شرکت نوین تاک؛ خدمات حرفه‌ای؛ مشتری خوشحال

گفت و گو با علیرضا هادی، مدیرعامل شرکت نوین تاک

0
71
نوین تاک

شرکت نوین تاک؛ التزام به کیفیت، رعایت اصول معامله، قیمت رقابتی، خدمات پس از فروش مطلوب، پاسخگویی و مقولاتی ازاین‌دست باید گرد هم بیایند تا اصل رضایت‌مندی مشتری به اجرا درآید اما حتی در صورت رعایت تمامی این جزئیات باز هم خوشحال شدن مشتری چیزی فراتر نیاز دارد.

مشتری باید در طول مدت از خرید خود رضایت داشته و معامله با شما برای او یادآور حس خوب اطمینان و اعتماد باشد؛ آنگاه می‌شود گفت شما صاحب مشتری خوشحال شده‌اید. حالا این مشتری به کیفیت و حرفه‌ای‌گری کار شما اطمینان دارد و در انتخاب‌های بعدی‌ او نام کسب‌وکار شما است که در صدر لیست اولویت‌های او قرار می‌گیرد.

شاید فروش بالا با تکیه‌بر تبلیغات و بازاریابی فراوان اتفاق بیافتد اما در بازار نوین امروز، این خریدهای مستمر و داشتن باشگاهی از مشتریان وفادار است که امتیاز محسوب می‌شود.

مجموعه‌ی نوین تاک کار خود را در سال ۱۳۸۴ با ارائه‌ی ماشین‌آلات در رسته‌ی بسته‌بندی آغاز کرد. عرضه‌ی دستگاه‌های مصرفی در صنعت کارتن‌سازی از عمده‌ی کارهایی بود که نوین‌تاک در ابتدای راه خود با آن‌ها شناخته شد. با پیشرفت تکنولوژی و تغییر موضع بازار، نیازها متفاوت شد و شاخه‌ی کاری ما هم از دستگاه‌های بخش کارتن‌سازی و بسته‌بندی به سمت ماشین‌های دیجیتال حوزه‌ی چاپ و بسته‌بندی سوق پیدا کرد.

دیگر سیستم‌های قدیمی کار کنار گذاشته شده و استفاده از فناوری‌هایی چون لیزر در جهان رایج شده بود، نوین‌تاک نیز به‌عنوان یک مجموعه‌ی پیشرو خود را در خط تغییر و توسعه قرار داد و به‌این‌ترتیب فعالیت در حوزه‌ی تولید و عرضه‌ی دستگاه‌های لیزری به یکی از شاخه‌های کاری ما تبدیل شد.

عرضه‌ی ماشین‌های مختلف چاپ دیجیتال و دستگاه‌های صنعتی لیزری از بخش‌های پر رنگ کاری ما بودند از این‌ رو تحقیق و توسعه‌ی ما بیشتر معطوف این بخش‌ها شد و توانستیم گام‌های بزرگی در راستای تولید و عرضه‌ی این دستگاه‌ها برداریم. نوین تاک را امروز می‌توان از مجموعه‌های فعال حوزه صنعت چاپ دانست که در اهم رویدادهای این صنعت حضور داشته و همواره با ارائه‌ی کارهای جدید در جلب‌توجه و پوشش به نیاز صنعت‌گر حوزه‌ی چاپ کشور موفق بوده است.

نوین تاکخود برندسازی

نوین ‏تاک نمایندگی هیچ شرکت خاصی را ندارد و خودش به تولید پرداخته و تمامی مسئولیت‌ها را نیز متقبل شده است. من همواره مفتخرم که نوین تاک را به عنوان یک شرکت ایرانی معرفی می‌کنم که هیچ وابستگی به برند خاصی نداشته و در پی خود برندسازی است و رسم تجارت درست و جهانی را رعایت می‌کند.

با توجه به روند بازار و اختلاف ارزشی که بر روی دلار و ارز رخ داده است، انجام بخشی از کار در داخل کشور توجیه‌پذیر می‌نماید و بر همین اساس نوین تاک برای تولید بخشی از ملزومات و تجهیزات دستگاه‌هایش اقدام به عمل آورده است.

