مدیرعامل چاپ و بسته بندی هودیس پارس با اشاره به اینکه بسته بندی صنایع دارویی از نظر استاندارد و محیط تولید با دیگر حوزه ها تفاوت دارد گفت: برای تولید یک بسته بندی باکیفیت در حوزه دارو نیازمند به برخورداری از استانداردهایی چون GMP و ایزوهای مختلف در مجموعههای چاپ و بسته بندی هستیم.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین؛ مجتمع چاپ و بسته بندی هودیس پارس بهصورت تخصصی از سال ۱۳۷۷ در حوزه صنایع بسته بندی دارویی فعال است. هومن محمدی مدیرعامل این مجموعه ضمن اشاره به اینکه همواره در نمایشگاه های ایران فارما و فارمکس بهعنوان رویدادهای تخصصی در حوزه صنایع دارویی شرکت می کنند، گفت: حضور در این نمایشگاه فرصتی مغتنم برای تازه کردن دیدارها با مشتریان، معرفی محصولات جدید و همچنین یافتن ایدههای نو در راستای پیشرفت مجموعه است.
وی افزود: ایران فارما، نمایشگاه خوب و نسبتاً شلوغی بود اما از نظر فضا راضی نبودیم زیرا مصلا برای برگزاری چنین رویدادهایی مناسب نیست. امیدواریم که مسئولان در دوره های آتی به فکر مکانی بهتر برای برپاکردن این رویداد تخصصی باشند.
محمدی در ادامه با اشاره به اینکه بسته بندی صنایع دارویی از نظر استاندارد و محیط تولید با دیگر حوزه های این صنعت تفاوت دارد، گفت: برای تولید یک بسته بندی باکیفیت در حوزه دارو نیازمند به برخورداری از استانداردهایی چون GMP و ایزوهای مختلف در مجموعههای چاپ و بسته بندی هستیم. واضح است هر چاپخانه ای قادر به تولید بسته بندی صنایع دارویی خواهد بود اما مهم توانایی مجموعه ها در پیاده سازی استانداردها و ایزوهای گوناگون و در نهایت تولید باکیفیت این محصولات حساس و تخصصی است.
بیشتر بخوانید: مدیر فروش هلدینگ خجسته: بسته بندی دارو بسیار حساس تر از صنایع دیگر است
پیشرفت چشمگیر ایران در بسته بندی صنایع دارویی
مدیرعامل شرکت هودیس پارس تصریح کرد: یکی از مهمترین ویژگی های بسته بندی صنایع دارویی قابلیت تکرارپذیری چاپ آن است. این خصیصه موجب می شود تا بیماران در هنگام خرید دارو با عدم تغییر رنگ جعبه ها دچار این احساس نشوند که شاید دارو اصل نباشد.
محمدی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: کشور ما در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری در زمینه بسته بندی صنایع دارویی داشته است بهطوری که توانایی رقابت با کشورهای پیشرفته را دارد. در این زمینه خیلی مهم است که مشتریان تفاوت بسته بندی های خوب و استاندارد را با کارهای ضعیف درک کنند و سپس دست به مقایسه قیمت ها بزنند. حتی در خارج از کشور مثلاً در آلمان چاپخانه هایی که با استانداردهای جهانی دست به تولید می زنند، قیمت هایشان با مجموعه های معمولی تفاوت دارد؛ بنابراین هر چاپخانه باید در سطح و کیفیتی که کار میکند، مورد مقایسه واقع شود.