دومین آئین بزرگداشت اهالی صنعت چاپ تهران برگزار شد

    0
    78
    دومین آئین بزرگداشت اهالی صنعت چاپ تهران

    عصر دیروز ۷ آذرماه ،دومین آئین بزرگداشت اهالی صنعت چاپ تهران در محل سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با حضور یاسر احمدوند معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خراسانی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، علی‌اکبر ابراهیمی مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر وزارت ارشاد برگزار شد.

    دومین آئین بزرگداشت اهالی صنعت چاپ تهران در ابتدای مراسم دومین آئین بزرگداشت اهالی صنعت چاپ تهران عبدالرضا علی پناه معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ضمن خیرمقدم به اهالی صنعت چاپ استان تهران اظهار داشت: هفته بسیج را به همه بسیجیان و سلحشورانی که در این جمع حضور دارند تبریک عرض می‌کنم. مسلماً شأن صنعت چاپ بیش از این مراسم است اما امسال به دلیل کمبود وقت نتوانستیم آن‌چنان که شایسته و بایسته این حوزه است از فعالان آن تقدیر به عمل‌آوریم؛ به دستور جناب خراسانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سال آینده این مراسم باشکوه‌تر از همیشه برپا خواهد شد.

     

    کارهایی سترگ در سال‌های سخت

    دومین آئین بزرگداشت اهالی صنعت چاپ تهران احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه صنعت چاپ استان تهران در ادامه این مراسم ضمن تشکر از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری دومین آئین بزرگداشت اهالی صنعت چاپ تهران بیان داشت: همان‌طور که می‌دانید صنعت چاپ، صنعتی بزرگ است، ما برپایی این مراسم را به فال نیک می‌گیریم، امیدواریم سال آینده،  ۱۱ شهریورماه (روز صنعت چاپ)، بزرگداشت این حوزه را در استان تهران جشن بگیریم. جا دارد از جناب ابراهیمی تشکر ویژه‌ای داشته باشیم که در مورد حل بسیاری از مشکلات همراه صنف بودند.

    وی در ادامه ضمن تشکر ویژه از هیئت‌مدیره اتحادیه چاپخانه داران تهران افزود: با وجود مسئله تحریم‌ها ما توانستیم با کمک اعضایمان کارهای بزرگی را به انجام برسانیم. این همدلی و همراهی دست‌مریزاد ویژه‌ای دارد.

    رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در توضیح عملکردهای این بخش در سال گذشته اظهار داشت: امسال مراسم صد چهره، صد فیلم را با کمک اعضایمان برپا کردیم که کار سترگی بود و با حضور پررنگ اعضای این صنف معظم برپا شد؛ از کارهای مهم دیگر  اتحادیه می‌توانم به برگزاری اتاق فکر و کلاس های آموزشی در نمایشگاه بین‌المللی و هتل استقلال اشاره داشته باشم.

    وی تاکید کرد: در بخش تعرفه نیز اصلاحاتی داشتیم. ما صد در صد پشت سر تولیدکنندگانمان ایستاده‌ایم اما باید بگذاریم بازار رقابت به حیات خود ادامه دهد چراکه می‌تواند به رشد و پیشرفت این حوزه کمک کند و در این زمینه ما از تجربه ارشاد برای حل بسیاری از مشکلات استفاده کردیم.

    ابوالحسنی در پایان افزود: بنده افتخار دارم که بسیجی هستم و امیدوارم با کمک خود شما عزیزان کارهای اساسی در این بخش انجام دهیم.

     

    اتحاد بخش خصوصی و دولتی

    دومین آئین بزرگداشت اهالی صنعت چاپ تهران محمد خراسانی زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران بیان داشت: صنعت چاپ جزو حوزه‌هایی است که به‌صورت زنجیره‌ای به‌تمامی صنایع گره‌خورده است و اگر عملکرد قوی داشته باشد سایر صنایع نیز می‌توانند خوب عمل کنند؛ از این‌رو برای پیشرفت اقتصادی یک کشور ارتقای صنعت چاپ امری ضروری است.

    وی ضمن تبریک هفته بسیج به تمامی بسیجیان افزود: طبق گفته مقام معظم رهبری بسیج یک ایدئولوژی و تفکر است، یک بسیجی برای خدمت بدون چشم داشت برای مردم و کشورش آماده است، بر مبنای همین تعریف همه شما عزیزان بسیجی هستید.