وقتی صحبت از تولید می‌‎شود گاهی این ذهنیت پیش می‌آید که صفر تا صد یک کار توسط یک مجموعه انجام می‌پذیرد در حالی که واقعاً اینطور نیست، الان بسیاری از برندهای بزرگ جهانی و صنعتی هم بخشی از کارهای خود را برون سپاری می‌کنند و صرفاً موضع نظارتی بر تولید دارند.

ما هرگز این ادعا را نداریم که تمامی کارها و تولیدات از ابتدا تا انتها در مجموعه نوین تاک صورت می‌گیرد و تنها به گفتن این نکته بسنده می‌کنم که ما بیش از هفت سال است قدم در این راه نهاده‌ایم؛ قالب ‏سازی کرده و مقداری از سازه‌های‌مان را به تولید رسانده‌ایم و بخشی از اجناس را که تا یک دهه پیش وارد می‌کردیم اکنون تولید کرده و به بازار عرضه می‌کنیم؛ بازخورد خوبی هم از بازار به ما رسیده و در فکر توسعه این بخش از کار هستیم.

باید بگویم که ما کار را با روش‌های جدید تولید آغاز کردیم و به این وسیله هم توانستیم کنترل خوبی روی قیمت تمام شده دستگاه‌ها و ملزومات تولیدی داشته و هم نظارت و اطمینان کاملی بر کیفیت متریال استفاده شده داشته‌باشیم.

خود من از سال ۱۳۷۲ به طور مستقیم وارد عرصه تجارت و واردات شدم و چنین پشتوانه تجربی این امکان را به من داده تا در یافتن و انتخاب بهترین‌ها موفق باشم. باید توجه داشت که هیچ دلیلی ندارد خود ما بخواهیم تمام بخش‌های یک دستگاه را تولید کنیم و اصلاً چنین کاری نه صرفه اقتصادی دارد و نه حتی در برخی اوقات امکانش وجود دارد؛ به طور مثال در مورد تولید سیستم هدهای دستگاه‌های چاپ؛ نه ما و نه چین توانایی و تکنولوژی ساخت آن را در اختیار نداریم و هدهای ما عمدتاً ژاپنی یا آمریکایی و اروپایی هستند.

در تولید بردهای الکترونیک دستگاه‌ها هم وضع به همین منوال است و ما در کشور چنین تولیداتی را نداریم و اکثر آنها چینی است، موتورهای دستگاه‌ها هم همینطور؛ اما همانطور که گفتم ما دست به انتخاب بهترین‌ها می‌زنیم و نیاز دستگاه و احتیاج مشتری را در انتخاب‌مان دخیل می‌کنیم.

ما اجناس مصرفی را در گریدهای مختلف، با کیفیت‌های گوناگون و ظرفیت‌ها و میزان ساعت کارهای متفاوت تهیه می‌کنیم تا قیمت دستگاه ها متفاوت باشد و همگان قدرت خرید و تهیه آن را داشته باشند. ما نمی‌توانیم مشتریان عمده و بزرگ خود در کلان شهرها را با مشتریانمان در شهرهای کوچک مقایسه کنیم، آنها نیازهای متفاوتی دارند و ما باید این را درک کرده و به کار ببندیم.

نوین تاک۳۵۰۰

دستگاه‌های چاپ بنر، اکوسالونت، پارچه (با تکنولوژی سابلیمیشن)، یووی، فلت بد و عرضه‌ی قطعات یدکی و ملزومات دستگاه‌های چاپ برخی از رسته‌های کاری ما در حوزه‌ی چاپ دیجیتال و لارج فرمت هستند.

تولید و ارائه‌ی دستگاه‌های CNC، لیزر و برش لیزری و همچنین دستگاه‌های ساخت حروف چنلیوم و طبعاً قطعات یدکی آن‌ها نیز بخش دیگر کاری ما است. نوین تاک همچنین در سال‌های اخیر به تولید و عرضه‌ی ملزومات نمایشگاهی پرداخته است. انواع استند، پاپ آپ، راه‌بند، رول آپ، لایت‌باکس، برد نمایشگاهی، میز کانتر و دیگر اسباب و اثاثیه مصرفی برای غرفه‌های نمایشگاهی بخش دیگری از کارهای پر بازخورد این مجموعه محسوب می‌شوند.

