نگاهی به وضعیت بازار کاغذ و مواد اولیه حوزه چاپ و نشر

    0
    38
    قیمت کاغذ تحریر

    نگاهی به بازار کاغذ و مواد اولیه حوزه چاپ و نشر نشان می‌دهد که بهای هر بند کاغذ تحریر ۷۰ گرمی در سایز ۱۰۰ در ۷۰ چینی در بازار با ۱۰ هزار تومان کاهش نسبت به روزهای اخیر به یک‌میلیون و ۲۹۰ هزار تومان رسیده اما قیمت سایر ملزومات در مقایسه با هفته‌های اخیر تغییری نداشته است.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ایبنا، مهرماه ۱۴۰۱ در‌حالی آخرین روزهای خود را سپری می‌کند که بازار کاغذ و ملزومات حوزه چاپ و کتاب با نوسانات زیادی همراه بوده است، کاغذ طی این ماه تا بندی یک میلیون و ۳۳۰ هزار تومان هم رسید که به دلیل تعطیلی‌های این ماه و کاهش تقاضا با کاهش قیمت روبه‌رو شد؛ در‌حالی‌که قیمت سایر ملزومات حوزه کتاب، تغییر چندانی نداشت.

    این مسئله در حوزه مرکب ایرانی بیشتر دیده می‌ شود، به‌طوری که هر کیلو مرکب گلاسه ایرانی رنگی بدون تغییر قیمت در دو هفته اخیر، حدود ۱۴۳ هزار تومان و هرکیلو مرکب گلاسه مشکی به قیمت ۱۱۱ هزار تومان، هرکیلو مرکب تحریر رنگی ایرانی، ۱۲۴ هزار و تومان و هرکیلو مرکب تحریر مشکی ایرانی نیز ۹۷ هزار تومان است. هر کیلو مرکب گلاسه خارجی نیز در یک هفته اخیر، حدود ۲۱۰ تا ۲۲۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. بازار کاغذ 

     هرکیلو چسب صحافی، چسب سرد ایرانی نیز  ۸۰  هزار تومان و چسب گرم کیلویی ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تومان؛ همچنین الکل ایزوپروپیل کیلویی ۵۸ تا ۶۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

     همچنین هر ورق زینک در بازار نیز با ثبات در قیمت بین ۵۹ تا ۶۲  هزار تومان به فروش می‌رسد که نسبت به دو ماه اخیر تفاوت چندانی نداشته است.

    بیشتر بخوانید: چالش های تولید کاغذ و هشدارهایی به منظور توقف تولید

     بازار کاغذ مرکب منطقه خاورمیانه مرکب های پلی یورتان مواد اولیه حوزه چاپ و نشرکاهش نامحسوس قیمت کاغذ

    بازار کاغذ دوشنبه (۲۵ مهر‌ماه) نسبت به روزهای اخیر با کاهش ۱۰ هزار تومانی روبه‌رو بود، هر بند کاغذ چینی ۷۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ به‌قیمت یک‌میلیون و ۲۹۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود،  هربند کاغذ چینی ۷۰ گرمی ۶۰ در ۹۰ به‌قیمت ۷۹۰ هزار تومان در بازار عرضه شده است.

     این تغییر قیمت در کاغذ چاپ و تحریر چینی در گراماژ ۸۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ تغییر زیادی نداشته است؛ اکنون این کاغذ به قیمت یک‌میلیون و ۳۱۰ هزار تومان و هربند کاغذ چینی ۸۰ گرمی ۶۰ در ۹۰ به قیمت یک‌میلیون و ۳۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

     در حوزه کاغذ گلاسه نیز قیمت‌ها متغیر است؛ به‌طوری که هر کیلو کاغذ گلاسه گرم پایین تا ۳۳ هزار تومان و هر کیلو کاغذ گلاسه گرم بالا تا ۴۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود. قیمت هر کیلو کاغذ گلاسه ۱۲۸ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ به قیمت ۳۳ هزار تومان، هرکیلو کاغذ گلاسه ۲۵۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ به قیمت ۴۲ هزار تومان، هر کیلو کاغذ گلاسه ۳۰۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ به قیمت ۴۹ هزار تومان و هر‌کیلو کاغذ گلاسه ۲۰۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ به‌قیمت ۴۰ هزار تومان است. بازار کاغذ .

    بازار کاغذ

    مقاله قبلینشست خبری بیست و نهمین نمایشگاه چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته
    مقاله بعدیرکود در بازار کتاب و لوازم التحریر اراک

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.