توسعه صادرات محصولات چاپی در استان خراسان رضوی

    0
    85
    توسعه صادرات محصولات چاپی

    ظرفیت استان خراسان رضوی برای توسعه صادرات محصولات چاپی

    رئیس اتحادیه چاپخانه داران استان خراسان رضوی توسعه صادرات محصولات چاپی در این استان را مناسب ارزیابی کرد و در ادامه بر توسعه شهرک چاپ و بسته بندی این استان تاکید کرد. 

     

    علی مغانی رئیس اتحادیه چاپخانه‌ داران خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار چاپ و نشر آنلاین،  با بیان اینکه میزان توسعه صادرات محصولات چاپی استان خراسان رضوی، سال گذشته با وجود همه مشکلات دو هزارمیلیارد تومان بوده است، گفت: بیشترین میزان صادرات نیز مربوط به کشورهای عراق، افغانستان و کشورهای آسیای میانه بوده است.

    وی با اشاره به ظرفیت های بالای این استان برای تولید محصولات چاپ و بسته بندی، گفت: خراسان رضوی، نخستین استان کشور است که در آن شهرک چاپ و نشر راه اندازی شده است. هم اکنون ۱۲۳ واحد در این شهرک جانمایی شده اند که ۹۳ درصدشان در حوزه چاپ و بسته بندی فعالیت دارند. باقی نیز مربوط به حوزه کتاب و نشریه هستند.   

    مغانی تصریح کرد: در طرح توسعه شهرک چاپ و بسته بندی مشهد، تقاضای ۵۰ هکتار زمین برای ده واحد تولیدی شده است که در صورت تامین این زمین ها برای حدود هزار تا هزار و ۵۰۰ نیرو اشتغال زایی می شود.

    بیشتر بخوانید: مدیر فروش ماشین‌سازی حرفه‌وفن: نمایشگاه در شان صنعت چاپ مشهد نبود

    وی در ادامه به معافیت مالیاتی واحدهای چاپ و بسته بندی اشاره کرد و گفت: اداره مالیات معافیت مالیاتی و بحث ارزش افزوده به عنوان یکی از مصوبات مجلس را قبول ندارد. از سوی دیگر معافیت گمرکی واردات ماشین آلات چاپ و بسته بندی هم حذف شده است. این جای تاسف دارد و امیدواریم که این مشکل به زودی رفع شود.

    مقاله قبلیراهیابی به اقتصاد جهانی با برپایی نمایشگاه های بین المللی
    مقاله بعدیچاپ دیجیتال و تکنیک هایش

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.