نوین‌تاک هرساله با توسعه و پیشرفت، سبد محصولات خود را تکمیل‌تر کرده است. ما در اقصی نقاط کشور نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش داشته‌ایم و دامنه‌ی نمایندگی‌های ما به منطقه خاورمیانه و کشورهایی چون عراق و افغانستان نیز کشیده شده که همه‌ی آن‌ها با قدرت در حال کار و خدمات‌رسانی هستند. نصب و راه‌اندازی قریب به ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه چاپ بنر و لارج فرمت، CNC و لیزر و عرضه‌ی ملزومات، قطعات یدکی و اجرای خدمات پس از فروش و پشتیبانی رکوردی است که نوین تاک با تلاش و درایت موفق به ثبت آن شده است.

 

دستگاه‌های لیزر

من گمان می‌کنم از سایر بخش‌های کار ما ارائه‌ی دستگاه‌های لیزر می‌تواند در حوزه‌ی بسته‌بندی بیشتر و بهتر کمک‌حال صنعت دارویی، آرایشی بهداشتی و مواد غذایی باشد. لیزرها عمدتاً بر اساس نوع پاور به کار رفته در آن‌ها تقسیم‌بندی می‌شوند.

دستگاه‌های CO2 و فایبر از نمونه‌های شناخته‌شده هستند اما پاورهای جدید دیگری به بازار عرضه‌ شده که نوین‌تاک برای محصولات خود از با کیفیت‌ترین و بهترین در هر مدل بهره‌گیری می‌کند؛ اما به علت رواج بیشتر عمده پاورهای ما از همان دو نمونه مزبور هستند. کلیه محصولات ما در این رسته یک سال گارانتی بی‌قیدوشرط و ۱۰ سال خدمات پس از فروش دارند که این نکات نشان از اطمینان ما از محصولات تولیدی‌مان است.

دستگاه‌های لیزر CO2 ما برای برش ورق‌های چندلایه مورداستفاده دارد که می‌تواند به‌راحتی تا هفت لایه را برش بزند. این دستگاه بیشتر در حوزه‌ی قالب‌سازی مصرف دارد. ساخت قالب‌های دایکات یکی از پرمصرف‌ترین استفاده‌ها از دستگاه مزبور است.

استفاده از برش لیزری در دستگاه‌های بسته‌بندی یکی از تکمیل‌کننده‌های این حوزه محسوب می‌شود و رایج است. شما می‌توانید برای برش بسته‌بندی‌ها، ورق‌های مولتی استایل یا فلکسی که بیشتر در حوزه تبلیغات مورد مصرف دارند از این دستگاه‌ها استفاده کنید.

شما برای خرید یک دستگاه لیزر مناسب باید به مسائلی چون سایز میز کار موردنیاز، توان تیوپ با توجه به نیازی که به آن دارید و ثابت بودن یا برقی بودن میز توجه کنید. با تجربگان این رسته می‌دانند که خرید دستگاه از کارگاه‌های صرفاً مونتاژ کننده به‌صرف قیمت پایین‌تر اما بدون پشتوانه و خدمات پس از فروش، چه زیان‌هایی دارد. همچنین باید توجه داشته باشید که تمامی قسمت‌های دستگاه (به‌غیراز قطعات مصرفی) شامل گارانتی معتبر باشند.

نوین تاک محصولات خود در این رسته را با نام تجاری نورا جت NORA jet عرضه می‌کند. دستگاه‌های برش لیزر ۱۳۰ در ۲۵۰، ۱۳۰ در ۱۸۰ (غیرفلزات)، برش لیزری دو هد، برش فلزات (تا قطر ۲۵ میلی‌متر)، برش لیزری آسانسوری، حکاکی لیزری، دستگاه برش فلز و غیرفلز، حکاکی و برش روتاری و دستگاه لیزر فایبر فلزات، دستگاه‌های قابل‌عرضه‌ی ما در شرکت نوین تاک را تشکیل می‌دهند.

نوین تاکمشتری خوشحال

شعار ما در نوین‌تاک «مشتری خوشحال» است، یعنی خریدار محصولات و خدماتمان باید از همکاری با مجموعه‌ی ما کمال رضایت و خرسندی را داشته باشد. ما تنها زمانی به کار خود افتخار کرده و آن را موفق ارزیابی می‌کنیم که یک مشتری برای بار چندم به ما مراجعه می‌کند و نوین‌تاک را در اولویت انتخاب‌های خود قرار می‌دهد. این یعنی طرف معامله‌ی ما از کار و خدمات ما راضی بوده و از همکاری با نوین‌تاک خوشحال است.