    خراسانی زاده در ادامه بیان داشت: در استان تهران تعداد مجوزهای ما بیش از هر کجای دیگر ایران است. بدون حساب کردن ناشران و مؤلفان ما در سال گذشته بیش از ۲۰ هزار مجوز صادر کردیم. امسال نیز به بیش از ۱۵۰۰ مجموعه سر زده و دستورات لازم صادر شد.

    وی افزود: حدود ۴ هزار مجوز برای چاپ افست استان تهران صادرشده، همکاران ما با حرکتی مجاهدانه به بیشتر این چاپخانه ها سر زده و تعاملات خوبی نیز برقرار کرده اند؛ تا پایان امسال نیز به تمامی این چاپخانه ها سر زده خواهد شد.دومین آئین بزرگداشت اهالی صنعت چاپ تهران

    خراسانی با اشاره به مسئله صدور مجوزها برای سایر رسته های صنعت چاپ به ویژه رسته دیجیتال اظهار داشت: ما به زودی شاهد بهتر شدن شرایط برای اخذ مجوز برای سایر رسته های دیگر صنعت چاپ در بخش دیجیتال و غیره خواهیم بود؛ در به ثمر رساندن این مهم نیز روی کمک بخش خصوصی به ویژه اتحادیه‌ها حساب می‌کنیم. مجموعه‌های چاپ دیجیتال نیز باید بتوانند از ظرفیت مجوزهای قانونی استفاده کنند.

    وی در ادامه دومین آئین بزرگداشت اهالی صنعت چاپ تهران بیان داشت: چاپخانه‌داران به‌نوعی خودکفایی در حوزه فعالیت خود دست پیداکرده‌اند؛ از همین رو به‌جاست تا از تلاش‌ها و دست آوردهای این عزیزان تقدیر به عمل آورده شود. تقدیر از فعالان این بخش در سال آینده و در روز ملی صنعت چاپ جزو برنامه‌های ما خواهد بود.

    خراسانی زاده در پایان افزود: امیدوار هستیم با همت و اتحاد شما عزیزان شاهد پیشرفت هر چه بیشتر این بخش باشیم.

     

    گفت و گو راه نجات

    دومین آئین بزرگداشت اهالی صنعت چاپ تهران جلال ذکایی، نایب‌رئیس اتحادیه لیتوگراف، مهر و پلاک، چاپ اسکرین و چاپ دیجیتال و کانون های تبلیغاتی ضمن تشکر از تمامی دست اندرکاران برپایی دومین آئین بزرگداشت اهالی صنعت چاپ تهران اظهار داشت: امروز با توجه به شرایط حال حاضر همه جا صحبت از گفت و گو و مزایای این امر است؛ اگر ما در خانه خودمان که همان صنعت چاپ است نتوانیم شرایط گفت و گو را فراهم کنیم و به یک ادبیات مشترک دست پیدا کنیم، مسلماً در کل کشور نیز از پس این امر برنخواهیم آمد.

    وی افزود: بنده هم در بدنه دولت و هم در بخش خصوصی فعال بودم. متأسفانه به دلیل نبود فرهنگ گفت‌وگو نتوانستیم مشکلات را آن‌چنان که شایسته است حل کنیم. باید شرایط گفت و گو میان دولت و بخش خصوصی فراهم شود.

    ذکایی با اشاره عملکردهای مثبت اخیر با کمک گفت و گو های صحیح اظهار داشت: دغدغه های بسیار بزرگی در بخش لیتوگرافی، چاپ دیجیتال و سیلک وجود داشت که از طریق گفت و گو موفق به حل آن شدیم و البته که بخش دولتی نیز برای حل این معضلات از هیچ کمکی فروگذار نکردند. مصوبه معافیت واحدهای چاپ دیجیتال را از بیمه تأمین اجتماعی گرفتیم؛ مسئله ای که ۱۵ سال به اعتراف دوستان تبدیل به یک دمل چرکی شده بود. این مهم با مکاتبات کارشناسانه انجام شد.

    وی افزود: دوران مرده باد و زنده گفتن گذشته است؛ بخش خصوصی و دولت روبروی هم قرار ندارند، بلکه دست در دست هم به جنگ مشکلات می‌روند.

    رئیس اتحادیه لیتوگراف، مهر و پلاک، چاپ اسکرین و چاپ دیجیتال و کانون‌های تبلیغاتی درباره برنامه های آتی اتحادیه بیان داشت: ما مدرسه مجازی چاپ را تا پایان سال و با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه‌اندازی خواهیم کرد، برای اولین بار آموزش آنلاین با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز راه‌اندازی خواهد شد.

