مزایای استفاده از اتوماسیون ایمیل مارکتینگ

    0
    29
    مطالعه بازاریابی

    در حالی که شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام محبوبیت بالایی دارند و بسیاری به بازاریابی شبکه های اجتماعی روی آورده اند اما روش های دیگر بازاریابی مانند بازاریابی ایمیلی هنوز هم تاثیر زیادی در افزایش مشتریان و فروش دارد و بسیاری از شرکت ها از ایمیل مارکتینگ استفاده می کنند.

    به گزارش چاپ و نشر به نقل از کار و کسب،در سال ۲۰۲۱ بیش از ۳۱۹٫۶ میلیارد ایمیل ارسال شده و این یعنی افراد زیادی روزانه ایملشان را باز می کنند و اگر شما روش درستی را برای ایمیل مارکتینگ در نظر بگیرید بی شک می توانید نرخ تبدیل بالایی از ایمیل مارکتینگ به دست بیاورید.

    یکی از دلایل محبوبیت ایمیل مارکتینگ این است که به برندسازی، ایجاد رابطه بلند مدت با کاربران، تبدیل کاربران به مشتریان بالفعل کمک می کند و در عین اینکه یک روش نسبتا ارزان بازاریابی است نرخ تبدیل بالایی دارد.

    اتوماسیون ایمیل مارکتینگ چیست؟

    کمپین های تبلیغاتی ایمیل مارکتینگ یک ایمیل طراحی می شود و برای کاربران ارسال می شود اما در اتوماسیون ایمیل مارکتینگ این فرایند به صورت خودکار انجام می شود و ارسال ایمیل برای کاربران بر اساس اقدامات کاربر مانند عضویت، خرید، رها کردن سبد خرید و … به صورت خودکار انجام می شود کافیست یک ایمیل خودکار طراحی کنید تا با اقدامات کاربران این ایمیل برای افراد ارسال شود .

    در اتوماسیون بازاریابی ایمیلی به صورت خودکار برای کاربری که عضو سایت شما می شود ایمیل خوش‌آمدگویی ارسال می شود و اگر مجبور بودید برای هر مشترک جدید به صورت دستی ایمیل ارسال کنید، زمان بر  می شود. محرک های زیادی وجود دارد که می توانید برای خودکارسازی ایمیل های وردپرس از آنها استفاده کنید مواردی مانند:

    انتشار پست جدید در وبلاگ

    زمانی که مشتری خرید خود را تکمیل می کند

    زمانی که کاربر سبد خرید را رها می کند

    به روز رسانی سایت یا وبلاگ

    تبریک تولد فرد

    خبررسانی کمپین ها و تخفیفات

    و..

    طبق گزارش Campaign Monitor، بازگشت سرمایه برای بازاریابی ایمیلی می تواند تا ۴۴۰۰٪ باشد. یعنی به ازای هر دلار هزینه برای تبلیغات ایمیلی ۴۴ دلار بازگشت سرمایه خواهید داشت. ایمیل مارکتینگ با بالاترین ROI یکی از بهترین روش ها برای بازاریابی دیجیتال است به همین دلیل راه اندازی یک اتوماسیون ایمیل مارکتینگ یک روش به صرفه است.

    نحوه ساخت اتوماسیون ایمیل مارکتینگ در وردپرس

    اگر یک سایت وردپرس دارید می توانید یک اتوماسیون ایمیل مارکتیگ داشته باشید و از مزایای این روش استفاده کنید. همان طور که برای افزودن هر امکانی به سایت وردپرس یک افزونه وجود دارد برای راه اندازی یک اتوماسیون ایمیل مارکتینگ در وردپرس هم می توانید از افزونه های ایمیل مارکتینگ استفاده کنید.

    یکی از این پلاگین ها افزونه میلرلایت است که قابلیت های فراوانی برای ایجاد اتوماسیون ایمیل مارکتینگ در وردپرس دارد که از جمله می توان به ثبت کاربران در چهار سرویس Mailerlite،Elastic Email،Sendinblue, Sender اشاره کرد که با داشتن لیست کاربران امکان گروه بندی کاربران را فراهم می کند.

    بیشتر بخوانید:استراتژی ورود به بازار و کاربردهای آن در عصر مدرن

    امکان گروه بندی کاربران برای ارسال ایمیل مرتبط و مدیریت بهتر کاربران هم در افزونه  Mailerlite  فراهم تا ایمیل های مرتبط با هر گروه از کاربران ارسال کنید به عنوان مثال شما نیاز دارید پیام برای کاربرانی که هنوز خریدی انجام نداده اند بفرستید یا برای کسانی که خرید را انجام داده اند سبک دیگری از ایمیل را ارسال کنید. یا کاربرای که به تازگی عضو سایت شما شده اند پیام خوش آمدگویی یا ارائه تخفیفات و پروموشن های خاص را ارسال کنید اگر قصد راه اندازی اتوماسیون ایمیل مارکتینگ با افزونه میلر لایت را دارید تمامی این امکانات در افزونه وجود دارد.