خوشبختانه عمده‌ی مشتریان ما این حالت را دارند و نوین تاک از یک باشگاه مشتریان وفادار برخوردار است. این یک افتخار برای ما است و درستی راه انتخابی‌مان را تصدیق می‌کند. مشتری امروز به دنبال صداقت است، شما باید در چنین دستگاه‌های تخصصی تبحر داشته باشید تا هنگام فروش بتوانید بهترین مشاوره را در اختیار مشتریان خود بگذارید و آن‌ها را تا بهترین انتخاب رهنمون باشید.

 امروز بیشترین نیروی کار ما در بخش خدمات و پشتیبانی دستگاه‌ها فعالیت دارند تا بتوانند بهترین سرویس را در اختیار خریداران قرار دهند. چون ما خود تولیدکننده‌ی این دستگاه‌ها هستیم به‌خوبی جوابگوی سؤال‌های مشتریان بوده و آن‌ها نیز قدرت و اشراف ما را درک کرده و نوین‌تاک را در خاطر خود حک می‌کنند. مشخصاً می‌توان با تبلیغات و یا ترفندهای مرسوم دیگری چون قیمت‌شکنی، مشتری را به سمت خود جلب کرد و به فروش دست یافت؛ یک معامله به‌هرحال پیش می‌آید اما مهم تداوم همکاری است که آن‌هم تنها با راضی نگه‌داشتن مشتری و القای حس اعتماد و جلب اطمینان او امکان‌پذیر است.

 

توفیق اجباری

در سال ۹۶ نوین تاک تولید بنرهای ایرانی را آغاز کرد و التزامش در کیفیت باعث شد این محصول به‌زودی جای خود را در بازار بیابد و ظرف مدت کوتاهی تولید آن افزایش چشمگیری پیدا کند. اکنون که بنده با شما صحبت می‌کنم تولید بنر نوین‌تاک به حدود ماهی یک میلیون و پانصد هزار مترمربع رسیده است.

بنرهای تولیدی ما در چهار دسته‌ی یک‌رو، دو رو، ۲۶۰ گرم و ۳۴۰ گرم به تولید می‌رسند. اکنون بنرهای ۳۴۰ گرم ما کیفیتی برابر با بنرهای ۱۳ اونس چینی دارند، کیفیت چاپ روی آن‌ها فوق‌العاده است و هیچ رفلکس نوری ندارند. این تولیدات مقاومت خود در برابر باد و باران و خورشید را نشان داده‌اند. ما خود از این محصول استفاده می‌کنیم و در برخی موارد بیش از یک سال است که بنری را در فضای باز نصب‌کرده‌ایم که هنوز قابل‌استفاده است و کیفیت خوبی را ارائه می‌دهد.

اکنون بسیاری از مشتریان ما از این بنرها برای تبلیغات بیرونی (اوت دور) بهره می‌برند و ما بازخورد خوبی را از آن‌ها دریافت کرده‌ایم. نوین تاک در آغاز کار طبق سفارش مشتری دست به تولید می‌زد اما اکنون سفارش‌ها به‌گونه‌ای است که فروش را تضمینی کرده و باعث شده خط تولید استمرار داشته باشد و ما محصولات را به‌صورت آماده‌ی ارسال در انبار نگه داریم.

 نوین تاک در بخش بنرهای داخلی (این دور) نیز بسیار خوب ظاهر شده است. تولیدات این بخش ما برای دستگاه‌های پلاتر، سالونت‌ها و اکوسالونت‌ها مورد مصرف دارد که مشتریان پر و پا قرصی را در این حوزه جذب کرده است. ما در تولید پارچه‌های این دور نیز فعال هستیم و آن‌ها را تا عرض سه متر و ۲۰ سانتی‌متر به تولید می‌رسانیم. این پارچه‌ها مناسب استفاده در فضای داخلی هستند و در مکان‌هایی چون پس‌زمینه‌ی سن‌های اجرا کاربرد فراوانی دارند چرا که چاپ پذیری عالی داشته و در ضمن هیچ رفلکس نوری در آن‌ها مشاهده نمی‌شود.