    وی اظهار داشت: به امید خدا اولین اتحادیه بدون کاغذ نیز به کمک همکاران راه‌اندازی می‌شود. نصب نرم‌افزار CRM نیز در دستور کار ما قرار دارد. همه نیازهای واحدهای صنفی‌مان را از طریق شبکه گسترده‌ای که تدارک دیده‌ایم انجام می‌دهیم.

     

    اراده دولت بر پشتیبانی و همکاری از صنعت چاپ 

    دومین آئین بزرگداشت اهالی صنعت چاپ تهران یاسر احمدوند معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه مراسم دومین آئین بزرگداشت اهالی صنعت چاپ تهران ضمن تشکر ویژه از همه اهالی صنعت چاپ بیان داشت: آنچه می‌تواند به رشد صنعت چاپ کمک کند قطعاً رشد اقتصادی کل کشور در همه صنایع است؛ در دهه ۹۰ با رشد اقتصادی کمتر از یک درصد کل کشور اداره می‌شد؛ با چنین آماری مسلماً صنعت چاپ امکان رشد پیدا نمی‌کند. این حوزه نیاز به نوسازی دارد و با رشد اقتصادی فعلی تحول جدی در این حوزه رخ نخواهد داد.

    وی در ادامه بیان داشت: آمارها و شاخص‌ها خبر از رشد اقتصادی ۳ تا ۵ درصدی در سال‌های بعد را نشان می‌دهند با این‌همه کافی نبود، چرا که برای رشد اقتصادی ما نیاز به شاخص رشد ۸ درصدی داریم. امیدوار هستیم این مهم با آزاد شدن پول‌های بلوکه‌شده‌ی ایران و تلاش‌های هم‌وطنان محقق شود.

    احمدوند افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صنعت چاپ را به چشم یک فرزند ناخواسته نگاه نمی‌کند؛ بلکه علاقه‌مند به خدمت در این بخش است. برخی از نشانه‌های آن نیز کمک‌هایی درزمینه بیمه و واردات مربوط به ماشین‌های صنعت چاپ بود که به سرانجام رسید. این وزارتخانه وظیفه ذاتی و قانونی برای ارتقا صنعت چاپ دارد؛ از نشانه‌های آن نیز کمک‌هایی است که در زمینه بیمه صورت گرفت و طبق مصوبه ماده یک دولت نیز واردات دستگاه‌های چاپ با مجوز وزارت ارشاد اسلامی انجام می‌شود و تعرفه‌اش نیز مطابق تعرفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.  

    بیشتر بخوانید: میزگرد تخصصی فناوری چاپ در ایران و جهان برگزار شد

    در این چند روز گذشته جلساتی داشتیم؛ از تتمه تبصره ۱۸ تسهیلاتی برای صنعت چاپ در نظر گرفته خواهد شد. قوانینی وجود دارد که مناسب دوران جدید نیست از این‌رو باید تغییر کند. قانون باید به نفع کسب‌وکار مردم باشد.

    وی در پایان مراسم دومین آئین بزرگداشت اهالی صنعت چاپ تهران با مهم دانستن امر آموزش در صنعت چاپ کشور اظهار داشت: بدنه فعال در صنعت چاپ کشور ما بیشتر به‌صورت تجربی آموزش‌ دیده‌اند؛ با توجه به اهمیت این حوزه برای کشور و سایر صنایع توجه به امر آموزش دانشگاهی و اصولی در این صنعت کاملاً احساس می‌شود. وزارت ارشاد تمام‌قد برای حمایت از ارتقای آموزش در صنعت چاپ ایستاده است. امیدواریم با همگرایی بیشتر صنف چاپ کمک‌های لازم را دریافت کند. اراده دولت بر همکاری و پشتیبانی است.دومین آئین بزرگداشت اهالی صنعت چاپ تهران

    دومین آئین بزرگداشت اهالی صنعت چاپ تهران دومین آئین بزرگداشت اهالی صنعت چاپ تهران دومین آئین بزرگداشت اهالی صنعت چاپ تهران دومین آئین بزرگداشت اهالی صنعت چاپ تهران دومین آئین بزرگداشت اهالی صنعت چاپ تهران دومین آئین بزرگداشت اهالی صنعت چاپ تهران

    مقاله قبلیرکورد بازیافت بسته بندی های آلومینیومی در سال ۲۰۲۱
    مقاله بعدیکتاب «۵ دشمن کار تیمی» برای کمک به مشاغل گروهی 

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.