یارانه نشر با روش های جدید ساماندهی می شود

    0
    57
    حل مشکلات ناشران

    سخنگوی نمایشگاه کتاب گفت: نمایشگاه کتاب با استفاده از روش های جدید، یارانه نشر را ساماندهی می کند و از تخلف های احتمالی نقد کردن بُن های کتاب جلوگیری خواهد کرد.

    ایوب دهقانکاربه گزارش چاپ و نشر آنلاین؛ ایوب دهقانکار در مصاحبه تلفنی با خبرگزاری صدا و سیما افزود: طرح «ساماندهی یارانه نشر» از سال گذشته اجرا شد و ما از طریق این طرح توانستیم کاری کنیم که یارانه اختصاص یافته به موضوع کتاب، در محل خودش و صرفا برای خرید کتاب استفاده شود.

    وی درباره کتاب های قاچاق و تکثیر شده در نمایشگاه گفت: بانک عامل در اجرای این طرح نقش مهمی دارد و ما با استفاده از دستگاه های کارت خوان کاری می کنیم که بارکد کتاب هایی که در خانه کتاب ثبت شده است و دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند در نمایشگاه کتاب عرضه شود.

    سخنگوی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: در این طرح، کتاب های غیر، امکان فروش ندارند و به این ترتیب از ورود کتاب های قاچاق جلوگیری خواهد شد.

    وی در پاسخ به این سوال که نمایشگاه برای کتاب سازی ها چه خواهد کرد گفت: ما هم قبول داریم کتاب هایی که در نمایشگاه عرضه می شوند کیفیت لازم را ندارند و مطلوب و ایده آل نیستند، بر همین اساس طی جلسه هایی که در کمیته ناشران داخلی برگزار شده است قصد داریم از ورود کتاب هایی که به لحاظ محتوایی قوی نیستند جلوگیری کنیم.

    دهقان کار گفت : گام اصلی که ما به دنبالش هستیم ، کیفی سازی نمایشگاه است و امیدواریم ناشران هم به ما کمک کنند.

    وی افزود: کارهای نمایشگاه کتاب از یک ماه قبل آغاز شده است و گروه اجرایی در مصلا مستقر هستند. ثبت نام ها شروع شده است و ناشران بزرگ داخلی و خارجی مشغول ثبت نام هستند.

    سخنگوی نمایشگاه گفت: ما این روزها در حال رایزنی با شورای اسلامی شهر تهران، سازمان آتش نشانی، پلیس راهور، شهرداری تهران و دستگاه هایی هستیم که در برگزاری نمایشگاه نقش دارند.

    سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «کتاب یعنی زندگی» از ۲۶ فروردین تا ۵ اردیبهشت ۹۹ در مصلی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

    بیشتر بخوانید: وزارت ارشاد بانی اختلافات نمایشگاه سی و سوم کتاب

    ساماندهی یارانه نشر در نمایشگاه کتاب:

    مقاله قبلیصنایع‌دستی استان کردستان به دنبال بسته‌بندی و بازار فروش
    مقاله بعدیتوسعه کسب‌وکار با تعامل برندها و رسانه‌ ها

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.