لبه‌های چنلیوم و تولید سازه‌های نمایشگاهی از دیگر بخش‌های تولیدات نوین‌تاک محسوب می‌شوند. تحریم‌ها اگرچه سخت و ناجوانمردانه بود اما این فرصت را به‌اجبار در اختیار ما گذاشت که توانمندی خود را محک بزنیم. هرچند کمبودها در مقطعی فشار خود را بر ما وارد کرد اما باعث شد استعدادهای خود را کشف کنیم و در تقویت آن‌ها بکوشیم.

اکنون وضعیت اقتصادی فشار خود را بر بازار کار وارد کرده و ما هم از مصائب آن مصون نیستیم. فروش ما در بخش ماشین‌آلات کاهش پیدا کرده و عمده‌ی کار ما در دفاتر تهران و شهرستان‌ها به خدمات‌رسانی و تهیه ملزومات اختصاص پیدا کرده است. باید توجه داشت که مشکلات همیشه وجود دارند و این ما هستیم که باید تدبیر به خرج داده و در پی راه‌حل آن‌ها برآییم. ما در نوین‌تاک وقتی با کاهش فروش دستگاه‌های نو روبرو شدیم بخشی را برای اورهال دستگاه‌های دست‌دوم راه‌اندازی کردیم.

ما اکنون به‌نوعی مشتری مشتریان خود هستیم، آن‌ها ماشین‌آلات قدیمی خود را به ما ارجاع داده و تکنولوژی جدیدتری را اخذ می‌کنند و یا دستگاه‌های اضافی خود را در اختیار ما می‌گذارند که بخش فنی نوین تاک نیز بعد از سرویس کلی آن‌ها دوباره این دستگاه‌ها را با گارانتی و ضمانت به بازار عرضه می‌کند. مطمئناً تولیدکننده از در اختیار داشتن به‌روزترین تکنولوژی‌ها استقبال می‌کند و ما نیز از فروش دستگاه‌های نو استقبال می‌کنیم اما وضعیت بازار و تجربیات مدیریتی گاه ایجاب می‌کند که توسعه و نوسازی را به زمانی دیگر موکول کرد و یا آن را به شکل دیگری به انجام رساند و مترصد فرصت مغتنم ماند.

نوین تاک اخیراً وارد چاپ سابلیمیشن شده و توانسته دستگاه‌های قدرتمندی را ارائه کند که بازار خوبی را به خود اختصاص داده‌اند و در همین ابتدای کار موفق شده‌اند توجه بسیاری را جلب کنند. این دستگاه‌ها بیشتر در حوزه چاپ‌های پوشاک، کالای خواب و پرده و دکوراسیون مورداستفاده دارند که توسط فعالان این حوزه با استقبال خوبی روبرو شده‌اند و یکی دیگر از شاخه‌های کاری نوین‌تاک را تشکیل داده‌اند. ما دستگاه‌های متعددی را در این زمینه نصب‌کرده‌ایم و با استقبال به‌عمل‌آمده می‌توانم بگویم که باید منتظر پیشرفت‌ها و ارتقابخشی بیشتر این محصولات از سوی نوین‌تاک باشیم.

ما خود را یک مجموعه‌ی پیشرو می‌دانیم که با احصای نیازهای روز بازار دست به عمل می‌زند و خود را ملزم به رعایت خواسته‌های مشتریانش می‌داند. ما سعی کرده‌ایم که در روزهای سخت همواره یار و یاور مشتریانمان باشیم و هر جا فرصتی پیش آمده از تجربه‌های جدید نترسیده و با تمام توان حضور پیدا کرده‌ایم، عمدتاً ظفرمند شده‌ایم و گاه شکست‌خورده‌ایم اما همیشه خود را یک برنده می‌دانیم چرا که در چشم مشتریانمان برندی قابل‌اعتماد و اتکا محسوب می‌شویم.

نویسنده: میلاد حاتمی لندی

منتشر شده در شماره ۱۷۶ نشریه چاپ و نشر – شهریور ۱۳۹۸

مقاله قبلیبیست و سومین نمایشگاه مواد غذایی، چاپ و بسته بندی تبریز افتتاح شد
مقاله بعدیکاغذ باعث گرانی کتاب نیست

یک پاسخ بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.