    با داشتن یک سیستم اتوماسیون ایمیل مارکتینگ با افزونه میلر لایت امکان اتصال به ووکامرس، edd و فرم های ساخته شده  با سایر افزونه های فرم ساز  وجود دارد و هم باقالب های معروف مانند قالب هاب، وودمارت، اکسترا می توانید برای کاربران که خریدار یک محصول خاص یا یک دسته مشخص هستند یک گروه ایجاد کنید. با میل استار می‌توانید پس از تکمیل خرید کاربر آن را به گروه های مد نظر خود اضافه یا از گروه هایی حذف کنید.

    مثال عملی استفاده از اتوماسیون ایمیل مارکتینگ در وردپرس

    فرض کنید که یک سایت دایرکتوری در حوزه رستوران و کافی شاپ دارید و کاربران می توانند عضو سایت شما شوند  تا لیستی از کافی شاپ ها و رستوران ها را ببینند با نصب یک قالب دایرکتوری فقط می توانید این خدمات را نمایش دهید و امکان اطلاع رسانی به کاربران وجود ندارد با ایجاد یک اتوماسیون ایمیل مارکتینگ می توانید کاربران را از ثبت یک رستوران جدید باخبر کنید و لینک صفحه مربوط به رستوران یا اطلاعات رستوران را برای کاربر ارسال کنید. بهترین راهکار ها در این مثال برای استفاده از اتوامسیون ایمیل مارکتینگ در یک سایت دایرکتوری شامل موارد زیراست:

    ارسال ایمیل در زمان مناسب

    ایجاد یک برنامه ایمیل ثابت

    بهینه سازی متن پیش نمایش ایمیل

    قرار دادن امضای ایمیل

    لیست مخاطبین را خریداری نکنید

    استفاده از کال تو اکشن در بالای صفحه

    شخصی سازی ایمیل های تبریک

    قرار دادن لوگوی خود در مرکز یا سمت چپ بالای ایمیل

    استفاده از مشوق ها برای افزایش نرخ بازدید

    استفاده از ایموجی

    مزایای استفاده از اتوماسیون ایمیل مارکتینگ در وردپرس

    زمانی که یک اتوماسیون ایمیل مارکتینگ در وردپرس یا هر سایتی راه اندازی می کنید مزایای زیر را دارد:

    ارسال به موقع پیام:  یکی از مزایای اتوماسیون ایمیل مارکتینگ این است که به صورت خودکار بسیاری از کارها انجام می شود و محتوای مناسب را در زمان مناسب ارائه دهید مثلا تبریک تولد فرد در همان روز تانجام شود نه با تاخیر. یا پیام خوش آمدگویی به فرد بلافاصله ارسال می شود و نرخ تعامل را تا ۳۳ درصد افزایش می دهد.

    شخصی سازی ایمیل ها: اینکه ایمیلی برای کاربران ارسال کنید که دقیقا مورد نیاز کاربر باشد و اطلاعات مورد نیاز کاربر را برای او ارسال کنید کاربران تمایل بیشتری برای خرید خواهند داشت و تا ۹۰ درصد این نرخ تبدیل افزایش می یابد.

    افزایش اعتماد کاربران: گاهی کاربران به شما پیام می دهند و منتظر پاسخ می مانند اگر کاربران را مطلع کنید که پیامشان به دست شما رسیده این اطمینان را پیدا می کنند که پیام را دریافت کرده اید و به آن ها پاسخ می دهید .

    ایجاد روابط عمیق تر با مشتریان و مشترکین: بسیاری از فعالیت های بازاریابی برای برندینگ است و اگر این شانس را داشته باشید که کاربران به صورت خودکار در مورد برندتان صحبت کنند یا به عبارتی بازاریابی دهان به دهان از سمت کاربران داشته باشید یک برد محسوب می شود برای اینکه برندتان در ذهن کاربران باقی بماند باید برنامه ای برای ایجاد ارتباط با مشتریان داشته باشید.

    با اتوماسیون ایمیل مارکتینگ در وردپرس هر بار که مشترکین پیامی خودکار از شما دریافت می کنند با ظاهر شدن نام تجاری شما در صندوق ورودی آنها یادآوری می کنید که کسب و کار کوچک شما فعال است و شما آماده ارائه خدمات به مشتریانتان هستید به این ترتیب در ذهن کاربران باقی می مانید و کاربران تصویری مثبتی از برند شما خواهند داشت و به معرفی برندتان به دیگران کمک می کند.

    دستیابی به نرخ کلیک بالاتر: ایمیل های خودکار تا ۷۰٫۵٪  نرخ کلیک را بالا می برند و از روش های بازاریابی سنتی بهتر عمل می کنند.

    افزایش فروش: در سیستم اتوماسیون بازاریابی ایمیلی تمام اقدامات برای افزایش کاربران است از پیام خوش امد گویی تا یاد آوری سبد خرید با هدف افزایش کاربران و خرید است .

    مقاله قبلیامکان مدیریت بازار کاغذ با تغییر استراتژی دولت و سرمایه گذاری
    مقاله بعدیبحران های تولید کتاب نابینایان

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.