی از هدیه های تبلیغاتی ، باعث شناخت خدمات و محصولات کسبوکار شما به افراد مختلف میشود. نقش هدیه های تبلیغاتی نیز مانند بیزینس کارت، با نتیجهای بهتر است. اگر هدیه رایگان مربوط به محصول یا خدمات شرکت شما باشد، درواقع، برند کسبوکار را به مشتری احتمالی معرفی میکند.
طبق آمار بهدستآمده از سایت تحقیقاتی مارکتینگ و بازاریابی، بیش از ۷۱ درصد از افرادی که هدیه تبلیغاتی را دریافت میکنند، نام برند کسبوکار را به یاد میسپارند. حال اگر در کنار نام برند، اطلاعات تماس نیز روی هدایا حک شود، دقیقاً مانند یک کارت بیزینس، به معرفی کامل کسبوکار شما منجر خواهد شد. نقش هدایای تبلیغاتی حتی در کمپینهای مجازی نیز پررنگ است. برای مثال، با چاپ هشتگ مربوط به کمپین یا QR کد پیج یا سایت روی محصولات، به موفقیت تضمینشده دست یابید.
هدیههای تبلیغاتی، بهترین یخشکن در نمایشگاهها
آیا فکر کردید که در یک رویداد نزدیک و پیش رو، چگونه نظر شرکتکنندگان را به کسبوکار خود جلب کنید؟ هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی بهترین راه برای شروع ارتباط و گفتگو خواهد بود. برای اینکار فقط کافی است هدیه تبلیغاتی را به سمت مشتری احتمالی خود ببرید و در همان حین از خدمات و محصولات بیزینس خود با او صحبت کنید.
در این بین نیز میتوانید صحبتها و نظرات او را بشنوید. ولی نقش هدایای تبلیغاتی به همین جا ختم نمیشود. شما با خاطری آسوده میتوانید نمایشگاه را ترک کنید و مطمئن باشید که حتی در غیاب شما، هدیه تبلیغاتی وظیفه برندسازی را انجام میدهد.
برقراری ارتباط با مخاطب، اساسیترین راه رسیدن به موفقیت برای هر کسبوکار محسوب میشود. طبق تجربه، شرکتکنندگان در نمایشگاهها به استندهایی که هدیه رایگان دارند، بیشتر توجه نشان میدهند. پس چرا از این فرصت چشمپوشی کنید؟
آگاهی از برند با اهدای هدیه های تبلیغاتی
هدیه های تبلیغاتی به شناخت برند توسط مخاطب منجر میشود. در بازار پررقابت کسبوکار، شناخت برند یا آگاهی از برند باعث فروش بیشتر خواهد شد. برای مثال، با هدیه یک ساعت دیواری تبلیغاتی که برند کسبوکار شما روی آن حک شده است، باعث تثبیت نام خود در ذهن مشتری احتمالی میشوید.
همان مشتری هنگامی که برای خرید به فروشگاهی مراجعه کند، ناخودآگاه محصول شما را انتخاب میکند. زیرا حس آشنایی نسبت به نام کسبوکار دارد. حتی اگر این انتخاب آگاهانه نباشد. در طول پرسوجو از مشتریان متوجه شدند که افراد، نام برندهایی که در ۲ سال اخیر هدیه تبلیغاتی اهدا کردهاند را بهخاطر میسپارند.
تبدیل مخاطب به مشتری وفادار؛ ارتباط قوی بین بیزینس و مخاطب هدف
جذب مخاطب اولین قدم برای افزایش فروش است. پس از آن مخاطب با کیفیت محصولات، تبلیغات موثر و ارائه خدمات به مشتری تبدیل میشود. ولی این مشتری باید بهطور مداوم از محصولات و خدمات کسبوکار شما استفاده کند تا به سودآوری نزدیک شوید. بیشترین میزان فروش نیز از همین مشتریان وفادار حاصل میشود.
بیشتر بخوانید: موفقیت کارآفرینی در بازارهای رقابتی
پس صرف وقت و هزینه برای تبدیل مشتری به یک مشتری وفادار، مهمترین مرحله در استراتژی مارکتینگ است. این کار اصلا سخت نیست! به شرط آنکه از محصولات باکیفیت و کاربردی به عنوان هدایای تبلیغاتی استفاده کنید. مردم کیفیت محصولات رایگان را با کیفیت خدمات کل شرکت یکسان میدانند. پس هرچقدر از محصولات برند و بادوام استفاده کنید، درواقع کیفیت خدمات و محصولات کسبوکار خود را تضمین کردهاید.