انتقادات و پیشنهاد مدیرعامل شرکت افق قطعات آسیا به نمایشگاه چاپ و بستهبندی
مدیرعامل شرکت افق قطعات آسیا مهم ترین معضل نمایشگاه چاپ و بسته بندی تهران را اختلاف قیمت میان غرفه های ارزی و ریالی ارزیابی کرد.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین هاشم احمدی مدیرعامل شرکت افق قطعات آسیا با بیان اینکه دوازدهمین دوره حضور خود را در نمایشگاه بینالمللی چاپ، بستهبندی و ماشینآلات وابسته پشت سر گذاشته است درباره کیفیت برپایی این آوردگاه اظهار داشت: این چند دوره اخیر به دلیل بیماری کرونا برپایی چنین نمایشگاههایی با مشکل مواجه شده بود؛ امسال اما شاهد حضور بازدیدکنندگان و شرکتکنندگان بیشتری در این آوردگاه بودیم. ماشینآلات جدیدی نیز در این رویداد به بازار معرفی شد که میتواند باعث رونق هر چه بیشتر صنعت چاپ در سالهای آتی باشد.
وی با اشاره به مسئله گرانی ارز بیان داشت: یکی از بزرگترین معضلات ما به بحث غرفههای ارزی و ریالی این آوردگاه بازمیگردد. همانطور که میدانید ما در شرایط سخت اقتصادی به سر میبریم، با اینهمه در این رویداد شرکت جستیم؛ اما نهتنها بابت حضورمان و هزینههایی که متحمل شدیم تشویق نمیشویم بلکه گاه با برخوردهای بد مسئولان نمایشگاه روبرو میشویم. به ما گفتهشده چون واردکننده هستید باید غرفهتان را ارزی کنید؛ درصورتیکه ما محصولی برای ارائه و فروش نداشتیم و این معضلی است که هرساله با آن روبرو هستیم.
مدیرعامل شرکت افق قطعات آسیا افزود: مجموعه ما طی دورههای اخیر برای شرکت در این آوردگاه سالیانه حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ میلیون هزینه میکند و با این طرز برخورد مسئولان بهاحتمال زیاد بسیاری از همکاران در سال آینده در نمایشگاه شرکت نخواهند داشت.
احمدی با اشاره به زمان نامعقول برگزاری نمایشگاه بیان داشت: هر چیزی در دنیا یک استانداردی دارد. ساعت هشت صبح برای آغاز کار نمایشگاه اصلاً زمان مناسبی نیست. این مطلب باید در سالهای آینده لحاظ شود. ساعت ۱۰ صبح تا هفت الی هشت شب زمان مناسبی برای برپایی چنین رویدادهایی است؛ همین موضوع باعث شده بود تا ما بازدیدکننده شهرستانی زیادی نداشته باشیم.
بیشتر بخوانید: عدم برنامه ریزی در برگزاری نمایشگاههای بینالمللی
مدیرعامل شرکت افق قطعات آسیا در پایان سخنانش با اشاره به افزایش هزینههای شرکت در نمایشگاه اظهار داشت: ما جزو کسانی هستیم که خاک این کار را خوردهایم. امسال ما برای جای غرفه ۱۲۰ میلیون تومان پرداخت کردیم، ۲۷۰ میلیون تومان نیز هزینه غرفهسازیمان شد و اگر قرار باشد علاوه بر اینها خسارت هم بدهیم باید نزدیک به یک میلیارد هزینه حضور در آوردگاه را پرداخت کنیم! مطمئناً این مسئله برای ما و بسیاری دیگر از دوستان توجیه اقتصادی ندارد و میتواند در کاهش میزان مشارکتکنندگان تأثیرگذار باشد.